Fastned « Terug naar discussie overzicht

Forum Fastned geopend

2.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Riding the Tiger
0
Juist DZR, het is een verwatering voor de andere aandeelhouders.

Dus hebben ze maar 32 Mio van de 150 Mio verbrand, er is nog hoop...
windmolen1
0
even een rekensommetje
eerste halfjaar 2021 4.4 miljoen omzet (geen winst) 150 stations
Is 29.333 euro omzet (geen winst) per station.
Uiteindelijk wordt er nu per dag per station een omzet gedraaid van euro 163.
Hoe lang gaat het nog duren voordat er een beetje fatsoenlijk winst wordt gemaakt.
Voorlopig wordt er alleen maar cash verbrand.
[verwijderd]
0

Een aandelenoptie geeft een werknemer het recht om tegen een vooraf vastgestelde prijs (de uitoefenprijs) aandelen te kopen in de onderneming van de werkgever. Indien de aandelen in waarde stijgen, profiteert de werknemer hiervan mee doordat de waarde van zijn aandelenoptie stijgt.

De toekenning van een aandelenoptie is vaak verbonden aan bepaalde (prestatie)voorwaarden. Een veel voorkomende voorwaarde bij alle werknemersparticipaties is dat de werknemer een aantal jaren in dienst bij de werkgever blijft. Bij voortijdige uitdiensttreding vervalt het recht van de werknemer.

De uitgifte van een aandelenoptie aan werknemers is niet fiscaal aftrekbaar voor de werkgever. Het optievoordeel (verschil tussen de waarde van de aandelen op het moment van uitoefening en de uitoefenprijs van de aandelenoptie) wordt belast bij de werknemer als loon uit dienstbetrekking op het moment dat de opties worden uitgeoefend of vervreemd, dat laatste wil zeggen dat de optie wordt verkocht.
Bert12345
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 12 augustus 2021 09:03:

8 Mio euro opties uitkeren, meer dan de omzet. Dat is toch redelijk pervers ?

De 150 Mio euro cash die opgehaald werd verdwijnt wel erg snel op deze manier. Vorig jaar 12 Mio euro verlies, dit jaar wellicht 20 mio, 8 mio aan opties... Deze cash wordt duidelijk niet aangewend voor een grote overname, maar om links en rechts gemaakte putten te dichten. Fastned is gespecialiseerd in het verbranden van cash ; winst zal er nooit gemaakt worden...
Dat is zeker pervers. De aandelen die samenhangen met de opties, moeten worden ingekocht ter dekking. Kost gewoon geld.
Romma V
0
Hou fastned de komende weken in de gaten, straks op nog meer locaties! Toekomstgericht prima aandeel.
Ton9359
2
En de cash burn gaat door!!!

Een aandeel met een hoog Borsato gehalte. (Dromen zijn bedrog)
Diede
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 12 augustus 2021 09:13:

[...]
Je weet toch dat opties geen geld kosten voor de uitgever...??
maar de aandeelhouder wel...
Bert12345
1
quote:

Diede schreef op 14 augustus 2021 16:35:

[...]
maar de aandeelhouder wel...
Nee, dat is onzinnig. Een bedrijf kan opties uitgeven. Die opties moet zij (a.) kopen op de beurs en zij vervolgens veelal (b.) aandelen kopen ter dekking.

Je kunt als marktpartij niet zomaar opties gaan uitgeven. Dat zou lekker worden; ik heb een bedrijf waarvan de aandelen 100 doen en ik geef opties uit van 50. Is toch dik cashen en verwatering van de bestaande aandelen.

Een optie kost gewoon geld, maar zwarteridder heeft wel meer blijk gegeven de economische wetten niet zo goed te snappen, Sorry, dat is niet erg, maar zet anderen niet op een verkeerd been.
[verwijderd]
0
Een tijdje geleden ging het aandeel nog als een sneltrein, boven de 100 euro.. Even afwachten wat de koers gaat doen. Ik ben benieuwd.
Bert12345
0
quote:

Bert12345 schreef op 15 augustus 2021 12:47:

[...]

Nee, dat is onzinnig. Een bedrijf kan opties uitgeven. Die opties moet zij (a.) kopen op de beurs en zij vervolgens veelal (b.) aandelen kopen ter dekking.

Je kunt als marktpartij niet zomaar opties gaan uitgeven. Dat zou lekker worden; ik heb een bedrijf waarvan de aandelen 100 doen en ik geef opties uit van 50. Is toch dik cashen en verwatering van de bestaande aandelen.

Een optie kost gewoon geld, maar zwarteridder heeft wel meer blijk gegeven de economische wetten niet zo goed te snappen, Sorry, dat is niet erg, maar zet anderen niet op een verkeerd been.
Een kleine correctie.

1. je kunt opties geven, maar dat hoeft niet via de beurs. Dan koop je aandelen ter dekking van de rechten die je hebt gegeven of
2. je koopt opties op de beurs en geeft die aan je werknemers. Je hoeft de aandelen niet kopen ter dekking, want die moeten de beleggers van de geschreven optie gaan leveren.

Wat ik had geschreven, was niet (helemaal) juist ......sorry.
Upgrade
0
De komende weken ,maanden worden er nog enkele honderden laadstations toegewezen door de overheden, en privaat bedrijven. Het is gewoon een beetje koffiedik kijken wie de orders binnenhaalt; Fastned moet men nu ook niet direct vizeren omdat ze cash verbranden. Op de beurs zijn er zo tientallen bedrijven die zo werken, om dan steviger in de markt te komen.
trikkie
0
rechter heeft besloten dat er ook laadpalen mogen bij gewone pompstations.
ze krijgen dus grote concurrentie van Shell en andere grote oliemaatschappijen.
[verwijderd]
0
Ze staan nu toch ook al bij Shell !! wat is het probleem, stuur de link van die uitspraak eens door Trikkie
[verwijderd]
0
Dus Fastned kan gewoon een vergunning verkrijgen, is toch niets mis mee. We hebben nu toch ook Esso, Shell, Total etc. naast de snelwegen.
Huppelkatje
0
quote:

mark.de.bels schreef op 18 augustus 2021 12:32:

Ze staan nu toch ook al bij Shell !! wat is het probleem, stuur de link van die uitspraak eens door Trikkie
Bouwer van laadstations van elektrische auto's Fastned trekt aan het kortste eind in een rechtszaak die het bedrijf aanspande tegen de komst van laadpalen bij tankstations aan snelwegen. Dat blijkt woensdag uit een uitspraak van de Raad van State.

Fastned, dat in deze zaak met The Fast Charging Network optrekt, vindt dat de tankstations onterecht een vergunning hebben gekregen voor de aanleg van laadpalen op hun terrein.

De komst van die oplaadpunten betekent extra concurrentie voor de laadpaalspecialisten en die zitten daar niet op te wachten. Zo werd vorige week bekend dat Fastned nog altijd dik ik in de rode cijfers zit.

Het bedrijf besloot naar de rechter te stappen om de vergunningen voor de tankstations aan te vechten. Uiteindelijk belandde de zaak bij de Raad van State. Die was van mening dat de tankstations wel degelijk de laadpalen mogen plaatsen, zolang ze voor de tankstations van ondergeschikt belang zijn. En in de meeste gevallen is dat zo, vindt de rechter.

In een geval kreeg Fastned wel gelijk, namelijk de palen bij het Shell-station Peulwijk Oost aan de A4 bij Den Hoorn. Daar was volgens de Raad van State niet duidelijk dat de vier laadpalen secundair zijn, omdat het aantal brandstofpompen - zes in totaal - maar iets groter is.
Overwinnaar
0
De meeste Fastned beleggers komen net van vakantie terug, hun opportunisme opgebloeid door de drukbezette Fastned locaties overal in Europa. Duurt weer paar dagen voor ze beseffen wat deze rechterlijke uitspraak te betekenen heeft.
Daarom stort de koers vandaag ook nog niet in, maar dat komt nog wel.
DeZwarteRidder
1
quote:

trikkie schreef op 18 augustus 2021 12:04:

rechter heeft besloten dat er ook laadpalen mogen bij gewone pompstations.
ze krijgen dus grote concurrentie van Shell en andere grote oliemaatschappijen.
Als je ca een halfuur moet wachten, dan doe je dat liever bij een normaal tankstation met een winkel en een toilet.
voda
0
Laadpalen langs de snelweg als aanvullende dienstverlening mag
Minister moet duidelijkheid verschaffen over grens.

(ABM FN-Dow Jones) Tankstations mogen laadpalen voor elektrische auto's plaatsen, mits het om een aanvulling gaat op het huidige aanbod, en de minister moet duidelijk maken waar de scheidslijn ligt tussen een basisvoorziening en een aanvullende activiteit. Dit bleek woensdag uit een uitspraak van de Raad van State.

De Raad van State vindt dat dit onderscheid nu niet duidelijk is.

Fastned en The Fast Charging Network hebben in het verleden via een openbare verdelingsprocedure vergunningen verkregen voor de realisatie en exploitatie van laadstations als basisvoorziening op verzorgingsplaatsen langs Nederlandse snelwegen. Vervolgens heeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat ook vergunningen verleend voor laadpalen als aanvullende voorziening bij benzinestations en wegrestaurants.

Fastned en de The Fast Charging Network maakten bezwaar tegen deze vergunningen, omdat niet duidelijk is uit hoeveel laadpalen een aanvullende voorziening mag bestaan en daarnaast hoe dat aantal verdeeld moet worden over mogelijk geïnteresseerde partijen.

Uiteindelijk oordeelde de Raad van State dat het beroep van Fastned ten aanzien van de realisatie van vier laadpalen op verzorgingsplaats Peulwijk-Oost, gegrond is.

De overige beroepen van Fastned en The Fast Charging Network tegen de verzorgingsplaatsen Den Ruygen Hoek-Oost, Ruwiel, Hellevliet, Zeijerveen, Smarpot, De Watering, De Groote Bleek en Cranendonck, zijn volgens de Raad van State evenwel ongegrond.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
2.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:38
Koers 23,350
Verschil -0,650 (-2,71%)
Hoog 23,800
Laag 23,300
Volume 7.300
Volume gemiddeld 16.057
Volume gisteren 28.043

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront