Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Waterstof auto, redding van de autobranche?

321 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
[verwijderd]
0
Mooie technologie de fuel cell. Vraag mij nog steeds af waar alle waterstof vandaan moet komen. Stoom reforming van aardgas is alleen duurzaam als CO2 wordt afgevangen; dat blijkt bijna ondoenlijk. Duurzame elektriciteit voor eletrolyse is mondjesmaat beschikbaar!
Jorry
0
Wat dacht U van al die uren s`nachts dat de windmolens {duizenden } energie opwekken dat word in zogenaamde hubs om gezet in Waterstof
voda
0
Toyota to launch hydrogen-powered Corolla and Prius in 2023

Toyota will launch its new hydrogen-powered Prius and Corolla in 2023 as it looks to enhance its zero-emission vehicle range.

As reported by Forbes, Toyota plans to launch an all-new hydrogen powered plug-in electric hybrid version to its line-up in 2023.

This will be the first time that Toyota has blended its two signature technologies in plug-in hybrids and hydrogen power for the new hydrogen Prius.

In addition to the hydrogen-powered Prius, Toyota will additionally explore commercialising a hydrogen Corolla by 2023 with this vehicle having recently competed in the 24-hour Fuji race.

Instead of using a fuel cell like the Prius, the Corolla will utilise hydrogen to power its engine.

By releasing these two new hydrogen-powered vehicles, Toyota is situating itself at the front of green mobility and progressing the global adoption of hydrogen.

www.h2-view.com/story/toyota-to-launc...
[verwijderd]
0
Waarom onze auto’s niet op waterstof gaan rijden

Waterstof is een veel genoemde oplossing als het gaat over de transitie naar duurzame mobiliteit. Het zou ‘de brandstof van de toekomst’ zijn. Toen Frans Timmermans begin juli de Europese plannen presenteerde voor het gebruik van waterstof om de klimaatdoelen te behalen, werd daar enthousiast op gereageerd. Toch is het gebruik van waterstof niet voor álle vervoersmiddelen de meest duurzame bron van energie. Wat zijn de voor- en nadelen van waterstof als brandstof voor personenauto’s?

www.natuurenmilieu.nl/blog/waarom-onz...
voda
0
Een BMW op waterstof: zo rijdt de iX5

VIDEO
Europese autofabrikanten staan niet te trappelen om de extreem hoge ontwikkelingskosten van waterstofauto's aan te durven. Maar BMW houdt vol. Naast de lancering van diverse volledig elektrische modellen, blijft BMW inzetten op de brandstofcel-techniek. Onze autoredactie reed mee in een prototype van de BMW iX5: een X5 die rijdt op waterstof.

Werner Budding 15 sep. 2021

BMW onthulde deze maand op de IAA Mobility beurs in München de iX5 Hydrogen, een prototype van een door waterstof aangedreven X5. Ze zijn er bij BMW vrij duidelijk over: deze auto is gebouwd voor ontwikkelingsdoeleinden en in die hoedanigheid kon ook onze testrit rond München worden gemaakt.

Lees ook
Delftse studenten verbreken record van Toyota: 1196 kilometer lang rijden op waterstof

Het werd meerijden: een ingenieur reed achter het stuur, de journalist diende op de achterbank te blijven zitten. Die voorzichtigheid is enigszins te begrijpen: het is onwaarschijnlijk dat de iX5 Hydrogen in deze vorm in productie zal gaan. BMW geeft wel aan dat er een kleine serie van de iX5 komt, in de vorm van enkele tientallen exemplaren. Deze auto’s zullen de openbare weg op gaan, voor promotie en om data en informatie te verzamelen die de ingenieurs kunnen gebruiken bij de ontwikkeling van de waterstof-BMW die over enkele jaren daadwerkelijk in productie moet gaan.

BMW iX5 © BMW
Dat zou heel goed in de vorm van de volgende generatie X5 kunnen gebeuren. BMW ziet namelijk wel degelijk toekomst voor waterstof. Het merk verwacht dat de FCEV’s (Fuel Cell Electric Vehicles) al tegen 2025 een deel van BMW’s emissieloze aanbod zullen uitmaken.

De brandstofcel-techniek wordt kleiner
BMW werkt al aan platformen die geschikt zijn voor zowel volledig elektrische aandrijving als voor brandstofcel-techniek. De fabrikant ontwikkelt platte waterstoftanks die in de vloer – dus op de plaats van het accupakket – moeten passen. Jürgen Guldner, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de BMW FCEV’s: ,,Dit geeft ons de flexibiliteit die we nodig hebben voor de toekomst. Dat zal in de tweede helft van dit decennium gebeuren. Dat is de sleutel om de technologie verder te ontwikkelen, en dit zal ons in staat stellen om dat te doen.”

BMW verwacht dat de brandstofcel-techniek tegen die tijd kleiner en efficiënter zal zijn. Ook vertelt Guldner dat de snelle ontwikkelingen van waterstof juist interessant kan zijn voor zwaarder transport. Voor vrachttransport lijk de invoering van waterstof bijna onvermijdelijk, want batterijpakken brengen veel volume (dus minder ruimte voor vracht) én gewicht met zich mee.

De waterstofauto heeft 374 pk aan boord
De iX5 Hydrogen is, net als de elektrische iX3, een geëlektrificeerde versie van een voertuig met verbrandingsmotor. BMW maakt graag gebruik van zogenaamde ‘clusterarchitecturen’. Zo ook de architectuur van de X5, die dus duidelijk ook geschikt is voor een elektrische aandrijflijn, waarvan de energie afkomstig is van een accupakket of – zoals in dit geval – van een brandstofcel en een waterstoftank.

De waterstofauto is voorzien van dezelfde eDrive-technologie als de elektrische BMW iX en heeft één elektromotor. Hij is ook voorzien van een naar eigen zeggen bijzonder krachtige brandstofcel. Die kan maximaal 125 kW ontwikkelen. Aangevuld met de 150 kW uit het accupakket kan de BMW iX5 Hydrogen een vermogen maar liefst 275 kW/374 pk ontwikkelen. Daarmee is het de krachtigste waterstof-FCEV van dit moment. Nadeel: de BMW iX5 Hydrogen is allesbehalve licht. Hij weegt ongeveer 2500 kg, vrijwel gelijk aan het gewicht van de X5 xDrive45e PHEV.

Twee waterstoftanks
De brandstofcel van de BMW iX5 Hydrogen is samen met Toyota ontwikkeld en op maat gemaakt voor de X5. De cel, die de elektrische energie haalt uit de waterstof, krijgt voeding uit twee waterstoftanks. Een tank bevindt zich onder de achterbank en de tweede tank zit verwerkt in de transmissietunnel, waar in een standaard BMW X5 de cardanas en de automatische versnellingsbak zitten.

Samen bevatten deze tanks 6 kg waterstof dat onder een druk van 700 bar is opgeslagen. De actieradius bedraagt ongeveer 500 kilometer. Een tankbeurt van een waterstofauto gaat ongeveer even vlot als bij een benzine- of dieselauto. Maar het aantal waterstof-tankstations in Nederland is op dit moment nog op de vingers van een hand te tellen.

Wat is waterstof eigenlijk? Het woordenboek van Autoweek legt het uit.

www.ad.nl/auto/een-bmw-op-waterstof-z...
voda
0
Hyzon to supply 154 Tonne Hydrogen Trucks to Korea Zinc

Strategic Research Institute
Published on :
24 Sep, 2021, 6:30 am

Leading global supplier of zero-emission hydrogen fuel cell-powered commercial vehicles Hyzon Motors Inc announced that it has received a definitive order for five, 154-ton trucks from Ark Energy Corporation, the Australian subsidiary of the world’s largest zinc, lead and silver producer, Korea Zinc. Under the order, Hyzon is obligated to deliver the zero-emission vehicles to Ark Energy by the end of 2022. Ark Energy will lease the trucks to its sister company, Townsville Logistics, which will deploy them in triple (three-trailer) road train configurations as part of their short-haul fleet operating on a 30-kilometer loop from the Port of Townsville to the Sun Metals zinc refinery owned by the group. The fuel cell trucks, replacing their diesel equivalents, are expected to reduce carbon dioxide emissions by over 1,400 tons per year.

Hyzon expects to assemble the vehicles in Australia, aligning with the company’s plans to boost local Australian production of fuel cell vehicles. Hyzon expects that the vehicles will be fueled at Ark Energy’s SunHQ hydrogen hub in Townsville, with green hydrogen produced from an electrolyzer powered by a co-located solar farm.

The project is expected to be the first in the world to use Hyzon’s ultra-heavy-duty fuel cell vehicles.

Hyzon is committed to developing its next-generation 370kW fuel cells (equivalent to 500 horsepower), and the company said this project will help advance the growing market for this application in Australia’s ultra-heavy transport sector as well as other adjacent industries including the mining, rail and marine sectors.
Bijlage:
voda
0
Hyundai Joins Shell for Hydrogen Infrastructure in US

Strategic Research Institute
Published on :
11 Oct, 2021, 6:30 am

In celebration of National Hydrogen and Fuel Cell Day for 2021, Hyundai Motor North America has joined Equilon Enterprises LLC, also referred to as Shell Hydrogen, to encourage growth of the hydrogen refueling infrastructure in California. The agreement, known as Project Neptune, supports Shell Hydrogen’s construction of 48 additional and two upgraded hydrogen refueling stations across the eco-leading Golden State beginning in 2021. In its portion of the agreement, Hyundai has committed to fuel cell vehicle sales growth supporting the expanding hydrogen infrastructure.

Hyundai offers a superb fuel cell vehicle in its NEXO SUV, and this effort will help ensure that every eco-focused fuel cell driver has convenient refueling options wherever they choose to go

Hydrogen refueling infrastructure growth is critical to rapidly increase consumer adoption of zero-emission fuel cell vehicles. By joining Project Neptune, Hyundai reinforces its commitment to fuel cell technologies and their positive impact on the environment, a key pillar of its long-range strategic vision. The new hydrogen stations will be partially funded by public funds from the California Energy Commission. Two other fuel cell vehicle manufacturers have also joined the consortium with respective agreements for fuel cell vehicle sales to support infrastructure growth.

This agreement with Shell Hydrogen furthers Hyundai’s global relationship with the energy company. In March 2021, Hyundai Motor Company signed a new five-year Global Business Cooperation Agreement with Royal Dutch Shell plc to expand collaboration on clean energy solutions.
Bijlage:
voda
0
Hydrogen Heavy Duty Vehicle Group to Standardize Refueling

Strategic Research Institute
Published on :
11 Oct, 2021, 6:30 am

The Hydrogen Heavy Duty Vehicle Industry Group, comprised of hydrogen industry leaders Air Liquide, Hyundai, Nel Hydrogen, Nikola Corporation, Shell and Toyota, has signed agreements with Tatsuno Corporation and Transfer Oil SpA to industrialize globally-standard 70 MPa hydrogen heavy-duty vehicle high-flow, H70HF, fueling hardware components

The Industry Group was formed in February 2019 with the goal of addressing hydrogen fueling hardware challenges of achieving the fueling speeds that are needed for heavy-duty applications today. Other goals include testing and evaluating the hardware’s performance and standardizing the connector design to ensure adoptability throughout the world. This builds upon the collaboration of the hydrogen industry that achieved a global standard fueling interface for light-duty fuel cell electric vehicles.

Tatsuno, an international hydrogen fuel equipment provider founded in 1911, is designing and developing vehicle receptacle and dispenser nozzle and breakaway components, whereas Transfer Oil, considered one of the most valued manufacturers of reinforced thermoplastic hoses in the industry, is leading the design and development of a hydrogen dispenser fueling hose. The fueling hardware is anticipated to support average hydrogen fueling rates of 10kg/min which is in line with the US Department of Energy’s Technical Targets for Hydrogen-Fueled Long-Haul Tractor-Trailer Trucks. Testing is planned at an independent test facility and scheduled to commence in Q4 2021, with preliminary performance and safety results available in Q1 2022.
voda
0
Toyota Mirai rijdt recordafstand van 1.360 kilometer op één tank
Lars Krijgsman 21 uur geleden

De Toyota Mirai rijdt het Guinness Book of World Records binnen. De elektrisch aangedreven Toyota met brandstofcel aan boord heeft met zijn volle waterstoftanks namelijk een recordafstand van 1.360 kilometer gereden.

© Aangeboden door AutoWeek
In mei deed Toyota in Frankrijk een recordpoging met de Mirai. Een exemplaar van Toyota's tweede generatie Mirai haalde op een set volle waterstoftanks een afstand van maar liefst 1.003 kilometer. Een hele prestatie, zeker als je weet dat Toyota voor de Mirai een officiële actieradius van zo'n 650 kilometer opgeeft. Dat je met extreem efficiënt hypermilen nog meer kilometers de waterstoftanks van de Mirai kunt persen, bewijst Toyota in de Verenigde Staten.

Toyota Mirai

Een Toyota Mirai heeft op een set volle waterstoftanks namelijk een afstand van 845 miles gereden, omgerekend maar liefst 1.360 kilometer. Dat levert de Mirai een Guinness World Record op. Niet eerder reed een waterstofauto zo'n grote afstand zonder ook maar één keer bij te tanken. Achter het stuur van de record-Mirai zaten Wayne Gerdes en Bob Winger, bekende zogenoemde hypermilers die door onder meer ontzettend rustig te rijden meer dan een dubbele fabrieksopgave aan actieradius uit de drie samen 5,6 kilo grote waterstoftanks van de Mirai wisten te wringen.

© Aangeboden door AutoWeek
De recordrit nam twee dagen in beslag. Op dag één legde het rijdersduo in het zuiden van de Amerikaanse staat Californië een afstand af van 761 kilometer. Op dag twee werd nog eens 599 kilometer gereden. Volgens Toyota werden de meeste kilometers tijdens spitstijden gereden bij temperaturen tussen de 18 en 28 graden Celsius. Meer interessante cijfers: volgens Toyota zou een auto met een 'gemiddelde benzinemotor' tijdens dezelfde rit 301,2 kilo CO2 de atmosfeer hebben gepompt. De Mirai op zijn beurt geen gram, al is er net als bij het getal voor een benzineauto geen rekening gehouden met de bij de productie van de brandstof vrijgekomen gassen.

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/toyota-...
voda
0
Renault belicht Master Van H2-Tech met brandstofcel
Lars Krijgsman 1 uur geleden

Medio dit jaar gaf Renault's HYVIA de eerste informatie vrij over een versie met brandstofcel van zijn grootste bedrijfswagen: de Master. Vandaag geeft Renault meer informatie vrij over een specifieke carrosserievariant daarvan, de Renault Master Van H2-Tech.

© Aangeboden door AutoWeek
Hyvia is een samenwerkingsverband tussen Renault en Plug Power, een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in waterstof en de toepassing ervan. Hyvia kondigde eerder dit jaar de komst aan van diverse varianten van de Master met een brandstofcel aan boord. Er zou niet alleen een Master Chassis Cab als 'H2-Tech' komen, maar ook een Master Citybus H2-Tech en een Master Van H2-Tech. Die Master Van-variant is de gesloten bestelversie van de Master en het is die carrosserievariant van de bedrijfswagen waarvan Renault nu de waterstofversie belicht en schetst.

© Aangeboden door AutoWeek
Renault meldt dat de Master Van H2-Tech volgend jaar op de markt komt. Afhankelijk van de gekozen versie biedt die tot 12 kubieke meter aan bagageruimte. De Master Van H2-Tech krijgt een 33 kWh grote accu aan boord die je via een stekker kunt opladen. Daarbij heeft de Master Van H2-Tech vier samen 6 kilo grote waterstoftanks aan boord die ogenschijnlijk in het verhoogde dak een plek krijgen. Renault belooft een actieradius van tot 500 kilometer, maar zegt nog niet hoe sterk de elektromotor is.

De Fransen zijn apetrots op het feit dat niet alleen de Master in Frankrijk wordt gebouwd, maar dat ook het gros van de aandrijflijn van de waterstofversies uit hun thuisland komt. Zo rolt de Master Van in Batilly van de band, wordt de elektromotor gebouwd in Cléon, komen de waterstoftanks uit Faurecia en worden de brandstofcellen geassembleerd in Flins.

Renault Master

Hyvia komt ook met eigen waterstoftankstations, kleine tankpunten die het bedrijf wil verkopen, maar die ook gehuurd en geleaset kunnen worden. Ook deze stations bouwt Renault in Flins. Zoals gezegd blijft het niet bij de Renault Master Van H2-Tech. Er komt ook een Chassis Cab-versie met een laadvolume van 19 kubieke meter en een Citybus-variant die geschikt is voor personenvervoer. De Chassis Cab moet een actieradius van 250 kilometer kunnen halen, de Citybus, die plek biedt aan tot vijftien passagiers, moet zo'n 300 kilometer ver kunnen komen.

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/renault...
Bijlage:
voda
0
Ryze Hydrogen & HyNet to Accelerate Hydrogen Sector in UK

Strategic Research Institute
Published on :
15 Oct, 2021, 6:30 am

Ryze Hydrogen, the low carbon hydrogen distribution company founded by Jo Bamford, has agreed a deal with HyNet that will see it distribute hydrogen from the ground-breaking facility. A Memorandum of Understanding has been signed for HyNet to supply 1,500 tonnes of hydrogen a year to Ryze. This hydrogen will be used to power world-leading hydrogen buses produced in the UK by Wrightbus, also owned by Mr Bamford, while the rest will be supplied to various industries across the area.

HyNet brings together the innovative technology and infrastructure needed to drive towards a net zero future. As part of this, the project will deliver the technology to capture and store carbon emissions, in addition to low carbon hydrogen production.

The HyNet industrial cluster region stretches from Flintshire and Wrexham, through Cheshire, Liverpool City Region and Greater Manchester into Lancashire. It boasts the largest concentration of advanced manufacturing and chemical production in the UK and is home to a concentration of energy-intensive users.

The HyNet low carbon cluster is being developed by a world-class consortium of regionally located partners, Progressive Energy, Cadent, CF Fertilisers, Eni UK, Essar, Hanson, INOVYN (part of the INEOS Group) and the University of Chester.
voda
0
MAHLE Supports Liebherr in Developing Hydrogen Engines

Strategic Research Institute
Published on :
22 Oct, 2021, 6:30 am

MAHLE Powertrain is supporting Liebherr Machines Bulle SA in their research aimed at developing hydrogen-fueled internal combustion engines. Their work involves the use of MAHLE’s prechamber jet ignition system. Engine tests have shown that by using this technology, the mixture of hydrogen and air can be ignited and burned at a high compression ratio, which makes the combustion process very efficient and stable. This paves the way for hydrogen generated in climate-neutral processes to be used in heavy-duty and off-road applications, such as excavators, track vehicles, and wheeled loaders.

In order to achieve stable operation with a high compression ratio whilst avoiding engine knock and pre-ignition, hydrogen engines must be operated with a large amount of excess air. The energy from a conventional spark plug is not enough to ignite such a mixture. MAHLE Jet Ignition solves the problem by burning a small amount of an ignitable mixture in a prechamber cylinder. The resulting gas plasma is passed through small openings into the main combustion chamber and, due to its high energy content, rapidly and evenly ignites the main gas mixture. Tests with H966 and H964 engines from Liebherr have delivered excellent results in terms of combustion speed, performance, and emissions.

Hydrogen engines are ideal for high load cycles with sudden load changes and cope well with heat, dust, and vibrations. This makes them an excellent choice for use in heavy-duty and off-road applications, where fuel cells hit their limits more quickly.
Bijlage:
voda
0
Nieuw geleverde waterstofbus van Arriva vat vlam
Van onze redacteur 16:43

In een loods van Arriva in Doetinchem is donderdagmiddag een nieuw geleverde waterstofbus in brand geraakt. De splinternieuwe bus van Solaris Bus & Coach was net afgeleverd in de Gelderse stad. De Veiligheidsregio heeft kort na drie uur een NL-Alert verstuurd met het advies om binnen te blijven en ramen en deuren te sluiten.

Er zouden gevaarlijke stoffen bij de brand zijn vrijgekomen, zo meldt De Gelderlander. De politie houdt iedereen die dichterbij probeert te komen tegen. Er zijn voor zover bekend geen mensen gewond geraakt bij de uitslaande brand.

Het is onduidelijk wat deze brand betekent voor de voortzetting van het plan van Arriva om waterstofbussen te laten rijden in de Achterhoek. De bus was de eerste van een serie van tien waterstofbussen die deze week vanuit de fabriek in Poelen zouden worden afgeleverd.

'Vanaf december rijden ze mee in de nieuwe dienstregeling', stelde Arriva eerder op de dag in een persbericht. Het was de bedoeling dat tot die tijd chauffeurs zouden worden geïnstrueerd om met de bussen te kunnen rijden en techneuten hoe ze moeten sleutelen aan de waterstofbussen. 'Samen met de provincie Gelderland zet Arriva hiermee een grote stap naar een CO2-neutrale toekomst.'

De tien waterstofbussen zouden dieselbussen vervangen en gezamenlijk meer dan een miljoen kilometer per jaar rijden.

Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1417793/nieuw-gel...
voda
0
Hyzon to Deploy Hydrogen Trucks for Steel Shipments at Sha Steel

Strategic Research Institute
Published on :
05 Nov, 2021, 4:32 am

Leading global supplier of zero emissions hydrogen-powered fuel cell electric commercial vehicles Hyzon Motors Inc announced a joint demonstration project with Zhangjiagang Haili Terminal Co Ltd, a subsidiary of Sha Steel Group. Under the demonstration agreement, Hyzon Motors expects to supply 49 tonne hydrogen fuel cell heavy-duty trucks for a 60-day trial at Sha Steel Group's operating base in Port of Zhangjiagang. The hydrogen-powered vehicles will provide transportation services from Sha Steel's plant to the port. During the trial, local supplier of hydrogen equipment and storage systems Guofu HEE will provide hydrogen through its hydrogen refueling station in Zhangjiagang.

Pending successful completion of the initial trial, the three parties expect to expand their business collaboration to accelerate the implementation of fuel cell electric vehicles, hydrogen refueling stations, and hydrogen production across the steel transportation industry. Through the collaboration, the companies plan to localize the production of fuel cell electric vehicle core components, reducing manufacturing and distribution costs.

Zhangjiagang Haili Terminal Co Ltd is a subsidiary of Sha Steel Group. Sha Steel is a Fortune 500 company and the 4th largest steel producer in the world. Sha Steel Group has five main manufacturing bases in Jiangsu, Liangning and Henan. It has vertically integrated manufacturing processes and advanced production technologies, with customers over 100 countries.

Headquartered in Rochester NY, with US operations in the Chicago and Detroit areas, and international operations in the Netherlands, Singapore, Australia, Germany, and China, Hyzon is a leader in fuel cell electric mobility with an exclusive focus on the commercial vehicle market, and a near-term focus on back to base (captive fleet) operations.

Guofu HEE is specialized in designing, manufacturing and installing hydrogen compression equipment, refueling station, and hydrogen storage system. Guofu is dedicated to becoming the leading one-stop hydrogen equipment solution company in China.
Bijlage:
voda
0
DaimlerTruck & BP to Deplop Hydrogen Infrastructure for UK Freight

Strategic Research Institute
Published on :
08 Nov, 2021, 5:30 am

Daimler Truck AG and BP Advanced Mobility Limited announced plans to work together to help accelerate the introduction of a hydrogen network, supporting the roll-out of a key technology for the decarbonization of UK freight transport. They intend to pilot both the development of hydrogen infrastructure and the introduction of hydrogen-powered fuel-cell trucks in the UK. Under their memorandum of understanding (MoU), BP will assess the feasibility of designing, constructing, operating and supplying a network of up to 25 hydrogen refuelling stations across the UK by 2030. These stations would be supplied by BP with ‘green’ hydrogen – generated from water using renewable power. Complementing this, Daimler Truck expects to deliver hydrogen-powered fuel-cell trucks to its UK customers from 2025.

Daimler Truck has the ambition to offer only new vehicles that are CO2-neutral in driving operation (“from tank to wheel”) in Europe, North America and Japan by 2039. The company is focussed on both CO2-neutral technologies battery power and hydrogen-based fuel-cells. Currently, the truck manufacturer is testing a new enhanced prototype of its Mercedes-Benz GenH2 Truck on public roads in Germany. The first series-produced GenH2 Truck are expected to be handed over to customers starting in 2027. Daimler Truck has a clear preference for liquid hydrogen. In this state, the energy carrier has a far higher energy density in relation to volume than gaseous hydrogen. As a result, the tanks of a fuel-cell truck using liquid hydrogen are much smaller and, due to the lower pressure, significantly lighter. This gives the trucks more cargo space and a higher payload. At the same time, more hydrogen can be carried, which significantly increases the trucks’ range. This will make the series version of the GenH2 Truck, like conventional diesel trucks, suitable for multi-day, difficult-to-plan long-haul transport and where the daily energy output is high.

Convenience and mobility are core for BP’s strategy, including working with partners, to help deliver the future of mobility and services for customers. BP already has 11,000 electric vehicle charging points globally and is expanding its network to 70,000 by 2030. Complementing this today’s agreement represents BP’s first steps towards deploying hydrogen for transport. It also intends to develop hydrogen refuelling stations in Europe and already has plans for hydrogen refuelling stations in Germany.
Bijlage:
voda
0
Huadi to Make SS Seamless Pipes for Hydrogen Tanks for Vehicles

Strategic Research Institute
Published on :
12 Nov, 2021, 5:09 am

Leading Chinese manufacturer of stainless steel seamless pipes Huadi International Group Co Ltd has entered into a strategic cooperation framework agreement with Zhejiang Lanneng Gas Equipment Limited to jointly develop and produce high-pressure hydrogen storage tank stainless steel pipe. Pursuant to the Agreement, both parties will start off using their respective resources advantages to formulate a manufacturing plan of the high-pressure hydrogen storage tank stainless steel pipe. Then, HUDI will be responsible for producing the stainless steel liner pipes and delivering qualified liner pipes to Lanneng according to the manufacturing plan. Lanneng will complete the production of the high-pressure hydrogen storage tank with liner pipes wrapped by carbon fiber. The storage tank would be used for the new energy vehicles

Zhejiang Lanneng Gas Equipment Limited, founded in 2009, headquartered in Shangyu Economy & Technology Development District, Hangzhou, Zhejiang Province. It is a professional gas storage and transportation equipment manufacturing company integrating R&D, manufacturing, sales, service and system integration.

Huadi International Group Co Ltd is a leading manufacturer of industrial stainless steel seamless pipes and tubes products with extensive distribution facilities and network for over twenty provinces in China. It also has a big presence across international steel pipes industry.
Bijlage:
voda
0
Hyzon & TC Energy Ink Hydrogen Production Pact

Strategic Research Institute
Published on :
19 Nov, 2021, 5:30 am

Hyzon Motors Inc and TC Energy Corporation announced an agreement to collaborate on development, construction, operation, and ownership of hydrogen production facilities (hubs) across North America. The hydrogen production facilities will be used to meet hydrogen fuel cell electric vehicle demand by focusing on low-to-negative carbon intensity hydrogen from renewable natural gas, biogas and other sustainable sources. The facilities will be located close to demand, supporting Hyzon back-to-base vehicle deployments.

Under the agreement, the companies will evaluate sites across multiple states and provinces to develop hydrogen production facilities with the goal of hydrogen delivery to fuel heavy duty vehicles. The hubs will be prioritized near existing and potential customer demand with a goal to produce up to 20 tonnes of hydrogen per hub per day. TC Energy will operate the hubs, supply the power and gas commodities, and provide asset development, management services, and power and gas sales marketing.

Currently, Hyzon and TC Energy are evaluating near-term potential hydrogen hub production sites in a number of states, tied to prospective fleet customer deployments. In addition to Hyzon vehicle customers, the partnership will jointly market third-party hydrogen volumes to industrial sectors, power generation and energy distribution.

Utilizing existing partnerships with modular hydrogen technology partners, such as Raven SR and ReCarbon, TC Energy and Hyzon look to site hydrogen hubs to serve Hyzon fleet deployments, enabling unique speed to market for low-cost, low-to-negative carbon intensity hydrogen infrastructure development. This also complements TC Energy’s strong renewable natural gas interconnections and pipeline network.
Bijlage:
voda
0
Toyota & DRIVR Bring Hydrogen Taxis to Copenhagen

Strategic Research Institute
Published on :
26 Nov, 2021, 5:30 am

The green conversion of taxi services is in full swing. The Danish government’s aim is that no new taxis emit CO2 or air pollution from 2025 and by 2030 all moving taxis must be zero-emission cars. On Friday 5 November, Toyota and the taxi service DRIVR have put over 100 hydrogen taxis on the roads in Copenhagen, supporting the political goals for a greener taxi industry. When you get into a new taxi in Copenhagen in 2025, it should emit neither CO2 nor any kind of air pollution. This is the Danish government’s objective for the taxi industry, which must take the lead in the green transition like public bus traffic, according to local politicians.

The app-based taxi service, DRIVR, is one of the taxi companies that is at the forefront of the green transition. As a customer it has long been possible to choose between hybrid, electric and hydrogen cars. Now DRIVR significantly increases the number of hydrogen taxis in the fleet and has put over 100 hydrogen taxis on the roads in Copenhagen at the beginning of November in collaboration with Toyota. All 100 cars are Toyota Mirai fuel cell vehicles, the world’s first mass-produced hydrogen car, only emitting water while driving.

There is no doubt that the taxi industry is a key driver of the green transition. They are in constant operation and travel many kilometers especially in the big cities every single day. The switch from black diesel to green hydrogen ensures the same operation and flexible mobility, just without harmful emissions.

The many new taxis help create the necessary take-off of hydrogen at the service stations, which is essential for the development of the infrastructure. And then the taxis are rolling showcases for green hydrogen technology, which is an area where the strong Danish value chain of subcontractors is among the world’s best.

Tejs Laustsen Jensen, CEO Hydrogen Denmark

After one of Denmark’s largest public tenders for taxi services, the City of Copenhagen, has chosen DRIVR to handle the entire municipality’s so-called ‘adhoc taxi service’. This means that children with disabilities, mentally challenged citizens, citizens on their way to the hospital, municipal employees on duty and politicians will in future be transported completely emission-free in hydrogen cars when driving by taxi.

DRIVR’s over 100 hydrogen taxis have been launched as part of the European hydrogen for transport projects, Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) and Zero Emission Fleet vehicles For European Rollout (ZEFER), supported by The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (FCH JU), in which both the City of Copenhagen, Toyota and the Hydrogen industry are partners. The project aims to spread hydrogen solutions for transport across the EU and has contributed to both wagons and hydrogen refueling stations in Denmark.
Bijlage:
voda
0
Plastic Omnium & AVL Sign Strategic Hydrogen Partnership

Strategic Research Institute
Published on :
01 Dec, 2021, 6:13 am

Leading automotive supplier Plastic Omnium, together with AVL, the world’s largest independent company for development, simulation and testing in the automotive industry, and in other sectors, have signed a partnership agreement for the development of high and medium power hydrogen systems. The new partnership will enable Plastic Omnium to accelerate the commercial rollout, as of 2022, of a range of high-performance cost-effective hydrogen systems for use in all categories of vehicles. These complete future systems will incorporate fuel cells from EKPO, a joint venture between ElringKlinger and Plastic Omnium.

The agreement will allow the partners to deliver an integrated response to the full range of market requirements, with complete systems covering all power outputs from 10 to 200 kW.

The partnership opens the way to commercial collaboration to provide end-to-end solutions to the fuel cell market, focused on OEMs and fleet operators. Joint marketing activities will be set up, with Plastic Omnium focusing on the fuel cell manufacturing side and AVL on vehicle integration.
Bijlage:
voda
0
Toyota GR Yaris Hydrogen lust waterstof!
Lars Krijgsman 18 uur geleden

Toyota trekt een opvallend technisch uithangbord uit de hoge hoed. We maken kennis met de GR Yaris Hydrogen, een hitsige driedeurs Yaris met waterstoftechnologie aan boord. Opvallend: de GR Yaris Hydrogen is niet elektrisch aangedreven!

© Aangeboden door AutoWeek
De GR Yaris kennen we als een buitenissige vierwielaangedreven compacte hot hatch met een maar liefst tot 261 pk opgefokte 1.6 driecilinder. Opvallend genoeg ligt die doorgesnoven machine ook in deze experimentele GR Yaris Hydrogen. De GR Yaris Hydrogen is in tegenstelling tot de Mirai waar hij zijn brandstoftanks van heeft geleend niet voorzien van brandstofceltechnologie.

Toyota Yaris

In de GR Yaris Hydrogen is de hitsige 1.6 namelijk in staat om waterstof direct als brandstof te gebruiken. Waterstof wordt dus niet in een brandstofcel omgezet in elektriciteit voor de elektrische aandrijflijn zoals in de Mirai. Waar kennen we deze techniek van? Inderdaad, van een speciale raceversie van de Corolla die in de Japanse Super Taikyu-klasse zijn rondes maakt. Toyota heeft de 1.6 verder nauwelijks aangepast, maar heeft uiteraard wel de brandstoftoevoer- en het injectiesysteem herzien.

© Aangeboden door AutoWeek
Het grote voordeel van waterstof als brandstof? Waterstof verbrandt sneller dan benzine, met positieve gevolgen voor het reactievermogen van de aandrijflijn. Daarnaast zorgt waterstof voor een schonere verbranding dan benzine. De GR Yaris Hydrogen gaat vooralsnog niet in productie maar geldt als keihard bewijs dat Toyota zich verder vastbijt in de ontwikkeling van waterstoftechnologie die verder gaat dan de toepassing ervan in elektrische auto's met een brandstofcel.

Met foto's, zie link:

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/toyota-...

321 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,02  -0,77  -0,09%  24 apr
 Germany40^ 18.086,70 -0,01%
 BEL 20 3.883,83 -0,18%
 Europe50^ 4.990,80 +0,02%
 US30^ 38.353,31 0,00%
 Nasd100^ 17.524,13 0,00%
 US500^ 5.072,39 0,00%
 Japan225^ 37.998,76 0,00%
 Gold spot 2.317,70 +0,07%
 EUR/USD 1,0701 -0,01%
 WTI 82,90 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +24,31%
ASMI +10,99%
BESI +4,08%
NX FILTRATION +3,85%
TomTom +3,80%

Dalers

ALLFUNDS GROUP -11,00%
ING -5,96%
Flow Traders -2,94%
WDP -2,89%
RELX -2,04%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront