PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL september 2021

1.723 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
josje52
0
Dit verhaal geldt natuurlijk ook voor de andere pakketbezorgers. Alleen wordt hier een podium gegeven aan klagende post.nl koeriers. Ook vreemd dat de "zelfstandige" niet in vaste dienst wil treden bij post.nl
Cerburus
0
tja omdat je als zelfstandige meer verdient dan in loondienst bij PostNL, ondanks het geklaag, Laat onverlet dat mij gisteren wel duidelijk is geworden dat PostNL de logistieke keten niet geheel onder kontrole heeft. "Men herkent zich niet in het beeld" , als de eerste opmerking richting de 'undercover journalist' is bij de subco of ze liever niet zwart wil verdienen zit er toch wel iets mis. Ik snap dat juridisch dit wel zal kloppen, is verantwoordelijkheid van de subco en niet van PostNL.
Toch vind ik dat je als PostNL dit soort uitwassen in je netwerk dient te indentificeren en op in dient te grijpen. De voorbeelden die gegeven werden gaven mij ook niet echt een goed gevoel over de mogelijke afloop van de rechtszaak in België , men zit er gewoon niet bovenop waardoor dit soort uitwassen ontstaan. Jammer maar ook al jaren hetzelfde..
United We Stand
0
quote:

josje52 schreef op 23 september 2021 08:12:

Dit verhaal geldt natuurlijk ook voor de andere pakketbezorgers. Alleen wordt hier een podium gegeven aan klagende post.nl koeriers. Ook vreemd dat de "zelfstandige" niet in vaste dienst wil treden bij post.nl
Ik vind dit niet zo vreemd, als zelfstandige kun je naast je busje ook je kledij, smartphone, laptop, ... fiscaal laten aftrekken en kies jij voor wie je wel of niet werkt. Ik kan mij niet voorstellen dat de marges niet contractueel worden vastgelegd en niet zomaar eenzijdig kunnen worden aangepast.
FDW8
0
quote:

Cerburus schreef op 23 september 2021 08:27:

tja omdat je als zelfstandige meer verdient dan in loondienst bij PostNL, ondanks het geklaag, Laat onverlet dat mij gisteren wel duidelijk is geworden dat PostNL de logistieke keten niet geheel onder kontrole heeft. "Men herkent zich niet in het beeld" , als de eerste opmerking richting de 'undercover journalist' is bij de subco of ze liever niet zwart wil verdienen zit er toch wel iets mis. Ik snap dat juridisch dit wel zal kloppen, is verantwoordelijkheid van de subco en niet van PostNL.
Toch vind ik dat je als PostNL dit soort uitwassen in je netwerk dient te indentificeren en op in dient te grijpen. De voorbeelden die gegeven werden gaven mij ook niet echt een goed gevoel over de mogelijke afloop van de rechtszaak in België , men zit er gewoon niet bovenop waardoor dit soort uitwassen ontstaan. Jammer maar ook al jaren hetzelfde..
Geheel mee eens. Oppakken die handel en verantwoordelijkheid voor dragen. Uiteindelijk - linksom of rechtsom - ben je als PostNL aansprakelijk, wellicht geeneens juridisch, maar qua reputatie verlies je gewoon. Goede risico-analyses uitvoeren, beheersmaatregelen zoeken (beheersen, afkopen, wat dan ook), maar niet op z'n beloop laten. Valt onder portefeuille van beide RvB leden (HR & Finance / Risk).
Mr_Market
0
'Graag informeert LYNX u over het volgende. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft nieuwe regelgeving geïntroduceerd ter bescherming van particuliere beleggers tegen de risico’s van turbo’s en vergelijkbare producten. Deze regelgeving treedt in werking vanaf 1 oktober 2021 en raakt de turbo’s die in Nederland worden aangeboden aan de in Nederland woonachtigen.

Als gevolg van deze ontwikkeling zal het aanbod van turbo’s waarin u kunt handelen vanaf 1 oktober 2021 afnemen. Via LYNX worden uitsluitend turbo's aangeboden die genoteerd staan op Euronext Amsterdam en welke binnen de maximale hefboom vallen. Het aanbod van deze producten wordt aangepast conform de nieuwe regelgeving. Concreet betekent dit dat wanneer de hefboom boven een bepaalde grenswaarde komt, dit invloed heeft op de verhandelbaarheid van de betreffende turbo. Een turbo komt dan in de zogenaamde “bid-only situatie” terecht, wat wil zeggen dat voor deze turbo enkel nog verkooporders voor het sluiten van de posities kunnen worden doorgegeven.

Uitgebreide informatie over deze nieuwe regelgeving en de impact hiervan vindt u op de website van de AFM en op ons Service Center. Zie hiervoor onderstaande weblinks.'

www.afm.nl/nl-nl/professionals/nieuws...

Ben benieuwd wat dit met de 'manipulatie' van diverse NLD aandelen gaat doen.
MD2018
1
quote:

FDW8 schreef op 23 september 2021 08:39:

[...]

Geheel mee eens. Oppakken die handel en verantwoordelijkheid voor dragen. Uiteindelijk - linksom of rechtsom - ben je als PostNL aansprakelijk, wellicht geeneens juridisch, maar qua reputatie verlies je gewoon. Goede risico-analyses uitvoeren, beheersmaatregelen zoeken (beheersen, afkopen, wat dan ook), maar niet op z'n beloop laten. Valt onder portefeuille van beide RvB leden (HR & Finance / Risk).
Misschien wel maar laten we eerlijk zijn PostNL wil het liefst de mensen zelf in dienst maar als de ZZP liever via aan subcont wil werken dan ligt de verantwoordelijkheid voor groot gedeelte daar. En grootste probleem is nu gewoon personeel krijgen. Heeft PostNL niet alleen last van hoor! DHL / FEDEX/ UPS etc hebben allemaal grote problemen om chauffeurs te vinden. En als je dan de mensen niet zelf kan aannemen dan toch maar voor de subcontr. oplossingen. Oplossing in de markt zit dus in colsolidatie! Oke Sandd was veel te duur maar je kreeg er volume en mensen bij! In Belgie zijn de regels anders dus laten we hopen dat het met een sisser afloopt.

Succes allen!
FDW8
0
Relatief laag volume.
Geen covering short gisteren, dus Kretinksy die koopt.
Ben benieuwd of MW en WQ een nieuwe slag naar beneden slaan.
[verwijderd]
0
quote:

FDW8 schreef op 23 september 2021 09:28:

Relatief laag volume.
Geen covering short gisteren, dus Kretinksy die koopt.
Ben benieuwd of MW en WQ een nieuwe slag naar beneden slaan.
Covering short van gisteren weten we vanavond pas rond 1830.
FDW8
0
quote:

SEVA_ schreef op 23 september 2021 09:39:

[...]

Covering short van gisteren weten we vanavond pas rond 1830.
Oke dank, dacht 1 dag na dato. Ga je nog verder afbouwen (na 4.3 nu) of ''vertrouwen'' (in de markt) weer wat terug?

[verwijderd]
0
quote:

FDW8 schreef op 23 september 2021 09:44:

[...]

Oke, dacht 1 dag na dato. Ga je nog verder afbouwen (na 4.3 nu) of vertrouwen weer wat terug?

Ja ben aan het afbouwen. Wil meer cash achter de hand voor het geval dat. Ik stap echter niet volledig uit vanwege de Tsjech. Bedankt voor je interesse trouwens :)
FDW8
0
quote:

SEVA_ schreef op 23 september 2021 09:47:

[...]

Ja ben aan het afbouwen. Wil meer cash achter de hand voor het geval dat. Ik stap echter niet volledig uit vanwege de Tsjech. Bedankt voor je interesse trouwens :)
Hier exact hetzelfde. Eergister op 4,25 een pluk verkocht. Daarna (gister/eergister) 4,19-4,12 nog een deel teruggekocht.
Plukjes vanaf 4,26 tot nu verkocht, inmiddels 30%. Aanwezigheid short te tricky.
Laat naar verwachting 50% staan exact om dezelfde reden, de Tsjech en overname fantasie. Mocht de koers toch weer gek doen, cash achter de hand om in te stappen gedurende Q3/Q4.
prinszicht
0
quote:

max2 schreef op 22 september 2021 22:57:

Zojuist op tv bij op1 over de bezorgers van post.nl
Even terugkijken is de moeite waard.
Dank voor de tip. Tis bijzonder hoe in deze concurrentie werkt. Alles moet maar gratis blijven voor de consument en binnen 24 uur geleverd worden. Niemand die bedenkt dat het rekenen van een eurootje of 2 voor een stop redelijk is. Gewoon onderaan bij de rekening.

Zo wil ik wat bestellen bij een Zweedse woongigant en zag dat het totaal aan artikelen mij 50 euro bezorgen gaat kosten. Is gewoon een afweging voor het gemak.

Echter een douchedeur bij bol.com, loodzwaar, was gratis. De politiek in de vorm van Pechtold zegt het na zijn vertrek. Ik zeg ook al jaren, alles wat gratis is, heeft geen waarde. Een toeslag bij grote drukte of gewoon een dikke boterham als je een lange dag maakt. Elke dag weer. Tis echt heel simpel maar Herna herkent zich er niet in. Nee, die heeft een stroppenpot van 1 miljard voor als het fout gaat. Ofwel, de emissies die ze 2 keer per jaar doet, gaan straks naar de overheid in de vorm van een boete en belasting.
FDW8
0
quote:

prinszicht schreef op 23 september 2021 10:07:

[...]

Dank voor de tip. Tis bijzonder hoe in deze concurrentie werkt. Alles moet maar gratis blijven voor de consument en binnen 24 uur geleverd worden. Niemand die bedenkt dat het rekenen van een eurootje of 2 voor een stop redelijk is. Gewoon onderaan bij de rekening.

Zo wil ik wat bestellen bij een Zweedse woongigant en zag dat het totaal aan artikelen mij 50 euro bezorgen gaat kosten. Is gewoon een afweging voor het gemak.

Echter een douchedeur bij bol.com, loodzwaar, was gratis. De politiek in de vorm van Pechtold zegt het na zijn vertrek. Ik zeg ook al jaren, alles wat gratis is, heeft geen waarde. Een toeslag bij grote drukte of gewoon een dikke boterham als je een lange dag maakt. Elke dag weer. Tis echt heel simpel maar Herna herkent zich er niet in. Nee, die heeft een stroppenpot van 1 miljard voor als het fout gaat. Ofwel, de emissies die ze 2 keer per jaar doet, gaan straks naar de overheid in de vorm van een boete en belasting.
Prinszicht, dank, je bent kritisch, maar volg je posts altijd. Als je een voorspelling mag maken tussen nu - Q4 cijfers, hoe zie je e.e.a. dan voor je?
Ik doel op zaken als toenemende concurrentie vanuit DHL, margedruk, sociale fraude, etc. etc.
Denk je dat Kretinsky zich serieus aan het front zal melden?
pietje-2005
0
Nu gappie dichten bij 4,373 ? ;-)
Neem aan dat de shorters zich gaan afvragen of ze goed getimed hebben ?
Zouden die al een beetje nerveus worden ? ;-)
Succes
FDW8
0
quote:

pietje-2005 schreef op 23 september 2021 10:18:

Nu gappie dichten bij 4,373 ? ;-)
Neem aan dat de shorters zich gaan afvragen of ze goed getimed hebben ?
Zouden die al een beetje nerveus worden ? ;-)
Succes
Tsja, idd, slotkoers vrijdag.

Ben benieuwd, misschien een nieuwe aanval... ben er niet gerust op nog.
[verwijderd]
0
quote:

SEVA_ schreef op 23 september 2021 09:47:

[...]

Ja ben aan het afbouwen. Wil meer cash achter de hand voor het geval dat. Ik stap echter niet volledig uit vanwege de Tsjech. Bedankt voor je interesse trouwens :)
Iets te vroeg met verkoop 2500 stuks op 4.36. Ik kijk het nu even aan want je ziet gelijk dat wanneer er geen short power is, de koers gewoon omhoog gaat. Ook op laag volume.
Weijs
0
zit er 1tje echt te geilen op de 4,17----4,27-------4,37--------4,47-----etc etc etc............................................................
gpjf
0
Nou mijn daghandeltje van 10 k gekocht op 4,264 net verkocht voor 4,355 , dus mooie deal voor twee dagen
Weijs
3
''We doen het voor de zorg'' ''we doen het voor de ouderen bladiebla'' 6.000.000.000 euro naar air-france-failliet-klm en 0,00 euro naar de zorg. doei
manuss
0
quote:

Weijs schreef op 23 september 2021 10:31:

zit er 1tje echt te geilen op de 4,17----4,27-------4,37--------4,47-----etc etc etc............................................................
Ik ben het niet!
1.723 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 1,238
Laag 1,220
Volume 810.436
Volume gemiddeld 2.234.005
Volume gisteren 810.436

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront