TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 » | Laatste
sniklaas
0
quote:

tatje schreef op 27 augustus 2021 18:07:

het feit dat TOMTOM dezelfde dag of dag erna een officiële reactie geeft op het gerucht van Reuters was een zeer merkwaardige en ongebruikelijke handeling.

Wanneer bedrijven ontkennend gaan reageren op geruchten zit er meestal een kern van waarheid in het gerucht.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 27 augustus 2021 18:07:

Uit de "" oude "doos.

Reuters:
Tom Tom heeft de hulp ingeroepen van de DB om te helpen met de mogelijke verkoop van het hele bedrijf of een minderheids aandeel.

March 28, 2018

Press statement
Amsterdam, 28 March 2018 – In reaction to market rumours, TomTom (TOM2) denies it has engaged a financial advisor
to look for potential buyers.

In reactie op geruchten in de markt.
Tom Tom ontkent dat het een financieel adviseur heeft aangetrokken om potentiele kopers te zoeken.

TT en DB weigeren verder commentaar.

Toby Sterling van Reuters : YES WE STAND BY OUR STORY.

SANDER1234 kreeg van Toby Sterling de volgende tweet.

"we hebben gezegd wat we hebben gezegd.
We hebben TT om een reactie gevraagd, OOK VOOR PUBLICATIE, maar ze ontkenden het.
Als we meer te melden hebben zullen we dat zeker laten weten.
We kunnen TT niet dwingen om iets te zeggen of te doen.
We rapporteren alleen wat we weten.

Eigenlijk was het antwoord heel clever, want ze hebben het over een adviseur die moet helpen zoeken, maar dat zegt Reuters niet !!!

Maar * Justin * sloeg 29 met 2018 volgens mij de spijker op zn kop.

Daarom ontkennen ze ook niet dat ze een zakenbank in de arm hebben genomen, maar dat ze een zakenbank in de arm hebben genomen om Potentiele kopers te vinden.

De meest logische variant is dat een zakenbank in de arm is genomen om een reeds ontvangen bod op waarde te schatten.

Tatje:
Tom Tom kwam met een heel clever antwoord, waarop je ze niet kan pakken en haalden zo wat kou uit de lucht.

Zou een deal niet zijn dichtgetimmerd ( tatje TT en Microsoft ) dan zou TT elke week moeten reageren :-)

Met de kennis van achteraf.

TomTom kreeg in het voorjaar van 2018 biedingen voor Telematics divisie. Die hebben ze toen geëvalueerd in de zomer en bepaald dat ze het wel aandurven op Telematics te verkopen en toen hebben ze in het najaar Barclays betrokken bij een veiling, waar uiteindelijk 910 miljoen euro uit kwam vanuit Bridgestone. Wat denk ik niet het hoogste bod was, maar wel de partij die TomTom kaarten, software en kastjes blijft gebruiken, waar nog omzet uit komt. Zie www.webfleet.com/nl_nl/webfleet/

Het is dus feitelijk juist dat TomTom "geen koper zocht", want ze beoordeelden biedingen en besloten daarna tot een veiling. Vervolgens kwamen er nog een aantal private equity partijen die een bieding op TomTom als geheel deden, maar die zijn afgeslagen door TomTom. executivefinance.nl/2018/11/ongevraag...

Los van al deze rumour was 2018 denk ik een jaar waarin een fundament is gelegd en transitie is afgerond. Dit was allemaal 2018
Partnerships: Baidu, Delphi Technologies, DENSO, Elektrobit, Qualcomm, Zenuity.
Technologie/producten: Automated mapmaking doorbraak, Autostream, Roadagram, API's.
Deals: Stellantis, BMW (EV), Hyundai/KIA, Toyota, Microsoft.

Daar zitten dingen in die vanaf nu omzet gaan geven, zoals Stellantis met een OTA update dit najaar. Gezien het enthousiasme van Microsoft over TT en 'samen groeien' zou het me ook niet verbazen als Microsoft in dat jaar 1 van de bieders is geweest. Maar dat is puur speculaasie voor bij de thee.

sniklaas
2
quote:

*JustMe* schreef op 27 augustus 2021 20:03:

[...]
Met de kennis van achteraf.
had dit nooit mogen plaatsvinden;

Amsterdam, 28 March 2018 – In reaction to market rumours, TomTom (TOM2) denies it has engaged a financial advisor to look for potential buyers.

en ook niet de uitspraak van Harold Goddijn in een interview de dag ervoor op 17 April 2018;

TomTom ceo Goddijn: we staan niet te koop

Wanneer er geen schade aan het bedrijf, medewerkers, producten, klanten of leveranciers wordt veroorzaakt heeft een beursgenoteerd bedrijf zich te onthouden van reacties op geruchten uit de markt.

Het is wel opvallend dat Harold Goddijn, bestuur en bedrijf hun kaken stijf op elkaar hielden bij meerdere geruchten in de markt waarbij de koers volledig in elkaar werd getrapt. Toen was een reactie op zijn plaats geweest omdat de belangen van bedrijf, medewerkers, leveranciers en klanten werden geschaad.

meten met 2 maten is al vele jaren een herkenbare rode draad bij TOMTOM en warempel ook herkenbaar op dit forum.
[verwijderd]
0
quote:

sniklaas schreef op 27 augustus 2021 20:35:

[...]had dit nooit mogen plaatsvinden;

Amsterdam, 28 March 2018 – In reaction to market rumours, TomTom (TOM2) denies it has engaged a financial advisor to look for potential buyers.

en ook niet de uitspraak van Harold Goddijn in een interview de dag ervoor op 17 April 2018;

TomTom ceo Goddijn: we staan niet te koop

Wanneer er geen schade aan het bedrijf, medewerkers, producten, klanten of leveranciers wordt veroorzaakt heeft een beursgenoteerd bedrijf zich te onthouden van reacties op geruchten uit de markt.

Het is wel opvallend dat Harold Goddijn, bestuur en bedrijf hun kaken stijf op elkaar hielden bij meerdere geruchten in de markt waarbij de koers volledig in elkaar werd getrapt. Toen was een reactie op zijn plaats geweest omdat de belangen van bedrijf, medewerkers, leveranciers en klanten werden geschaad.

meten met 2 maten is al vele jaren een herkenbare rode draad bij TOMTOM en warempel ook herkenbaar op dit forum.
Bij het onfatsoenlijk bestuurde beursgenoteerde en verliesgevende krimpbedrijfje TomTom schijnen alle regels aan de laars gelapt te kunnen worden. Vergelijkingen met Nina Brink snijden hout. Onvoorstelbaar dat sommigen zich er voor lenen om deze CEO de hemel in te prijzen. Ik verwacht veel van Karma.
[verwijderd]
0
@sniklaas

Google eens op “ontkent geruchten overname”. Krijg je duizenden hits van bedrijven die overnamegeruchten ontkennen.

Ik denk dat tomtom zo gauw mogelijk ontkende om niet méér interesse te wekken of openbare vijandige biedingen te krijgen.

Als je destijds in 2018 alles weer op orde hebt, schuldenvrij, partnership Microsoft in de maak en met diverse partijen rond autonoom rijden. En een verlenging door Stellantis. Dan wil je niet tegen afbraakprijzen een bod.

De founders hebben 44% aandelen dus in theorie kan een partij 50,01% van de aandelen bemachtigen en daarna in een aandeelhoudersvergadering alles naar de hand zetten. De beschermingsconstructie daar besluiten de commissarissen over. Als Goddijn stopt op 65e dan nog vier jaar te gaan om TT te verstevigen en positie in autonoom rijden te bevestigen.
sniklaas
1
quote:

*JustMe* schreef op 27 augustus 2021 20:53:

@Justin, je bent aan het goed- en recht praten wat krom en verwerpelijk is..

De meeste bestuurders en bedrijven staan te popelen om te reageren op geruchten maar zien er wijselijk vanaf om de redenen die ik beschreef..
[verwijderd]
9
quote:

Riet v. Milt schreef op 27 augustus 2021 20:45:

[...]

Bij het onfatsoenlijk bestuurde beursgenoteerde en verliesgevende krimpbedrijfje TomTom schijnen alle regels aan de laars gelapt te kunnen worden. Vergelijkingen met Nina Brink snijden hout. Onvoorstelbaar dat sommigen zich er voor lenen om deze CEO de hemel in te prijzen. Ik verwacht veel van Karma.
Onder de naam ‘Gerard Neutenboom’ heeft iemand 1.680 tweets gestuurd aan alle correspondentie waar TomTom of de vrouw van Goddijn in voorkomt, om die te verstoren met laster en kritiek op de beurskoers, oplichting en haar feminisme. Noem het gerust digitaal lastigvallen.

twitter.com/gneutenboom/status/138927...

Aan de screenshots die hij post te zien komt deze persoon van het IEX forum TomTom en Lavida en is ook half Italiaans. Verder teksten als Goddijn is Nina Brink en over een yacht van 75 miljoen en hoe alle beleggers genaaid worden.

Even serieus, zit het je zó hoog?

En dat in combinatie met meerdere aliassen gebruik. Jezelf verdedigen met per ongeluk nog de verkeerde naam en dan zeggen dat je broer even je ipad had ingelogd of zoiets…

Ik ga je niet afzeiken maar denk even na of dit nou een juiste besteding van je energie is. Alleen maar afgeven op anderen omdat een belegging niet goed gegaan is.

Ik vind dat TT goed bezig is en je hoort dat ook in de gesprekken met analisten. Alleen de marktwaarde is daar totaal niet naar. Ik vind dat ook gek! 900 miljoen euro waarvan 300 cash. Dus 600 miljoen.

Dat is minder dan 2x de jaarlijkse R&D (waarde toevoeging), het is een fractie van wat het hen heeft gekost om het mapping platform te bouwen dat ze nu hebben, het is minder dan 10x hun verwachte FCF 2023 en het is éénderde van het (inmiddels waarschijnlijk grotere) orderboek van 1,8 miljard waar trouwens níét (in tegenstelling tot HERE) de waarde van licentiecontracten zit. En dit aan de vooravond van een boom in ADAS en sterke groei electrisch rijden met voor TomTom 100% take-rates.

De markt heeft altijd gelijk is jouw quote, maar ik denk van niet. Misschien is de bekende quote “de markt kan langer irrationeel zijn dan de investeerder solvabel” beter.
Johan8
0
Als alles dicht getimmerd is met Microsoft,
onder bepaalde voorwaarde,
zal er toch ook wel een finaldate zijn,
voordat dan de overname plaats moet vinden.

ketchup
1
Een potentieel goed bedrijf, maakt nog geen goed aandeel
TT heeft een te groot privaat gehalte voor een beursgenoteerd bedrijf
HG als CEO en grootaandeelhouder geeft prioriteit aan het opbouwen van waarde in het bedrijf TT, niet aan waardecreatie voor het aandeel, en dat komt puur vanwege “ zijn Agenda “.
Het is onbegrijpelijk dat de surplus aan cash niet ingezet gaat worden om.op deze beurskoers het aantal uitstaande aandelen te reduceren , dat heeft een reden
Waarschijnlijk moeten er eerst nog meer mensen binnen TT voorzien worden en daar is de combinatie low share price and available cash een voordeel
Ik denk ook dat dit proces nu volbracht is en daarom denk ik ook dat HG nu van toon gaat veranderen en dat het bedrijf nu klaar gestoomd gaat worden voor een verkoop en dat betekend het aandeel moet omhoog
Het enige wat niet te bepalen is gaat TT eerst van de beurs en dan in een doorverkoop, of gaat HG nu de cash inzetten en het aandeel naar een hoger plateau brengen
Ik gok op het laatste en ben bereid daar mijn positie voor uit te breiden , in ieder geval met 30% , maar wellicht dubbel ik nog , de laatste jaren waren de beurzen ongelofelijk goed, ben bereid een gedeelte daarvan te vergokken op TT , want het is een gok, maar wel berekend in mijn optiek , de fundamentals draaien in ieder geval de komende jaren mee

Fijn weekend

sniklaas
2
Een groot privaat belang wordt problematisch wanneer de grootaandeelhouders niet willen delen met de overige aandeelhouders.

Een zelfstandig TOMTOM heeft geen pricing power wanneer de massa is kassa tijdperk gaat losbarsten, inmiddels zijn de grootaandeelhouders daarvan ook overtuigd is mijn verwachting en is/wordt onderdak bij een wereldspeler geregeld.

Of de grootaandeelhouders willen delen is de vraag, de overige aandeelhouders krijgen geen earn-out regelingen en moeten het hebben van een zo hoog mogelijke beurskoers en daarbovenop de premie.

De komende Q en jaarcijfers zijn ruk en zonder ondersteuning gaat de koers naar nieuwe bodems.

Wanneer TOMTOM in de komende 6 maanden geen ondersteuningsplan in de vorm van een aandelen inkoop programma gaat aankondigen trek ik de conclusie dat de overige aandeelhouders niets wordt gegund.

Dan komt in 2022 een bod van max 10 euro p/a inclusief het cash deel van 3 euro en verdwijnt @ TOM2 van de beurs.

Maximaal profijt voor de grootaandeelhouders die het gros van de cash in de zak steken en daarbaast de maximale earn-out uitkeringen..
Onze euro’s verdwijnen in deze situatie in de zakken van de grootaandeelhouders…

Gezien het gegeven dat de gelederen van grootaandeelhouders al enige jaren gesloten zijn bevestigd mijn gevoel dat de deal, de partij en de voorwaarden al langere tijd geleden geregeld zijn, enkel het moment moest nog worden geprikt.

De situatie met Covid-19 en Chips tekorten zijn van invloed op het moment van uitvoering.

Onder mijn gak van 6,2945 euro breid ik mijn positie verder uit, de eerste mogelijkheid komt aan bod op 15 oktober met de Q3 cijfers en het is aan Harold of de tweede mogelijkheid in Februari met de jaarcijfers en Q1-2022 outlook ook aan bod zal komen…

De penny wise pound foolish supporters denken er anders over en zien een goudgerande toekomst weggelegd voor een zelfstandig TOMTOM, gaat mijns inziens niet gebeuren maar wanneer dat onverhoopt toch zal gebeuren hoor je mij niet mopperen.

Ik behoud ten alle tijden mijn positie, is de verwijdering’s bijdrage te laag zal de ondernemingskamer mij uit het aandeel moeten zetten.

Allen een prettig en gezond weekend…..
boem!
1
Na vele (on)bedekte aanvallen op de integriteit van ondergetekende neem ik de vrijheid deze personen "huichelaars " te noemen.

Ik sta zoals iedereen weet achter de strategie en werkwijze van HG en ga ervan uit dat hij dmv het beterende verdienmodel alle aandeelhouders op eenzelfde wijze laat profiteren.

Het zijn met name het in eerste instantie afwijzen van het verdienmodel en nu de introductie van het SBB als absolute voorwaarde om te komen tot koersstijging die mij sterkt in de aanduiding.

Het huichelachtige karakter van deze personen komt het best tot uitdrukking door nu het verdienmodel te omarmen maar nog steeds dit traject willen beperken tot max 2 jaar.
Daarnaast is de voorwaarde van een SBB volstrekt niet aan de orde.
HG/TT hebben de SBB reeds 2 maal omarmt de afgeloen 4 jaar buiten een kapitaal teruggave met inlevering van aandelen.
In tegenstelling tot wat er hier op het forum wordt verkondigd hebben ALLE aandeelhouders hier op dezelfde wijze van geprofiteerd als de FF.

Moneyball
1
quote:

*JustMe* schreef op 27 augustus 2021 23:22:

[...]

Ik vind dat TT goed bezig is en je hoort dat ook in de gesprekken met analisten. Alleen de marktwaarde is daar totaal niet naar. Ik vind dat ook gek! 900 miljoen euro waarvan 300 cash. Dus 600 miljoen.

Dat is minder dan 2x de jaarlijkse R&D (waarde toevoeging), het is een fractie van wat het hen heeft gekost om het mapping platform te bouwen dat ze nu hebben, het is minder dan 10x hun verwachte FCF 2023 en het is éénderde van het (inmiddels waarschijnlijk grotere) orderboek van 1,8 miljard waar trouwens níét (in tegenstelling tot HERE) de waarde van licentiecontracten zit. En dit aan de vooravond van een boom in ADAS en sterke groei electrisch rijden met voor TomTom 100% take-rates.

De markt heeft altijd gelijk is jouw quote, maar ik denk van niet. Misschien is de bekende quote “de markt kan langer irrationeel zijn dan de investeerder solvabel” beter.
Voor mij is ‘de markt is irrationeel’ een onbevredigende en ongeloofwaardige verklaring voor bovenstaande tegenstrijdigheid. Vele bedrijven investeren miljarden zonder dat ze winst maken, maar worden hoog gewaardeerd op basis van verwachte groei.

Is de markt niet juist heel rationeel?

Iedereen ziet de marktgroei in ADAS, en HD schijnt nodig te zijn voor de stappen naar autonoom. Waarom worden dan de investeringen in assets / transactioneel platform totaal niet gewaardeerd?

De enige verklaring die rationeel is m.i. is dat TT niet wordt gezien als een speler van voldoende significantie in dit krachtenveld. En de markt TT ziet als een bedrijf dat gebruikt wordt door anderen om tegen hele hoge kosten (zie opex) mee te mogen spelen en af en toe wat kruimels krijgt toegeworpen. Geen pricing power.

Ben ik dan negatief? Nee, want in een markt die gaat boomen zijn er veel kruimeltjes te verdelen (vgl. de pakettenmarkt van PostNL.)
boem!
0
De markt is juist super rationeel.

Op basis van de aandelenstructuur is een overname uitgesloten.

Op basis van het huidige verdienmodel is een koers van 5 euro al goed betaald.

Vanwege de onzekere situatie door het chiptekort kijkt de markt nog even de kat uit de boom.
ketchup
0
daarom zitten ze bij Morgan ook short, die kijken puur naar de cijfers en die denken dus dat het aandeel ergens tussen de 6.25 en 5.75 euro kan noteren bij Q3 , maar ze zien ook dat TT's asset eerder een 1.5 miljard euro waarde heeft, dan die lullige 900 mio beurswaarde van nu.

denk dat HG koopman genoeg is en hij heeft daar ook een staat van dienst naar , anders dan zijn track-record voor het aandeel TT heeft hij het privé perfect voor elkaar en prima geregeld en dat is niet omdat hij niet weet hoe geld te investeren.
HG zal mi dan ook van deze afstraffing op de koers gebruik maken en ik ga ervan uit dat HG de surplus cash zal inzetten voor een inkoop aandelen, en anders zal hij van deze lage waardering gebruik maken het te delisten
linksom of rechtsom gaat er gebruik gemaakt worden van deze lage notering en ik ga daar ook aan meedoen op mijn bescheiden manier
ga de positie met 30% uitbreiden en overweeg zelfs te dubbelen mocht Morgan gelijk krijgen en we zakken naar 6 min.

voor de rest interesseert het mij geen zak wat de markt van de cijfers denkt, of van de verwachtingen , ga puur voor TT vanwege die enorme onderwaardering en ik hoef geen dividend, ik zie veel liever inkoop eigen aandelen aan deze beurskoers, breng die uitstaande aandelen de komende jaren maar verder terug naar 100 mio van thans 132 mio en besteed daar maar 300 mio surplus cash aan.
tatje
3
Eindelijk iemand die mijn mening deelt en durft te zeggen waar het op staat.

De laatste 4 jaar juli 2017 tm juni 2021 hadden het wel in zich :-)

Kan er veel in 4 jaar gebeuren ?

juli 2017 tm 31 dec 2017

- Bernd Leukert lid RVB SAP wordt lid RVC
- Michael Rhodin IBM wordt lid RVC
- impaiment 169 miljoen consumer
- stoppen met sports
- aandelen inkoop in 2017
- enkele ontslagen
- cash eind Q2 2017 82 miljoen
- TT APIs in Microsoft Azure.

2018
- nieuwe regels IFRS 15 en 16
- Reuters : TT schakelt DB in om te helpen bij mogelijke verkoop geheel of minderheidsaandeel
TT: TT ontkent dat het een financieel adviseur heeft ingeschakeld OM TE ZOEKEN naar eventuele kopers.
* Justin * : logische variant een zakenbank ingeschakeld om een reeds ontvangen bod te beoordelen.
- Haank lid en voorzitter RVC, opvolger Wakkie
- apple gaat zelf kaarten maken ( TT houdt de mond ) .
- Tim Cook in Amsterdam . flut agenda of was er meer !
-RNM naar Google ( maanden later zei TT dat het om 2 modellen ging )
- Volvo naar Google kopen contract met TT af. Wie betaalt Volvo of Google. Worst :-)
- Telematics in de verkoop
- 10 tot 12 partijen voor telematics of geheel TT
- Overbeek CEO Here : er komt een biedingsoorlog om TT
- we moeten alles beter uitleggen.
- ik sluit een koers van 57 zoals vroeger niet uit, evenals die omzet van tegen de 2 miljard.

2019
- verkoop rond Telematics naar Bridgestone voor 910 miljoen
- TT keert 750 miljoen uit aan de aandeelhouders en we gaan van 230 naar 130 miljoen aandelen.
- Tom Tom In Bing van Microsoft ipv Here
- Intangible assets afschrijvingen in 2 jaar.
- bijna geen capex, alles in Opex.
- CMD belooft 500 locatie technologie in 2021 met 15% CAGR.
- TT in Microsoft connected vehicle platform
- TT is effectively Azure maps al sinds halverwege 2018
- cash eind 2019 437 eind Q2 2017 82

2020
- goed begin
- toen kwam covid en de economie ging plat.
- TT handhaaft R en D programma
- start nieuw aandeleninkoop programma 50 miljoen voor de opties en RSU, na 17 miljoen stop !
- Zeine en Schot nieuwe leden RVC, Schot geen lid RVC maar naar eigen zeggen bij BNR adviseur ( heeft zeker aandelen )

2021
- groot vacinatie programma geeft de economie een slinger
- TT profiteert niet door chip te kort.
- hervatting aandelen inkoop en voor 33 miljoen euro wordt ingekocht.
- deals zowel Enterprise en Automotive 1e HJ goed 2e HJ verwacht men nog beter.

Dat gebeurde er allemaal in 4 jaar.
Ga je naar de press room dan kun je ook vanaf juli 2017 de samenwerkingen bekijken.
Dan valt je niets meer in, super.

Heb je dan je zeilvakantie naar de Ballearen Zuid Frankrijk Italie Kroatië Griekenland de laatste 4 jaar verdiend.

IK DACHT HET WEL.

Gewoon mijn mening.

Harold het wordt wel tijd voor een PB, de laatste 2 waren 23 juli jouw Award en Karien.

Katrien doet me aan mijn moeder denken, Katja in de volksmond Katrien :-)

Als je alles in klappers hebt, is het een kleine moeite :-)
Chela
1
Een klapper heb je inderdaad wel nodig bij het bedrijf Tomtom.
Met het aandeel ben je gauw klaar.
Moneyball
2
@Ketchup, waarom waardeert de markt de assets van TT niet hoger? Een Morgan moet daar toch een risico voor hun short positie in zien lijkt me? Tenzij er al ergens afspraken liggen met een opdrachtgever?

In de visie van TT is de waarde van de assets veel hoger dan de markt ze schat. Anders ga je er niet die miljarden in stoppen afgelopen jaren. En als een Apple zelf een map bouwt aan vele jaren en miljarden, ADAS markt volgens alle kenners enorm gaat groeien, idem voor HD en automated updating via transactional platform noodzakelijk is, dan roept dat toch vragen op waarom deze assets niet hoger gewaardeerd worden? Als dat geld er de komende jaren niet zelfstandig mee verdiend kan worden dan wel onder het dak van…(een ander). Zo slim is HG echt wel.

Persoonlijk denk ik dat TT moeite zal hebben om er zelfstandig echt groot geld mee te verdienen. Maar dat de kruimels van de industrie toch een mooie groei mogelijk zullen maken. De hut via een front van de beurs halen voor een grijpstuiver aan bonus zou met de voorkennis over ADAS en HD deals getuigen van oplichtingspraktijken. Ik denk niet dat HG die naam wil hebben. Zelfstandig de groei realiseren is wat hij m.i. wil. Hij wil daar graag op voorstaan. Alleen als het niet anders kan zal hij het verpatsen.
ketchup
4
moeilijk te zeggen , we hebben natuurlijk te maken met 2 Morgans JP en MS , maar ze analyseren wel op dezelfde basis
Morgan schreef 5 jaar geleden in zeer uitgebreid rapport over welke bedrijven er stonden te winnen met de nieuwe vorm van mobiliteit in al haar facetten

ze deden analyse op basis van SOP-waardering binnen de sector ( sum of parts) om zo een vangnet te kunnen bepalen, want zoals ook Justin al schreef het opzetten van een goede map-maker kost gewoon een paar miljard euro en dan ben je ook nog 5 jaar verder voordat het op de rails staat , vandaar dat er ook een bepaalde price setting is ( vangnet voor de investeerders ) en bij TT schat men dat op 1.5 miljard, waarom dan toch ook deze nog immer lage waardering als je kijkt dat een map-maker 3 miljard kan kosten ?
wel dat is omdat men hier een weging aangeeft in relatie tot ... wat kan men dan verdienen mer deze asset in de sector ?... en die weging is negatief en al jaren, want noch TT, noch HERE weten echt geld te verdienen ... dus dat zet dan toch vraagtekens bij het verdienmodel en aangezien ook bij Morgan men ervan uitgaat dat de sector en enorm zal groeien, maar ook compleet openbreken .. is de vraag dan ook hebben TT en HERE wel pricing power, ook al geven ze bij TT aan dat marge 80% is, 80% over een knudde omzet is even wat anders als 80% over volume

is daarom TT wellicht een goede en mogelijk later winstgevende niche speler ?
dan denken ze van Neen, want de sector is zo vraag gedreven en Big Tech ( zie de investeringen die Intel doen ) en Apple, Alphabet , AMZN en MSFT komen eraan
ook de Chinezen trouwens, dan is de vraag heeft TT een toegevoegde waarde voor een strategische speel, daar is het antwoord JA op

waarom zit Morgan dan short als ze zelf ook aangeven dat de assets meer waard zijn dan de huidige beursnotering, wel dat is omdat HG voor nu geen enkele indicatie geeft dat hij zelf het aandeel ( buiten wat lip-service 3 jaar geleden met een lul-verhaal we moeten beter uitleggen wat we doen ) dat hij TT niet ondergewaardeerd ziet of acht , want hij rept er niet meer over
en met zo een CEO aan het roer hebben short spelers weinig te vrezen, want voor cijfers is het gewoon bij TT al jaren pet ( ook al omdat ze zelf al hun investeringen naar nul afschrijven ) nog even en ze gaan zeggen dat ze de cash moeten vasthouden omdat nieuwe investeringen ook gelijk naar nul afgeschreven dienen te worden.

TT is helemaal niet bezig met aandeelhouderswaarde voor koers appreciatie, ze zijn puur bezig met de toko waardevoller te maken en compleet te schonen, meestal doe je alleen zo iets als je het iets strategisch van zins bent

en daar is het dan ook opwachten.
Wereldbelegger
0
ter info:

Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
26 Aug 2021 J.P. Morgan Asset Management 1,20%
20 Aug 2021 J.P. Morgan Asset Management 1,11%
18 Aug 2021 J.P. Morgan Asset Management 1,06%
17 Aug 2021 J.P. Morgan Asset Management 0,80%
13 Aug 2021 J.P. Morgan Asset Management 0,70%
12 Aug 2021 J.P. Morgan Asset Management 0,67%
Wereldbelegger
0
Slechts bedoeld als kleine correctie.
14 Oct 2021 Q3 2021 Results
- nog 33 handelsdagen

Onder de € 6,30 bij de Q3cijfers?
Dat klinkt als een forse daling, maar het is maar 6,40%

quote:

sniklaas schreef op 28 augustus 2021 01:31:

Een groot privaat belang wordt problematisch wanneer de grootaandeelhouders niet willen delen met de overige aandeelhouders.

Een zelfstandig TOMTOM heeft geen pricing power wanneer de massa is kassa tijdperk gaat losbarsten, inmiddels zijn de grootaandeelhouders daarvan ook overtuigd is mijn verwachting en is/wordt onderdak bij een wereldspeler geregeld.

Of de grootaandeelhouders willen delen is de vraag, de overige aandeelhouders krijgen geen earn-out regelingen en moeten het hebben van een zo hoog mogelijke beurskoers en daarbovenop de premie.

De komende Q en jaarcijfers zijn ruk en zonder ondersteuning gaat de koers naar nieuwe bodems.

Wanneer TOMTOM in de komende 6 maanden geen ondersteuningsplan in de vorm van een aandelen inkoop programma gaat aankondigen trek ik de conclusie dat de overige aandeelhouders niets wordt gegund.

Dan komt in 2022 een bod van max 10 euro p/a inclusief het cash deel van 3 euro en verdwijnt @ TOM2 van de beurs.

Maximaal profijt voor de grootaandeelhouders die het gros van de cash in de zak steken en daarbaast de maximale earn-out uitkeringen..
Onze euro’s verdwijnen in deze situatie in de zakken van de grootaandeelhouders…

Gezien het gegeven dat de gelederen van grootaandeelhouders al enige jaren gesloten zijn bevestigd mijn gevoel dat de deal, de partij en de voorwaarden al langere tijd geleden geregeld zijn, enkel het moment moest nog worden geprikt.

De situatie met Covid-19 en Chips tekorten zijn van invloed op het moment van uitvoering.

Onder mijn gak van 6,2945 euro breid ik mijn positie verder uit, de eerste mogelijkheid komt aan bod op 15 oktober met de Q3 cijfers en het is aan Harold of de tweede mogelijkheid in Februari met de jaarcijfers en Q1-2022 outlook ook aan bod zal komen…

De penny wise pound foolish supporters denken er anders over en zien een goudgerande toekomst weggelegd voor een zelfstandig TOMTOM, gaat mijns inziens niet gebeuren maar wanneer dat onverhoopt toch zal gebeuren hoor je mij niet mopperen.

Ik behoud ten alle tijden mijn positie, is de verwijdering’s bijdrage te laag zal de ondernemingskamer mij uit het aandeel moeten zetten.

Allen een prettig en gezond weekend…..
1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:40
Koers 5,840
Verschil -0,140 (-2,34%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 171.065
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront