TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
Wereldbelegger
0
De optiehandel is net als gisteren minimaal.
In de "vergezichten" opties juni 2023 welgeteld 1 contract Call 5,00
De turbohandelaren hadden, volgens het IEX overzicht, vandaag geen zin om te speculeren op een koersverandering.

Gek eigenlijk dat er zo weinig gehandeld wordt in afgeleide producten;
het is vandaag een "TomTom strong Buy" dag gebleken.
nog maar 13 cent onder de high van vorige maand (14 juli)
In drie weken tijd stijgen van 5,97 (15 juli) naar 7,05 vandaag is top!
Dat belooft wat de komende tijd richting de q3 cijfers.
Dutchy Ron
0
Ik haalde net voor slot 100 vd 250 calls aug 6,60 uit de verkoop op 50ct (GAK 14ct), verder niets gedaan in TT. Wel opvallend 3x een half uur geen enkele handel vandaag en toch nog relatief hoge (normale) omzet.
Dutchy Ron
0
quote:

Vici schreef op 5 augustus 2021 17:43:

europe.autonews.com/suppliers/qualcom...

tweakers.net/nieuws/185312/qualcomm-w...

Nog bedankt @DutchyRon voor je tip over Alfen. Een deel aandelen gisteren verkocht met 53% winst binnen paar mnd.
Well done !!
Dutchy Ron
2
www.strategyanalytics.com/strategy-an...

Alain also stated that he believes that Google is doing something very similar but claimed that HERE and some other competitors are not even near in achieving transactional mapping. He also claimed that TomTom “perfected” this technique back in 2016.

Zenuity Guest Speaker – Erik Coelingh

Erik discussed how Volvo, Veoneer, Zenuity and Autoliv are using TomTom’s mapping for their product platforms.

Zenuity wants to make the transition from ADAS to AD as smooth and safe as possible and Erik shared a slide on the roadmap on the platforms that Zenuity is planning to release with OEMs and other partners.

Zenuity’s AD Roadmap:

2019: Next Generation ADAS - Distributed Architecture
2020: Super Highway Assist 1.0 (Distributed Architecture)
2021: Super Highway Assist 2.0 (Distributed Architecture)
2022: Leading ADAS – Centralized Architecture
2022: Traffic Jam Pilot – Highway Pilot
202x: ADAS/ AD – Scalable Architecture
202x: City Pilot & Valet Parking
Dutchy Ron
0
TT heeft heel veel bedrijven geholpen in ruil voor data ….. dat gaat zich de komende jaren uitbetalen omdat opschalen de grootste uitdaging is voor de concurrent en start ups, zelfs voor deepmap
Energy
0
Goed bezig Dutchy. Wie de verbanden ziet weet dat qcomm erg graag tt moet willen hebben.

Dat zou een meesterzet zijn van qcomm.
[verwijderd]
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 5 augustus 2021 19:00:

TT heeft heel veel bedrijven geholpen in ruil voor data ….. dat gaat zich de komende jaren uitbetalen omdat opschalen de grootste uitdaging is voor de concurrent en start ups, zelfs voor deepmap
Yepperdepep

NB
Deepmap had een aantal investeerders, Nvidia was een van hen en Bosch een andere. Dat die mappers zich laten overnemen komt door de cash drain. De vrije jongens die leiding gaven aan start-ups verkiezen nu toch de veilige haven van een loondienst bij large corporate.
Dutchy Ron
3
Aandeel. Veoneer ging van 20 naar 34 na bod Magna en staat nu na hoger bod Qcomm op 40 ….. 2x zo hoog als maand geleden. Doe ik het voor, strik erom en klaar. Dat laten MSFT en Huawei niet gebeuren. Die kunnen beter beiden met Baidu een belang in TT nemen. Zodra de Aziatische EV/AD modellen in Europa en VS worden verkocht zijn Huawei en Baidu ook van TT afhankelijk. Tenzij ze in het zadel zijn geholpen door TT en tegen die tijd hetzelfde kunnen als TT. Modellen als NIO, XPENG, etc zullen ook spoedig in Europa te koop zijn binnen nu en 2 jaar…… de strategische keuzes moeten dit jaar worden gemaakt.

Elon denkt dat HD maps niet nodig zijn omdat hij het complex en duur vindt ze te maken en te onderhouden. Ook al zegt hij dat het overbodig is. Hij kan heel lang vasthouden aaan die visie, maar vanuit veiligheidsoverwegingen wordt het denk ik gewoon wettelijk bepaald (geeist) vanaf L4. Dus Elon heeft ook niet meer zoveel tijd. Ik zie Tesla nog wel een nieuwe start maken met het volgende model en platform samen met Apple.
win some...
6
quote:

Dutchy Ron schreef op 5 augustus 2021 19:00:

TT heeft heel veel bedrijven geholpen in ruil voor data ….. dat gaat zich de komende jaren uitbetalen omdat opschalen de grootste uitdaging is voor de concurrent en start ups, zelfs voor deepmap
Er heeft dus regelmatig een uitwisseling van 'waarde' plaatsgevonden tussen TT en andere bedrijven. Deze 'waarde' is niet teruggekomen in de omzet en is ook nergens op de balans te vinden. Bij TT weten ze wat die waarde is, voor de particuliere belegger blijft het gissen.

Gaat een samenwerking over een paar mensen die tijdelijk een projectje doen naast hun normale werkzaamheden? Of zjn er 100+ mensen fulltime mee bezig? En heeft zo'n samenwerking uiteindelijk iets opgeleverd wat kan gaan bijdragen aan de winst? Of is het mislukt en zijn de extra kosten alles wat resteert?

TT laat over dit soort zaken het liefst zo weinig mogelijk informatie los. We zijn contractueel gebonden aan geheimhouding klinkt het dan. Wie heeft die voorwaarde in het contract gebracht? Zo is het al jaren duidelijk dat TT ook bepaalde diensten aan Tesla levert. Nooit een persbericht over geweest. De samenwerking die er voorheen was tussen Mobileye en Tesla werd nooit zo geheimzinnig over gedaan.

Nog een voorbeeld. Microsoft maakt bekend dat ze een overeenkomst heeft met Bridgestone. De autobandenfabrikant levert informatie uit sensoren in de autobanden aan het Microsft connected vehicle platform. Je maakt mij niet wijs dat TT hier geen vinger in de pap heeft en dat een en ander niet stevig is uitonderhandeld tijdens de verkoop van Telematics. Maar de verkoop van Telematics heeft 910 mijoen dollar opgeleverd, zo zegt het persbericht. Over verdere afspraken en extra 'waarde' opbrengst wordt met geen woord gesproken. Zo blijf je als particuliere belegger kijken naar een voorstelling achter gesloten gordijnen.
Dutchy Ron
1
“Buying Veoneer would widen Qualcomm’s auto presence to include driverless technology and expand the focus from car connectivity amid competition from Intel’s Mobileye and Nvidia’s Xavier. This is purely tech-focused: Veoneer is an unprofitable, lower-margin company with about $1.6 billion in sales, vs. Qualcomm’s $30.7 billion.”

Qualcomm and Veoneer have said they plan develop driver-assistance and autonomous systems that integrate Veoneer’s perception technology and software stack with Qualcomm chips. The companies said in January they had presented their systems to automakers and top-tier suppliers and got positive feedback, though they haven’t announced any customers.

Ik denk dat het Subaru en Alfa Romeo zijn die ze hier bedoelen, het zou mooi zijn als het grotere merken zijn. In dat geval lift TT daarop mee.

www.bloomberg.com/news/articles/2021-...
Dutchy Ron
0
Hoewel…..
Veoneer radar and stereovision in Mercedes EQS hands-off self-driving tech
April 19, 2021 10:15
Stockholm, Sweden, April 19, 2021: The automotive technology company Veoneer, Inc. (NYSE: VNE and SSE: VNE SDB), is proud supplier of critical building blocks in the Mercedes EQS, the electric sedan equipped to offer hands-off self-driving tech.

Mercedes EQS Drive Pilot system is an example of collaborative driving; the car can take control under certain conditions, but the driver needs to be ready to retake the wheel when needed.
xof
0
quote:

tatje schreef op 5 augustus 2021 17:51:

Wie heeft er vandaag aandelen gekocht of verkocht.

Ik niet !
Ik heb vandaag verkocht sinds mijn gemelde aankoop op 6,18 na de cijferdip.

Mijn basis paket TT houd ik vast
xof
0
@DutchyRon, mijn dank voor jouw niet aflatende stroom sector berichten. Ik waardeer het. Gr Xof
1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 15:36
Koers 5,660
Verschil +0,140 (+2,54%)
Hoog 5,685
Laag 5,550
Volume 301.807
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront