TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Wereldbelegger
0
Het is weer genieten vandaag.

Wereldbelegger 29 juni 2021 10:17
Ik verheug me nu al op de aanloop naar die dag
de roeptoeters spelen in het voorprogramma, het grootovernameorkest komt langs,
De Goddijnbashingsingers staan als hoofdact, de antirealisten hebben een eigen podium.
De future predictor maakt zijn comeback tour eerder dan gedacht.
NewKidInTown
0
Hoeveel cash zit er per aandeel in het bedrijf ?

En dus, hoeveel blijft er per aandeel over voor de "gewone" bedrijfsvoering ?
RRPP
0
quote:

NewKidInTown schreef op 15 juli 2021 09:08:

[...]
Jij durft, tjonge jonge, zou je dat nou wel doen ???

ALERT: ik ben ook weer aan boord, gekocht rond de 6,30

Geheel volgens mijn deze week al geposte koers-range van 7,30 - 6,30.

Wel jamer dat de bijna hele goegemeente hier al helemaal volbelegd is en geen ruimte meer heeft.
Geheel volgens mijn deze week al geposte koers-range......

Wat ben je goed zeg, dat wil je toch horen?
Kuiken
0
Ik zie tot mijn schrik de marktreactie op de cijfers en in het FD een positief getint verhaal. Kan er geen zinnig woord over zeggen.
Wereldbelegger
0
Goed gedaan!
Dat heet 'beleggen'.

En er is op dit forum meerdere keren aangegeven dat je beter rekening kunt houden met sterke fluctuatie vandaag.

remenber de uitspraak van NKiT
"wat er vooraf af gaat hoeft er 15 juli niet af"
- als de koers dan drie dagen op rij in de plus gaat, dan mag je verwachten.....

quote:

JIBA schreef op 15 juli 2021 09:39:

[...]

Zeg maar gerust al 10 jaar.

Je kunt er zeker wel je voordeel mee doen door gebruik te maken van de uitschieters rond de dagen van de kwartaalcijfers.
De meeste keren is er een behoorlijke daling en ook weer stijging dan wel andersom, daar is een hoop op te bedenken.
Ik heb wederom de nodige puts ingeslagen naast mijn standaard lange termijn calls. De puts hebben hun werk inmiddels gedaan en zijn er weer uit, ik wacht nog even en koop wat calls terug richting het ‘herstel’ moment.
Eventueel verlies op de long positie is dan op zijn minst weggepoetst.

Vooral ook van het negatieve uit durven gaan, dan kun je er wel een centje aan verdienen.

bikkelharde winst
0
Sommigen hier beweren dat TomTom slechts een vehikel is om de zakken van het management te vullen.
Belachelijk en uit de lucht gegrepen idee natuurlijk... Laat aandeelhouderswaarde creeren maar aan Harold over!
MD2018
0
Gaan we wel de 6 euro houden.... Dit is wel heel erg overdreven. Maar misschien is dit ook de markt! Maar goed ik heb er weer 2.5K op 6.04 gepakt. Verwacht gewoon herstel zo!

Succes allen!
Meryntje
0
quote:

Kuiken schreef op 15 juli 2021 09:44:

Ik zie tot mijn schrik de marktreactie op de cijfers en in het FD een positief getint verhaal. Kan er geen zinnig woord over zeggen.
Wellicht ingelicht over positief verhaal van Goddijn.

GuS
In Holland stond een Huis...
0
quote:

Testcase2020 schreef op 15 juli 2021 08:09:

pre-open -4,4% !!!
wmb moet je deze post nog ff updaten..

! + ! + ! + ! + ! + ! + ! + ! + ! = 9x ! dus: achter het huidige percentage zetten > -15% .. ;)
Dutchy Ron
0
Toyota’s Woven Planet acquires HD mapping startup Carmera
Woven Planet Holdings — an entity created by Toyota to invest in, develop and eventually bring future of transportation technologies like automated driving to market — has acquired HD mapping startup Carmera for an undisclosed amount. The announcement comes less than two months since Woven Planet Holdings acquired Lyft’s autonomous vehicle unit known as Level 5 for $550 million.

It also follows another HD mapping acquisition — Nvidia’s purchase of DeepMap — that was announced in June.

Under terms of the deal, Carmera will become a wholly owned subsidiary of Woven Planet. The startup’s 50-person team will maintain its offices in New York and Seattle and will eventually be integrated into Woven Planet’s 1,000-person-and-growing enterprise, according to Woven Planet CEO James Kuffner.

The company uses data crowdsourced from its fleet-monitoring service product to keep those AV maps fresh. The fleet product is a telematics and video monitoring service used by professional fleets that want to manage risk and improve safety with their vehicles and drivers. These fleets of camera-equipped human-driven vehicles deliver new information to the autonomous map as they go about their daily business in cities.

Carmera has evolved its product lineup over time. It added a real-time events and change-management engine to its autonomous map and created a spatial data and street analytics product for cities and urban planners. Last year, Carmera launched its so-called Change-as-a-Service platform, a suite of products that detects changes and can be integrated into other third-party maps.

“The problem I’ve always had with some of the HD map companies is it’s nice that you have this capability, but until you can figure out how to scale it, host it and keep it updated, you’re stuck in the ‘I-have-a-neat-piece-of-software-that-someone-is-going-to-buy-from-me role,’ ” Mike Ramsey, VP analyst at Gartner said. “This deal solves Carmera’s scale problem.”

The Lyft and now Carmera acquisitions represent a sliver of Woven Planet’s myriad activities since its formation in January 2021, as the automaker seeks a competitive edge against established rivals and upstarts, particularly on the software front. The entity, which is based in Tokyo and is a subsidiary of Toyota Motor Corp., includes two operating companies called Woven Alpha and Woven Core as well as a VC fund called Woven Capital. The holding company also has a project called Woven City, a testing ground for new technologies set in an interconnected smart city prototype. Toyota broke ground in February 2021 at future site of Woven City, the Higashi-Fuji site in Susono City, Japan, at the base of Mount Fuji.

techcrunch.com/2021/07/14/toyotas-wov...
sjeroen
0
lees net het artikel in het FD en inderdaad daar schijnen ze niet zo paniek te zien. 16% eraf is ook wel overdreven als je de omzet met paar procent denkt te laten zakken. Maar ja dit is TomTom altijd overreactie op slecht geïnterpreteerde cijfers. ik heb wellicht te vroeg op 6,33 weer bijgekocht.
Gvv2024
0
quote:

Nothing Else..?! schreef op 15 juli 2021 09:54:

[...]

wmb moet je deze post nog ff updaten..

! + ! + ! + ! + ! + ! + ! + ! + ! = 9x ! dus: achter het huidige percentage zetten > -15% .. ;)
Haha dit wel heel extreme daling, maar ik koop toch niets bij van deze ondergaandeboedel. Beter een ander aandeel kopen ook met het oog op spreiding. Al;s er al een exit kom mogen we met 8 euro in onze handjes klappen !!!
Gvv2024
0
Morgenvroeg waarschijnlijk nog even naar de 5,80, is meestal dat bij zo'n daling dag 2 koers nog wat verder daalt en op dag 3 krijg je dan wat herstel.
Optiebelegger
0
quote:

Kuiken schreef op 15 juli 2021 09:44:

Ik zie tot mijn schrik de marktreactie op de cijfers en in het FD een positief getint verhaal. Kan er geen zinnig woord over zeggen.
Kuiken, kan je dat artikel van FD hier plaatsen ?
Dutchy Ron
0
De concurrentie staat ook niet stil en krijgt steeds meer tijd ………. Dat kan TT ook gaan nekken
nr36
1
TomTom heeft nog steeds last van chiptekorten in auto-industrie
Van onze redacteur 08:34

TomTom is erin geslaagd de omzet en het operationele resultaat in het tweede kwartaal van dit jaar te verbeteren. Maar het herstel van de resultaten wordt nog steeds gehinderd door het chiptekort in de auto-industrie. Daarom heeft de fabrikant van navigatiesoftware en navigatiekastjes zijn voorspellingen voor het hele jaar naar beneden bijgesteld.

De omzet groeide in het tweede kwartaal met 8% tot € 133,1 mln. TomTom heeft twee divisies, die voor locatietechnologie en de consumentendivisie, die nog altijd de navigatiekastjes levert waarmee het bedrijf beroemd is geworden. De groei bij TomTom moet komen van de divisie locatietechnologie, die navigatiesoftware levert aan de automobielindustrie en app-bouwers.

De omzet in de navigatiesoftware voor de auto-industrie (automotive) groeide met 18% tot € 61 mln. Cfo Taco Titulaer spreekt van herstel, maar zegt er tegelijk bij dat volledig herstel nog op zich laat wachten vanwege de chiptekorten in de auto-industrie. De omzet in de software voor app-bouwers (enterprise) was stabiel. Daardoor bleef de omzetgroei van de locatiedivisie beperkt tot 10%. De consumentendivisie krimpt al jaren, maar de omzet was in het tweede kwartaal van dit jaar stabiel.
Voorspelling verlaagd

Door de groei van de omzet en kostenbesparingen verbeterde het operationele resultaat (ebit) van een verlies van €64 mln in het tweede kwartaal vorig jaar naar een verlies van €21 mln dit jaar. De operationele winst wordt gedrukt doordat de bruto marge is gedaald. Die daling is veroorzaakt doordat klanten in de automobielindustrie van start gingen met productielijnen die gebruikmaken van de TomTom software. Daardoor moest TomTom kosten die nog op de balans geparkeerd stonden toerekenen aan de omzet in dit kwartaal.

Vanwege het trage herstel van de automobiel-industrie heeft TomTom zijn voorspelling voor dit jaar naar beneden bijgesteld. Eerder rekende het bedrijf nog op een omzet die uit zou komen in de bandbreedte €520 tot €570 mln. Nu zakte de bandbreedte naar €500 tot €530 mln. Dat laat de mogelijkheid open dat de omzet dit jaar lager uit zal komen dan vorig jaar. Ook de voorspelling voor de vrije kasstroom is iets verlaagd van 6% naar 5%. Dat is nog wel altijd een verbetering ten opzichte van vorig jaar toen de vrije kasstroom negatief was.

mjmj
0
de geheel geautomatiseerde algo's van de in de City gevestigde partijen vertonen zweetdruppeltjes van het shorten.
MD2018
0
Omzet TomTom valt tegen door chiptekorten auto-industrie
Door REDACTIE DFT

2 uur geleden in FINANCIEEL

Navigatiespecialist TomTom heeft in het eerste halfjaar een hogere omzet geboekt dankzij het herstel in de wereldwijde auto-industrie. Het Amsterdamse bedrijf spreekt ondanks die stijging van teleurstellende resultaten, doordat chiptekorten de productie van auto’s dwars zaten. TomTom ziet zich daardoor genoodzaakt zijn vooruitzichten voor heel 2021 naar beneden bij te stellen.

„Ondanks de omzetstijging op jaarbasis was onze omzet uit de automotive-divisie lager dan verwacht omdat wereldwijde tekorten aan halfgeleiders de productievolumes van onze klanten raakten”, schrijft het bedrijf bij zijn halfjaarcijfers.

Lagere omzetverwachting
TomTom rekent nu op een jaaromzet tussen de €500 miljoen en €530 miljoen. Eerder hield het bedrijf nog rekening met opbrengsten die konden oplopen tot €570 miljoen.

In een interview met De Telegraaf vertelde topman Harol Goddijn eerder dit jaar dat 2020 had ’financieel een oogstjaar had moeten worden’. Dat viel door de coronapandemie in het water. Goddijn schatte dat zijn bedrijf daardoor zo’n €150 miljoen was misgelopen, die het niet helemaal, maar deels wel zou inlopen. Het herstel dat dit jaar had moeten brengen, loopt nu echter ook vertraging op.

BEKIJK OOK:

Topman TomTom: spelregels auto-industrie veranderen
De opbrengsten stegen in het eerste halfjaar met 4% tot €264,3 miljoen. Dat was vooral te danken aan de zakelijke tak. De consumentendivisie die de ooit zo populaire navigatiekastjes maakt, verkocht voor 19% minder aan producten. De verkopen aan de auto-industrie stegen extra hard in vergelijking met dezelfde periode in 2020. Toen kelderden de opbrengsten van deze divisie omdat autofabrikanten door corona massaal hun fabrieken moesten sluiten.

Net zoals in de voorgaande periode gaf TomTom meer geld uit dan dat er binnenkwam. Het nettoverlies in de eerste helft van 2021 kwam uit op €35,1 miljoen. Een jaar eerder was dat tekort nog €124,8 miljoen.

"TomTom harder geraakt dan gedacht"
Dit vindt DFT-verslaggever Wouter van Bergen:
„ TomTom blijkt nog harder geraakt door het tekort aan chips dan eerder was gedacht. Met name de inkomsten uit systemen voor de autoindustrie (goed voor bijna de helft van de omzet) blijven fors achter bij eerdere schattingen van analisten en van TomTom zelf. Daar stonden geen meevallers bij andere onderdelen tegenover. De raming die TomTom voor dit jaar had afgegeven, moet het bedrijf nu weer verlagen met €20 miljoen, naar een omzet tussen €500 miljoen en €530 miljoen. Daardoor dreigt de omzet dit jaar nog onder de €528 miljoen van vorig jaar uit te komen.”
Halte
0
Dit is toch ook een positieve invalshoek van de cijfers van vandaag met als titel
:“Groei voor Tomtom in tweede kwartaal“
www.emerce.nl/nieuws/tomtom-groei-q2
NewKidInTown
0
quote:

Testcase2020 schreef op 15 juli 2021 10:00:

Morgenvroeg waarschijnlijk nog even naar de 5,80, is meestal dat bij zo'n daling dag 2 koers nog wat verder daalt en op dag 3 krijg je dan wat herstel.
Verwacht dat we het dieptepunt met ruim -16% wel gezien hebben.

Ik zie wel een redelijk herstel naar 6,50 vandaag nog of anders morgen.

Heb gekocht vandaag op 6,30 en 6,10 dat wel natuurlijk.
1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront