Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

fred 59 schreef op 2 augustus 2021 15:00:

[...]

Dus als ik het goed begrijp koop je voor € 4,10
12,- € aan schuld.
Hang me niet aan een paar euro op, maar je zit in de goede richting.
Met een verlies van 1,5 miljard Euro afgelopen kwartaal zie ik geen verbetering.
Tot nu toe valt de impact van Covid op de luchtvaart al anderhalf jaar tegen en elke keer ziet het management verbeteringen aan komen.
zo verschrikkelijk ontkennen van de werkelijkheid zou strafbaar moeten zijn....
gbakl
0
voor die ruim 4 euro koop je eigenlijk een lange termijn call optie of een turbo long en ook nog eens
out-of-the-money.

voor aandelen AF/KLM moet je ook nog eens extra aankoopkosten betalen omdat de Franse overheid
dat wilde belasten.

dan kunnen ze af en toe met geld gooien naar slechte bedrijven...
gbakl
0
Deutsche Lufthansa AG
€ 9,553 0,00 (+0,05%)
.
Duitsers hebben geen humor maar vaak wel wat meer realiteitszin en er zit wat minder gebakken lucht in de luchtvaart.
Fred 62
0
quote:

gbakl schreef op 2 augustus 2021 15:26:

voor die ruim 4 euro koop je eigenlijk een lange termijn call optie of een turbo long en ook nog eens
out-of-the-money.

voor aandelen AF/KLM moet je ook nog eens extra aankoopkosten betalen omdat de Franse overheid
dat wilde belasten.

dan kunnen ze af en toe met geld gooien naar slechte bedrijven...
Ik zie geen enkele reden tot aankoop van deze financiële producten.
Deze club kan alleen bestaan bij de gratie van de belastingbetaler.
En dat zal voorlopig niet veranderen.
gbakl
0
''Ik zie geen enkele reden tot aankoop van deze financiële producten''
.
zou ik ook maar niet doen, opties hebben een idiote marge tussen aankoop en verkoopkoers en turbo's worden vaak
gekocht met hoge hefboom en enorm speculatief karakter.

je kunt wel voorzichtig scoren met turbo's omdat ze zo goedkoop aan te schaffen zijn en je zelf de risico marge
bepaalt.
dan had je vrijdag en vandaag opnieuw bij voorkeur rond 4.20 moeten toeslaan (short) en daarna in fases de winst binnenslepen
en je weet nooit wat day-low of day-high is, pas na de slothandel.

ik denk dat het overgrote deel vd gokkers daar steeds weer nat op gaan.
gbakl
0
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
.
juichen over aantal vluchten
maar de bezettingsgraad is niet om over naar huis te schrijven, dus lees je daar maar weinig over en moest je naar
de kleine lettertjes in de kwartaalberichtgeving om er iets over te vernemen.
gbakl
0
quote:

gbakl schreef op 2 augustus 2021 11:29:

[...]
.
als je gelijk krijgt en dat zou zomaar kunnen, dan lach ik me eind van de dag
weer helemaal suf
.
Air France-KLM € 4,213 +0,29 (+7,50%)

.
rest toch een gelukzalige glimlach en morgen weer dit spelletje ?
.
Air France-KLM € 4,095 +0,17 (+4,49%)
[verwijderd]
2
In beleggersbelangen:
Air France-KLM | Op weg naar break-even resultaat

Als je die kop leest, denk je toch echt dat het goed gaat komen.

Wie kan er bij het hele stuk?

Dat BE dat is waarschijnlijk maar voor 1 kwartaal, daarna is het weer doormodderen. Bovendien is het waarschijnlijk niet echt een BE, maar een ebitda nulresultaat, waar o.a. de rentelasten niet bij gerekend zijn.
Dan blijft er een negatief eigen vermogen, daar moet serieus iets aan gebeuren met grote verwatering tot gevolg.
gbakl
0
Air France-KLM
€ 4,077 +0,15 (+4,03%)
.
leuk die nabeurshandel, je jaagt er even ruim 1.4 miljoen aandelen doorheen zonder de koers flink te
beinvloeden (vrijdag was dat nog veel meer) en dan heb je de volgende ochtend je handen vrij om het
openingsspelletje te spelen en de koers te forceren die je hebben wilt, dat kost maar een paar honderd
duizend stuks.

bied/laatboek stelt niks voor want de meeste aandelen zitten toch vast bij overheden etc.
misschien doe je wel kop of munt: vandaag long of short who cares ?

zal wel lichtelijk overdreven zijn maar maakt me niks uit en ik speel het spelletje wel mee
al is timing vaak wel lastig want de meest extreme koersafwijkingen kun je verwachten.

morgen weer een dag ;O)
gbakl
0
animo voldoende voor de herstellende luchtvaart en concurrentie dus ook...

www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
.
als ik toch een aandeel zou moeten kiezen uit de airlines zou het mogelijk
deze zijn:

Norwegian Air Shuttle ASA
NOK 11,20 +0,57 (+5,36%)
gbakl
0
Instapmoment
0
Op vluchten van en naar Nederland bleef in de afgelopen maanden gemiddeld 56 van de 100 de vliegtuigstoelen leeg. Vorig kwartaal waren dat nog 65. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over de vluchten van en naar Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Maastricht en Rotterdam.

www.nu.nl/economie/6149241/van-de-100...

Een bezetting in de afgelopen maanden van 44% versus 80% in voorgaande jaren. Ik vraag me af hoelang het ze nog lukt de koers boven de EUR 4 te houden.
[verwijderd]
0
Waar in andere delen van de wereld de luchtvaart langzaam aan het herstellen is gaat het in Australië minder goed. Als gevolg van de dominante deltavariant zet Qantas 2500 werknemers tijdelijk op straat.

www.upinthesky.nl/2021/08/03/qantas-z...
gbakl
0
quote:

mark2802 schreef op 2 augustus 2021 11:40:

Binnenkort weer terug naar die 5 ;')
.
inderdaad terug naar onder 4.05 en weer plukje shorts in de verkoop.
gbakl
0
Niet voor iedereen steun
De ontslagen werknemers kunnen in aanmerking komen voor een speciale uitkering. Zij krijgen dan 460 euro per week vanuit de Australische overheid. Maar volgens de lokale vakbonden komen meer dan de helft van de ontslagen werknemers niet in aanmerking voor deze uitkering. En dus moeten zij het de komende maanden zonder inkomsten doen. Daarnaast besloot Qantas onlangs om de grondafhandeling uit te besteden. Als gevolg hiervan zijn meer dan 2000 grondafhandeling-werknemers niet meer direct betrokken bij Qantas. Doordat zij niet meer betrokken zijn bij de maatschappij, hebben zij ook geen recht op de uitkering. En dat beleid kan op veel kritiek leveren van de lokale vakbonden:

“Duizenden luchtvaartarbeiders zijn vandaag doodsbang voor de toekomst. Ze worden uit hun baan gezet, en sommigen zullen geen toegang hebben tot steun. Deze slordige beleidsaanpak van de federale regering is niet genoeg voor een vitale sector als de luchtvaart.”
.
ondanks de hevige kritiek kunnen heel veel landgenoten maar beter heel erg blij zijn in ons sociale landje...
down-under gaan ze er aan onderdoor soms.
gbakl
0
€ 3,984 4,096 4,096
.
elke ochtend worden de voorbeurskoersen hoog ingezet en hoop dat het spelletje vandaag ook weer plaatsvindt.
maar ook 3.90 kan zomaar op de teller staan ;O)
gbakl
0
Lufthansa AG SL 9.20 HB 18.56 FN 8.9317 R 0.10 Goldman Sachs Turbo Long
€ 0,06 — (—%)
.
turbospelletjes en vandaag was Lufthansa aan de beurt en op 9.20 euro geelimineerd
.
laag 9,1985
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 5 augustus 2021 06:15:

luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
.
OK, dus hier gaan ze het grote geld mee verdienen. De geldverbrandingsoven mee aanhouden
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 9,964
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,110
Laag 9,850
Volume 1.139.888
Volume gemiddeld 1.814.737
Volume gisteren 1.139.888

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront