TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2021

35 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
8
Dank voor het openen. We gaan het hier beleven, Volkswagen schijnt zonder enige opgaaf van reden of bronvermelding binnen handbereik te zijn (vrij loze bewering, maar dat terzijde) en de afgelopen Q2 cijfers nodigen uit om enthousiaster dan ooit te zijn over het verliesgevende krimpbedrijfje dat nog nooit iets bewerkstelligd heeft voor zijn reguliere aandeelhouders. Uiteraard bedoel ik daar koersverlies niet mee.

De kas zitgoed vol, maar overtollige cash is tot nog toe slechts gebruikt om het management te belonen voor hun wanprestaties. Met de koers gaat het al een jaar of 13 wat minder, maar de koers is de koers en daar gaat het bij investeren in TomTom niet om.

Godddijn wil niets weten van dividend want dat schijnt niet in het belang te zijn van de aandeelhouders. Er is misschien wel een succesvolle cabaretier aan deze ex-bankier verloren gegaan.
[verwijderd]
0
*JustMe*, onze TomTom goeroe heeft zijn post over VW en Azure die binnen handbereik zouden zijn nét op tijd kunnen verwijderen. Zoiets gebeurde ook al met een Duitse email over de deal met VW die vervolgens valselijk ontkend werd door Goddijn en met een tweet van TT medewerkster Sara die meldde dat 80% van de oem’s voor TomTom hadden gekozen.

Het begint op opzet te lijken. Mensen gek maken.
H. Berkhof
0
*JustMe*
27 augustus 2020 13:36
auteur info
Ik volg TT al lange tijd niet meer. Normaliter zijn er vanaf september altijd trade shows en daardoor automotive nieuws van TT. Is er nu - ondanks covid - nog iets dat doorgaat? In virtuele vorm bijvoorbeeld? Ik ziewel dat de electrische Skoda 1 sept wereldpremière heeft. www.skoda.nl/modellen/enyaq
0 ” Quote Reageren
Niet oké

Sta mij toe u te vragen om u voor te stellen.
[verwijderd]
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 18 juni 2021 11:01:

[...]

De kritiek op @MrGoddijn op de sociale media vind ik soms overdreven

Zoals die ene man die onder de naam Gerard 1.260 tweets stuurde aan familie Goddijn. Een half Italiaans, half Nederlands persoon, actief op IEX bij TomTom en Qurius. Enige gelijkenissen berusten op zuiver toeval.
[verwijderd]
1
quote:

*JustMe* schreef op 31 augustus 2021 23:20:

[...]

Zoals die ene man die onder de naam Gerard 1.260 tweets stuurde aan familie Goddijn. Een half Italiaans, half Nederlands persoon, actief op IEX bij TomTom en Qurius. Enige gelijkenissen berusten op zuiver toeval.
Jammer dat *JustMe* over TomTom is uitgepraat. Onder één van zijn vele aliassen, *Justin*, postte hij zo’n 15.000 keer om Harold Goddijn te verheerlijken. Waarschijnlijk haalt hij mij in de war met inmiddels overleden of geschorste accounts. Jammer, het is niet zo inhoudelijk.

Futures DJ groen, dan zal TT wel zwaar in het rood duiken.
[verwijderd]
4
quote:

Riet v. Milt schreef op 1 september 2021 00:15:

[...]

Waarschijnlijk haalt hij mij in de war met inmiddels overleden of geschorste accounts. Jammer, het is niet zo inhoudelijk.

Futures DJ groen, dan zal TT wel zwaar in het rood duiken.

Ik vond het te prijzen van je dat je je een beetje schaamde voor de situatie en een paar dagen verdween en dat Twitter account verwijderde. Ik had er met mijn mobiel een screenshot van gemaakt en hij is nu verwijderd. Which is fine. Interessant ook dat je hier op IEX mooie volzinnen (weliswaar met cynisme maar wel goed geschreven) schreef en op dat account meer als een tokkie schreef. Als je zo graag wilt dat ik minder post op dit forum, dat vind ik prima, gezond zelfs, maar wellicht kun jij dan ook je azijnhandeltje wat minderen. Nu versterken we elkaar alleen maar.
Wereldbelegger
0
Stellantis legt productie bestelauto’s stil door chiptekort

Stellantis heeft een fabriek voor lichte bestelwagens, de Fiat Ducato, de Peugeot Boxer en de Citroën Jumper/Relay, in het Italiaanse Sevel stop moeten zetten wegens het chiptekort. Met een dagelijkse productie van 1.200 voertuigen per dag en 6.500 werknemers is Sevel de grootste bestelwagenfabriek van Europa.

bron:
www.automobielmanagement.nl/auto-econ...
Wereldbelegger
0
Het zal duidelijk zijn dat dit probleem ook andere assemblagefabrieken kan gaan treffen zoals in Melfi.’’ Sevel ligt voorlopig de eerste week van september stil maar dat kan langer duren. Eerder waarschuwde CEO Carlos Tavares dat de chipproblemen tot in 2022 aan kunnen houden.

Tijdelijk probleem
Analisten van investeringsbedrijf Capital Group stellen dat het chiptekort meer een tijdelijk dan een structureel probleem is. “De auto-industrie is in de eigen val getrapt nadat ze tijdens de eerste maanden van de pandemie bestellingen bij chipfabrikanten had afgezegd. Tegelijk werd alles wat digitaal was versneld. Toen autobouwers afgelopen herfst weer nieuwe bestellingen wilden plaatsen was er geen capaciteit voor hen. Gelukkig is de autosector maar goed voor een klein percentage van de totale halfgeleidersmarkt, hoewel het wel een gebied is voor potentiële groei door de toename van de EV-productie. Omdat het zo’n vier maanden kost om autochips te produceren zal de situatie zich tegen het eind van dit jaar vanzelf corrigeren.’’

bron:
www.automobielmanagement.nl/auto-econ...
Dutchy Ron
0
De nieuwe KIA Sportage speciaal voor Europa en incl ADAS en TT wordt volgende week gepresenteerd tijdens de IAA Vermoedelijk ook de nieuwe Hyundai Tucson, daarvoor geldt hetzelfde. KIA en Hyundai verdubbelen hun omzet de laatste jaren in Europa.

Kleine kans dat TT er ook nog een persberichtje uit doet, gezien onze ervaringen met het communicatiebeleid van TT.
Dutchy Ron
0
At IAA Mobility 2021 in Munich, Bosch, a supplier of technology and services, will be showcasing its solutions for personalised, automated, connected, and electrified mobility.
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 1 september 2021 08:41:

Stellantis legt productie bestelauto’s stil door chiptekort

Stellantis heeft een fabriek voor lichte bestelwagens, de Fiat Ducato, de Peugeot Boxer en de Citroën Jumper/Relay, in het Italiaanse Sevel stop moeten zetten wegens het chiptekort. Met een dagelijkse productie van 1.200 voertuigen per dag en 6.500 werknemers is Sevel de grootste bestelwagenfabriek van Europa.

bron:
www.automobielmanagement.nl/auto-econ...
ik denk dat er achter de schermen heel iets anders speelt dan een chiptekort , het kon weleens zou zijn dat in de "achterkamertjes" van overheden en de grote Car manufacturers van deze wereld "overleg' is geweest aangaande de Energie-transitie naar Electrisch...maar dat het Electriciteitsnet in de breedte in Europa het helemaal niet aan kan en dat er ook volop gewerkt word aan de hydrogen infrastructure die bij velen toch DE voorkeur gaat krijgen zodadelijk en dan "WE" dan zitten met NOG meer auto's die langs de kant stil staan,en dit gaan m.i steeds meer Car manufacturers begrijpen/inzien.
Gvv2024
0
Up en down. up en down ......... leid nergens toe. Dan nog liever even een flinke dip zodat iedereen die wil bijkopen deze mogelijkheid krijgt.
[verwijderd]
0
Ik zie TomTom gewoon in een nieuw Renault model voorkomen, in combinatie met Google search

www.google.com/url?sa=t&rct=j&...

Thanks to the Renault EASY CONNECT ecosystem, the New Arkana is part of a connected universe of services accessible via the MY Renault app and the new Renault EASY LINK multimedia system. It features continuous 4G connectivity and additional services offered by partners such as Google (address finder) and TomTom (real-time traffic information and danger zones). From remote vehicle control to real-time traffic information, including door-to-door navigation with the destination information sent to the car, vehicle location and (coming soon) remote door control, all systems aim to offer a unique connected experience, both inside the vehicle and outside, via smartphone. The Renault EASY LINK multimedia system and onboard mapping also offer automatic and regular updates thanks to ‘Over the Air’ technology.

Er is in het aandeel TT heel scherp gereageerd op het "verlies" van Renault als klant. Maar TT en Renault zeiden dat het per model verschilt wat er in de auto zit en diensten naast elkaar kunnen bestaan. In deze release zie ik bovendien geen Google Maps. Wel Google search en TomTom Traffic en er wordt er ook gesproken over onboard maps die je over the air kunt updaten (dat zijn sowieso geen Google Maps). Ook EV services zal Renault nodig hebben.

Daarnaast zit TT in strategische programma's met o.a. Renault. "We are helping make all levels of AD safer. Daimler Trucks, Alfa Romeo and Maserati use our maps to power their ADAS-equipped vehicles. And we partner with Renault, NVIDIA, Volvo and Toyota on research projects that are working towards reliable full AD. www.tomtom.com/use-cases/autonomous-d...
[verwijderd]
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 2 september 2021 10:53:

Who are you. The same as Justin?
Ik kan Nederlands hoor. Ja, dat is ook algemeen bekend. Gisteren zei ik nog tegen Wies (Ketchup) dat ik zijn oude mailadres nog had en graag report wil ontvangen. 2020 was ik er even uit. Dat was een slecht jaar voor TT qua cijfers en dat begreep iedereen, maar ook een goed jaar voor TT als het gaat om hier beter uit komen en de technologie vernieuwen en de kosten van kaartenmaken verlagen daarmee.

2016: 250 miljoen kaartwijzigingen per maand, alles handmatig
2017: TomTom koopt Autonomos, zet hun experts in op kaarten vd toekomst
2019: TT kondigt outlook aan: R&D wordt verhoogd met 105 miljoen euro. Winst gaat door de helft**
2019: 2,35 miljard kaartwijzigingen per maand, 15% met hand, 85% geautomatiseerd
2021: meer dan 3 miljard, 10% met de hand, 90% geautomatiseerd

** To keep the positive momentum, we will accelerate our investments in strategic areas while generating cash. Those areas are: further improvements in the efficiency of our map-making system, class-leading products and services for the automotive market, including maps for automated driving and developer products (Maps APIs). corporate.tomtom.com/static-files/aa2...
35 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront