PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL september 2021

1.723 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Dre-dagkoers
0
Moet zeggen dat de koers vandaag redelijk stabiel was, in een voor PNL kleine range. 4,378 -4,415. Wat deden de buren.
B post 7, 93 ( - 1,73%)
D post 59, 42 ( + 2,2 %)

Als er morgen nog zo'n stabiele dag volgt en het shortregister neemt ook nog wat af, dan blijf ik van de verkoopknop af.
Succes allemaal
prinszicht
0
quote:

SEVA_ schreef op 14 september 2021 18:46:

[...]

Geen meldingen vandaag in het register Prins.
Het was de hoop. Als iets maanden duurt, ga je op zoek naar signalen. En dat is niet perse de stijging of daling op de dag. Eerder het volume wat er mee gepaard gaat. Maar ook dat is niet best. Bij afbouw heb ik nog nimmer een sqeeuze meegemaakt in dit aandeel. Dus eerder geleidelijk als voorteken van verder herstel.

Er staan nog 7,5 miljoen aandelen short volgens register. Dus een leuke trigger kan voor een boost zorgen. Maar met dit tempo kunnen ze alsnog met 1 of 2 weken onder de melding zakken zonder een centje pijn.
DeWalt
1
Misschien een leuk idee voor een journalist. De SM-beleggers bij PostNL. Elke dag klagen maar wel blijven zitten ;-)
DeWalt
1
Volgens CFO dus 30 cent slotdividend 2021 en 13 cent interimdividend 2022. Dus 43 cent dividend binnen 12 maanden. Bijna 10% op huidige koers!
Niro91
1
Zolang Kretinsky niet onder de 10% komt, maak ik me geen zorgen. De koers is nu gestabiliseerd. Zolang het tussen de €4 en €5 blijft, ben ik tevreden met het dividend. Nu hebben we een impuls nodig om te stijgen. Hopelijk met cijfers Q3 of anders Q4.
Jalen
3
quote:

Lector schreef op 14 september 2021 15:47:

[...]

Dat hoef ik niet te vermelden want dat is recent gebeurd, net als de terugval van € 5,00 naar € 4,40 nu.
Ik benoem met name zaken uit de periode 2014 - 2020.
Mooi dat je die rit hebt kunnen maken, ik gun iedereen een mooie winst.

Dat ik met mijn posts de koers dagelijks naar beneden kan zeuren is een misvatting. Geloof me, mijn posts noch mijn aandelen hebben enige invloed op de koers.
Ik wil je graag helpen aanmoedigen (ook dat zal de koers niet helpen trouwens) maar dat wil ik dan graag doen als er iets valt aan te moedigen.
Voorlopig zie ik nog weinig aanleiding om te juichen, de koers staat stil, Herna is stil en op dit forum is het stil.
Maar zodra Herna volledig transparant wordt over dat miljard aan investering of zodra PostNL eigen aandelen gaat inkopen, help ik je juichen, ok ?
Ik heb weinig op met het eindeloze zeuren op Herna, als exponent van PostNL.

Korte tijd terug heb ik een reactie van IR gepost waarbij ze in grote lijnen aangeeft op welke wijze PostNL de komende tijd denkt te gaan en te moeten investeren. Dit toont toch enige mate van transparantie en welwillendheid richting de aandeelhouder. Belangrijke elementen daarbij waren de grootschalige uitbreiding van het kluisjessysteem - een goede zet gezien het succes van InPost - en het elektrificeren van het wagenpark. Daarnaast is en wordt fors geïnvesteerd in het uitbreiden van de operationele capaciteit van PostNL. Stuk voor stuk belangrijke zaken voor de continuïteit van het bedrijf. Volstrekt logisch dat men in tijden van forse winst men hier tijd en geld in steekt. Je repareert het dak als de zon schijnt, om maar een flauwe analogie te gebruiken. Het valt me op dat Herna c.s. weinig complimenten ten deel vallen voor de vooruitziende blik en dat er vooral teruggegrepen wordt op - jawel - historie van 7 jaar of verder terug reikt. Zeker, het verleden biedt basis om actuele zaken te taxeren, maar laten we vooral het heden ook aangrijpen om een oordeel te vormen over wat we vinden van hoe men het doet.

Blijf ik terugkomen op een eigen overtuiging. Als je zo negatief bent over PostNL en de prestaties van Herna; er is niets dat je tegenhoud om afscheid te nemen van je aandelen. Verkoop gewoon de boel en investeer in bedrijven waar je meer vertrouwen hebt. Dat is misschien flauw, maar niet half zo flauw als alleen maar focussen op zaken die naar je eigen mening verkeerd gaan, zonder ook maar enig blijk te geven van de zaken die men goed doet.
Kretínský
0
quote:

Jalen schreef op 14 september 2021 22:00:

[...]

Ik heb weinig op met het eindeloze zeuren op Herna, als exponent van PostNL.

Korte tijd terug heb ik een reactie van IR gepost waarbij ze in grote lijnen aangeeft op welke wijze PostNL de komende tijd denkt te gaan en te moeten investeren. Dit toont toch enige mate van transparantie en welwillendheid richting de aandeelhouder. Belangrijke elementen daarbij waren de grootschalige uitbreiding van het kluisjessysteem - een goede zet gezien het succes van InPost - en het elektrificeren van het wagenpark. Daarnaast is en wordt fors geïnvesteerd in het uitbreiden van de operationele capaciteit van PostNL. Stuk voor stuk belangrijke zaken voor de continuïteit van het bedrijf. Volstrekt logisch dat men in tijden van forse winst men hier tijd en geld in steekt. Je repareert het dak als de zon schijnt, om maar een flauwe analogie te gebruiken. Het valt me op dat Herna c.s. weinig complimenten ten deel vallen voor de vooruitziende blik en dat er vooral teruggegrepen wordt op - jawel - historie van 7 jaar of verder terug reikt. Zeker, het verleden biedt basis om actuele zaken te taxeren, maar laten we vooral het heden ook aangrijpen om een oordeel te vormen over wat we vinden van hoe men het doet.

Blijf ik terugkomen op een eigen overtuiging. Als je zo negatief bent over PostNL en de prestaties van Herna; er is niets dat je tegenhoud om afscheid te nemen van je aandelen. Verkoop gewoon de boel en investeer in bedrijven waar je meer vertrouwen hebt. Dat is misschien flauw, maar niet half zo flauw als alleen maar focussen op zaken die naar je eigen mening verkeerd gaan, zonder ook maar enig blijk te geven van de zaken die men goed doet.
.
Lector
8
quote:

Jalen schreef op 14 september 2021 22:00:

[...]

Ik heb weinig op met het eindeloze zeuren op Herna, als exponent van PostNL.

Korte tijd terug heb ik een reactie van IR gepost waarbij ze in grote lijnen aangeeft op welke wijze PostNL de komende tijd denkt te gaan en te moeten investeren. Dit toont toch enige mate van transparantie en welwillendheid richting de aandeelhouder. Belangrijke elementen daarbij waren de grootschalige uitbreiding van het kluisjessysteem - een goede zet gezien het succes van InPost - en het elektrificeren van het wagenpark. Daarnaast is en wordt fors geïnvesteerd in het uitbreiden van de operationele capaciteit van PostNL. Stuk voor stuk belangrijke zaken voor de continuïteit van het bedrijf. Volstrekt logisch dat men in tijden van forse winst men hier tijd en geld in steekt. Je repareert het dak als de zon schijnt, om maar een flauwe analogie te gebruiken. Het valt me op dat Herna c.s. weinig complimenten ten deel vallen voor de vooruitziende blik en dat er vooral teruggegrepen wordt op - jawel - historie van 7 jaar of verder terug reikt. Zeker, het verleden biedt basis om actuele zaken te taxeren, maar laten we vooral het heden ook aangrijpen om een oordeel te vormen over wat we vinden van hoe men het doet.

Blijf ik terugkomen op een eigen overtuiging. Als je zo negatief bent over PostNL en de prestaties van Herna; er is niets dat je tegenhoud om afscheid te nemen van je aandelen. Verkoop gewoon de boel en investeer in bedrijven waar je meer vertrouwen hebt. Dat is misschien flauw, maar niet half zo flauw als alleen maar focussen op zaken die naar je eigen mening verkeerd gaan, zonder ook maar enig blijk te geven van de zaken die men goed doet.
Kijk, nu begin jij het ook al "zeuren" te noemen, zo ontstaat dus (naar mijn mening onterechte) beeldvorming.
Het feit dat ik kritisch ben op bepaalde dingen die Herna zegt of doet (of na laat) wil niet zeggen dat ik zeur. Maar goed, dat zal dan ook de kracht van herhaling zijn :-)

Meer inhoudelijk, je refereert aan het succes van Inpost, maar dat dit bedrijf het momenteel goed doet op de beurs zegt naar mijn mening weinig over het succes van kluisjes.
Dit hele plan voor kluisjes is overigens niet nieuw, het is alleen in een nieuw jasje gestoken. Wellicht zal het een goede investering blijken op termijn maar op dit moment is dat gewoon nog niet zeker.
Het elektrificeren van het wagenpark lijkt mij inderdaad een goede investering, gezien alle milieu eisen.
De investering in de capaciteit lijkt mij ook verstandig, maar hoe ze daar precies invulling aan gaan geven is nog helemaal niet duidelijk geworden, de capaciteit verhogen is een heel ruim begrip, concreet werd Herna niet.
Ik denk dat als je bijna een miljard gaat investeren je heel precies moet kunnen uitleggen welk bedrag waarheen gaat. Nu is het, een beetje naar dat en een beetje naar dat en oh ja, de capaciteit gaan we ook uitbreiden.

Ok en dan is het miljard op ? Kijk, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze op dit moment nog helemaal niet concreet willen worden, dat is een keuze maar zeg dat dan. Nu zeg je feitelijk tegen beleggers, we gaan een groot deel van de winst investeren (en dus niet uitkeren) maar we zeggen alleen globaal waar dat geld heen gaat.
Dat is vage communicatie en als je dan al geen trackrecord van transparantie en succesvolle investeringen hebt dan moet je niet raar opkijken als beleggers nog even de kat uit de boom kijken.

Voorts verwacht je meer complimenten voor Herna, maar waarvoor dan ? Je noemt (en roemt) haar vooruitziende blik, dat vind ik persoonlijk wel meevallen, maar los daarvan kun je toch beter naar de prestaties kijken ?
Noem mij nou eens concreet welke grote successen Herna behaald heeft in de afgelopen 7 jaar ? Kijk ook eens hoe het aandeel gepresteerd heeft de afgelopen 7 jaar ? Vind je dat de koers vooruitgang heeft geboekt ?
Ik wil Herna dolgraag met haar successen complimenteren, maar ik zie ze oprecht nog niet. Doet ze dan alles fout ? Nee, natuurlijk niet, ze heeft ook absoluut wel goede keuzes gemaakt en je ziet dat het bedrijf progressie maakt, zij het enigszins geholpen door corona. Maar kom mij nu niet vertellen dat ze het bedrijf naar de top heeft geholpen met briljante strategische beslissingen.
Persoonlijk ben ik van mening dat ze de afgelopen 7 jaar meer op de winkel gepast heeft. Ze is een aantal buitenlandse avonturen aangegaan die stuk voor stuk mislukt zijn.
Ze heeft Sandd overgenomen (met hulp van politiek Den Haag), kun je van mening over verschillen of dat een goede keuze was, maar stel dat het op termijn goed uitpakt dan heeft ze daar ook wel de absolute hoofdprijs voor betaald.
Er lopen nog wat kleinere projectjes zoals de bezorging van food, maar ook daarvan heb ik persoonlijk nog geen mega successen in de krant gelezen.
Kortom, het loopt allemaal wel door, er zal ongetwijfeld hard gewerkt worden maar Herna een topvrouw ? Nee, (nog) niet voor mij.
Feike Siebesma, dat is een topper, die heeft een volledige en succesvolle transitie van materialen naar food doorgevoerd bij DSM.
Dat de materialen tak nu helemaal in de etalage komt werd dan ook met gejuich ontvangen door beleggers.
Als Herna nu hetzelfde kunstje flikt met de Post tak dan kunnen PostNL beleggers ook een keer juichen....

Ik zit in PostNL en blijf daar ook in om een aantal redenen:

- de groei sector waarin het bedrijf actief is
- het (inmiddels) riante dividend
- de eeuwige kans (hoop) op een overname
- het gebrek aan een veel beter alternatief op de beurs (de meeste aandelen staan torenhoog, bij PostNL zie ik nog ruimte voor groei)

Lector
0
Jason Voorhees
2
Bij Jalen is het glas halfvol, bij Lector halfleeg. Tis ook hoe je erin gerold bent.
Ik heb ooit 50.000 aandelen PostNL gekocht onder de 2,- euro gemiddeld. Grotendeels verkocht nog 10.000 over.
Kortom veel aan verdiend, bij mij is het glas dus halfvol.
Zit je erin voor 5,- euro kan ik me voorstellen dat het glas nog steeds half leeg is.
Objectief gezien, zijn er goede stappen gezet in het corona tijdperk en in het niet al te verre verleden zijn er ook een behoorlijk aantal mislukkingen aan te wijzen.
Over de toekomst ben ik redelijk positief ondanks mijn afbouw, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik het gevoelsmatig niet normaal vind dat de index van een goede 600 punten nu op 800 punten staat. Dat geeft mij gewoon een onbehaaglijk gevoel. Kun je zeggen PostNL is goedkoop gewaardeerd, ok, maar gaat het naar beneden dan gaat alles. Ik blijf belegd maar heb gewoon wat geld van de tafel gehaald, overigens niet alleen bij PostNL;-)

[verwijderd]
0
Vanochtend even gekeken naar een herhaling van "Laat" op Een van de VRT. Daarin was een onderwerp over de economie nu vergeleken met pre-pandemie. Er werd tussen neus en lippen even gezegd dat de on-line verkopen weer hetzelfde waren (in Belgie). Kan ik mij niet voorstellen. Maar ja, dat is een gevoel en niets waard!
Kretínský
0
Omzet Hennes & Maurtiz trekt aan
Woensdag 15 September 2021 | Bron: ABM Financial News
(ABM FN) Hennes & Mauritz heeft in het derde kwartaal van 2021 de omzet flink zien aantrekken. Dit maakte het Zweedse modeconcern woensdag bekend.

In het afgelopen kwartaal, dat eindigde op 31 augustus, boekte H&M een omzetstijging van 14 procent, gerekend in lokale valuta, tot 55,6 miljard Zweedse kroon, omgerekend circa 5,5 miljard euro. In Zweedse kroon steeg de omzet met 9 procent.

Volgens H&M blijft het sterke herstel zich doorzetten, ondanks dat de winkelketen nog wel last heeft van de coronacrisis. Lockdowns en beperkende maatregelen drukken vooral in Azië op de resultaten, maar in andere markten waar de restricties juist zijn afgebouwd nemen de verkopen in de winkels toe. Ook de online verkopen trekken verder aan.

Exclusief Azië en Oceanië zijn de verkopen in lokale valuta weer op het niveau van voor de crisis.
Jason Voorhees
1
Tis hier tegenwoordig doodstil, Makita, Beertje, Rik ????
Iets gelezen vaag over een ban van de moderator, is er geen terugkeer meer mogelijk???
Saai hoor ;-)
Kretínský
0
quote:

Lector schreef op 14 september 2021 23:58:

[...]

Kijk, nu begin jij het ook al "zeuren" te noemen, zo ontstaat dus (naar mijn mening onterechte) beeldvorming.
Het feit dat ik kritisch ben op bepaalde dingen die Herna zegt of doet (of na laat) wil niet zeggen dat ik zeur. Maar goed, dat zal dan ook de kracht van herhaling zijn :-)

Meer inhoudelijk, je refereert aan het succes van Inpost, maar dat dit bedrijf het momenteel goed doet op de beurs zegt naar mijn mening weinig over het succes van kluisjes.
Dit hele plan voor kluisjes is overigens niet nieuw, het is alleen in een nieuw jasje gestoken. Wellicht zal het een goede investering blijken op termijn maar op dit moment is dat gewoon nog niet zeker.
Het elektrificeren van het wagenpark lijkt mij inderdaad een goede investering, gezien alle milieu eisen.
De investering in de capaciteit lijkt mij ook verstandig, maar hoe ze daar precies invulling aan gaan geven is nog helemaal niet duidelijk geworden, de capaciteit verhogen is een heel ruim begrip, concreet werd Herna niet.
Ik denk dat als je bijna een miljard gaat investeren je heel precies moet kunnen uitleggen welk bedrag waarheen gaat. Nu is het, een beetje naar dat en een beetje naar dat en oh ja, de capaciteit gaan we ook uitbreiden.

Ok en dan is het miljard op ? Kijk, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze op dit moment nog helemaal niet concreet willen worden, dat is een keuze maar zeg dat dan. Nu zeg je feitelijk tegen beleggers, we gaan een groot deel van de winst investeren (en dus niet uitkeren) maar we zeggen alleen globaal waar dat geld heen gaat.
Dat is vage communicatie en als je dan al geen trackrecord van transparantie en succesvolle investeringen hebt dan moet je niet raar opkijken als beleggers nog even de kat uit de boom kijken.

Voorts verwacht je meer complimenten voor Herna, maar waarvoor dan ? Je noemt (en roemt) haar vooruitziende blik, dat vind ik persoonlijk wel meevallen, maar los daarvan kun je toch beter naar de prestaties kijken ?
Noem mij nou eens concreet welke grote successen Herna behaald heeft in de afgelopen 7 jaar ? Kijk ook eens hoe het aandeel gepresteerd heeft de afgelopen 7 jaar ? Vind je dat de koers vooruitgang heeft geboekt ?
Ik wil Herna dolgraag met haar successen complimenteren, maar ik zie ze oprecht nog niet. Doet ze dan alles fout ? Nee, natuurlijk niet, ze heeft ook absoluut wel goede keuzes gemaakt en je ziet dat het bedrijf progressie maakt, zij het enigszins geholpen door corona. Maar kom mij nu niet vertellen dat ze het bedrijf naar de top heeft geholpen met briljante strategische beslissingen.
Persoonlijk ben ik van mening dat ze de afgelopen 7 jaar meer op de winkel gepast heeft. Ze is een aantal buitenlandse avonturen aangegaan die stuk voor stuk mislukt zijn.
Ze heeft Sandd overgenomen (met hulp van politiek Den Haag), kun je van mening over verschillen of dat een goede keuze was, maar stel dat het op termijn goed uitpakt dan heeft ze daar ook wel de absolute hoofdprijs voor betaald.
Er lopen nog wat kleinere projectjes zoals de bezorging van food, maar ook daarvan heb ik persoonlijk nog geen mega successen in de krant gelezen.
Kortom, het loopt allemaal wel door, er zal ongetwijfeld hard gewerkt worden maar Herna een topvrouw ? Nee, (nog) niet voor mij.
Feike Siebesma, dat is een topper, die heeft een volledige en succesvolle transitie van materialen naar food doorgevoerd bij DSM.
Dat de materialen tak nu helemaal in de etalage komt werd dan ook met gejuich ontvangen door beleggers.
Als Herna nu hetzelfde kunstje flikt met de Post tak dan kunnen PostNL beleggers ook een keer juichen....

Ik zit in PostNL en blijf daar ook in om een aantal redenen:

- de groei sector waarin het bedrijf actief is
- het (inmiddels) riante dividend
- de eeuwige kans (hoop) op een overname
- het gebrek aan een veel beter alternatief op de beurs (de meeste aandelen staan torenhoog, bij PostNL zie ik nog ruimte voor groei)

Daar is ie, na wederom een enorme lap verdedigingstekst:

Och jochie, wat zit het je toch allemaal hoog.
Ontspan een beetje, het zijn maar aandelen hoor, daar draait het niet om in het leven :-)


Kretínský
0
Ik denk dat op de roadshows iets gerichter toegelicht is waar de komende investeringen in gaan zitten, dat wordt niet gedetailleerd in de media geklapt. Doet een DHL ook niet.
Kretínský
0
quote:

gpjf schreef op 15 september 2021 09:02:

Waarschijnlijk dan bij Bpost hahaha
Bpost gaat hierop zelfs in de plus ;)
gpjf
0
Bpost is aardig op weg naar de all time low van 7, 26 meen ik. Tsjonge wat een enorme afknapper daar. Direct neemt Post.nl Bpost over haha, nee dat verwacht ik niet. Laten ze daar maar eens schoon schip maken. Bovendien denk ik dat Post.nu al aardig in de markt daar integreert.
Lector
1
quote:

Kretínský schreef op 15 september 2021 09:25:

[...]
Daar is ie, na wederom een enorme lap verdedigingstekst:

Och jochie, wat zit het je toch allemaal hoog.
Ontspan een beetje, het zijn maar aandelen hoor, daar draait het niet om in het leven :-)


Je begint nu echt de weg kwijt te raken Kretínský.
Verdedigings teekst ?? Waartegen zou ik mij dan moeten verdedigen ?

Ik geeft slechts aan hoe ik er tegenaan kijk en waarom ik toch in PostNL blijf zitten, niet meer en niet minder.
Als je denkt dat ik mijn gelijk moet halen of zo ten opzichte van jou, dan wordt het hoog tijd voor je om in therapie te gaan vrees ik ::-)
Kretínský
0
quote:

gpjf schreef op 15 september 2021 09:38:

Bpost is aardig op weg naar de all time low van 7, 26 meen ik. Tsjonge wat een enorme afknapper daar. Direct neemt Post.nl Bpost over haha, nee dat verwacht ik niet. Laten ze daar maar eens schoon schip maken. Bovendien denk ik dat Post.nu al aardig in de markt daar integreert.
Nou, als ik de BPost grafiek van het afgelopen jaar zo bekijk is het een aardig instabiele flipperkast maar denk ik dat Bpost over een maandje toch ook wel weer een bergje zal vormen in plaats van een dalletje
1.723 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront