Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
peter2309
2
quote:

HaBe schreef op 31 juli 2021 06:47:

Kan iemand mij adviseren in een alternatief voor SAXO. Ik handel niet veel met aandelen en een paar keer per jaar met opties.
Op internet is veel te vinden. Mogelijk heb je (ook) iets aan:
www.finner.nl/brokers
www.mijnbroker.nl/
www.brokertarieven.nl/
www.bestebrokers.nl/
www.beleggingsrekeningen.nl/zelf-bele...

Gemakshalve ga ik maar even uit van brokers in Nederland. In België is het aanbod weer anders.
Mogelijk kan je in Excel een overzicht maken met je transacties in 2020 en kijken wat je bij de verschillende brokers kwijt geweest was als je daar klant geweest was. Pas zo nodig de aantallen aan als 2020 geen goed beeld geeft. Vergeet de vaste kosten niet en 12 aankopen per jaar is niet hetzelfde als 1 aankoop per maand. Het zou goed mogelijk zijn dat er 10 in één maand plaats vinden (en in de andere 11 maanden maar 2) en dan wordt er maar één verrekend met de vaste kosten van bijvoorbeeld Lynx.
Onafhankelijk info is verder te vinden bij Beleggers Belangen (ben ik geen lid van), VEB en in het volgende nummer van de Consumentenbond Geldgids. Op mijn.beleggen.com/resources/brokerond... staan ook brokeronderzoeken (ook voor België). Zelf zit ik (nog) bij Binck en bij DeGiro. Eigen Excel berekeningen met al mijn transacties vanaf 1-1-2021 tot op heden (ik heb de Binck afrekening van juli nog niet) leveren op: Binck € 193, DeGiro € 50, Lynx € 58 en Mexem € 58. Dit waren dus de kosten geweest als ik daar op 1-1-2021 klant was geweest en al mijn transacties bij die broker gedaan had en zonder rekening te houden met welkomstkortingen.
A3aan
2
Ik heb een e-mail aan de directie gestuurd met advies om eens hier te lezen hoe men klaagt over het nieuwe Saxo platform. Omdat de directeur met vakantie was had die aan de klantenservice verzocht mij namens haar een antwoord te geven.
Het antwoord was dat men begreep dat ik mij zorgen maakte door al die berichten, maar dat de meeste klanten die over gezet zijn dik tevreden zijn en zij somde enkele opties op die het Binckplatform niet zouden hebben. Verder geadviseerd het Binckplatform te handhaven met nieuwe SAXO naam. Daar geen reactie op.
Wel deelde men mede dat er gewerkt wordt aan verbeteringen van het Saxo platform aangaande op opmerkingen (klachten?) die men krijgt. Ik had ook verzocht om mij toegang te geven tot het Saxoplatform om te kijken of ik wel bij Saxo klant wil blijven. Kreeg ik een linkje waar een oude bekende (Peter Sik) van Binck wat summier uitleg geeft. Ik ben vanaf begin start Binck klant bij hen. Veel persoonlijk contact gehad, gast geweest op kantoor, uitnodigen voor speciale bijeenkomsten etc. Even enkele maanden over gestapt naar DeGiro, maar werd toen gebeld of ik terug wilde komen en wij werden het eens over de voorwaarden.
Speciale afspraken zouden gehandhaafd blijven.
Ron-tron system
1
quote:

A3aan schreef op 31 juli 2021 16:31:

Ik heb een e-mail aan de directie gestuurd met advies om eens hier te lezen hoe men klaagt over het nieuwe Saxo platform. Omdat de directeur met vakantie was had die aan de klantenservice verzocht mij namens haar een antwoord te geven.
Het antwoord was dat men begreep dat ik mij zorgen maakte door al die berichten, maar dat de meeste klanten die over gezet zijn dik tevreden zijn en zij somde enkele opties op die het Binckplatform niet zouden hebben. Verder geadviseerd het Binckplatform te handhaven met nieuwe SAXO naam. Daar geen reactie op.
Wel deelde men mede dat er gewerkt wordt aan verbeteringen van het Saxo platform aangaande op opmerkingen (klachten?) die men krijgt. Ik had ook verzocht om mij toegang te geven tot het Saxoplatform om te kijken of ik wel bij Saxo klant wil blijven. Kreeg ik een linkje waar een oude bekende (Peter Sik) van Binck wat summier uitleg geeft. Ik ben vanaf begin start Binck klant bij hen. Veel persoonlijk contact gehad, gast geweest op kantoor, uitnodigen voor speciale bijeenkomsten etc. Even enkele maanden over gestapt naar DeGiro, maar werd toen gebeld of ik terug wilde komen en wij werden het eens over de voorwaarden.
Speciale afspraken zouden gehandhaafd blijven.
Ik had binck en saxotrader/saxotraderpro en gebruikte binck niet meer omdat ik saxo beter vond omwille van het long/short systeem.
Als Belgische klant gaf binck als hefboomsysteem turbo/sprinter en dat is echt veel minder dan cfd systeem op saxo waar je perfect op 0,2cent de koers kan inzetten met verkooporders eraan vast(daytraden).
Ook heb je EQ systeem op saxo wat niet op BinckBank zat en bij binck moest ik dus beurstax betalen op de trades wat dus niet rendabel was.
Nu heb ik saxoinvestor gekregen voor de binckbank rekening en deze is inderdaad niks,begrijp niet dat deze aangeboden wordt en niet ineens saxotrader.
Begrijp wel dat sommige klagen want BinckBank was overzichtelijk en saxotrader is even wennen maar puur technisch handelen is saxotrader beter imo.

optietrader
1
quote:

A3aan schreef op 31 juli 2021 16:31:

Ik heb een e-mail aan de directie gestuurd met advies om eens hier te lezen hoe men klaagt over het nieuwe Saxo platform. Omdat de directeur met vakantie was had die aan de klantenservice verzocht mij namens haar een antwoord te geven.
Het antwoord was dat men begreep dat ik mij zorgen maakte door al die berichten, maar dat de meeste klanten die over gezet zijn dik tevreden zijn en zij somde enkele opties op die het Binckplatform niet zouden hebben. Verder geadviseerd het Binckplatform te handhaven met nieuwe SAXO naam. Daar geen reactie op.
Wel deelde men mede dat er gewerkt wordt aan verbeteringen van het Saxo platform aangaande op opmerkingen (klachten?) die men krijgt. Ik had ook verzocht om mij toegang te geven tot het Saxoplatform om te kijken of ik wel bij Saxo klant wil blijven. Kreeg ik een linkje waar een oude bekende (Peter Sik) van Binck wat summier uitleg geeft. Ik ben vanaf begin start Binck klant bij hen. Veel persoonlijk contact gehad, gast geweest op kantoor, uitnodigen voor speciale bijeenkomsten etc. Even enkele maanden over gestapt naar DeGiro, maar werd toen gebeld of ik terug wilde komen en wij werden het eens over de voorwaarden.
Speciale afspraken zouden gehandhaafd blijven.
Ook ik heb een paar weken geleden een persoonlijke mail naar de directie van Binck gestuurd. Daarin mijn zorgen geuit omdat ik op internet veel slechte ervaringen tegenkom van klanten die reeds zijn overgestapt naar Saxo.
Ik kreeg als antwoord dat ze de berichtgeving op veel sites (ook op iex) meelezen, maar ook dat de berichten vaak overtrokken zijn en veel eenzijdige, halve waarheden bevatten.
Ik heb aangegeven dat de platforms achterhaald zijn en zelfs slecht zijn t.o.v. binck en binck protrader qua gebruiksgemak en mogelijkheden. Ook heb ik gevraagd om meer duidelijkheid naar buiten te brengen aan de binck klanten die nog niet overgezet zijn. Ik kreeg wel nette antwoorden, maar geen overtuigende antwoorden. Er zijn volgens het antwoord van Binck meer tevreden klanten die al overgezet zijn dan ontevreden klanten, er wordt keihard gewerkt aan verbeteringen en alles zal uiteindelijk goed komen. ik voelde me niet echt serieus genomen en dat vind ik jammer. Het zal allemaal wel, ik heb er weinig vertrouwen in, de tijd zal het leren.

HaBe
0
SAXO is gewoon arrogant en vreselijk duur. Echt een onverschillige Chinees die Binck heeft overgenomen en de klanten flink laten betalen voor een waardeloze site . Wel heb ik medelijden met het Binck personeel.
hirshi
0
Alleen al het feit dat je ingestelde schaduwportefeuilles zonder enige vooraankondiging bij het overzetten gewoon kwijt bent en doorleuk omgezet worden in reeksen favorieten is een minpunt dat ik Binck hoogst kwalijk neem.
objectief
1
quote:

hirshi schreef op 1 augustus 2021 16:42:

Alleen al het feit dat je ingestelde schaduwportefeuilles zonder enige vooraankondiging bij het overzetten gewoon kwijt bent en doorleuk omgezet worden in reeksen favorieten is een minpunt dat ik Binck hoogst kwalijk neem.
"schaduwportefeuille"', dat kun je zelf toch wel op ene kladje bijhouden. Doe niet zo moeilijk!! Binck is geen massagesalon.
ffff
0
Hirshi,

In het verleden zeker drie maal meegemaakt dat een portefeuille die je op een website, soms al jaren had bijgehouden, van de ene op de andere dag verdwenen is. Altijd een hoop frustratie, maar...... anderzijds dat zijn wel vaak portefeuilles op websites waar ze totaal geen kosten aanrekenen om een portefeuille bij te houden. Eigenlijk is het een kwestie van fatsoen dat ze de bezoeker van te voren waarschuwen dat ze die gratis dienstverlening niet meer aanbieden.

Ik neem aan dat je bij Binck abonnementskosten moet betalen en dan vind ik het net als jij ook schandalig en hufterig dat ze een dergelijke dienstverlening zomaar mee gestopt zijn.

Financiële websites kunnen zomaar stoppen met dat soort service. Ik maak daar dan ook nooit meer een portefeuille aan.
Ron-tron system
0
Niet iedereen houd van verandering dat is wel duidelijk:)
Beste test is meestal iemand die nooit handelde met binck of saxo bv een jonge starter en dan zien welke hij/zij verkiest.
Ik heb het gedaan en mijn 17j zoon verkoos saxotrader.
rationeel
0
quote:

HaBe schreef op 1 augustus 2021 16:34:

SAXO is gewoon arrogant en vreselijk duur. Echt een onverschillige Chinees die Binck heeft overgenomen en de klanten flink laten betalen voor een waardeloze site . Wel heb ik medelijden met het Binck personeel.
Alex was prima. Maar de klanten werden bij hun inreden niet ingelicht over de bedoeling over een aantal jaren, wanneer zij reclame hadden gemaakt voor deze goed functionerende site, de zaak verkocht zou worden, aan een andere, duurdere met veel minder handzame technische mogelijkheden ingerichte firma. En nu dus nr 3.

Het is dus allemaal tijdelijk, met ook nog aanbieders die niet eens kunnen waarborgen dat het daar in vertrouwen gezette vermogen veilig is.
rationeel
0
quote:

Carl2-8 schreef op 1 augustus 2021 17:15:

Niet iedereen houd van verandering dat is wel duidelijk:)
Beste test is meestal iemand die nooit handelde met binck of saxo bv een jonge starter en dan zien welke hij/zij verkiest.
Ik heb het gedaan en mijn 17j zoon verkoos saxotrader.
Je mag toch in de eerste plaats wel de garantie hebben dat je vermogen veilig is.
hirshi
1
quote:

objectief schreef op 1 augustus 2021 16:54:

[...]

"schaduwportefeuille"', dat kun je zelf toch wel op ene kladje bijhouden. Doe niet zo moeilijk!! Binck is geen massagesalon.
Ohh...

Doe jij je research nog met kladjes?
Gelukkig heb je meer verstand van massagesalons.

rationeel
0
Vervolgens of de technische mogelijkheden beter zijn dan hetgeen gratis her en der aangeboden wordt. De snelheid en betrouwbaarheid, ook wanneer het druk is of ander ongemak optreedt.

En daarna ook nog de berekende kosten.
Ron-tron system
0
quote:

rationeel schreef op 1 augustus 2021 17:24:

[...]
Je mag toch in de eerste plaats wel de garantie hebben dat je vermogen veilig is.
Saxo geeft net zoals een bank 100k garantie op uw vermogen.
Het gevaar met brokers(allemaal) is dat er veel getrade wordt met EQ en cfd(derivaten) en deze hebben geen garantie.
Nu in de huidige tijden maken brokers stevige winsten op leenkosten en transacties dus bv saxo zie ik niet snel in faling gaan.(Deense bank).
Wat kan je vertrouwen?
Ik ben al heel wantrouwig met fysiek goud op het huidige monetaire beleid met heel veel uitstaande schulden maar misschien is dit ook een voordeel met to big to fall.
rationeel
0
quote:

Carl2-8 schreef op 1 augustus 2021 17:30:

[...]
Saxo geeft net zoals een bank 100k garantie op uw vermogen.
Het gevaar met brokers(allemaal) is dat er veel getrade wordt met EQ en cfd(derivaten) en deze hebben geen garantie.
Nu in de huidige tijden maken brokers stevige winsten op leenkosten en transacties dus bv saxo zie ik niet snel in faling gaan.(Deense bank).
Wat kan je vertrouwen?
Ik ben al heel wantrouwig met fysiek goud op het huidige monetaire beleid met heel veel uitstaande schulden maar misschien is dit ook een voordeel met to big to fall.
Zijn er op dit moment algemene regels?

Wat wordt er verstaan onder het vermogen.

Zijn de regels wereldwijd?

Aandelen werden in Nederland altijd als aparte categorie beschouwd ondergebracht bij een aparte bank.

Hoe zit het met het uitlenen van de aandelen. Waar verblijven ze? Wie levert de garantie dat de eigenaar ze ook bij wat voor calamiteiten dan ook, weer terug krijgt?
Ron-tron system
0
quote:

rationeel schreef op 1 augustus 2021 17:39:

[...]

Zijn er op dit moment algemene regels?

Wat wordt er verstaan onder het vermogen.

Zijn de regels wereldwijd?

Aandelen werden in Nederland altijd als aparte categorie beschouwd ondergebracht bij een aparte bank.

Hoe zit het met het uitlenen van de aandelen. Waar verblijven ze? Wie levert de garantie dat de eigenaar ze ook bij wat voor calamiteiten dan ook, weer terug krijgt?
Bij saxo kan je toelating geven dat je aandelen uitgeleend worden en dan ontvang je hiervoor een vergoeding maar denk ik val je buiten de garantie die je normaal hebt op aandelen als aparte bank.
Mijn vaste aandelen voor lange termijn koop ik gewoon bij mijn Belgische bank en betaal dan maar beurstax en vergoeding.
Saxo gebruik ik vooral om via cfd te handelen short/long daghandel.
Index shorts en goudprijs shorts.
Allemaal verdediging op vaste aandeelwinsten.
Ik koos juist saxo omdat deze onder de brokers mij veilig lijkt als Deense bank en brokers in Cyprus en dergelijke daar blijf ik af.

marique
0
Alex werd overgenomen door Rabo die Alex na enige jaren doorverkocht aan Binck die werd opgeslokt door Saxo.

Wat is/was dat toch met Alex?
Kennelijk wel goed voor de klanten maar misschien niet zo goed voor de aanbieders. Want een kip die gouden eieren legt, verkoop je niet.

Bij dit soort overnames gaat het altijd om het klantenbestand en niet om het technische product. Kan wel eens zijn dat Saxo de overtuiging heeft dat de overgenomen Binckklanten (deels voormalige Alexklanten) na enige tijd wel gewend zijn aan het Saxo product. Weglopers heb je altijd wel. Daar zal Saxo wel rekening mee hebben gehouden. Een kwestie van kosten/baten analyse. Maar zo'n analyse biedt geen garantie. Misschien is Saxo zelf over enige jaren overnameprooi.

A3aan
2
Ik ben eens wat gaan googlen op internet over Saxo. Kwam ook terecht op een side van Trustpilot - Saxo Group. Meer dan 1300 klachten in enkele weken. Het is niet te geloven wat je daar leest. Dan is het hier nog heel rustig.
Saxo Bank kan zo niet doorgaan. Het is een grote schande wat je daar allemaal leest. Alles zou o.a. qua tarieven hetzelfde blijven en dan lees je dat koersinformatie USA wat bij Binck 50 cent per maand kost bij Saxo 12,50. Zonder iets te waarschuwen rekenen ze dat ineens af. Overal staat een antwoord bij. Wat een ramp moet dat zijn voor het personeel om zo vriendelijk te blijven en ze zelf ook weten dat ze gewoon de klant eigenlijk aan het lijntje houden met nietszeggende antwoorden. Arm personeel.
Veel meer zaken gezien die mij niet bevallen. Kijk ook maar eens naar de eigenaren. Een 100% Chinese onderneming in Denemarken is voor 52% eigenaar, de oprichter voor 19% en dan een beleggingsmaatschappij en een paar % bij personeelsleden.
Ik krijg het wrange vermoeden dat men in Nederland helemaal niet geïnteresseerd is in beleggers maar dat men Binck gekocht heeft voor de Nederlandse Bankvergunning. Waarschijnlijk is het voor DPR Chinezen niet mogelijk om rechtstreeks een bankvergunning aan te vragen. Ik zeg niet dat het laatste zo is, maar het zou mij niet verbazen. Ook zag ik tot mijn verbazing op één van de side Met een minimum storting van €10.000 niet geschikt voor beginners.
maanlandschap
0
quote:

Carl2-8 schreef op 31 juli 2021 16:51:

[...]

Ik had binck en saxotrader/saxotraderpro en gebruikte binck niet meer omdat ik saxo beter vond omwille van het long/short systeem.
Als Belgische klant gaf binck als hefboomsysteem turbo/sprinter en dat is echt veel minder dan cfd systeem op saxo waar je perfect op 0,2cent de koers kan inzetten met verkooporders eraan vast(daytraden).
Ook heb je EQ systeem op saxo wat niet op BinckBank zat en bij binck moest ik dus beurstax betalen op de trades wat dus niet rendabel was.
Nu heb ik saxoinvestor gekregen voor de binckbank rekening en deze is inderdaad niks,begrijp niet dat deze aangeboden wordt en niet ineens saxotrader.
Begrijp wel dat sommige klagen want BinckBank was overzichtelijk en saxotrader is even wennen maar puur technisch handelen is saxotrader beter imo.

???? De Binck turbo's kon je tot 22 u perfect verhandelen aan een hoog volume bied en laat. Bij Saxo wordt het al rond 17.30 u 1000 in de bied en laat. Bovendien zag je bij Binck duidelijk de hoogste koers van de turbo's per dag, week, maand en jaar. Saxo platform trekt op geen kl...Dat van Binck was heel goed. Bij Saxo slaagt men er zelfs in om bij de favorieten alles wat door elkaar te zetten. En vindt maar eens een turbo best van een goeie aanbieder. Bij Binck was dit perfect overzichtelijk met ruim aanbod.
7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,20  +7,69  +0,89%  10:46
 Germany40^ 17.968,20 +0,60%
 BEL 20 3.882,77 +0,51%
 Europe50^ 4.969,70 +0,67%
 US30^ 38.285,52 +0,09%
 Nasd100^ 17.240,11 +0,18%
 US500^ 5.017,22 +0,01%
 Japan225^ 37.618,71 -0,28%
 Gold spot 2.303,61 -1,02%
 EUR/USD 1,0678 +0,24%
 WTI 82,64 +0,72%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +43,51%
ALLFUNDS GROUP +3,98%
PROSUS +3,74%
Accsys +3,26%
Philips Konin... +2,22%

Dalers

RANDSTAD NV -6,25%
Akzo Nobel -5,23%
NSI -3,45%
B&S Group SA -1,83%
ArcelorMittal -1,16%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront