Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
[verwijderd]
2
quote:

NLvalue schreef op 12 juli 2021 09:55:

[...]

Maar goed - IAG nu -2,9%, AFKLM -2%, Aegean +2,5%

Ben het eens met je - maar mijn conclusie blijft hetzelfde : jullie laten je hier wel heel erg leiden door datapunten die in het grote plaatje er niet toe doen.
Ik begrijp je niet helemaal.
Welke "datapunten die er niet toe doen" laat ik me door beinvloeden?

Waar het om gaat is dat AF-KLM redelijk wat cash heeft om op te stoken.
Uit alles blijkt dat ze dat opstoken beter doen dan de concurrentie: ze vliegen het meest, maar met lage gemiddelde bezettingsgraad.
Ze hebben een rugzak ontwikkeld die voor goederenvervoer in passagiersvliegtuigen kan worden gebruikt, waardoor het aantal vluchten op peil blijft en de cargo-omzet nog wat toeneemt; geen bestendigheid te constateren.
steeds opnieuw opportunistisch uitbreiden van het aantal bestemmingen en zo mogelijk het aantal vluchten per bestemming.
Nergens ook maar iets te bespeuren van een evenwicht zoeken in kosten en opbrengsten.

Het geld gaat op, hoe dan ook, maar........ het is geleend geld
Waar ik steeds op hamer is dat geleend geld moet worden omgezet in aandelen.
Die omzetting van miljarden Euro's schulden in aandelen, dat is waar het om draait.
Hoe meer je op stookt, hoe sneller er gehandeld moet worden; omzetting schulden in EV EN nieuwe cash. Dit gaat ten koste van de huidige aandeelhouders.

Uiteindelijk (ik stel vanaf 2025)- en daar doel jij op
- zal de luchtvaart blijven bestaan
- hangt het succes van AF-KLM af van de marktpositie die ze nu genereren (=positief)
- keert de rust in de reizigerswereld terug

Maar dan is het bezit van de aandeelhouders van 1 januari 2021 verwaterd met een factor 10 of meer. Je bent dan aandeelhouder van een goed gepositioneerd bedrijf, maar het is maar een heel klein beetje, de rest is in handen van de Franse staat en evt partijen die er nog een onnodig grote sloot geld tegenaan willen gooien
[verwijderd]
0
The Air France-KLM Group has issued a tender to both Airbus and Boeing for up to 160 new short and medium-haul aircraft. The Group CEO Ben Smith told local publications that this would be the largest order in the Group’s history, and would be used to renew and extend the fleets of KLM and Transavia.

En trots zijn we er op; "short haul aircraft; niks met de trein!

Wat gaat dat trouwens kosten die 160 vliegtuigen (zijn nog niet klaar natuurlijk, dus duurt wel ff) maar toch!
De Libertariër
0
quote:

Knife Catcher schreef op 12 juli 2021 14:04:

The Air France-KLM Group has issued a tender to both Airbus and Boeing for up to 160 new short and medium-haul aircraft. The Group CEO Ben Smith told local publications that this would be the largest order in the Group’s history, and would be used to renew and extend the fleets of KLM and Transavia.

En trots zijn we er op; "short haul aircraft; niks met de trein!

Wat gaat dat trouwens kosten die 160 vliegtuigen (zijn nog niet klaar natuurlijk, dus duurt wel ff) maar toch!
Bizar nieuws dit.
Shell wordt aan alle kanten door milieu clubs bestookt omdat ze niet groen genoeg zijn.
Maar hun meest vervuilde klanten wordt alle ruimte gegeven om nog meer te vervuilen.
Zonder ook maar een cent aan compensatie te betalen.
Geen haan die er naar kraait!

Daarnaast, van welk geld willen ze deze vliegtuigen kopen?

mr.Franz
0
quote:

Turbo Mckwek schreef op 12 juli 2021 14:40:

[...]

Bizar nieuws dit.
Shell wordt aan alle kanten door milieu clubs bestookt omdat ze niet groen genoeg zijn.
Maar hun meest vervuilde klanten wordt alle ruimte gegeven om nog meer te vervuilen.
Zonder ook maar een cent aan compensatie te betalen.
Geen haan die er naar kraait!

Daarnaast, van welk geld willen ze deze vliegtuigen kopen?

De vliegtuigen zullen worden geleased, zoals de gehele vloot. Vanuit de buitenkant lijkt het heel wat, maar achter de schermen is het een compleet uitgeholde onderneming.
Jelle Trader
0
Hoge brandstofprijzen en toenemende besmettingen Delta Covid hebben negatieve invloed op koersverloop AIRF.
Eerstvolgende steun ca. Euro 3,40.
Bijlage:
[verwijderd]
1
Ik denk dat de overheid(lees: belastingbetaler) garant staat voor de no-limit lease toestellen.
De media moeten dat gewoon melden, maar weigeren dat om de ons bekende reden: een hoger belang.

Over 3 jaar wordt er elke maand een kist afgeleverd, dat gaat heel geleidelijk, het verjongen van de vloot is in principe een blijvend proces binnen een luchtvaart instelling.

Ik moest vanmiddag(13.30 uur voor de spotters) wachten voor een Atlas Air Cargo 747 Freighter, slechts 3 raampjes in de voorbubbel/boven, voor de rest zo glad als aluminium kan wezen, het toestel kwam van rechts, zodoende!

Het was bij de onderdoorgang van de taxibaan naar de Polderbaan, de N nog wat!

Liggend op het fietspad kun je een foto maken dat het lijkt alsof zowel de auto als de kist op hetzelfde nivo zitten:)
NLvalue
1
quote:

Knife Catcher schreef op 12 juli 2021 13:22:

[...]

Ik begrijp je niet helemaal.
Welke "datapunten die er niet toe doen" laat ik me door beinvloeden?

Reactie in vet gedrukt

Ik begrijp je niet helemaal.
Welke "datapunten die er niet toe doen" laat ik me door beinvloeden?

Ik reageer op je post van vrijdagavond 20.06u - waarin je een directe correlatie voorziet tussen de koers vandaag en de kleurcode van Nederland. Voorbeeld van een data punt in het grote plaatje die er niet toe doen. Niet voor de survival modus, en ook niet voor het middellange termijn perspectief

Waar het om gaat is dat AF-KLM redelijk wat cash heeft om op te stoken.
Uit alles blijkt dat ze dat opstoken beter doen dan de concurrentie:
Mee eens - zelfde punt maakt Ben in het fd dit weekend - concurrentie is slagvaardiger.

ze vliegen het meest, maar met lage gemiddelde bezettingsgraad.
Ze hebben een rugzak ontwikkeld die voor goederenvervoer in passagiersvliegtuigen kan worden gebruikt, waardoor het aantal vluchten op peil blijft en de cargo-omzet nog wat toeneemt; geen bestendigheid te constateren.
Ik denk dat dit een verkeerd verwachtingspatroon is. Als je in survival modus zit - eet je alles, Jij wil weer terug naar elke woensdag gehaktdag. Prima natuurlijk - maar prematuur

steeds opnieuw opportunistisch uitbreiden van het aantal bestemmingen en zo mogelijk het aantal vluchten per bestemming.
zo'n data punt - zanzibar - die in het grote plaatje er niet toe doet. Je hebt niks gelezen over de reducties op andere bestemmingen, toch?.

Nergens ook maar iets te bespeuren van een evenwicht zoeken in kosten en opbrengsten.
Break even draaien is irrelevant als je aan het survivallen bent... operating cashflow positief draaien is het enige dat telt - binnenkort gaan we zien hoe dat gaat

Het geld gaat op, hoe dan ook, maar........ het is geleend geld
Waar ik steeds op hamer is dat geleend geld moet worden omgezet in aandelen.
Die omzetting van miljarden Euro's schulden in aandelen, dat is waar het om draait.
Hoe meer je op stookt, hoe sneller er gehandeld moet worden; omzetting schulden in EV EN nieuwe cash. Dit gaat ten koste van de huidige aandeelhouders.
Who cares? Aan de wensdroom voor lagere koersen af te leiden zit er hier niemand op dit forum die een serieuze long aandelen positie heeft. En diegenen die wel een serieuze long positie hebben , hebben heel andere belangen dan de bedrijfseconomische rationale waar je op blijft terugvallen. Macron is nu de koning van de EU - belangrijk data punt in het grotere plaatje.En voor de NL belastingbetaler maakt het niet al te veel uit of er 50 mrd verbrand wordt aan NOW/TVL/Tozo voor een hondentrimsalon of aan KLM. Daar komt een keurig rapportje van de rekenkamer over uit dat achteraf het wellicht beter/anders kon.

Uiteindelijk (ik stel vanaf 2025)- en daar doel jij op
- zal de luchtvaart blijven bestaan
- hangt het succes van AF-KLM af van de marktpositie die ze nu genereren (=positief)
- keert de rust in de reizigerswereld terug

Maar dan is het bezit van de aandeelhouders van 1 januari 2021 verwaterd met een factor 10 of meer. Je bent dan aandeelhouder van een goed gepositioneerd bedrijf, maar het is maar een heel klein beetje, de rest is in handen van de Franse staat en evt partijen die er nog een onnodig grote sloot geld tegenaan willen gooien

Zo ver vooruit kijken doe ik eerlijk gezegd nog niet - de grote vraag is wie sterker uit deze crises gaat komen en een rol kan spelen in de reset van de industrie . 160 vliegtuigen bestellen is een signaal dat AFKLM serieus gaat meespelen aan die tafel
Cacla
0
quote:

mr.Franz schreef op 12 juli 2021 12:01:

[...]

Met de oplopende coronacijfers, de hoge olieprijs, de terughoudendheid om te boeken bij consumenten, snap ik niet waar überhaupt een positieve impuls vandaag moet komen. Ik volg het aandeel al jaren vanaf de zijlijn, maar de huidige waardering is in mijn ogen nog altijd veel te hoog voor een technisch failliet bedrijf.
En toch blijf ik zitten, waarschijnlijk tot onder de €1,- en dan doe ik mijn puts pas weg...
[verwijderd]
0
beste NLvalue, mijn verhaal komt erop neer dat een aandeel AF-KLM nu NULvalue heeft.

Op voorhand excuus voor het geintje

Ik onderschrijf dat het in de toekomst beter gepositioneerd kan zijn dan concurrenten, maar dat is geen zekerheidje met de belabberde cultuur die er heerst.
Daarom: er is geen enkele reden om nu aandelen AF-KLM te bezitten, tenzij je de Franse (of evt) de Nederlandse staat bent. Opruimen die zooi en weer instappen als het financieel op orde is.
NLvalue
0
Leuke woordspeling.. Als ik niet al mijn vingers kwijt was van het vangen van vallende messen - zou ik luid applaudiseren.. :-)

Ben het overigens eens met je - zit niet voor niets (een klein beetje) short.

Waar het natuurlijk over gaat is waarom de conviction ontbreekt om massaal te geloven in het scenario dat je schetst. Als dat een no-brainer was, had de koers allang onder de 1 gestaan, werden er dagelijks veel meer turbo short posities genomen etc..

Dan kun je 2 dingen doen - steeds naar dezelfde kant van de medaille blijven kijken - of naar de andere kant, en heel goed kijken wat je wellicht mist.
[verwijderd]
3
Het bedrijf is technisch failliet, feitelijk geen dubbeltje waard. En toch gaat de koers daar niet heen. Dat onderken ik al meer dan een jaar. Ik ben geen roeper van pennystock-waarden, ik geloof daar niet in onder het dictaat van de Franse regering. Ik geef al tijden aan dat ik een koers van onder de 2,50 reeel vind; of dat nu 1,00 of 2,20 is, wie zal het weten? De Franse regering heeft tot nu het maximale gedaan en heeft weinig troeven meer in handen. We weten echter ook dat ze het wat ruim zien met regels. Een tijdelijke duw omhoog met de koers precies begin april bij de aandelenuitgifte: heel onlogisch, maar het gebeurde wel.
Omdat dit best nog wel eens kan gebeuren denk ik dat het wijs is om van turbo's af te blijven; dat is geen onderdeel van een eerlijke wereld, je weet niet waar je geld blijft.

LT short, gewoon uithobbelen naar beneden en geen afgeleide producten met korte looptijd
De Libertariër
2
quote:

Knife Catcher schreef op 13 juli 2021 10:00:

Het bedrijf is technisch failliet, feitelijk geen dubbeltje waard. En toch gaat de koers daar niet heen. Dat onderken ik al meer dan een jaar. Ik ben geen roeper van pennystock-waarden, ik geloof daar niet in onder het dictaat van de Franse regering. Ik geef al tijden aan dat ik een koers van onder de 2,50 reeel vind; of dat nu 1,00 of 2,20 is, wie zal het weten? De Franse regering heeft tot nu het maximale gedaan en heeft weinig troeven meer in handen. We weten echter ook dat ze het wat ruim zien met regels. Een tijdelijke duw omhoog met de koers precies begin april bij de aandelenuitgifte: heel onlogisch, maar het gebeurde wel.
Omdat dit best nog wel eens kan gebeuren denk ik dat het wijs is om van turbo's af te blijven; dat is geen onderdeel van een eerlijke wereld, je weet niet waar je geld blijft.

LT short, gewoon uithobbelen naar beneden en geen afgeleide producten met korte looptijd
als je mij vraagt, is dit het meest realistische verhaal en het beste advies ;)
clearfederer
0
[quote alias=Knife Catcher id=13555971 date=202107131000]
je weet niet waar je geld blijft.

/quote]

Ik denk in un puits sans fond.
@iPlof
0
Nationalisatie lijkt mij gewoon onoverkomelijk. Maar ja zoiets wil men alleen maar doen als het echt niet anders kan.
Koers is dan penny en misschien biedt men nog iets (over) voor de failliete boedel.
skymansky
1
Is KLM in een glijvlucht naar de landing (bodem), of wordt het een ongecontroleerde duikvlucht met uiteindelijk een crash?
Beide is mogelijk, het is maar net hoe de onvermijdelijke emissie ontvangen wordt door de beleggers.
Waarom?
KLM personeelskosten zijn hoger dan bij de concurrentie.
Brandstofprijzen lopen op, het is maar dat vraag of dat terug komt in de ticket prijzen die KLM kan vragen.
Brandstof belasting is in de maak.
Corona is nog lang niet weg, en iedereen weet inmiddels dat je het in besloten ruimtes oploopt, dus pakt men de auto of vliegt niet en gaat zoomen ed, dus de bezetting graad loopt terug, maar de vaste lasten (lease van de vloot) blijven het zelfde.
Vliegen is het nieuwe roken, vliegschaamte.

En ook niet onbelangrijk ik heb puts gekocht

gbakl
0
luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
.
we zullen eraan moeten wennen
het schoteltje of de collectebus bij het instappen voor een bijdrage aan de groene brandstof
een summiere bijmenging a 4x de prijs van de normale en toch al dure kerosine...

ach, qua groene stroom uit mijn stopcontact was ik inmiddels al wel een tijdje kleurendoof.
De Libertariër
0
quote:

@iPlof schreef op 13 juli 2021 14:11:

Nationalisatie lijkt mij gewoon onoverkomelijk. Maar ja zoiets wil men alleen maar doen als het echt niet anders kan.
Koers is dan penny en misschien biedt men nog iets (over) voor de failliete boedel.
Intrinsieke waarde per aandeel, -12,70 (2020)
Oftewel een negatief eigen vermogen van 5 miljard.

Daar gaat bij een faillissement (of nationalisatie) voor de aandeelhouder echt niks meer overblijven.
Misschien nog wat vrijkaartjes voor het aviodrome...
gbakl
1
quote:

Turbo Mckwek schreef op 13 juli 2021 14:29:

[...]

Daar gaat bij een faillissement (of nationalisatie) voor de aandeelhouder echt niks meer overblijven.
Misschien nog wat vrijkaartjes voor het aviodrome...
.
beter...wat reisvouchers want die zijn net zo waardevast als alle eerdere beloftes van een of ander
garantiefonds.
de consumentenman mag er zijn tanden op stuk bijten.
NLvalue
0
quote:

Knife Catcher schreef op 13 juli 2021 10:00:

Het bedrijf is technisch failliet, feitelijk geen dubbeltje waard. En toch gaat de koers daar niet heen. Dat onderken ik al meer dan een jaar. Ik ben geen roeper van pennystock-waarden, ik geloof daar niet in onder het dictaat van de Franse regering. Ik geef al tijden aan dat ik een koers van onder de 2,50 reeel vind; of dat nu 1,00 of 2,20 is, wie zal het weten? De Franse regering heeft tot nu het maximale gedaan en heeft weinig troeven meer in handen. We weten echter ook dat ze het wat ruim zien met regels. Een tijdelijke duw omhoog met de koers precies begin april bij de aandelenuitgifte: heel onlogisch, maar het gebeurde wel.
Omdat dit best nog wel eens kan gebeuren denk ik dat het wijs is om van turbo's af te blijven; dat is geen onderdeel van een eerlijke wereld, je weet niet waar je geld blijft.

LT short, gewoon uithobbelen naar beneden en geen afgeleide producten met korte looptijd
Grappig forum dit - elke post van je wordt gevolgd door 5 of 6 "dat vind ik ookjes"..

Groupthink...

LT short , gewoon uithobbelen is na Gamestop toch wel een wat gedateerd concept..
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:10
Koers 9,948
Verschil +0,068 (+0,69%)
Hoog 10,045
Laag 9,540
Volume 1.003.096
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront