TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
nr36
5
quote:

moneymaker_BX schreef op 10 september 2021 17:11:

[...]

Wat moet ik met dit gezemel
Geniet liever van het moment en heb hoop op een bod zoals alle anderen hier
Feit is dat je al 100.000 keer iets hebt gebruld maar dat er nog nooit iets is uitgekomen.

En als het bij de 125.000 keer raak is dan schrijf je: ik heb het toch gezegd...................
NewKidInTown
0
Zegt natuurlijk helemaal niks, want weing omzet, volgens de "experts" maar Tradegate geeft nu aan:
Bied 7,495
Laat 7,545
[verwijderd]
0
quote:

Edhvvvvv schreef op 10 september 2021 21:23:

Nou dat is dan gek dat jij datzelfde effect ook hebt anderen.
Goeie zin
DiCoFlow
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 10 september 2021 21:38:

[...]

Goeie zin
Aha, jij bent nog bij zinnen.
[verwijderd]
0

ARTIKEL
REACTIES
Slotcall: Chippers door het dak
Bericht delen via:

LinkedIn
Facebook
Twitter
WhatsApp
Kopieer link
Categorie: Beurs vandaag
Door Niels Koerts op vrijdag 10 september 2021
Views: 3.140
Slotcall: Chippers door het dak
Ondanks dat slechts 8 van de 25 hoofdfondsen in het groen sluiten, zet de AEX toch een klein plusje van 0,2% op het bord. Het zijn wederom de chippers die verantwoordelijk zijn voor deze stijging.

ASML (+1,5%), Besi (+4,0%) en ASMI (+4,0%) zijn de grote winnaars van de dag, terwijl er geen bedrijfsnieuws te bekennen valt. Laatstgenoemde profiteert van een koersdoelverhoging van Bank of America (naar €464 van €390 en kopen), maar dan hebben we het wel gehad.

Aangezien de AEX een echte technologie-index is, zal het u niet verbazen dat de hoofdindex vandaag veruit de beste beurs van Europa is. De meeste Europese indices sloten immers in het rood. Dit laatste valt een klein beetje tegen, omdat er vandaag toch echt goed nieuws valt te melden.

De Amerikaanse President Joe Biden heeft afgelopen nacht voor het eerst sinds lange tijd weer een belletje gepleegd met de Chinese leider Xi Jinping. Het doel van het gesprek is om de onderlinge betrekkingen te verbeteren. De Chinese beurzen gingen vanochtend nog wel omhoog op het bericht, maar daarna ebde het sentiment wat weg. Tencent (-1,5%) sluit op de Amerikaanse beurs zelfs in het rood. Prosus (-0,7%), dat een belang van 28,9% heeft in de Chinese techgigant, gaat mee omlaag.

IEX-Beleggerspodcast
Het is weer vrijdag dus hebben we voor u een nieuwe podcast in de aanbieding. Zoals u van ons gewend bent, bespreken Arend Jan en ik op een luchtige wijze de belangrijkste beursontwikkelingen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

De waarschuwing van Morgan Stanley
De stijgende grondstofprijzen
Het vage ECB-rentebesluit
De toenemende bemoeienis van China op het bedrijfsleven
Negatieve rente op junkbonds
De slimme aankoop van HAL
Unilever
Akzo Nobel waarschuwt, of toch niet?
De brouwers
KPN
Boek van de maand: What Works on Wall Street, geschreven door James O'Shaughnessy (vierde editie)
Waarom de koers van Shell maar niet stijgt
Prosus
Beluister de podcast op Spotify, Google Podcasts of Apple Podcasts.

Heineken
De koers van Heineken (-0,3%) staat door de stijgende grondstofprijzen onder druk. Sinds de piek eind juni heeft de brouwer zo'n 14% in waarde moeten inleveren. Dit is overigens aanmerkelijk minder slecht dan branchegenoot AB Inbev, dat ruim 25% verloor.

Het lukt de brouwers niet in een keer om de hogere kosten door te berekenen aan de klant, waardoor de marges onder druk komen te staan. Hoe lager de marges hoe lager in de regel de winstgevendheid. Dat Heineken minder hard is afgestraft, komt door het feit dat de balans sterker is dan die van AB Inbev.

In periodes van toenemende onzekerheid krijgen de bedrijven met de slechtste balans altijd een extra klap na. Het hogere risicoprofiel vertaalt zich immers in een lagere marktwaardering. Welke brouwer we momenteel het meest aantrekkelijk gewaardeerd vinden, leest u in het onderstaande artikel.

Rentes
De rentes gaan vandaag in een brede lijn stevig omhoog. Ten opzichte van een week geleden is de Amerikaanse tienjaarsrente zelfs met zo'n 10 basispunten opgelopen

Nederland: +3 basispunten (-0,22%)
Duitsland: +3 basispunten (-0,33%)
Italië: +4 basispunten (+0,70%)
Verenigd Koninkrijk: +1 basispunt (+0,75%)
Verenigde Staten: +3 basispunten (+1,33%)
De weeklijstjes
AEX deze week: -0,1%
AEX deze maand: -0,0%
AEX dit jaar: +26,3%
AEX-herbeleggingsindex dit jaar: +28,8%
Technologie houdt AEX overeind
Deze week komt technologie bovendrijven en dus houdt de AEX (-0,1%) het hoofd goed boven water. De Bel20 (-2,8%) heeft daarentegen last van de koersdaling van zwaargewicht AB Inbev en in de DAX (-1,1%) zitten vooral industriële ondernemingen. Oude-economie-aandelen waren deze week even niet de place to be.



AEX
ASMI (+9,5%) ontving deze week bijna iedere dag een koersdoelverhoging van een grote zakenbank en Besi (+5,3%) profiteert in de achtergrond mee van het goede sentiment rondom chipaandelen. KPN (+3,4%) kan opgelucht ademhalen nadat bekend werd dat de Indiase miljardair Mukesh Ambani naast T-Mobile Nederland heeft gegrepen.

Bij het rijtje floppers noteert Prosus (-4,5%) in de bovenste regionen. De Chinese overheid staat tijdelijk geen nieuwe online videospellen meer toe. Een beslissing dat de business van Tencent raakt. Ook winkelvastgoed ligt bijzonder slecht. Unibail Rodamco (-5,3%) is hiervan het voorbeeld.



AMX
Alfen (+6,3%) snelt alweer richting de €100. De energiespecialist kreeg na de publicatie van de halfjaarcijfers nog een aardige tik om de oren, maar dit verlies is inmiddels volledig weggewerkt. Aperam (+1,0%) stelde zijn winstverwachting voor de lange termijn naar boven bij. Intertrust (-3,8%) is sinds de beursgang in 2015 dood geld gebleken.



ASCX
Er heerst fantasie in TomTom (+11,7%). Op stevige volumes wordt het aandeel van de navigatiedienstverlener fors hoger gezet. Groot nieuws kunnen we echter niet vinden. CM.com (-5,8%) kan niet profiteren van de overwinning van Max Verstappen. Anderzijds heeft het aandeel natuurlijk al een aardig ritje gemaakt. Of er nog meer in het vat zit, leest u hier.
H. Berkhof
2
Hè hè, eindelijk weer weekend.
Dan zijn we ook weer verlost van moneymaker-BX.

Rust aan het hoofd.
leonardus65
0
quote:

sniklaas schreef op 10 september 2021 13:21:

Je zou maar een Belgische ingezetene zijn, in 2006 een positie hebben aangeschaft tegen €17 waarvan in 2019 43% wordt afgepikt tegen €7,43 bruto waarvan na verrekening met de Belgische belastingdienst, agio uitkeringen zijn daar belast nog €6 van de €17 netto overblijft…
Ook de Belgen hebben uiteindelijk niet moeten afrekenen met de belastingdienst. Duurde wel lang voordat er zekerheid kwam. Betere oplossing was geweest verkopen en later goedkoper terugkopen(achteraf)
NewKidInTown
0
De call juni 2022 6,00 noteert slot 1,48

Met nog ruim 9 maanden te gaan, is dat raar of is dat raar ?
Kruimeldief
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 september 2021 23:11:

De call juni 2022 6,00 noteert slot 1,48

Met nog ruim 9 maanden te gaan, is dat raar of is dat raar ?
Nee, want dat is de prijs op 7 september.
nr36
1
FD

Zonder enig bedrijfsnieuws beleefden de aandelen van TomTom een topdag. De aandelenkoers steeg met 5,2% en het handelsvolume in de callopties op TomTom, waarmee gespeculeerd kan worden op een koersstijging, was vier keer zo groot als gemiddeld
nr36
1
Beursgenoten:

Bij de smallcaps viel TomTom op met een koerswinst van 4,9 procent. De volumes waren vooral vanmiddag relatief hoog. Nieuws ontbrak evenwel.
boem!
0
De koers van vandaag wijkt nog ca 1 euro in negatieve zin af van de koers op 1 jan 2020 en ca 2,50 euro tov de koers op 1 jan 2020.

Deze koerdalingen zijn te begrijpen indien je vindt dat de koers een relatie heeft met de te behalen verdiensten van het bedrijf.

Op 1 jan 2020 was Covid nog niet aan de orde en hoewel deze pandemie momenteel in het westen gotendeels onder controle is geeft nu het optredende chiptekort een vervelend naijleffect.

Waar de markt begin 2020 nog een houdbaar verdienmodel zag bij TT van 40 cent is dat nu vermindert tot 30 cent.

TT zal het vertrouwen in haar verdienmodel moeten herstellen met bewijzen.

IK verwacht van de komende cijferpresentatie daar nog niet veel van maar bij de jaarcijfers zullen de permanente effecten van Covid19 en het chiptekort veel duidelijker zijn.

Wereldbelegger
0
CBS: Daling Nederlandse autoproductie door chiptekort

Ruim drie kwart van alle bedrijfsklassen in de industrie produceerde in juli meer dan in dezelfde maand een jaar eerder. Van de grotere branches realiseerde de machine-industrie met 63,8 procent verreweg de hoogste groei. De transportmiddelenindustrie, waaronder ook autoproducenten Scania, DAF en Nedcar vallen, liet echter een krimp (-6%) zien. Vanwege een chiptekort moest bij een aantal fabrieken in juli de productie tijdelijk worden stilgelegd.

bron:
automotive-online.nl/management/laats...
Wereldbelegger
0
Toyota snijdt opnieuw in productie auto’s

Autofabrikant Toyota heeft opnieuw zijn productieplannen aangepast. In september en oktober bouwt het Japanse bedrijf 400.000 auto’s minder dan het na een eerdere bijstelling van plan was.

Toyota wilde in september eigenlijk 900.000 auto’s maken, maar verlaagde dat in augustus met 40 procent tot 540.000 voertuigen. Nu schrapt het bedrijf nog eens 70.000 auto’s van zijn productiedoel. In oktober wordt de geplande productie met 330.000 auto’s naar beneden bijgesteld.

De eerste verlaging in augustus had vooral te maken met chiptekorten, maar inmiddels ontbreken ook andere onderdelen omdat fabrieken waar die gemaakt worden door corona-uitbraken stil zijn gelegd. Toyota heeft fabrieken in onder meer China, Japan en Thailand, maar toeleveranciers van het bedrijf zitten ook in andere landen waar door de Delta-variant van het coronavirus strengere maatregelen gelden.

Bron:
www.nd.nl/varia/varia/1059838/toyota-...
Wereldbelegger
0
Chips vooruit produceren? ‘Onmogelijk’, zegt NXP

Had chipmaker NXP niet beter moeten weten en chips moeten blijven produceren toen de wereld stil kwam te liggen vanwege corona? “Onmogelijk”, zegt Jean Schreurs, de topman van NXP Nederland.

Het maken van een chip is een ingewikkeld proces dat wel 4 tot soms 9 maanden in beslag neemt. Omdat er wachttijden zijn, ook bij de toeleveranciers van NXP, kan het soms langer dan een jaar duren voordat chips worden geleverd na het plaatsen van een bestelling. En dat betekent dus dat de consument wat langer moet wachten voor zijn auto of telefoon er is.

Bron:
innovationorigins.com/nl/chips-voorui...
Wereldbelegger
0
‘Kevin Lynch stuurt ontwikkeling Apple Car aan’

Kevin Lynch zou volgens Bloomberg door Apple zijn aangewezen om Project Titan weer vlot te trekken na het vertrek van Doug Field, die terugkeert naar zijn oude werkgever Ford. Onder de naam Project Titan ontwikkelt Apple zijn eerste zelfrijdende auto.

Bloomberg meldt dat Lynch eerder dit jaar Project Titan al kwam versterken, maar nu toezicht houdt op de hele eenheid.

Om geen tijd te verliezen zou Apple er inmiddels voor gekozen hebben om niet langer met derden de Apple Car te ontwikkelen. Verkennende gesprekken met BMW, Hyundai, Nissan en Toyota hebben niets opgeleverd.

bron:
www.emerce.nl/nieuws/kevin-lynch-stuu...
boem!
0
Omdat TT het moet hebben van de prod.aantallen x take rate zijn prod aantallen cruciaal bij de meningsvorming aangaande TT.

Heeeft iemand enig idee waar we voor 2021 rekening moeten houden wat het verles zal zijn qua productie IN VERGELIJKIG MET 2019
2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 11:45
Koers 5,510
Verschil +0,050 (+0,92%)
Hoog 5,560
Laag 5,450
Volume 207.217
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront