AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - derde kwartaal 2021

1.415 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Schatgraver
1
Amsterdam, 23 August 2021 --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") responds to press reports regarding its lithium activities.

AMG has noted press reports about its lithium activities. AMG is constantly evaluating its portfolio of assets - including its lithium activities - for opportunities to increase shareholder value. Currently, no statements can be made.

AMG will update the market if and when appropriate.
Schatgraver
2
Amsterdam, 23 August 2021 --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") is pleased to announce the construction of its first lithium vanadium battery for industrial power management applications. As part of its presence in the “circular economy” AMG is the world’s leading recycler of vanadium products from industrial residues and waste. This expertise includes high purity vanadium-based electrolytes, the central component of vanadium redox flow batteries.

In energy intensive industrial manufacturing applications, companies frequently seek to flatten production-driven spikes of electricity demand to reduce costs and avoid penalties charged by electricity suppliers. The traditional solution has been to install a captive “stand by” power unit running on diesel fuel. This solution is a tradeoff of lower electricity costs for higher CO2 emissions.

AMG has developed an alternative concept in the form of a large scale “hybrid” lithium vanadium redox flow battery (“LIVA”) which avoids CO2 emissions. The lithium part of the new battery design enables fast discharging including black start abilities. The lithium battery is then recharged by the low-cost vanadium battery which in turn is charged by the grid.

To manage the LIVA battery an advanced software solution is essential. AMG is pleased to announce the acquisition of Phyr7 GmbH, Heidelberg, a specialist for artificial intelligence (AI) based power management solutions. The Phyr 7 software ecosystem simulates and operates various energy storage assets like lithium-ion and Vanadium Redox Flow batteries as well as Gas-To-Power facilities with artificial intelligence routines and self-learning algorithms. Besides maximizing the efficiency, safety and lifetime of the batteries, the software enables the economic integration of sector coupling strategies with renewable energies and green hydrogen.

The first LIVA system will be installed in one of AMG’s German manufacturing plants and is scheduled to go online in the first quarter of 2022. Engineering has started for three more systems, two in Germany and one in the US.

Phyr7 will be renamed LIVA Power Management Systems GmbH, Frankfurt, and will manage AMG’s entrance into this very large market opportunity. LIVA Power Management Systems will be established with an initial capitalization of EUR 5 million. AMG Engineering is building the integrated system, AMG Titanium & Coatings will supply the vanadium electrolyte, and AMG Lithium is designing the lithium portion of the battery.

Dr. Volker Koelln, Founder of Phyr7 GmbH, is the CEO of LIVA Power Management Systems GmbH, and Holger Mueller-Rink is CFO, holding the same position at AMG Lithium. Dr. Stefan Scherer chairs the company’s Supervisory Board.
Turbo72
1
Mooi maar wat betekent dit concreet?
Weer zo’n vaag bericht.
Waarom niet meer duidelijkheid geven, begrijp dit niet.
Financiele consequenties?
HaBe
7
Als AMG hierin slaagt dan is de markt enorm. Ik ben zelf werkzaam in deze sector en deze industrie staat in de startblokken. Kijk naar van Alfen ontwikkelingen. Ik vind het sterk dat AMG niet stopt met het ontginnen van Li maar voorwaartse integreert. Dat levert enorme meerwaarde op.
Robeke20
0
quote:

Turbo72 schreef op 23 augustus 2021 07:32:

Mooi maar wat betekent dit concreet?
Weer zo’n vaag bericht.
Waarom niet meer duidelijkheid geven, begrijp dit niet.
Financiele consequenties?

Welk onderdeel begrijp je niet?
Turbo72
1
Begrijp het bericht wel maar had graag wat meer gezien over de echte toegevoegde waarde / financiele verwachtingen etc.
Luigi68
0
Mooi bericht, eindelijks nieuws. Benieuwd hoe hierop wordt gereageerd. Hoop echt dat de short lovers hun vingers gaan verbranden.
DeZwarteRidder
0
quote:

Turbo72 schreef op 23 augustus 2021 08:20:

Begrijp het bericht wel maar had graag wat meer gezien over de echte toegevoegde waarde / financiele verwachtingen etc.
Het is een typische Heinz-gok, die voorlopig geen winst gaat opleveren.

Zelf grote batterijen maken is een totaal andere business die gepaard gaat met vallen en opstaan.
Volgens mij doen Largo en Bushveld soortgelijke pogingen.
rendement_zoeker
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 augustus 2021 08:41:

[...]

Het is een typische Heinz-gok, die voorlopig geen winst gaat opleveren.

Zelf grote batterijen maken is een totaal andere business die gepaard gaat met vallen en opstaan.
Volgens mij doen Largo en Bushveld soortgelijke pogingen.
Ik ben ook sceptisch over deze ontwikkeling. Ik denk dat dit statement voornamelijk wordt gemaakt om mee te fietsen met de hype. Leuk voor nu, maar mogelijk komen de tranen later (maar dan is Heinz vast niet meer bij AMG)
HaBe
7
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 augustus 2021 08:41:

[...]

Het is een typische Heinz-gok, die voorlopig geen winst gaat opleveren.

Zelf grote batterijen maken is een totaal andere business die gepaard gaat met vallen en opstaan.
Volgens mij doen Largo en Bushveld soortgelijke pogingen.
Wat wil je dan, dat een bedrijf niet innoveert en alleen grondstoffen levert zonder poging te doen om meerwaarde te behalen? Ik ben blij dat AMG strategisch doordenkt en acteert.
DeZwarteRidder
0
quote:

HaBe schreef op 23 augustus 2021 08:55:

[...] Wat wil je dan, dat een bedrijf niet innoveert en alleen grondstoffen levert zonder poging te doen om meerwaarde te behalen? Ik ben blij dat AMG strategisch doordenkt en acteert.
In dit verband moet ik altijd weer denken aan het Canadese debacle met de productie van zonnecellen.
Dit debacle heeft een verlies opgeleverd van vele honderden miljoenen.

De koers van AMG is vooral hierdoor gedaald van ca 60 naar ca 4 euro.
Margin Call
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 augustus 2021 09:02:

[...]

In dit verband moet ik altijd weer denken aan het Canadese debacle met de productie van zonnecellen.
Dit debacle heeft een verlies opgeleverd van vele honderden miljoenen.

De koers van AMG is vooral hierdoor gedaald van ca 60 naar ca 4 euro.
Laten we hopen dat ze daar dan vooral van geleerd hebben.
Maar met deze move is het assortiment van AMG weer diffuser en risicovoller geworden (en het was al een ratjetoe). Ik zie liever dat ze meer inzetten op recycling van kritische metalen.
geldmaker
0
Lees het nog nergens terug!!
Analisten moeten zich denk eerst in materie verdiepen..zo jammer.
GoudenBamischijf
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 augustus 2021 09:02:

[...]

In dit verband moet ik altijd weer denken aan het Canadese debacle met de productie van zonnecellen.
Dit debacle heeft een verlies opgeleverd van vele honderden miljoenen.

De koers van AMG is vooral hierdoor gedaald van ca 60 naar ca 4 euro.
Dat debacle lijkt me verder volledig ongerelateerd aan deze investering in de nieuwe fabriek. Appels met Peren.

Ik heb helaas te weinig kennis van deze nieuwe markt voor dit soort type industriële batterijen. Daar zou ik vanuit AMG graag wat verwachtingen over lezen.
Margin Call
1
Hmm wat is dit? Heeft daar de eerste persaankondiging mee te maken??

AMG – Schimmelbusch plant Börsengang der Lithium-Sparte
BEWERTUNG BIS ZU 1 MRD. US DOLLAR _ Die Ankündigung der Autohersteller VW und Daimler, sich künftig voll auf die batterieelektrische Antriebstechnik zu konzentrieren, hat auch die Aktienkurse der Lithium-Produzenten beflügelt.

DeZwarteRidder
0
quote:

TegenBeterWetenIn schreef op 23 augustus 2021 09:46:

Hmm wat is dit? Heeft daar de eerste persaankondiging mee te maken??

AMG – Schimmelbusch plant Börsengang der Lithium-Sparte
BEWERTUNG BIS ZU 1 MRD. US DOLLAR _ Die Ankündigung der Autohersteller VW und Daimler, sich künftig voll auf die batterieelektrische Antriebstechnik zu konzentrieren, hat auch die Aktienkurse der Lithium-Produzenten beflügelt.
'Je moet het ijzer smeden als het heet is';
het zou het slimste zijn wat Heinz ooit gedaan heeft of is het weer een nepper....???

AMG - Schimmelbusch is van plan naar de beurs te gaan voor de lithiumdivisie

EVALUATIE TOT 1 MILJARD AMERIKAANSE DOLLAR _ De aankondiging door de autofabrikanten VW en Daimler dat ze zich in de toekomst volledig zullen concentreren op batterij-elektrische aandrijftechnologie heeft ook de aandelenkoersen van lithiumproducenten gestimuleerd
Margin Call
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 augustus 2021 09:50:

[...]

'Je moet het ijzer smeden als het heet is';
het zou het slimste zijn wat Heinz ooit gedaan heeft of is het weer een nepper....???

AMG - Schimmelbusch is van plan naar de beurs te gaan voor de lithiumdivisie

EVALUATIE TOT 1 MILJARD AMERIKAANSE DOLLAR _ De aankondiging door de autofabrikanten VW en Daimler dat ze zich in de toekomst volledig zullen concentreren op batterij-elektrische aandrijftechnologie heeft ook de aandelenkoersen van lithiumproducenten gestimuleerd

Dit is de link, dan kunnen jullie dat voor jezelf bepalen:

www.platow.de/archiv/der-platow-brief...
DeZwarteRidder
0
quote:

TegenBeterWetenIn schreef op 23 augustus 2021 09:52:

[...]Dit is de link, dan kunnen jullie dat voor jezelf bepalen:

www.platow.de/archiv/der-platow-brief...
Kan niet gelezen worden.
Schatgraver
0
Ik ben in ieder geval tevreden met de koersontwikkeling van vandaag. Omzet valt nog wel wat tegen, maar er is voldoende vraag. Hopelijk komen de analisten binnenkort met een positieve(re) blik op de toekomst voor AMG.
1.415 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 24,140
Verschil -0,160 (-0,66%)
Hoog 24,600
Laag 23,760
Volume 271.509
Volume gemiddeld 246.200
Volume gisteren 218.255

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront