TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
NewKidInTown
0
Voor de Q2 cijfers 7,20
15 juli afstort naar 6,00
Vandaag weer de helft van die daling goedgemaakt, denk dat de rek er nu wel uit is, voorlopig maar even rond de 6,60 blijven liggen.

Tenzij er weer concrete financiele triggers komen. Risico is algehele correctie op de financiele markten, dan is -20% niks.
boem!
0
Ik denk dat de verkoopwaarde van Mobileye door Intell destijds is bepaald, door wat zij dachten te kunnen verdienen met Mobileye.

Dat TT nu in het kruimeldiefscenario verkeert zegt niets over de positie en verdiencapaciteit op het moment dat de OEM's hun keuze hebben gemaakt voor de HD-maps.

[verwijderd]
4
quote:

NewKidInTown schreef op 23 juli 2021 09:57:

Voor de Q2 cijfers 7,20
15 juli afstort naar 6,00
Vandaag weer de helft van die daling goedgemaakt, denk dat de rek er nu wel uit is, voorlopig maar even rond de 6,60 blijven liggen.

Tenzij er weer concrete financiele triggers komen. Risico is algehele correctie op de financiele markten, dan is -20% niks.
Dat jouw eigen ritje klaar is, daar heeft TT natuurlijk geen boodschap aan :-)
Optiebelegger
0
quote:

*JustMe* schreef op 23 juli 2021 10:03:

[...]

Dat jouw eigen ritje klaar is, daar heeft TT natuurlijk geen boodschap aan :-)
Helemaal mee eens, Justme...........................
[verwijderd]
5
quote:

boem! schreef op 23 juli 2021 09:58:

Ik denk dat de verkoopwaarde van Mobileye door Intell destijds is bepaald, door wat zij dachten te kunnen verdienen met Mobileye.

Dat TT nu in het kruimeldiefscenario verkeert zegt niets over de positie en verdiencapaciteit op het moment dat de OEM's hun keuze hebben gemaakt voor de HD-maps.

Tesla heeft Mobileye gedag gezegd en is toen met TomTom in zee gegaan. Enerzijds was dat "een stap achteruit", omdat de Tesla's ineens "minder konden". Maar het was ook een stap naar meer geharnaste technologie en een meer duurzaam pad naar meer autonoom rijden. De vooruitgang en robuustheid in ADAS wordt gerealiseerd door de immense hoeveelheid data, bij voorkeur over meerdere autofabrikanten heen. Alhoewel Tesla denk ik vooral vaart op haar eigen data.

Het voordeel van TomTom ten opzichte van de 'go it alone' strategie van sommige tech bedrijven is de toegang tot data en samenwerken over meerdere fabrikanten heen. Ik moet dan denken aan de quote "If you want to travel quick, go alone, if you want to travel far, do it together". De weg naar autonoom rijden is 'far' en niet 'quick'. De partijen die 'quick' wilden naar level 5 (tech bedrijven) kost vooral miljarden, zonder de gewenste resultaten. Dat is ook de afdronk uit het Financial Times artikel.

Die quote is trouwens op heel veel in het leven en de maatschappij van toepassing en ook op de strijd tussen autocratieën en democratieën. Autocraten, de Putin's, Xi's en Erdohan's van deze wereld, denken dat ze slagvaardiger zijn. Maar ze hebben eigenlijk geen draagvlak van hun bevolking, alleen angst. Daar kom je uiteindelijk niet het verst mee is mijn visie.
NewKidInTown
0
quote:

*JustMe* schreef op 23 juli 2021 10:03:

Dat jouw eigen ritje klaar is, daar heeft TT natuurlijk geen boodschap aan :-)
Bekend patroon bij slecht nieuws, koers valt sterk terug en herstelt na de overdrijvingsfase met circa de helft van de daling. Is gerelateerd aan de DRIE-dagen-regel.

Een paar "oude" beurswijsheden, die tijdloos zijn en waar je nog steeds je voordeel mee kunt doen.
vreemdvermogen
1
quote:

*JustMe* schreef op 23 juli 2021 09:56:

Tesla provide data from their fleets and TomTom automatically creates those Maps. Tesla didn't have in-house automatic map making capability so they partnered with TomTom. Here's TomTom HD Map that Tesla is using. (Mapped lane lines data projected in camera space for localisation) PS. These HD Maps are created using cameras. Here's from inside using those Maps.

Translate

Tesla levert gegevens afkomstig van hun wagenparken en TomTom maakt daarmee kaarten automatisch voor hen aan. Tesla had geen interne kwaliteiten om kaarten te maken, dus gingen ze samenwerken met TomTom. Hier zie je de TomTom HD-kaart die Tesla gebruikt. (in kaart gebrachte rijstrooklijnen geprojecteerd in cameraruimte voor lokalisatie) PS. Deze HD-kaarten worden gemaakt met behulp van camera's. En hier zie je het van binnen de auto

twitter.com/physics_savage/status/141...

Plaatje:
twitter.com/physics_savage/status/141...
twitter.com/greentheonly/status/13364...
Een wat ouder artikel maar sluit wel mooi aan.

Newly-released emails between Tesla’s TSLA legal team and the California Department of Motor Vehicles reiterate that Tesla’s Full Self-Driving features rely heavily on maps, in line with wording present in Tesla Owner’s Manuals. However, whereas statements in the Owner’s Manual create ambiguity about the importance of map data, Tesla’s recent communication with the California DMV is quite explicit that maps are central to the feature’s functionality.

www-forbes-com.cdn.ampproject.org/v/s...
tatje
0
Dutchy Ron
1
Het blok van 10k wordt telkens 2ct hoger gelegd, dient ervoor om de stijging rustig te laten verlopen …… de 7 staat binnenkort weer op de borden.
ketchup
11
zie dat je het HERE bashing nog niet heb afgeleerd

toch knap dan die schoften bij HERE verleden jaar nog nieuwe investeerders hebben weten te strikken basis 2.5 miljard euro zonder één cent cash in de toko en enkel maar bijlappen en TT zonder schuld met 350 mio cash surplus, noteert voor ondernemingswaarde aan 600 mio euro

men was dus bereid om in te stappen aan 4 x de ondernemingswaarde van TT en denk nou niet dat ze daar achterlijk zijn bij Nippon Inc , of niet kunnen rekenen, of niet weten hoe een bedrijf te waarderen

HG moet maar eens proberen aan gelijkgeld met HERE te noteren voor ondernemingswaarde = 2.5 miljard euro, ik mag het hopen en ze zouden nu de vrije cash daarvoor moeten inzetten en het aandeel vol inslaan voor versnipperen
als ze voor 300 mio euro aandelen kopen de komende 2 jaar , in combinatie me beterende fundamentele factoren die eraan komen dan is dat mi haalbaar aan 75% van de HERE waardering van 2.5 miljard te kunnen noteren maw een koers van 18-20 euro bij 100 mio uitstaande aandelen, dat is aandeelhouderswaarde creëren voor iedere investeerder in TT

zo zien die handvol analisten die TT nog volgen het ook, zet die berg cash aan het werk !

Dutchy Ron
0
This Self Driving Car Stock Will Go Public at the Perfect Time
By MIKE STENGER, Associate Editor, Money Morning • July 22, 2021

Electric vehicle (EV) stocks have been hot the last couple years as governments and corporations around the world push for greener technology.

But a related trend will transform cars in a much bigger way. One self-driving car stock could take autonomous vehicles to the next level, and it's going public very soon.

There might be no better time for Aurora stock to go public. The self-driving car maker plans to merge with a special purpose acquisition company (SPAC) called Reinvent Technology Partners (NYSE: RTP).

After the $2.5 billion deal passes, Reinvent Technology Partners will adopt the Aurora stock ticker (AUR) on the NASDAQ. The company expects to be valued at $11 billion when all is said and done.

The EV industry hasn't been all sunshine and roses. Nikola Corp. (NASDAQ: NKLA) and Lordstown Motors Corp. (NASDAQ: RIDE) both came under fire for fraudulent activity in the last couple years.

Nikola boasted a nonexistent product, and Lordstown allegedly reported 100,000 fake preorders, now under SEC investigation.

Meanwhile, Tesla Inc. (NASDAQ: TSLA) is down 26% and Nio Inc. (NYSE: NIO) is down 25%.

All of these companies have tested the public market, succeeding or failing in different ways. This has allowed Aurora time to sit back, learn, and strike at the right moment.

Aurora uses a combination of lidar, cameras and maps

Aurora is also in no hurry to deliver its product. Counterintuitively, this could be a good sign in an industry so far characterized by rushing and flopping. Aurora expects to have a commercial self-driving truck on the road in 2023

www.google.nl/amp/s/moneymorning.com/...
boem!
0
Eens, voor mij die een wat langere horizon heeft is een SBB programma prima.

Alles onder de 15 euro wordt door mij juigend begroet.
Het aantal uitstaande aandelen zal daardoor met mimimaal 20 mio afnemen.

Indien snelheid geboden is zal een jaarlijks met 10% stijgend dividend te beginnen met 90 cent ( 120 mio) eerder zoden aan de dijk zetten.
Dutchy Ron
0
BEIJING, July 22, 2021 /PRNewswire/ -- Luokung Technology Corp. (NASDAQ: LKCO) ("Luokung" or the "Company"), a leading Spatial-Temporal intelligent big data services company and provider of interactive location-based services and high definition ("HD") Maps in China, today announced that one of its subsidiaries eMapGo Technology (Beijing) Co., Ltd. ("EMG"), a leading provider of navigation and electronic map services in China, has signed an agreement with Geely Automobile Research Institute (Ningbo) Co., Ltd. ("Geely") whereby EMG will provide autonomous driving simulation testing services for Geely.

According to the terms of the agreement, EMG will provide data services for simulation tests of Geely's new mass-produced autonomous-driving cars. The goal of these tests is to improve the safety performance of Geely's driving assistance system and to accelerate the mass production of Geely's advanced autonomous-driving vehicles. EMG will provide the initial phase of service for approximately US$2.5 million. Completion of this first phase is expected during the third quarter of 2021.

Geely is China's largest domestic automobile company and brand, boasting sales of more than 1.32 million vehicles in 2020. Geely's parent company, Geely Holding Group, has been ranked in the Fortune Global 500 for nine consecutive years.

Mr. Xuesong Song, Luokung's Chairman and CEO, stated, "Luokung's autonomous driving simulation test product is one that we are particularly proud of. We have provided services to several global automakers and tier 1 suppliers and look forward to expanding our customer base by promoting safe autonomous driving travel services. Several road tests are necessary before autonomous-driving vehicles can meet basic industry requirements and become truly commercialized. According to the RAND Corporation, an autonomous driving algorithm needs to accumulate 11 billion miles of driving data before it is at a level equivalent to a human driver. As a result, real road testing is not a feasible option to provide the huge amount of data required to realize safe and effective autonomous driving algorithms. At present, simulation tests based on a scene library are an important solution that address the lack of road test data for autonomous driving. Our tests run through full-level and all-road condition scene services of autonomous driving from L1 to L5. We are pleased to have earned the vote of confidence of Geely, one of the most reputable names in China's automotive industry."

www.prnewswire.com/news-releases/luok...

Weer een goudzoeker
Dutchy Ron
0
GM is bringing its upgraded hands-free Super Cruise driving system to six vehicles in 2022

GM is rolling out three major upgrades including automatic lanes changes and towing support to its hands-free driver assistance system Super Cruise and making it available in six vehicles, including the 2022 all-new GMC Hummer EV pickup truck.

While GM has steadily improved Super Cruise since its introduction in 2017, for years it has been limited to its luxury Cadillac brand. The improvements and additional vehicles mark the automaker's willingness — and perhaps readiness — to sell owners of its Chevrolet- and GMC-branded pickup trucks on the technology.

When GM launched Super Cruise, it was only available in one Cadillac model — the full-size CT6 sedan — and restricted to divided highways. That began to change in 2019 when GM announced plans to expand where Super Cruise would be available. Now the system can be activated on more than 200,000 miles of roads in the United States.

And GM is planning to expand even further. By 2023, GM aims to bring Super Cruise to 22 vehicles, including the upcoming EVs Cadillac Lyriq and GMC Hummer SUV.

The company said Friday it is adding automatic lane changes that function without a driver prompt to Super Cruise. This feature in the enhanced Super Cruise will be available in the 2022 Cadillac Escalade, Cadillac CT4, Cadillac CT5, Chevrolet Silverado, GMC Hummer EV Pickup and GMC Sierra. GM has also developed and will launch a new feature that will allow drivers to engage the hands-free assistance system while trailering their boat or camper. This trailering feature will be available only in 2022 model year vehicles that have towing capability. Finally, GM has upgraded its in-car navigation to show drivers the highways where Super Cruise can be used.

Super Cruise uses a combination of lidar map data, high-precision GPS, cameras and radar sensors, as well as a driver attention system, which monitors the person behind the wheel to ensure they're paying attention. Unlike Tesla's Autopilot driver assistance system, users of Super Cruise do not need to have their hands on the wheel. However, their eyes must remain directed straight ahead.

The automatic lane change feature in Super Cruise will still require the driver to keep their eyes on the road. When the system is engaged, the driver no longer needs to engage the turn signal to indicate a desire to change lanes. Instead, the system, if engaged, will make the lane change on its own after alerting the driver. The system will move the vehicle to other lane to pass a slower vehicle.

www.google.nl/amp/s/finance.yahoo.com...
Optiebelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 18 juli 2021 18:12:

Suggesties voor alternatief van aandelen, als we komende week ONDER de ZES zakken:

OPEN BUY TT CALL DEC 2021 6,00
OPEN SELL TT CALL DEC 2021 7,00

JULY EN DEC 2022 KUNNEN OOK

Als we rond de 5,50 komen, neem dan de 5,50 - 6.50

Heb vooral geen haast, wel geduld, geduld.
Kid, Ik vind de geschreven calls dec. 21 E 7,00 toch wel erg link.
Die kan je beter omruilen voor aankoop calls.
NewKidInTown
0
quote:

Optiebelegger schreef op 23 juli 2021 12:00:

Kid, Ik vind de geschreven calls dec. 21 E 7,00 toch wel erg link.
Die kan je beter omruilen voor aankoop calls.
Het was slechts een voorbeeld. Ik heb uiteindelijk andere uitoefenprijzen en expiratiemaand genomen. Heb de constructie ingenomen rond koers 6,15 - 6,20 en het gaat naar wens en ga zoals het er nu uitziet de maximale winst pakken.

Welke combinatie vind jij aantrekkelijk op huidig koersniveau 6,66 ?
Optiebelegger
0
Kid, ik ben geen voorstander voor een combinatie-order bij TomTom.
Ik zit long met aandelen met geschreven puts dec.21/dec.22 op E 6,50 en E 7,00.
Dutchy Ron
1


The joy of a vacation can quickly end in an argument if the car crew is at odds about the right way to go. Mobile apps can help. Stiftung Warentest tests.

Berlin – A few years ago it was hard to imagine a car without navigation. With the rapid rise of smartphones, more and more applications such as Google Maps have replaced devices. But what can apps really do compared to navigation systems?

Get to your destination calmly: With navigation devices, this should (hopefully) not be a problem. (icon image) © 123RF / vlado85
To find out, investigate Stiftung Warentest 15 navigation apps from Android and iOS operating systems, as well as 2 navigation devices.

Surprising result: Navigators have overtaken popularity Google Maps Such as An apple Map service!

The “Garmin DriveSmart & Digital Traffic” system (cost: €250) and the “TomTom Go Discover” system (about €300) had the best rating with an overall rating of 1.8.

In addition, both systems convince with a large map material and can navigate both online and offline. Warnings are also issued against speed cameras or speeding violations.

It comes behind the first app that has a rating of 1.9. But this does not come from giant service providers such as Google or Apple, but rather from the manufacturer TomTom
Wereldbelegger
0
BUY TT CALL DEC 2021 6,00
SELL TT PUT DEC 2021 8,00

Die heeft u zelf geopperd en ik blijf deze aantrekkelijk vinden

quote:

NewKidInTown schreef op 23 juli 2021 12:07:

[...]
Het was slechts een voorbeeld. Ik heb uiteindelijk andere uitoefenprijzen en expiratiemaand genomen. Heb de constructie ingenomen rond koers 6,15 - 6,20 en het gaat naar wens en ga zoals het er nu uitziet de maximale winst pakken.

Welke combinatie vind jij aantrekkelijk op huidig koersniveau 6,66 ?
1.673 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront