Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Giraffe Capital
1
quote:

Jello schreef op 27 september 2021 16:32:

Wanneer komen die cijfers
13 oktober is de q3 trading update.
Daann
0
quote:

Giraffe Capital schreef op 27 september 2021 16:24:

[...]
Dat is inderdaad de vraag. Ik ben er echter compleet van overtuigd dat dit wel het geval is, JET heeft een hybride model (marketplace + logistics) en dit heeft een aantal gigantische voordelen t.o.v. concurrentie die praktisch puur logistics-spelers zijn. 

1. Hybride model geeft meeste keus voor consument. Wel zo handig om alle restaurants in een app te hebben. 
2. Marketing en andere overheadkosten kunnen worden verdeel over de logistics en marketplace tak, uiteindelijk zal dit betekenen dat JET bij dezelfde efficiëntie goedkoper kan zijn dan de concurrentie (of meer winst maakt).
3. Geen noodzaak om snel te rationaliseren omdat marketplace tak al ultra winstgevend is. JET kan in principe met een break-even logistics-tak nog steeds gigantisch veel verdienen op de marketplace. Als een Deliveroo of een Uber Eats geld wil verdienen moeten ze toch echt gewoon gross profit gaan verdienen op elke delivery order, en dat betekent toch 3/4 euro delivery fee rekenen (zoals ze nu ook doen), en zelfs dat is al niet winstgevend. Ik zie echt geen ruimte voor Deliveroo of Uber Eats om delivery fee op 0 of 1 euro te zetten om proberen marktaandeel terug te veroveren, voor deliveroo zou dat binnen de kortste keer einde oefening betekenen. Ja Deliveroo biedt in de UK nu voor 1 jaar aan amazon prime members gratis delivery, maar alleen boven 25 pond (Zodat de orders nog steeds gross profit positief blijven).

Daarnaast is het heel goed om te beseffen hoe de legacy Just Eat markten in de eerste plaats marktaandeel hebben verloren. Dat was niet omdat Deliveroo of Uber Eats goedkoper dan JET waren, maar omdat Deliveroo en Uber Eats een heel nieuw soort aanbod creëerde van restaurants waarbij je eerst nog niet kon bestellen. Wilde je McDonalds bestellen of een lunch bij een luxe bistro dan was tot verkort een de legacy Just Eat markten Deliveroo of Uber Eats de enige met een goed aanbod. Nu JET haar logistics netwerk ook in de legacy Just Eat markten heeft uitgerold heb je deze keus ook bij JET, er is geen redenen meer om naar een andere app te gaan. Wat ik bedoel te zeggen. Prijs is zeker een factor, maar klanten blijven voor het gemak en keuze. 

Verder twijfel ik ook aan de bereidheid van Uber om, maar te blijven spenden. Ze hebben afgelopen jaar al bijna 20% marktaandeel van JET verloren in Londen, maar nog steeds staat hun delivery fee op 4 pond. Als ze echt oneindig kapitaal hadden zou je denken dat ze JET low/zero delivery fee strategie op zijn minst zouden matchen i.p.v. 20% marktaandeel verliezen.

Sinds augustus dit jaar is JET trouwens al begonnen met precies de strategie die ik beschreef, langzaam de delivery fee verhogen. In Londen is deze nu verhoogt naar 1 pond op de meeste bestellingen. De cijfers van q3 en h2 zullen ons in ieder geval laten zien of marktaandeel groei in UK (en andere markten) door zet ondanks een iets hogere delivery fee.
Hoezo hebben andere speler geen marketplace? Uber Eats heeft eenzelfde model. De rest van de spelers weet ik niet. Maar JET is zeker niet uniek in het hebben van een marketplace.
rubbel
0
[quote alias=ceesvanvliet id=13704104 date=202109271546]
Nog 1,61 euro en we zijn er......63.....63......63.......63.... ..63........63
[/quoteHE KEES als dat uikomt, kom je dan bij mij een borrel drinken. dan maken we samen een nieuwe quote.
en jij mag dan aangeven welk aandeel we dan gaan aanprijzen ,let wel louter positief .fijn weekend
Giraffe Capital
1
quote:

TechFocused schreef op 27 september 2021 16:36:

[...]

Hoezo hebben andere speler geen market place? Uber Eats heeft eenzelfde model. De rest van de spelers weet ik niet. Maar JET is zeker niet uniek in het hebben van een market place.
Uber Eats en Deliveroo hebben zeker wel geprobeerd, maar eigenlijk is elke poging tot nu toe mislukt (max een paar procent van de bestellingen). Het is gewoon heel lastig om al deze individuele restaurants op je marketplace platform te krijgen, zeker als ze goed draaien zien ze vaak weinig extra waarde om naast JET ook nog op een ander platform te staan. En al lukt het Uber Eats om in Drenthe een lokale pizzeria op haar platform te krijgen, denk je echt dat deze pizzeria dan via Uber Eats veel bestellingen gaat krijgen? In de stad waar Uber Eats en Deliveroo veel gebruikt wordt zal hun marketplace nog een paar bestellingen krijgen, maar daar buiten helemaal niet. En zonder vraag is het platform voor restaurants waardeloos.

Voor JET is het daar in tegen veel makkelijker om de logistics restaurants te contracteren die al op de Uber Eats en Deliveroo staan. JET heeft natuurlijk al door het hele land (inclusief in de stad) al vraag naar eten door haar marketplace en als een logistics restaurant dan op JET haar platform komt dan betekent dat wel gelijk meer omzet. Daarnaast bestaat een groot gedeelte van de logistics business uit het bezorgen voor eten voor een paar grote ketens. Met deze ketens kan JET per land of zelfs wereldwijd met een deal in een keer honderden restaurants toe te voegen. Veel makkelijker dan duizenden lokale pizzeria's en shoarma tenten langsgaan.
debeursiscrimineel
1
Over 1 jaar zijn er weer 5 nieuwe leveraciers erbij gekomen, snelle jelle, fast ceessie, quick en easy, thuisgemak en tafelprins.Allemaal gaan ze in nederland minimaal 2% MA pakken, het jaar erop komen er weer 5 nieuwe, een oude fiets met een krantentas erop....het is zo makkelijk.
[verwijderd]
0
Flinke eindveiling hoger dan de afgelopen dagen, hopelijk morgen weer herstel en nu echt :-)

ps: beste nieuws van de dag 1,000 nieuwe e-bikes zijn er aangeschaft...
debeursiscrimineel
0
He rubbel, dan ga ik voor unilever, naar 60 euro in een tijdsbestek van 3 jaar , en dan ook 3 jaar lang smikkelen van het mooie DIVIDEND.
Dividend Collector
0
quote:

Alex Future schreef op 27 september 2021 15:27:

De corona is voorbij.

Het geld verschuift naar pre-corona, KLM +5,68, Basic-Fit +0,75%, Shell, ING 3,23% Uniball 6,39%
Ik denk dat je hier gelijk in hebt. De fallen angels worden opgepikt ten koste van de corona winnaars. Ook te zien bij o.a. PostNL. Geleidelijk zie je de rotatie ontstaan, ook met het zicht op een stijgende rente. Als belegger moet je je niet blindstaren op je pareltjes.
stockholder
0
Op 16/9 mijn aandelen verkocht tegen € 73,60 (verlies van ca e 3400 genomen)
Vandaag terug gekocht voor 65,24
De verkoop pakte goed uit. Als de koop net zo goed getimed is, doe ik het er voor.

Met dit aandeel blijft het gokken. (gokken op toekomstige winsten)
rubbel
0
quote:

ceesvanvliet schreef op 27 september 2021 17:58:

Of kraft/ heinz neemt de tent over voor 60 euro
dat maken wij niet meer mee.
ooit 3 jaar in de uni gezeten,natuurlijk een leuk dividend maar voor mij geen koerswinst vandaar nu jet.
Bert12345
0
Dag allemaal. Ik weet dat ik in het verkeerde forum zit, maar ik heb een vraag en mss kunnen jullie mij verder helpen.

Er is een aandeel die tot de pennystocks behoort. Mijn goedkoopste aandeel in porto is KLM.

Hoe dan ook: ik zou hier graag een draadje voor willen opzetten. Hoe doe ik dat? Ja, je mag mij uitschelden, zolang je helpt ;-))
Nuchtere Kijk Op
0
Je zou toch zeggen dat TKWY enorm geholpen wordt met de indirecte QR wetgeving? Ik heb niet eens een smartphone en ben echt niet de enige uitzondering. Ook best nog veel mensen ongevaccineerd en die kunnen dus de horeca NIET meer in. Zelfs een plasje doen (al betaal je ervoor) je mag officieel NIET naar binnen.

Het lijkt me dan toch, dat thuisbezorgd enorm veel extra klandizie gaat krijgen? Of gaat men er hier vanuit dat non vaxxers en mensen met bv. alleen een oude nokia enz. alleen maar zelf willen koken?

Zonder QR code bijna geen bestaan meer? Hoe manipulatief is NL geworden.

rubbel
0
[quote alias=Nuchtere Kijk Op id=13704835 date=202109271950]
Je zou toch zeggen dat TKWY enorm geholpen wordt met de QR wetgeving? Ik heb niet eens een smartphone en ben echt niet de enige uitzondering. Ook best nog veel mensen ongevaccineerd en die kunnen dus de horeca NIET meer in. Zelfs een plasje doen (al betaal je ervoor) je mag officieel NIET naar binnen.

Het lijkt me dan toch, dat thuisbezorgd enorm veel extra klandizie gaat krijgen? Of gaat men er hier vanuit dat non vaxxers en mensen met bv. alleen een oude nokia enz. alleen maar zelf willen koken?

[/quote ik denk van wel hoe gaan die mensen dan die voeding bestellen.
Nuchtere Kijk Op
0
"hoe gaan die mensen dan die voeding bestellen"

Meen je dat echt? Die mensen zoals ik, hebben gewoon internet of een telefoon hoor. Alleen geen whatsapps of hoe heten die dingen ;-)

Ik vraag me echt af, hoelang ik nog een cafetaria/friettent enz. in kan zonder QR of inentingen paspoort of testbewijzen enz.

Nu ik steeds minder kan, en ook NIET zal zwichten, had ik wel gehoopt dat TKWY er positief op zou reageren ;-)
marktwaarde
0
quote:

Sdock schreef op 27 september 2021 17:38:

Flinke eindveiling hoger dan de afgelopen dagen, hopelijk morgen weer herstel en nu echt :-)

ps: beste nieuws van de dag 1,000 nieuwe e-bikes zijn er aangeschaft...
Ik vind zo een verliesrecord ook wel geinig op zich. Morgen ook een rode dag betekent voor het eerst 8 dagen op rij rood. Is toch geinig of niet? Tot nu toe is september iig de slechtste maand in de historie van JET (koerstechnisch).

(P.S. ik heb een long positie).
marktwaarde
1
Nog een paar euro er af en de koers staat op het dieptepunt vlak nadat de coronacrisis uitbrak. Dat is toch bizar!
keimpe$$
0
quote:

Marktwaarde schreef op 27 september 2021 20:21:

Nog een paar euro er af en de koers staat op het dieptepunt vlak nadat de coronacrisis uitbrak. Dat is toch bizar!
Mooi koop momentje dacht ik zo
24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront