TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Wereldbelegger
0
"Alles wat er vooraf af gaat hoeft er op donderdag niet af."
Ik ben bang dat de gokkers uw profetie naast zich hebben neergelegd.

Ik hoop oprecht dat de gokkers deze keer gelijk krijgen,
Maar voor de zekerheid neem ik morgen en/of donderdag opnieuw een contraire positie in.
Kan me dat permiteren ((-;

quote:

NewKidInTown schreef op 13 juli 2021 17:56:

[...]
Het risico dat je loopt, is dat je te hoog koopt op te positieve verwachtingen op de cijfers.
[verwijderd]
4
quote:

apieslapie schreef op 13 juli 2021 17:57:

Goedemiddag allen, ik heb heel lang in tomtom gezeten en uiteindelijk gelukkig nog 10% rendement gemaakt na 40% verlies. Ik keek weer even rond en keek weer even rond hoe het ermee staat. Volume is tegenwoordig er laag, gebeurt niet veel meer. Wel zie ik dezelfde patronen naar de opbouw van de cijfers, men neemt de gok dat de cijfers beter zijn dan verwacht en of er nieuwe dingen te melden zijn. Als het tegenvalt sta je donderdag 10% lager en als beter is dan verwacht 8% hoger. Het is en blijft een gok. Ik heb veel tijd besteed aan tomtom en uiteindelijk blijft het een bedrijf dat niks geeft om aandeelhouders. Als je dat niet dwars zit dan kan je lekker de gok nemen. Voor mij blijven goddijn en vigreux egoistische mensen.
Ha die Apieslapie,

Long time no seen. Inderdaad droevenis het aandeel TomTom. Ik herinner me dat jij ook op bepaalde AVA’s was waarin Goddijn loog beter te gaan communiceren en aandeelhouderswaarde te zullen creëren.Hij is slim genoeg om te weten hoe hij zich door die verplichte nummers moet worstelen. Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven.

Jij vindt dhr. en mevr. Goddijn egoïstische mensen. Het bijzondere is dat deze lieden waarschijnlijk het tegendeel geloven. Mevr. Goddijn laat zich graag bedanken door Prins Constantijn voor haar bijdrage aan Codam College en Harold laat zich door Jan en alleman tutoyeren en stelt zich op NLGroeit beschikbaar om ondernemers met een omzet van minstens 50 miljoen onbezoldigd te mentoren om nóg harder te groeien. Misschien is Sywert van Lienden bij hem in de leer geweest, ik kan me niet voorstellen dat serieuze ondernemers geïnteresseerd zijn in zijn beursgenoteerde familiebedrijfje dat elk kwartaal verlies en omzetkrimp rapporteert.

Toch gloort er een beetje hoop. Goddijn is onverzadigbaar en wil denk ik weer miljardair worden. Hij realiseert zich waarschijnlijk dat hij dan snel spijkers met koppen moet slaan aangezien zijn onbekwame management het bedrijf fataal kan worden. Slechts weinigen zullen deze CEO nog serieus nemen met de abominabele resultaten waarvoor hij zich (ook tijdens Covid) royaal beloont.
pauldodo
1
ik loop ongetwijfeld achter de feiten aan maar onderstaande is wel een dingetje. Het biedt iig volgens mij wel een positieve outlook voor 2022 en verder. Kortom : wellicht dat 2021 Q2 nog zwaar tegenvalt maar vasthouden van dit aandeel, of bijkopen als de koers echt onderuitgaat -als je je dat kunt permitteren- is toch wel de juiste beslissing.

From July 2022, Intelligent Speed Assistance (ISA) will be mandatory for all new vehicle types in the EU. Do you know all the requirements, and will you meet them on time?

TomTom has the road-tested tech that OEMs need to comply with ISA today. Using digital map data, including verified speed limits, and horizon software we help vehicles see beyond the range of sensors – powering ultra-reliable and compliant ISA functions.

Join our webinar to discover how carmakers such as Mitsubishi are using TomTom tech to meet ISA requirements – and how you can harness our solutions to boost vehicle safety. You’ll also learn how we’re making the development for ISA compliance even smoother with new horizon software.
tomtom100
0
quote:

NewKidInTown schreef op 13 juli 2021 17:58:

[...]
Een van de drie is goed ;-)
Dat denk ik ook daarom gok ik op 2.
tatje
2
Een normale CEO zou het van de daken schreeuwen, a.s donderdag.

En ik reken Harold daar nog steeds toe.

From July 2022, Intelligent Speed Assistance (ISA) will be mandatory for all new vehicle types in the EU. Do you know all the requirements, and will you meet them on time?

De kansen die je per 1 juli 2022 krijgt, ga je toch zeker op donderdag van de daken schreeuwen.

Horen we er donderdag niets over, dan weet je in ieder geval meer over de strategie.

Hoeveel oems gaan via online met Microsoft ADAS maps gebruiken van Tom Tom en Harold weet dat .

To early is een k.t smoesje.

Als je de ambitie uitspreekt tot 2030, durf je toch zeker a.s donderdag te zeggen wat je ambitie in marktaandeel ADAS maps in de EU verplicht, wordt.

Harold, a.s donderdag zal je toch iets moeten leveren.

NewKidInTown
0
quote:

tomtom100 schreef op 13 juli 2021 18:42:

Dat denk ik ook daarom gok ik op 2.
Jij bent echt een gokker he ?

1 - ik draag wel eens een korte broek. Korte broek ZIJN ? Nou nee.
2 - In PHP is het beslist niet saai, maar je moet het wel zien en de kansen aangrijpen als ze zich voordoen.
3 - Zie forum hier, kijk naar het verleden en kijk aanstaande donderdag nog eens goed, bijna elk ander aandeel was honderden procenten beter geweest. Kijk vanaf de beursgang 2005 eens naar de performance van tt en vergelijk met Garmin en de AEX herbeleggingsindex.
sniklaas
6
quote:

tatje schreef op 13 juli 2021 19:25:

Een normale CEO zou het van de daken schreeuwen, a.s donderdag.

En ik reken Harold daar nog steeds toe.

Harold, a.s donderdag zal je toch iets moeten leveren.

keep dreaming Tatje, van een narcistische graaier als CEO en een hautaine partner met een kort lontje aan zijn zijde moet je niet verwachten dat deze iets positiefs voor de reguliere aandeelhouder in petto hebben.

Wordt er onverhoopt voor de reguliere aandeelhouder iets positiefs gemeld dan moeten wij oppassen, dit koppeltje geeft niets weg dat ze zelf willen behouden, hoogstens een addertje onder het gras...
Vive tu vida positivamente
4
quote:

Wereldbelegger schreef op 13 juli 2021 17:30:

Ik kan u vertellen dat het een rustige opdracht is waar wel veel geld mee gemoeid is.
Zo af en toe gooi ik wat in de groep en dan is er altijd wel iemand die zich verslikt in zijn worstenbroodje.
En plop dan gaat de koers omlaag. De stagiaire van "de grote inkoper" die naast me zit, legt dan even zijn lolly neer en drukt op de aankooporder.

Aan het eind van de dag rapporteer ik aan "de grote inkoper" en mijn liaison bij TT mevrouw Vigreux.
De al jaren durende operatie heet overigens: vive tu vida con dinero.

[...]
vive tu vida con dinero de terceros!
aproveche a los inversores privados y la información privilegiada y compártala con sus amigos

Ofwel;

“leef je leven met geld van derden!
profiteer van de particuliere beleggers en de voorkennis en verdeel onder je vrienden”.

Dat moet het motto van HG zijn, tenzij hij donderdag eindelijk eens positief uit de band springt en aandeelhouderswaarde voor de particuliere investeerders gaat creëren!!

hvasd2
1
quote:

Mayo schreef op 13 juli 2021 17:53:

[...]

Donderdag pas cijfers hoor!!!
Goed teken ! Meestal komen ze op woensdag gehaktdag.
boem!
2
as donderdag wodt een belangrijke dag voor zowel de roze als de zwarte brillenkijker.

Dan wordt nl duidelijker wat de impact is van Covid en de chiptekorten voor TT.

Want linksom of rechtsom het enige dat telt voor de aandeelhouder is het bedrag dat overblijft na exploitatie.

Het grote voordeel bij TT is, dat dat cijfer op een presenteerblaadje wordt aangeboden.

Omdat voor koersvorming slechts de huidige en toekomstige resultaten tellen wordt de zaak nog meer vereenvoudigd.

De huidige situatie is de volgende.
TT geeft met haar outlook voor 2021 en 2023 een FCF aan van 33 mio resp 60 mio.
Deze waarden vertegenwoordige koerdoelen van 6,25 euro resp 11, 35 euro.
De professsionele analisten zetten daar waarden tegenover van 30 mio en 70 mio wat leidt tot koersen van 5,65 resp 13,25 euro.

De markt moet het eerst nog zien.
Zij geven TT momenteel een waarde mee van 7,165 euro wat correspondeert met een FCF van 38 mio.

Ik leidt hieruit af dat de markt nog geen enkel vertrouwen heeft in de door TT geschilderde vergezichten.

De te publiceren 2q cijfers zullen meer duidelijkheid verschaffen over de winstgevendheid voor 2021 terwijl in de toelichting duidelijker wordt wat men bij TT verwacht aan resultaten te behalen in de jaren erna.

De grote vraag blijft gaan de analisten mee in het door TT getoonde scenario en hoe zal de reactie van de markt zijn op deze cijfers.

Ik ga er vanuit dat de outlook over 2021 en 2023 naar boven wordt bijgesteld.

Erg chebbi
0
Ik anticipeer op wat te kunnen verkopen bij een opleving van de koers vandaag en morgen.
Wereldbelegger
0
Volkswagen wil dat tegen 2030 helft van verkochte wagens elektrisch is

Het masterplan van het bedrijf in het Noord-Duitse Wolfsburg met de naam ‘New Auto’ is onder meer gefocust op het versterken van de digitalisering en de promotie van elektrische voertuigen en mobiliteitsdiensten. Met de nieuwe strategie moeten "synergieën ontstaan die vroeger onmogelijk waren", zei VW-CEO Herbert Diess dinsdag.

De investeringen in de software moeten ook de deur verder openzetten voor zelfrijdende voertuigen. Bedoeling is om de autonome voertuigen samen te brengen op mobiliteitsplatformen en op termijn "het grootste neurale netwerk van autonome voertuigen te creëren"

De autobouwer wil eigen batterijfabrieken bouwen en gaat een partnerschap aan met de Chinese batterijcelfabrikant Gotion High-Tech in zijn site in Salzgitter, in het centrum van Duitsland. De productie van batterijcellen moet daar in 2025 van start gaan. In verschillende Europese landen worden in de komende jaren nog vijf bijkomende fabrieken gebouwd.

bron:
www.hln.be/autobedrijven/volkswagen-w...
Wereldbelegger
0
Het is 2021, waar zijn de beloofde zelfrijdende auto’s? Dit is de stand van zaken

Nu heeft Tesla niet de volledige focus op autonoom rijden, dus kunnen we ook niet van het bedrijf verwachten dat ze als eerste de volledige autonomie-code kraken. Daarvoor kunnen we beter kijken naar bedrijven als Google’s Waymo en General Motors’ Cruise, de twee marktleiders op dit gebied

Verandering aan infrastructuur is nodig
De infrastructuur waar we nu aan gewend zijn is niet per definitie geschikt voor zelfrijdende auto’s. Deze kijken op een andere manier naar de wereld en hebben moeite met het voorspellen van onvoorziene omstandigheden. Om de risico’s die daaruit voortkomen te beperken zullen aanpassingen gemaakt moeten worden.

Onder deze aanpassingen zouden bijvoorbeeld sensoren langs de weg en op onoverzichtelijke locaties kunnen vallen. Alles om de bestaande wegen overzichtelijker te maken voor de robotvoertuigen.

bron:
www.businessinsider.nl/zelfrijdende-a...
Wereldbelegger
0
CEO Audi: 'Chiptekort blijft tot eind 2022 probleem'

De schaal van de problemen in de auto-industrie door het wereldwijde chiptekort begint steeds duidelijker te worden. Een maand geleden werd de misgelopen autoproductie tot dan toe al op 3,6 miljoen auto's geschat. De verwachtingen voor de nabije toekomst lopen wat uiteen, maar het lijkt in ieder geval te optimistisch dat het ergste dit jaar nog achter de rug is. Begin deze maand trok BMW-productiechef Milan Nedeljkovic al aan de alarmbel en nu doet ook Audi-CEO Markus Duesmann dat. Duesmann stelt in gesprek met Automotive News Europe dat de terugvallende productie pas ver in het volgende jaar hersteld is: "We werken elke dag keihard om zoveel mogelijk auto's alsnog te bouwen. We verwachten alleen niet dat dit probleem eerder dan eind 2022 opgelost is."

bron:
www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ce...
boem!
0
Ik lees dit bericht meer als een uiterste poging aansluiting te vinden bij de algemeen veranderde opinie mbt EV en ICE.

Het voornemen om tegen 2030 50% electrisch te hebben overtuigd mij nog niet, evenmin als het openen van een fabriek voor de batterijen in 2025.

Ik hoop oprecht dat VW niet te laat is met zijn capitulatie voor EV ten nadele van ICE maar heb zo mijn zorgen daaromtrent, zeker in het licht van ontwikkelingen bij Chinese OEM's.
boem!
0
Voor TT zijn enkel de geproduceerde auto's van belang.

Iedere NIET geproduceerde auto is een verkeken kans op TT inside.

Als doekje of badlaken voor het bloeden zou de verhoogde take-rate kunnen dienen.

Vive tu vida positivamente
0
Slechts 7000 stukjes verhandeld in de eerste 10 minuten en 7 cent lager gezet. De grote koper zal zo weer actief worden en ik verwacht voor vandaag een slotkoers van rond de €7,28.
1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 16:43
Koers 6,070
Verschil -0,115 (-1,86%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 397.788
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront