TomTom « Terug naar discussie overzicht

Who is The Black Swan ... Amazon

37 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
boem!
0
Ik probeer slechts met feiten de beeldvorming rond HG en zijn medefounders wat bij te stellen alhoewel ik donders goed weet, dat dat een illusie is in de wetenschap dat men zelfs de FF als "graaiers" afschildert.
ketchup
3
Neen, ik heb nul % probleem met key-personen die rijkelijk uitbetaald gaan worden en waar een incentive plan voor uitstaat en waar de company voor huidige en toekomstige verplichting inkoopt , zoals TT dan ook recent haar 50mio euro purchase program heeft her-opgestart en uitgevoerd

waar ik een enorm probleem mee heb als dit incentive plan gewoon doorgevoerd gaat worden waar de aandeelhouderswaarde voor investeerders in jouw bedrijf niet basis 1 of 2 jaren, Neen basis 6 jaren hun investering met 40% zien verdampen, daar waar de beurzen van new high naar new high gaan

en als je dan wel bereid bent om je commitment naar je personeel uit te voeren en juist gebruik maakt van deze afstraffing om zoveel mogelijk in te kopen , maar niet te kopen met de aanwezige cash van wat jezelf ook ziet als een enorme onderwaardering aan de beurs voor ons allemaal ( ja voor jou , voor mij en ook voor henzelf );
dat maakt hen graaiers, want ook het door jou aangekondigde inkoopprogramma van honderden mio is niet doorgegaan en ook het door jou aangekondigde opkomende dividend is ook niet doorgegaan , wat wel is hervat is het bonus commitment plan.

voor de rest wijzigt dit helemaal niets aan mijn view over het aandeel TT, het staat mi veel te goedkoop en ik blijf dan ook gewoon Long het aandeel, ondanks dat ik het bestuur een brevet van onvermogen geef om aandeelhouderswaarde te creëren en zou het liefst HG vervangen zien als CEO
pwijsneus
2
quote:

boem! schreef op 9 september 2021 05:05:

Ik probeer slechts met feiten de beeldvorming rond HG en zijn medefounders wat bij te stellen alhoewel ik donders goed weet, dat dat een illusie is in de wetenschap dat men zelfs de FF als "graaiers" afschildert.
Minderheidsaandeelhouders hebben geen plezier gehad in dit aandeel, een exit zou dan ook een welkome verlossing zijn. Dit fonds heeft helemaal niets meer op de beurs te zoeken, vraag me af wat de notering nu daadwerkelijk nog toevoegd.

De telematicsdeal gaf goed aan waar de belangen liggen: enkel bij de founders.

Neem bijvoorbeeld Rijkman Groening, dat is beslist geen graaier. Die is gewoon ingegaan op een overnamebod, die goed te verdedigen valt. Alle aandeelhouders hebben daarvan geprofiteerd.

Nu het verkopen van een goed lopend onderdeel, Telematics. Er was geen noodzaak dit onderdeel wat wel groeide te verkopen. Afgelopen jaar was dit onderdeel zeer welkom geweest om de krimp in alle kaartenbusiness op te vangen. Je zou het een strategische blunder kunnen noemen. Maar de founders hebben bewust gekozen om de opbrengst naar zichzelf over te maken, belastingvrij. 340 miljoen euro. De minderheidsaandeelhouder heeft hier niets aan gehad, omdat er voor een constructie is gekozen waarbij het aandeel eigenlijk nog slechter is gaan presteren als dat het daarvoor deed. De founders hebben dit weloverwogen opgezet, en hebben bewust 340 miljoen euro naar zichzelf overgemaakt, personal score. Wat ben je dan?

Als ze het aandeel nog wat weten op te poetsen zouden ze nog iets kunnen redden, echter de telematicsdeal was toch het betere graaiwerk. Zelfs Nina Brink zou zich ervoor schamen waarschijnlijk.

Welke illusie heb jij nog wat dit aandeel moet gaan redden? En bespaar me alsjeblieft de vergezichten. Hou het aub gewoon bij de feiten.
[verwijderd]
0
Dit is een verwrongen beeld, Pwijsneus. Het is jouw persoonlijke mening dat Telematics verkopen een slecht idee was. Er zijn genoeg mensen die het een goed idee vonden. Ik heb destijds eigenlijk niemand gehoord: nou, zou je dat wel doen? Groeien met acquisities was duur geworden en TT wilde investeringen niet teveel spreiden en vol op autonoom rijden gaan. In plaats van een overname in Telematics werd Autonomos gekocht en verder geinvesteerd in AI in het kaartenplatform. Ook is de afwikkeling voor eenieder op dezelfde manier geweest of je nou 1 aandeel hebt of een miljoen. De vergelijking met Rijkman is absurd. Welk model ze ook hadden gekozen, bijvoorbeeld een eenmalig superdividend, de grootaandeelhouders krijgen dan ook een grote uitkering namelijk het dividend maal hun aantal aandelen. Elk scenario zou dan in jouw ogen zelfverrijking zijn, het simpele feit is dat het gewoon grootaandeelhouders zijn.
boem!
0
De feiten zijn dat IEDERE aandeelhouder gelijkelijk zijn deel heeft gekregen.

De FF's over hun aantal , ik over het mijne en @Wies over het zijne.
win some...
0
quote:

*JustMe* schreef op 8 september 2021 16:31:

[...]

Je hebt nipt gewonnen Boem. 4x een verlaging en 3x een verhoging. Ik ben niet verder gegaan dan 2015
Het gaat daarbij om minder dan 5% per event. Bijvoorbeeld die van Q2 dit jaar was eigenlijk slechts 4$
Als het omhoog was kwam het door Automotive en omlaag door Consumer (PND, sports) of extern event (covid).
Consumer impact is naar de toekomst toe inmiddels nihil, omzet is nog 100 mln. ofzo.

2015: onveranderd
2016 & 2017: 1x een verlaging door minder PND en 1x een verlaging door te stoppen met sport.
2018 & 2019: 3x een verhoging door toenemende vraag uit autoindustrie
2020 & 2021: 1x. een verlaging door start lockdown en 1x door chiptekorten als gevolg van die lockdowns

Iedereen haalt uit de cijfers zaken die bij de eigen opvating passen. Wat mij opvalt is dat outlook in 2015 een omzet van 1050 mio was, terwijl dit voor 2021 gaat om 500-530 mio. Een halvering van de omzet dus in 6 jaar tijd.
win some...
0
quote:

*JustMe* schreef op 9 september 2021 07:56:

Dit is een verwrongen beeld, Pwijsneus. Het is jouw persoonlijke mening dat Telematics verkopen een slecht idee was. Er zijn genoeg mensen die het een goed idee vonden. Ik heb destijds eigenlijk niemand gehoord: nou, zou je dat wel doen? Groeien met acquisities was duur geworden en TT wilde investeringen niet teveel spreiden en vol op autonoom rijden gaan. In plaats van een overname in Telematics werd Autonomos gekocht en verder geinvesteerd in AI in het kaartenplatform. Ook is de afwikkeling voor eenieder op dezelfde manier geweest of je nou 1 aandeel hebt of een miljoen. De vergelijking met Rijkman is absurd. Welk model ze ook hadden gekozen, bijvoorbeeld een eenmalig superdividend, de grootaandeelhouders krijgen dan ook een grote uitkering namelijk het dividend maal hun aantal aandelen. Elk scenario zou dan in jouw ogen zelfverrijking zijn, het simpele feit is dat het gewoon grootaandeelhouders zijn.
Telematics verkoop was op zich goed. De verwachting was alleen dat dit een hefboomeffect zou veroorzaken waardoor er een stijgende FCF per aandeel zou ontstaan. Dat is niet gebeurd. Verwachting was ook dat er met de resterende cash iets zou worden gedaan: kleine overname, aandeleninkoop om uitstaande aandelen verder te reduceren of misschien zelfs dividend. Ook dat is niet gebeurd. Men heeft het aandeel gewoon naar de AscX laten afzakken.
pwijsneus
2
quote:

*JustMe* schreef op 9 september 2021 07:56:

Dit is een verwrongen beeld, Pwijsneus. Het is jouw persoonlijke mening dat Telematics verkopen een slecht idee was. Er zijn genoeg mensen die het een goed idee vonden. Ik heb destijds eigenlijk niemand gehoord: nou, zou je dat wel doen? Groeien met acquisities was duur geworden en TT wilde investeringen niet teveel spreiden en vol op autonoom rijden gaan. In plaats van een overname in Telematics werd Autonomos gekocht en verder geinvesteerd in AI in het kaartenplatform. Ook is de afwikkeling voor eenieder op dezelfde manier geweest of je nou 1 aandeel hebt of een miljoen. De vergelijking met Rijkman is absurd. Welk model ze ook hadden gekozen, bijvoorbeeld een eenmalig superdividend, de grootaandeelhouders krijgen dan ook een grote uitkering namelijk het dividend maal hun aantal aandelen. Elk scenario zou dan in jouw ogen zelfverrijking zijn, het simpele feit is dat het gewoon grootaandeelhouders zijn.
Enkel vanuit het oogpunt van de founders zou je zo kunnen beredeneren. Echter elk ander scenario had beter uitgepakt. De founders hadden hiermee een zeer sterk signaal kunnen afgeven, en de minderheidsaandeelhouders en personeelsleden hadden ook mee kunnen profiteren van deze verkoop van een bedrijfsonderdeel. Wat je daar ook van vind. Bij voorkeur door groei in het aandeel.

Daar is niet voor gekozen door de founders, er is precies voor de constructie gekozen dat het aandeel er geen cent mee op zou schieten. Maargoed, het is gegaan zoals het gegaan is. Dat is het punt met beeldvorming, iedereen ziet het anders.

Ik zie het kraakhelder, de founders hebben hier bewust voor zichzelf gekozen. Nu komt het bijna over dat ze even snel 340 miljoen uit het bedrijf kunnen scheppen, om nu risicoloos te kunnen aanmodderen. Het uitleggen van de onderwaardering in het aandeel zijn ze nooit meer op teruggekomen. Of zou dat zijn omdat ze het dan op een dag voor een prikkie kunnen oprapen?
I Love Melbourne
2
Alexa Automotive - Head of Product for Mobility
Company NameAmazon Lab126
Dates EmployedJan 2017 – Present
Employment Duration4 yrs 9 mos
LocationSunnyvale, CA
Managing a team of PMs to drive product strategy, partnerships, global expansion, execution and launch of Connected Mobility for Alexa Auto product portfolio – 1) Navigation, 2) Mapping (ADAS & HD Maps), 3) Local Search, 4) Location Services, and 5) Public Transit across all Alexa devices at-home, in-car, and on-the-go.

Leading a global team of PMs and cross-functional team of PMs, SDMs, SDEs, Data Science, AL/ML, UX, NLP and ASR teams to build the next generation digital cabin experience for Alexa customers and offer a turn-key, connected, personalized, and voice-first solution for Auto OEMs across the globe.

Key Responsibilities:
1) Product portfolio management: Lead PM for above 5 Alexa Mobility verticals across all new Devices - Headless (Echo, Echo Dot), Screen (Echo Show), In-car devices (Ford/GM/Audi/FCA, Echo Auto), and On-Go (App, Headsets, Wearables).

2) Automotive mobility strategy: Defined the vision and 3-year strategy for Alexa mobility verticals in 2020, kick-started strategic initiatives, and, building a team of PMs from ground up to deliver on new products from 2020-2023.

3) OEM partnership management: Identifying, growing and leading new external partnerships with Auto OEMs (Ford, Lincoln, GM, Toyota, Audi, Lamborghini) and Navigation partners (HERE, Telenav, TomTom, Bosch, Melco, Mapbox).


4) Auto global expansion: Led the get big efforts for Navigation, Maps (ADAS), Local Search, Location Services and Transit products globally across 15+ countries - US, UK, DE, CA, MX, BR, JP, IN, ANZ, FR, IT, ES, IR, KR, BG (2017 to 2020).

5) Global data sourcing and licensing: Leading the data sourcing, licensing, pricing and contractual negotiations to source Location and Maps data from the global and regional data providers to launch Alexa in 50+ countries by 2023.

Source: Linkedin

Heeft TomTom al gemeld dat ze een partnership hebben met Amazon?
Beperktedijkbewaking
2
Telematics was naast Consumer de enige BU die een positieve ebit(da) gaf.

Daarnaast veel GPS-data. Nu minder belangrijk omdat TT zo langzamerhand genoeg data via embedded binnen krijgt. Dat geef ik toe. De volautomatische verwerking van al die data is nu veel belangrijker dan de hoeveelheid data zelf. Geldt zeker voor HD.

Hoe dit ook zij, ik vermoed dat HG dat Telematics altijd al als een wat vreemde eend in de bijt heeft beschouwd. Ze hadden hun eigen behoorlijk zelfstandige directeur, wat was zijn naam ook al weer?

HG en de zijnen willen een bedrijf dat slechts virtuele producten biedt. Nooit echte vuile handen.
Concurrent Fleetmatics bood dat destijds wel. Installatie en updates all over the USA, desnoods bij elke garage. Weliswaar met Garmin/Here kaarten, maar wat zou het? Zo'n transportbedrijfje let echt niet op de content onder de motorkap.

Ook was Telematics een dankbare afnemer van consumer-achtige producten. 'Link'-apparatuur en professionele truck-pnd's. Als ik het goed heb levert TT die nog steeds aan Bridgestone, nu wel met een omweg.

Ik heb sterk de indruk dat het afstoten van TTT geen echte commerciële of bedrijfskundige reden had, slechts diende om geld uit de company te trekken. Dat 'wij' er ook van mochten profiteren was bijzaak.

boem!
0
Ik zie de deal met Telematics en de daarop volgende kapitaaluitkering tegen inlevering van aandelen als een tailor made oplossing voor de FF's om hun extra kapitaalbelang ingebracht tijdens de emissie veilig te stellen.

Alle FF's hebben indertijd voor de volle 100% meegedaan aan de noodzaklijke emissie (ieder 40 mio).
Zij kregen op deze manier hun inbreng terug , onder inlevering van de aandelen en konden daarmee een rendement opschrijven van iets meer dan 100%.
Dit is het enige rendememt wat de FF's tot op heden hebben gezien op hun investering.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

I Love Melbourne schreef op 9 september 2021 08:40:

...

Heeft TomTom al gemeld dat ze een partnership hebben met Amazon?
Tuurlijk niet.

Ga lekker muffins eten op de top van Mount Macedon. En dan niet parkeren in het straatje van mijn dochter, die heeft al genoeg last van dagjesmensen -;)
[verwijderd]
0
zou er aan de hand vh Patent dan misschien een nieuw product aan komen zijnde een PND met Alexa toeters en bellen, alles gaat elec worden voor het kleine transport, Fietsen/steppen /scooters etc kijk dan is zo'n geintegreert alexiaatje makkelijk, Alexa hoelang nog tot het volgende Terrasje..Alexa hoever/lang nog tot de Supermarkt..Alexa wanneer kom ik bij het dichtsbijzijnde Tankstation..etc etc

Why nut...
[verwijderd]
0
Cristiano Amon at IAA Mobility 2021: How 5G is driving connected automotive intelligence
09/08/2021

Digital transformation is sweeping across all major industries and markets, including automotive and transportation.

The car is evolving, driven by an immense demand for efficiency, safety, new experiences, and services powered by greater intelligence and connectivity. Digital platforms are moving us into a new era of connected transportation, and Qualcomm Technologies' breakthrough inventions are helping transform vehicles as we know them.

We're bringing high-speed, low-latency 5G connectivity to the smart car, designed to deliver essential digital capabilities to users through a single, global standard ready for massive scale. Broad automotive industry trends of electrification, mobility as a service, and autonomous driving are taking advantage of new 5G connectivity solutions. Connected cars are delivering experiences we expect on the go, and greater innovation is resulting in better, more immersive, and safer vehicle experiences.

In his IAA Mobility 2021opening keynote, Qualcomm Incorporated President and CEO Cristiano Amon laid out our vision for the digital future of automotive. The rapid global expansion of 5G and more intelligent devices are strengthening the Connected Intelligent Edge, a space where billions of smart devices can transform countless industries-automotive being a very important one. Amon highlighted the incredible positive impact of this level of connectivity and how it can serve as a catalyst for innovation and economic growth in several key areas.

Amon discussed the crucial goal of making it as easy as possible for OEMs and technology partners to integrate these connected technologies into their automotive products. That's why we've pushed advancements in the digital chassis, a set of technology solutions for building connected, intelligent vehicles. Customization, experience, and upgradability through the digital chassis empowers automakers to redefine vehicles for the 21st century and create new opportunities for the automotive ecosystem. <_w3a_sdt id="618264845" sdttag="goog_rdk_5">Working with 23 of the 26 leading car brands to assist them in creating platforms for future growth, Qualcomm Technologies is innovating across telematics, the digital cockpit, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), highly efficient SoCs, and cloud services to craft a digital chassis built for our evolving customers.
The digital cockpit is another area where we're seeing new kinds of experiences come together for drivers and passengers. Immersion and comfort are at the forefront of the 5G-enabled digital cockpit experience through intuitive screens and HD maps, advanced AR displays, specific intelligent AI, and smart navigation systems. Easy access to important information and diagnostics can be beneficial to drivers, and passengers can have more freedom to relax with video and game streaming supported by persistent 5G cloud connectivity. All of this can lead to better experiences, new services, and new roads for customer value.

Cellular-vehicle-to-everything (C-V2X) technology allows vehicles to communicate directly with each other and their surroundings, making cars more intelligently aware of their environment around them for safer, more efficient transportation. In tandem with lane-level positioning and smart devices throughout connected roads and cities, driving inside dense urban areas is simplified and can be safer. Smart vehicle communication, along with communication between connected pedestrians and infrastructure, creates an entirely new web of smart transportation.

C-V2X is designed to help the industry evolve toward ADAS systems and an autonomous future, where the next-generation cars are partially or fully self-driving. This revolution can propel user experience solutions in the car, further extending the 5G connectivity, cloud computing, and on-demand services we've come to expect from our home. Building systems now can create an environment for safer, comfortable autonomy, one with advanced AI navigation, built-in ADAS systems, and remote teleoperation in emergency situations. Success in autonomy requires superior hardware, software, stacks, and simulation tools, and that's what Qualcomm Technologies is bringing to the future car.

staat hier ook niet zo'n beetje omschreven zoals ik TT's new product omschrijf ????

btw NO volumos today...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

pacman schreef op 9 september 2021 09:30:

zou er aan de hand vh Patent dan misschien een nieuw product aan komen zijnde een PND met Alexa toeters en bellen, alles gaat elec worden voor het kleine transport, Fietsen/steppen /scooters etc kijk dan is zo'n geintegreert alexiaatje makkelijk, Alexa hoelang nog tot het volgende Terrasje..Alexa hoever/lang nog tot de Supermarkt..Alexa wanneer kom ik bij het dichtsbijzijnde Tankstation..etc etc

Why nut...
Ja, leuk zo'n ding, ik kan wel met de gedachte meegaan, MAAR:

Het patentbericht ging slechts over de toekenning door een patenteninstantie van een 13 jaar(!) oude patentaanvraag door TT. Dat is een bureaucratisch gebeuren, het is geen bericht of aankondiging van TT zelf. Op geen enkele manier kan ik er in lezen dat TT nu met zo'n ding gaat komen.

Het zou ook niet passen bij het tegenwoordige beleid van TT (afbouw Consumer). Het product ligt qua hard- en software veel meer op het terrein van de OEM's zelf, of bv. van de Qualcomms van deze wereld (zie je eigen laatste post hierboven).
TT levert in zo'n geval (hoogstens) de map-content en navigatiesoftware.

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 10 september 2021 14:02:

[...]
Ja, leuk zo'n ding, ik kan wel met de gedachte meegaan, MAAR:

Het patentbericht ging slechts over de toekenning door een patenteninstantie van een 13 jaar(!) oude patentaanvraag door TT. Dat is een bureaucratisch gebeuren, het is geen bericht of aankondiging van TT zelf. Op geen enkele manier kan ik er in lezen dat TT nu met zo'n ding gaat komen.

Het zou ook niet passen bij het tegenwoordige beleid van TT (afbouw Consumer). Het product ligt qua hard- en software veel meer op het terrein van de OEM's zelf, of bv. van de Qualcomms van deze wereld (zie je eigen laatste post hierboven).
TT levert in zo'n geval (hoogstens) de map-content en navigatiesoftware.

zijn van die Hebbe-dingetjes he ..en je weet nooit hoe een Koe een Haas vangt.
leonardus65
0
quote:

pacman schreef op 9 september 2021 09:30:

zou er aan de hand vh Patent dan misschien een nieuw product aan komen zijnde een PND met Alexa toeters en bellen, alles gaat elec worden voor het kleine transport, Fietsen/steppen /scooters etc kijk dan is zo'n geintegreert alexiaatje makkelijk, Alexa hoelang nog tot het volgende Terrasje..Alexa hoever/lang nog tot de Supermarkt..Alexa wanneer kom ik bij het dichtsbijzijnde Tankstation..etc etc

Why nut...
Ik zie eerder(liever) een nieuwe deal van TomTom met Garmin (kaarten,traffic) en overname PND gedeelte campers, motors...
37 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront