TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
NewKidInTown
0
quote:

beursbeurs schreef op 19 augustus 2021 11:57:

wat is een LONG positie bij jou, je bent er altijd vrij snel weer uit dacht ik?
LONG heeft hier niet betrekking op de duur van de positie.
boem!
1
Bravo again @JustMe

Wederom een goed stuk waaruit de verschillen tussen HERE en TT duidelijk naar voren komen.

1 opmerking: de debiteurenpositie valt niet 1 op 1 te vertalen in gerealiseerde omzet door die betreffende debiteur.
tatje
1
Simpel gezegd.

Here gaat in automotive van 70% naar < 10%
Tom Tom gaat in automotive van 30% naar > 60%

Here de koning in SD maar zonder platform kun je de oorlog nooit winnen in ADAS en HD.

Waarom denk je dat Microsoft Here heeft ingeruild voor Tom Tom.

Halverwege 2018 al Azure maps en begin 2019 de inruilactie Tom Tom voor Here bij Bing.

Tom Tom azure maps, vertikaal in Microsoft Connected Vehicle Platform.
Harold op de Bava 2019 : in principe kunnen we een gezamenlijk bod doen ( hij heeft het hier over Microsoft :-)

Here de contracten van de duitse oems en veelal van de rest tm 2017 en daarna kwam het Platform van TT.

Maar sinds het platform klaar is ( 2017 ) gaan de deals veelal naar TT en die deals gaan 3 a 4 jaar later in de money lopen.

Nu we toch over worst hebben.

Harold zei : de oems dachten eerst binnen 3 jaar ( 2016 )
2019 dachten ze binnen 3 jaar.
Nu denken ze nog steeds binnen 3 jaar.

De oems verhangen de worst en dan moet TT mee.

Tja.

win some...
1

TT loopt wel in op HERE, maar voorlopig lijkt het meer een marathon te gaan worden dan een sprint. Zie bijvoorbeeld de Automotive omzet:

Jaar...HERE...TT.....percentage TT/HERE
2017...835....191....23%
2018...814....245....30%
2019...796....266....33%
2020...610....227....37%

Ben het er mee eens dat als de drie Duitse autobouwers nogmaals een fors belang verkopen aan derden, er dan een aanzienlijke versnelling van het proces op kan treden.
NewKidInTown
0
TT doet het nu iets slechter minder goed dan de AEX.

De toekomstige CFC of verdiencapaciteit zal wel kleiner zijn geworden vandaag.
Dutchy Ron
0
[verwijderd]
1
quote:

win some... schreef op 19 augustus 2021 14:47:

TT loopt wel in op HERE, maar voorlopig lijkt het meer een marathon te gaan worden dan een sprint. Zie bijvoorbeeld de Automotive omzet:

Jaar...HERE...TT.....percentage TT/HERE

2017...835....191....23%
2020...610....227....37%

Ben het er mee eens dat als de drie Duitse autobouwers nogmaals een fors belang verkopen aan derden, er dan een aanzienlijke versnelling van het proces op kan treden.
Dit loopt dus snel op. En dan zit de overstap van een Amerikaanse klant en de overstap van Hyundai/KIA daar nog niet in. Dat gebeurt in 2022. En er zit bij HERE dus 1 klant die 20% van hun totale groepsomzet doet. 1 klant van 200 miljoen (VW). Als die kantelt, heeft TT meer marktaandeel dan HERE en is ze marktleider in automotive, terwijl het hele ADAS feestje nog moet beginnen.

AUTOMOTIVE TAM:
€3.8 billion Total Adresseable Market, 2025.Data by HERE
Hier kan TT een heel grote hap uit nemen.

Iemands woorden kan je soms iemands denken verraden. Als de CEO van HERE zegt "we zijn niet alleen in de verdediging", dan zegt hij impliciet dat hij vindt dat ze teveel in de verdediging zitten of denkt dat anderen dat over HERE denken. In feite is dat ook zo want ik zie HERE niets winnen aan deals buiten Duitsland. Buiten hun eigenaren. En nu rammelt Microsoft met TomTom aan de poorten van VW, met een gezamenlijk aanbod van Azure Maps. De online map met fallback die de industrie wil.
Wereldbelegger
1
Hmm

tatje die op een vraag aan Martin = boem! antwoord.

je zou er iets van kunnen denken....

Tja

quote:

sniklaas schreef op 19 augustus 2021 10:27:

[...]gaat het verder wel goed Martin?

quote:

tatje schreef op 19 augustus 2021 10:42:

[...]

Prima.

Als ik gelijk krijg met TT, wil ik je wel ontmoeten.

Misschien jij niet, ook goed.

Krijg ik geen gelijk met TT, dan stop ik met beleggen.

10,53% van de aandelen TT in de fondsen van DBV.

Dassss veul ?
tatje
0
Harold call Q2 2021.

I think we, by now , are the largest vendor of software in the automotive industry.
boem!
0
quote:

xof schreef op 19 augustus 2021 13:29:

[...]

Je lijdt aan Tunnelvisie, bias, selectief geheugen en ziet de feiten niet meer helder onder ogen.

Ik word argwanend van beroepsposters die een vast mantra hanteren. Ik vertrouw het voor geen meter, kijk naar FF zelfbedieningsstructuur. De governance rammelt aan alle kanten.

Unaniem..... hilarisch. Vraag de VEB
Hierbij de verdien/verliescijfers gepubliceerd door TT aangevuld met de consensus voor 2021 en 2023.

TT publiceert twee soorten resultaat-gegevens:

1) netto resultaat: resultaat na toepassing van de gehanteerde boekhoudregels.
2) FCF: resultaat dat ter beschikking komt van aandeelhouders ter verdeling.

netto resultaat:
2018 +44,8 mio
2019 -193 mio
2020 -257,6 mio
2021 -58 mio
2023 -10 mio

FCF:
2018 + 89,6 mio
2019 + 65,8 mio
2020 -26,6 mio
2021 +30 mio
2023 +70 mio
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Wereldbelegger
0
2) FCF: resultaat dat ter beschikking komt van aandeelhouders ter verdeling.
2018 + 89,6 mio
2019 + 65,8 mio
2020 -26,6 mio
totaal 128,8 miljoen

2021 +30 mio
2022 ???
2023 +70 mio
totaal 100 miljoen

Waarom in 2022 een volgens u "noodzakelijke" dividend uitbetaling zo als u in een eerdere post aangaf.
Terwijl volgens uw uitleg van FCF in 2018 en 1019 ook geld te beschikking is gekomen voor de aandeelhouders.
Vraag: waarom wordt er bij TomTom besloten om over 2022 dividend uit te betalen.

quote:

boem! schreef op 19 augustus 2021 15:18:

[...]

Hierbij de verdien/verliescijfers gepubliceerd door TT aangevuld met de consensus voor 2021 en 2023.

TT publiceert twee soorten resultaat-gegevens:

1) netto resultaat: resultaat na toepassing van de gehanteerde boekhoudregels.
2) FCF: resultaat dat ter beschikking komt van aandeelhouders ter verdeling.

netto resultaat:
2018 +44,8 mio
2019 -193 mio
2020 -257,6 mio
2021 -58 mio
2023 -10 mio

FCF:
2018 + 89,6 mio
2019 + 65,8 mio
2020 -26,6 mio
2021 +30 mio
2023 +70 mio
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
xof
0
Weinig voordeel, 2023 FCF eerst zien dan geloven.

Ik vind deze cijfers weinig indrukwekkend.

We kijken naar hetzelfde, maar ik zie iets anders
xof
1
Kijk eens naar de cumulatieve verliezen, dat is toch n disaster. Alsof de afschrijvingen geen verlies van aandeelhouderswaarde is.

Dit zijn "onze bezittingen" waar geld voor is neergeteld. Is een absuluut disaster, geen wonder dat TT derde divisie speelt.

Verliezen zijn echt hoor...
Wereldbelegger
0
Tussen de regels doorlezend staat er dat in 2022 nog steeds last zal worden ondervonden van het chiptekort

Toyota schroeft de productie van auto's in september met ongeveer 40 procent terug als gevolg van het chiptekort. Dat betekent dat er 360.000 auto's minder van de band rollen. Toyota is niet de eerste autofabrikant die een lagere productie aankondigt door het chiptekort.

De Japanse autofabrikant zag zich deze en vorige maand ook al genoodzaakt om de productie terug te schroeven. Daardoor worden er ook minder auto's voor de Europese markt geproduceerd. Desondanks denkt Toyota nog steeds zijn productiedoelen voor dit jaar te halen.

"We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat onze klanten en leveranciers als gevolg van deze wijziging ondervinden", zegt het autobedrijf in een verklaring. Voorheen had Toyota relatief weinig last van het chiptekort doordat het bedrijf een grote voorraad aanhoudt.

Eerder vandaag werd duidelijk dat Volkswagen de productie wellicht ook verder moet terugschroeven. In juli deed de Duitse autofabrikant dat al, net als Daimler.

bron:
www.nu.nl/economie/6152192/toyota-sch...
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 augustus 2021 15:08:

Hmm

tatje die op een vraag aan Martin = boem! antwoord.

je zou er iets van kunnen denken....

Tja

quote:

sniklaas schreef op 19 augustus 2021 10:27:

[...]gaat het verder wel goed Martin?

[...]
Zoals de waard is….

PS sorry dat ik afwezig was bij TT, er was meer te verdienen met de A19 calls :-)
Vici
0
Oeps, Prosus een week geleden in de € 78, nu in de €68. Vandaag ook weer ruim 5% lager.....
Dutchy Ron
0
quote:

Vici schreef op 19 augustus 2021 16:11:

Oeps, Prosus een week geleden in de € 78, nu in de €68. Vandaag ook weer ruim 5% lager.....
Daarom maar weer wat calls aangeschaft vandaag op 69, iets te vroeg helaas maar komt goed……
Biofoed
0
Sniklaas sprak Tatje aan met Martin, drie mogelijkheden:
A Tatje heet ook Martin
B Sniklaas vergist zich
C Tatje en Boem! zijn dezelfde persoon en Sniklaas weet dat.

Kortom het is net als de waarde van TT, ook drie mogelijkheden:
D HG stuurt de cijfers omdat hij als bankier en DGA geen baat/belang heeft bij een hoge koers en TT toch niet vijandig kan worden overgenomen.
E TT is niet meer waard als de huidige koers
F TT is wel meer waard als de huidige koers maar de markt weet dat niet.

Ik gok op de antwoorden B en D :-)
1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 10:39
Koers 5,660
Verschil -0,070 (-1,22%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 57.000
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront