TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
xof
2
quote:

boem! schreef op 21 juli 2021 08:59:

[...]

HG heeft maar 1 doel en dat is de koers omhoogbrengen.
Misschien moet hij een jonge resultaatgerichte CEO zoeken;-)
boem!
0
Ik had deze reactie wel verwacht.

Ik bemerk, dat er nog veel forumleden denken dat het het doel is van HG is om de koers te laten dalen.

Waarom in godsnaam, geef mij 1 goede reden waarom HG gebaat zou zijn met een inkomen van slechts 35% met daarbij het inleveren op zijn beleggingswaarde.
xof
2
Goedkoop vd beurs halen, moeilijk he?

Geef mij een reden waarom ik HG zou vertrouwen na zoveel niet uitgekomen beloften.
boem!
0
Ik denk dat de VEB kritiek op het beloningsbeleid richting HG wel verstomd is na de uitkomst over 2021 en de verwachting mbt 2022.
[verwijderd]
0
Misschien moet HG wat minder op dit forum zitten en aan het werk gaan, de tijd vliegt om ;-)
[verwijderd]
4
quote:

boem! schreef op 21 juli 2021 09:22:

Ik had deze reactie wel verwacht.

Ik bemerk, dat er nog veel forumleden denken dat het het doel is van HG is om de koers te laten dalen.

Waarom in godsnaam, geef mij 1 goede reden waarom HG gebaat zou zijn met een inkomen van slechts 35% met daarbij het inleveren op zijn beleggingswaarde.
Hij zei het zelf:
“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

Er is - een paar jaar later - nog niets veranderd ten goede.

"The sum of the parts" ; dat gaat toch echt over de aandelenkoers
Vanwege de vele vakanties op de boot, aanwezigheid op dit forum en desinteresse om echt hard te werken is Telematics -geschat op 700-1400 miljoen- weggeschoven voor 900 miljoen, dus ruim onder gemiddelde schatting.

Hij gaf aan dat er iets uitgelegd moest worden (dat is dan een taak), hij heeft het verzuimd, dus ofwel hij heeft gefaald, ofwel zijn doel was anders dan zijn taak. Gezien zijn onmetelijke zelftevredenheid is hij geslaagd in zijn doel.
Voor jou blijft de illusie
Mayo
0
quote:

boem! schreef op 21 juli 2021 10:02:

Ik denk dat de VEB kritiek op het beloningsbeleid richting HG wel verstomd is na de uitkomst over 2021 en de verwachting mbt 2022.
Nog even en dan krijg ik medelijden met Harold. Kunnen wij geen fonds oprichten om hem een beetje te helpen? Oh wacht even, dat fonds is er al. Het aandeel Tom Tom.
tatje
0
We weten het allemaal nog.

TomTom navigeert met Ctac van SAP naar Microsoft Azure.

Ja SAPPERDEFLAP is SAP nu boos.

Nee.

Aankondiging van nieuwe Teams-, Azure- en SAP-integraties. In januari 2021 heeft SAP en Microsoft een uitgebreide uitbreiding aangekondigd van onze goedgekeurde cloudpartnerschap om migratie en werking van SAP S/4HANA op Azure te automatiseren en Microsoft Teams te integreren in SAP-oplossingen.

SAP verhoogt outlook

SAP heeft de outlook voor heel dit jaar verhoogd, ondanks dat de omzet en de operationele winst in het tweede kwartaal daalde. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de kwartaalcijfers van de Duitse softwarespecialist.

SAP sprak van "opnieuw een sterk kwartaal".

De omzet daalde van ruim 6,7 miljard euro naar minder dan 6,7 miljard. De omzet uit de cloud steeg wel, tot 2,3 miljard euro. De verkoop van softwarelicenties daalde daarentegen van 773 naar 650 miljoen euro.

De operationele winst daalde licht naar 1,9 miljard euro, maar de nettowinst steeg juist wel, van 1,4 naar 2,1 miljard euro.

Voor heel dit jaar rekent SAP op een operationele winst van 7,95 tot 8,25 miljard euro. Dat was eerder 7,8 tot 8,2 miljard euro.

Vooral over de omzet uit de cloud werd SAP positiever. Rekende het bedrijf eerst nog op een omzet van 9,2 tot 9,5 miljard euro, inmiddels denkt SAP uit te kunnen komen tussen de 9,3 en 9,5 miljard euro.

De wereld van TT is niet klein, maar groot :-)
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 20 juli 2021 21:23:

Morgen AEX licht hogere opening, TT gaat vertraagd mee.
Ik zie zowel AEX als T2 een anderhalf procent in de plus staan, jouw vrouw kan de blauwe jurk ook weer in de kast hangen
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
MD2018
1
Man man man wat een negativiteit hopelijk slapen jullie nog wel goed... Maar goed kijk eens naar volume is echt heeeeel laag. Hierin wordt je dan een beetje de speelbal van de beurs kan omhoog, omlaag gezet worden met klein aantal aandelen. Verder is waardering zoals vele hebben gepost laag. Natuurlijk is het nooit genoeg wat we krijgen en natuurlijk HG geeft een te positieve outlook af wat moet hij anders? Ik verbaas me er wel eens over hoe mensen er over denken. Moet hij dan alles naar het negatieve uitstralen en uitspreken? Ik denk dat als hij dat zou doen de koers al rond de 3 euro zat. Met TT moet je gewoon geduld hebben. Men is goed bezig en de kans op overname ja die blijft er zeker! Ik hou ze vast. Inmiddels de + bijna verdwenen maar dat zijn dagkoersen. Je zou ze maar verkopen en opeens is daar toch dat overname bod...

Succes allen
NewKidInTown
0
Net bij de terugval nog even mijn aantal tt turbo's verdubbeld bij een scherp ingelegde limiet.

Kan het wel lijden met een +50% verkoop van de AEX turbo's long sinds gisteren, maar dat geheel terzijde.
boem!
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 21 juli 2021 10:30:

[...]

Geef mij één goede reden waarom u Goddijn vertrouwt en, het wordt steeds gekker, op een voetstuk plaatst terwijl u nooit rendement heeft behaald met de aandelen van zijn navigatiebedrijfje.

Het feit dat u veel feiten hier verdraait en/of verzint maakt mijn nieuwsgierigheid overigens alleen maar groter.
Mijn rendement beperkt zich slechts tot 2,40 euro per aandeel ofwel een schamele 60% in pakweg 12 jaar.

Staat niet in verhouding tot de AEX herbeleggingsindex die in diezelfde periode een rendement wist te behalen van 380%.

Ik ga er vanuit, dat met een flinke tussenspurt TT zeker nog kan aansluiten bij deze objectieve vergelijkingsindex.
[verwijderd]
3
Inderdaad heel irritant, Riet, dat mensen positief beeld hebben bij TomTom, op basis van TomTom’s eigen outlook en dat ze al die mooie praatjes van TT nog geloven over grote deals die er nu écht aankomen en hoe er veel geld verdiend gaat worden door (door de EU verplichte) veiligheidssystemen waar kaarten en data bij nodig zijn en vanwege de elektrificatie van de auto.

Hoe vaak moeten die mensen hun neus nog stoten om erachter te komen dat TomTom nooit haar beloften waarmaakt en geleid wordt door een aantal inhalige schurken van het ergste soort. Maar hey, ook dat is een vrije keuze he. Ik geloof er in dat TomTom dit kan realiseren. Hopelijk mag dat.

Waar ik minder in geloofde was een sports divisie naast een autonoom rijden divisie. Het was leuk om de jongens en meisjes binnen de Consumer divisie aan het werk te houden, maar aan Goddijn zelf merkte je al dat dit niet helemaal was waar het hart lag en het profiel van TT werd onduidelijk.

Het heeft wel de omzet een paar jaar lang gestut en dat geld had TomTom wel nodig om de tijd te overbruggen naar een echt automotive en diensten bedrijf. In dat laatste geloof ik dus wel en ik denk dat TomTom het goed doet. Stel dat TomTom dit nu wél realiseert met bijbehorende koersen, misschien draai zelfs jij nog wel bij. We gaan het zien.
Wereldbelegger
0
En dan met een fantasierijke eindspurt over die 380% heen......

quote:

boem! schreef op 21 juli 2021 10:59:

[...]

Mijn rendement beperkt zich slechts tot 2,40 euro per aandeel ofwel een schamele 60% in pakweg 12 jaar.

Staat niet in verhouding tot de AEX herbeleggingsindex die in diezelfde periode een rendement wist te behalen van 380%.

Ik ga er vanuit, dat met een flinke tussenspurt TT zeker nog kan aansluiten bij deze objectieve vergelijkingsindex.
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 21 juli 2021 10:59:

[...]

Mijn rendement beperkt zich slechts tot 2,40 euro per aandeel ofwel een schamele 60% in pakweg 12 jaar.

Staat niet in verhouding tot de AEX herbeleggingsindex die in diezelfde periode een rendement wist te behalen van 380%.

Ik ga er vanuit, dat met een flinke tussenspurt TT zeker nog kan aansluiten bij deze objectieve vergelijkingsindex.
Als ik al mijn verliezen op TomTom niet meereken kom ik op een veel hoger rendement dan 60%
[verwijderd]
3
In aanvulling: toen tomtom nog veel verdiende aan PND én sports erbij deed én nog een Telematics divisie had en Licensing en Automotive twee divisies waren moest TomTom dus haar aandacht verdelen over vier verschillende onderwerpen. Pas toen tomtom omzet zeker stelde in het automotive orderboek durfden ze de andere divisies af te stoten.

Alleen PND is er nog, maar met marginale impact. Het hele bedrijf is vergeleken met vroeger razor sharp gefocussed op automotive en big tech. Je merkt het aan de nieuw ontwikkelde diensten, de deals en samenwerkingsverbanden en aan de taal die gesproken wordt. (Zie tekst hieronder uit call vorige week).

Consumer was een kort op de bal spel. Jaren geleden hadden we het nog over black friday en dat soort dingen en hoe je zorgt dat je met marketing en distributie precies het spel goed speelt om een procentje marktaandeel te winnen van Garmin.

Hoe anders is het spel nu, met veel meer lange termijn relaties en onderzoeksteams die samenwerken met de klant. Het contrast kan bijna niet groter. In 10 jaar (sinds de deal met Apple in 2011) heeft het bedrijf een volledige gedaanteverandering ondergaan.



“Ik denk dat er een trend zichtbaar is. Een paar jaar geleden gingen autofabrikanten echt van deal naar deal en van autogeneratie naar generatie. En bij elk nieuw model begint de samenwerking weer vanaf nul. En dan wint meestal de aanbieder met de beste productprijscombinatie. Wat we nu zien is een langere levensduur en meer strategische afstemming. De bereidheid van autofabrikanten om steeds helemaal opnieuw te beginnen neemt af.

En ik denk dat dat een goede zaak voor ons is, want we hebben bij onze klanten een goede reputatie om te doen wat we beloofden te doen, op tijd zijn, op kwaliteit leveren en samenwerken. De werkrelaties die onze ingenieurs en productmensen hebben met hun tegenhangers in de auto-industrie zijn typisch te kenmerken als goed en met een hoog vertrouwensniveau.

En dat helpt ons natuurlijk om die samenwerkingen verder uit te bouwen en te verdiepen. En omdat software steeds complexer wordt en er meer bewegende delen zijn, is er ook een duidelijke economische, financiële noodzaak om die relaties verder op te bouwen, te verdiepen en strategischer van aard te maken. Klikt dat logisch voor je?”



Wereldbelegger
0
Date Price Open High Low
Jul 21, 2021 6.30 6.33 6.42 6.30
Jul 20, 2021 6.32 6.22 6.39 6.22
Jul 21, 2009 6.28 6.42 6.46 6.22
Jul 20, 2009 6.34 6.36 6.49 6.24
Highest: 13.65 Lowest: 2.39 Difference: 11.25 Average: 6.89

12 jaar
20-7-2021 6,32
20-7-2009 6,34
verschil -0,02
in% -0,32%

quote:

boem! schreef op 21 juli 2021 10:59:

[...]

Mijn rendement beperkt zich slechts tot 2,40 euro per aandeel ofwel een schamele 60% in pakweg 12 jaar.

Staat niet in verhouding tot de AEX herbeleggingsindex die in diezelfde periode een rendement wist te behalen van 380%.

Ik ga er vanuit, dat met een flinke tussenspurt TT zeker nog kan aansluiten bij deze objectieve vergelijkingsindex.
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 juli 2021 11:47:

Date Price Open High Low
Jul 21, 2021 6.30 6.33 6.42 6.30
Jul 20, 2021 6.32 6.22 6.39 6.22
Jul 21, 2009 6.28 6.42 6.46 6.22
Jul 20, 2009 6.34 6.36 6.49 6.24
Highest: 13.65 Lowest: 2.39 Difference: 11.25 Average: 6.89

12 jaar
20-7-2021 6,32
20-7-2009 6,34
verschil -0,02
in% -0,32%

[...]
Omgerekend staan we met de huidige koers nog een stuk lager dan in 2009 ivm verkoop telematics 2 jaar geleden,
Nu veel minder aandelen in omloop!
Het koersgedrag is gewoon ongehoord en niet te begrijpen, HG zal er wel een hoger doel mee hebben?!
1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront