Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Jestbread
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 15 juli 2021 11:44:

[...]

Dat had ie met 2,3 mrd. Denk dat ie nu lang kan w88 op weer zo een bod. Ze staan niet echt niet meer in de rij.
Nja, iFood is natuurlijk wel bijzonder hard groeiend en Prosus heeft gezegd zich te focussen op meal delivery. Is ook de meest logische overnamekandidaat, maar dat weten zij ook natuurlijk.
Jimnotaris
0
Interpreteer ik de kwartaalcijfers goed met de conclusie dat de groei uit UK,Canada, US alleen maar komt door (verlieslatende) "Delivery Orders"?
Edwin10
0
Van dit aandeel krijg ik inmiddels echt hoofdpijn. Elke keer trap ik er weer in door bij te kopen omdat ik echt vind dat de koers veel te laag staat in verhouding tot de potentie. Helaas gaat het vervolgens weer lager. Inmiddels hebben we zo'n beetje de laagste koers ooit behaald. Hoe kan het dan dat we gewoon even nar -4% gaan. Natuurlijk kan er altijd een kleine daling in zitten maar dit is een afstraffing. Komende tijd ook geen nieuws dat wat moet er dan gebeuren dat de koers stijgt? Soms weet je het gewoon niet meer en zal je moeten accepteren dat je nog lang vast zit aan dit aandeel. Help me ajb herinneren dat ik dit aandeel direct bij 78,- euro verkoop. Dan beperk ik het verlies en vind ik het mooi geweest. Hoe erg ik ook in dit aandeel geloof, de markt doet het onvoldoende.
Tikka
0
Ik merkte twee mogelijke triggers op in het verhaal van de webcast. ze zeiden dat de fee caps ze verasten, verassingen zijn altijd eng uit de mond van management. ook de keuze om zich terug te trekken uit sommige GRUB markten kan als capitulatie worden gezien. persoonlijk vond ik er weinig slechts in zitten. winst is ondergeschoven om groei aan te wakkeren, dat is de way to go voor deze sector. heb wel vertrouwen dat er winst gaat komen omdat JET de grootste ruimte heeft om nog met de rates te stijgen vergeleken de competitie
Jestbread
0
quote:

Edwin10 schreef op 15 juli 2021 12:07:

Van dit aandeel krijg ik inmiddels echt hoofdpijn. Elke keer trap ik er weer in door bij te kopen omdat ik echt vind dat de koers veel te laag staat in verhouding tot de potentie. Helaas gaat het vervolgens weer lager. Inmiddels hebben we zo'n beetje de laagste koers ooit behaald. Hoe kan het dan dat we gewoon even nar -4% gaan. Natuurlijk kan er altijd een kleine daling in zitten maar dit is een afstraffing. Komende tijd ook geen nieuws dat wat moet er dan gebeuren dat de koers stijgt? Soms weet je het gewoon niet meer en zal je moeten accepteren dat je nog lang vast zit aan dit aandeel. Help me ajb herinneren dat ik dit aandeel direct bij 78,- euro verkoop. Dan beperk ik het verlies en vind ik het mooi geweest. Hoe erg ik ook in dit aandeel geloof, de markt doet het onvoldoende.
Hier exact hetzelfde. Je staat met 300/400% meer bestellingen en omzet op eenzelfde koers als eind 2018. Waar gaat dit in vredesnaam nog over?
Gaston Lagaffe
0
quote:

Heerstiets schreef op 15 juli 2021 12:02:

Interessant artikel over die fee caps in de VS
www.eater.com/22554053/delivery-fee-c...
Dit is het lezen waard ! Goed gevonden.
Tis wa!
1
Het zal Jitse een zorg zijn de koers en aandeelhouders!De grootste worden, daar gaat het om!
Majogo
0
Ik snap er ook echt niets van. Kan me gewoon niet voorstellen dat de koers nog lager kan. In vergelijking met andere Fooddelivery-bedrijven staat JET ontzettend laag. Hoe kan het dat niemand dit oppakt? Het is echt niet dat de strategie van JET slechter is dan die van de concurrenten, eerlijk gezegd ben ik van mening dat het zelfs beter is.
Sido
0
quote:

Jimnotaris schreef op 15 juli 2021 12:05:

Interpreteer ik de kwartaalcijfers goed met de conclusie dat de groei uit UK,Canada, US alleen maar komt door (verlieslatende) "Delivery Orders"?
- Canada is alleen maar logistics orders en is winstgevend (10% marge ongeveer)
- Voor de UK komt inderdaad de groei enkel door logistics orders maar management meent dat er een jaar geleden (begin Q2 2020) nauwelijks logistics orders waren omdat de meeste QSR dicht waren en klanten meer marketplace orders bestelden. Daarom zijn de groeicijfers van de concurrenten ook hoger momenteel. Nu de QSR weer bezorgen is dat terug te zien in de marketplace orders (geen groei nu al 5 kwartalen achter elkaar). Ze verwachten in Q3 weer groei voor marktetplace orders in de UK.
- US is ook groei door logistics orders maar dit komt omdat Grub's grootste marketplace (Seamless in NYC) voornamelijk B2B is en dit op zn gat ligt sinds de pandemie. Volgens t management is de heropening in NYC een van de traagste in heel de US.
Digit
0
quote:

Jestbread schreef op 15 juli 2021 12:13:

[...]Hier exact hetzelfde. Je staat met 300/400% meer bestellingen en omzet op eenzelfde koers als eind 2018. Waar gaat dit in vredesnaam nog over?
Eind 2018 was het ook enkel een prijs vermeld op een koersbord gebaseerd op een hoop gebakken lucht. Het had meer, het had minder kunnen zijn. Wat de gek er voor geeft. Maar dat geldt voor alles.
2,5 jaar later realiseert men zich dat de gebakken lucht wel werd gerealiseerd in groei van bestellingen (overnames, gooi er wat geleend geld tegen aan), maar er geen euro is verdient en ook geen waarde is gecreëerd voor de 'gewone' aandeelhouders.

Maar de slimme jongens vullen hun zakken wel.
Tikka
0
quote:

Majogo schreef op 15 juli 2021 12:20:

Ik snap er ook echt niets van. Kan me gewoon niet voorstellen dat de koers nog lager kan. In vergelijking met andere Fooddelivery-bedrijven staat JET ontzettend laag. Hoe kan het dat niemand dit oppakt? Het is echt niet dat de strategie van JET slechter is dan die van de concurrenten, eerlijk gezegd ben ik van mening dat het zelfs beter is.
De markt kan lang irrationeel zijn. Veel kan door Home market bias worden verklaard. de multiples zijn in Amerika altijd hoger door naamsbekendheid in die markt.

In dit soort bedrijven die nog geen winst maken kan het koersverloop altijd volatiel zijn. Zolang het niet een te grote positie in je portefeuille is kan je het best gewoon blijven zitten
VALUEBUYER
5
DeWaker
3
Veel emoties op het forum. Logisch overigens. Ook ik had een koersdaling rondom de Q2 trading update niet verwacht. Op de lange termijn is dit echter geen probleem. De omzet stijgt zeer fors en het marktaandeel neemt toe en dus onderliggend prima ten opzichte van de markt. Dit gaat vanzelf leiden tot een reele koers die past bij JET.

Ik laat JET mooi in mijn portefeuille en ga deze zomerperiode niet naar de koersontwikkeling kijken. Fijne zomer allen! :)
Jalen
0
Zoals Keynes al zei, the market can remain irrational longer than you can remain solvent. Maar het zijn gewoon goede cijfers, ze kunnen me wat, ik blijf de komende tijd echt nog wel zitten.
Sido
0
Ik ben tevreden over de cijfers. Er waren wat onduidelijkheden en die zijn tijdens de call opgehelderd. Mooie groeicijfers en een duidelijk pad naar winstgevendheid. Ook het Grubhub verhaal was positief en ik ben benieuwd naar oktober voor de uitgebreide strategie. Grubhub Guarantee is ook een mooi initiatief om de loyaliteit op te schroeven en bij een goede executie hoeft het ook niet veel te kosten.

Ik had ook liever +4 gezien dan -4 maar uiteindelijk vorm je toch gewoon een eigen mening en daar handel je naar. Dus niet naar de reactie van de markt, al moet je die niet compleet negeren natuurlijk. Ik lees zoveel onzin over JET, op dit forum maar ook op andere socials en zelfs in kranten e.d. Daarom verbaast het mij ook niet dat we weer lager staan vandaag. Er moet iets gebeuren waardoor de narrative in de markt draait. JET wordt nu gewoon gezien als de partij die altijd als laatst reageert op veranderingen. Zelf de maaltijden bezorgen deden ze als laatste, boodschappen deden ze als laatste en nu begint Jitse over flitsbezorging dat het onzin is terwijl iedereen er juist bovenop opduikt, vooral in Europa. Voor de lange termijn beleggers: blijf lekker zitten als je erin gelooft, echte waarde komt altijd boven drijven. Voor de korte termijn beleggers/koerskijkers: ik denk niet dat jullie veel plezier gaan beleven aan JET want de uitkomst in deze sector is nog verre van zeker. Lijkt mij de stress niet waard in ieder geval. En het klopt wat jullie zeggen: Jitse geeft helemaal niks om korte termijn beleggers en zo zie ik het graag.
bezinteergebelegt
1
Gaan het dan toch weer met een 6 beginnen ergens in de komende weken ?

Want ze kotsen het nu echt uit.
FEDOR
0
De "de korte broeken" ruiken bloed. Ik denk dat Peter Pan gelijk kan krijgen dat wanneer de yanks open gaan de koers naar -8% kan gaan zakken. Ik hoop het niet!! Toch blijf ik het vreemd vinden dat 675000 aandelen de koers op bijna -5% kunnen zetten op een aandelen totaal van bijna meer dan 150mln
24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:38
Koers 14,435
Verschil -0,215 (-1,47%)
Hoog 14,470
Laag 14,240
Volume 603.194
Volume gemiddeld 2.348.083
Volume gisteren 3.338.410

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront