CM.com « Terug naar discussie overzicht

CM.COM 2021

3.703 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 182 183 184 185 186 » | Laatste
hhhhh
0
quote:

Paull schreef op 27 oktober 2021 13:36:

Ik ben niet zo bang voor de koersdaling. Afgelopen kwartaalcijfers lagen in lijn met wat we al wisten qua omzet, kortom CM groeit lekker door. Iets wat nog een vraagteken was, waren de marges. Die zijn afgelopen kwartaal onverwachts vrij prima gestegen. Ik zie dus enkel positiviteit in de cijfers. Dat er QoQ geen groei was tav omzet was iets minder, maar Q2 was dan ook een prachtig kwartaal voor CM gezien alle coronaomzet. Met een beetje geluk (is maar net hoe je het bekijkt), volgt Q4 weer een mooi coronakwartaal, de teststraten lopen alweer vol.

Mijn waarderingsmodellen komen toch echt nog steeds op een waardering rond de 55 euro tijdsbestek van 12 maanden en dan ben ik vrij conservatief geweest met omzetprognoses. Uiteraard kan CM maar met weinig metrics gewaardeerd worden vanwege de weinig aanwezige data.

Nogmaals:
1. FCF is positief
2. Omzet groeit prima YoY, nu afwachten wat Q4 doet tov Q3, daar moeten we mooie groei gaan zien.
3. Marges nemen toe
4. Neem eens een kijkje op de site, vele openstaande vacatures. Laat vaak zien dat ze hard groeien, kan uiteraard ook een risico zijn wanneer ze niet gevuld worden.
5. Ze gaan mooi de Fintech kant op, hogere marges, hogere multiplier.

Ik vraag me overigens af of het kleine beetje shorts wat er in CM zit daadwerkelijk de netto shorts betreft of dat dit wellicht hedges zijn. Maargoed die 1,7% shorts zullen het niet laten omvallen hoor...

Nee natuurlijk gaan ze niet omvallen daar is het een te mooi bedrijf voor maar iedereen ziet toch dat we al dagen aan het dalen zijn. Erg jammer als je een mooie winst ziet verdampen daarom koop ik ze later gewoon terug.

na de crash
2
Niels, je zegt hier al maanden dat je niet meer aan markt timen doet omdat je (terecht) hebt ingezien dat dit helemaal niet werkt en je rendement negatief beïnvloedt. Waarom ben je plots van gedacht veranderd? Emotionele beslissingen nemen zijn ook nefast voor je rendement.

Ik hoop dat het goed uitpakt voor je, maar het blijft helaas een gok die vaker mislukt dan lukt.
hhhhh
0
quote:

na de crash schreef op 27 oktober 2021 14:19:

Niels, je zegt hier al maanden dat je niet meer aan markt timen doet omdat je (terecht) hebt ingezien dat dit helemaal niet werkt en je rendement negatief beïnvloedt. Waarom ben je plots van gedacht veranderd? Emotionele beslissingen nemen zijn ook nefast voor je rendement.

Ik hoop dat het goed uitpakt voor je, maar het blijft helaas een gok die vaker mislukt dan lukt.
Klopt maar dit vind ik geen timen meer en ik heb nu ruim 18 euro winst per aandeel en daar ben ik heel tevreden mee. Ik kan het gewoon niet aanzien dat we maar blijven zakken en daarom heb ik ze net na de cijfers verkocht. Ik zat er best groot in omdat ik veel vertrouwen had en eigenlijk ook nog heb. Maar nu is mijn winstveilig gesteld en met die shorters vind ik maar niets. Hetzelfde is geburd bij postnl, JET en Unibal. Als het moment daar is stap ik gewoon weer in maar de trend is helaas dalende. En een overname van een bedrijf wil ook niet zeggen dat de koers gaat stijgen kijk maar naar Jet. En aangezien ik nu toch veel thuis werk normaal sta ik op grote beurzen heb ik veel meer tijd om eventueel bij te kopen.
[verwijderd]
2
Voor diegene hier die er niks om geven dat we al 30 % gezakt zijn wil ik die ook wel mijn gironummer geven.
Als het dan toch niks uitmaakt laat maar komen.
RvdN
0
quote:

Thijme P schreef op 27 oktober 2021 13:51:

www.marketscreener.com/quote/stock/CM...
Ze nemen flink wat mensen aan in de UK.

Het personeelsbestand zal de komende 12 maanden groeien, met een stijging van 25% bovenop de 50% groei van het personeelsbestand dat ze in 2020 tot 2021 hebben doorgemaakt.

Leuke klanten trouwens.

CM.com's het vermogen om bedrijven te helpen de klantbetrokkenheid te stroomlijnen heeft geleid tot verschillende nieuwe klantenwinsten, met felbegeerde namen als: American Express, Kankeronderzoek VK, en Coca-Cola, die allemaal profiteren van CM.com's technologie om hun klantenservice-ervaring te ondersteunen en te innoveren.
Leuk_en_aardig
1
haha, shorters moeten altijd eens gaan terugkopen. Of zijn jullie de bekende shortsqueeze vergeten. Koers kan dan zomaar ineens exploderen.
[verwijderd]
0
Weer op day-low gezet met zeer geringe handel. Ik verwacht vrijdag weer eens een goede groene dag ;-)
[verwijderd]
0
quote:

HorizonL schreef op 27 oktober 2021 16:35:

Weer op day-low gezet met zeer geringe handel. Ik verwacht vrijdag weer eens een goede groene dag ;-)
Extreem geringe handel ja.
Dat lijkt mij nogal logisch want je weet hier echt niet of je een kat in de zak aanschaft.
Mensen worden steeds huiveriger.
Ongelooflijk en onnodig eigenlijk , maarja ik heb mijn zegje hier al niet onder stoelen of banken gestoken.
Nuchtere Kijk Op
3
Er worden mogelijk volop spelletjes gespeeld. Maar ook gewoon de eerste uur beleggers die angstig worden en de winst veiligstellen. En ik zit er NIET in om ff snel winst te pakken. Wil ik best wel, maar met mijn volume, kan ik echt geen zetjes geven zoals bv. een paar grotere partijen nu doen met officiële short meldingen. En in super timen? Ben ik eerder vaak niet bepaald gelukkig bezig geweest ??

En ivoniehe1, ik ga i.d.d. minder posten, ook inhoudelijk. Krijg wel eens de indruk bijna, dat er contrair gehandeld werd hihi. En ja er zijn hier ook posters die ik verdenk van links lullen en rechts vullen. Ik bedoel die mogelijk contrair typen dan dat ze doen. Maar ik ga zeker geen namen meer noemen, eenieder zit er wel/niet voor kort of lang in? Allemaal prima. Dit stukje van AEXtracker ZO denk ik ook: ("Ik verwacht meerdere grote new business deals in de komende 12 maanden en verwacht, dat CM.com voor 2025, meer dan Euro 500Mln omzet draait met een leuke winst en wellicht inmiddels dividend uitkeert tegen die tijd. De organisatie is opgezet om "global player" te worden en die kosten gingen alvast voor de baten uit in 2020-2021.")

En verder heb ik ook achteraf natuurlijk best wel spijt, niet op die top verkocht te hebben. ff tussentijds extra winst opstrijken. Jaja me lesjes door de jaren heen wel geleerd. Ook dus achteraf lullen ;-) NIET te voorspellen, de waarheid wil ik hier wel eens zien over een aantal jaar.

Ook las ik dat iemand die stukken te kort heeft ze terug MOET kopen, dat is ook maar deels waar natuurlijk. Er zijn meerdere mogelijkheden en maar net wat een partij/investeerder voor heeft. Een koers lager zetten voor een overname lijk mij hier niet werken, daar de 2 G's wel heel duidelijk aangeven dat NIET te zien zitten. Een converteerbare obligatiehouder die nu rente ontvangt kan er ook voor kiezen vanaf (53,30) om te zetten naar stocks. En ik denk persoonlijk anders dan iemand die typte die koers gaat niet gehaald worden voor einddatum. In mijn ogen allemaal het negatieve scenario, of mogelijk voor hem/haar de hoop? Ik denk dat als we bv een jaar verder zijn, die koers er zomaar wel eens kan staan. Dat gaat soms sneller dan men vermoed. En ja, er dan achter aan lopen wil ik niet weer zien gebeuren (meegemaakt met andere fondsen) Het is blijft soms allemaal koffie kijken, niemand is alwetend. Ik zeker niet. Maar ik pik af en toe lekker wat aandeeltjes op, maar minder groot dan in het verleden. Vandaag weer 650 stuks erbij en met dat soort plukjes manipuleer ik de markt niet bepaald. Nee het is zo het is, en ik heb de tijd en vertrouwen in CM enz. En dat ik ze met de peergroep veel te goedkoop vind? Heb ik al eerder gezegd en maar goed dat er verschillend over gedacht wordt. En Ivo had het ook over broer konijn, maar die is naar ik denk vooral met technische analyse bezig en daar heb ik al helemaal geen verstand van (ondanks vroegere cursussen van types Als Roy Tostrams enz.)

Wat mij met name hier meer weghoudt is de attitude van bepaalde posters, die altijd iemand graag de schuld willen geven. Een ego of houding die ik naarmate dit fonds groeide en CM dus professioneler werd in mijn ogen die posters evenredig in aantal opliepen. En ik wil het voor mezelf ook leuk hebben, en ga daarom echt minderen. Deze ADHD poster van alweer een tijdje, wordt juist wat rustiger, waar een ander bij dalingen drukker wordt ;-) Ook heb ik wel te doen met bv. Niels Koerts van IEX die bijna de schuld krijgt waarom het hier lager gaat hihi.

Kijk deze quote kwam bv voorbij (na de crash) en is een waarheid als een koe en dat realiseren zich velen zich blijkbaar niet: "Veel te veel mensen hier en in andere fora staren zich blind op de dagkoers. Snel rijk worden, liefst morgen al. Zo werkt het niet, je moet de dalen meenemen om de pieken te kunnen bereiken. Er zijn geen shortcuts."

Kort gezegd zonder risico vaart niemand wel, en ja er is geen kortste weg naar Rome (lees naar koersdoel Niels) enz. Zo toch weer ff me best gedaan, was toch wat getriggerd hihi
[verwijderd]
1
quote:

Nuchtere Kijk Op schreef op 27 oktober 2021 18:30:

Er worden mogelijk volop spelletjes gespeeld. Maar ook gewoon de eerste uur beleggers die angstig worden en de winst veiligstellen. En ik zit er NIET in om ff snel winst te pakken. Wil ik best wel, maar met mijn volume, kan ik echt geen zetjes geven zoals bv. een paar grotere partijen nu doen met officiële short meldingen. En in super timen? Ben ik eerder vaak niet bepaald gelukkig bezig geweest ??

En ivoniehe1, ik ga i.d.d. minder posten, ook inhoudelijk. Krijg wel eens de indruk bijna, dat er contrair gehandeld werd hihi. En ja er zijn hier ook posters die ik verdenk van links lullen en rechts vullen. Ik bedoel die mogelijk contrair typen dan dat ze doen. Maar ik ga zeker geen namen meer noemen, eenieder zit er wel/niet voor kort of lang in? Allemaal prima. Dit stukje van AEXtracker ZO denk ik ook: ("Ik verwacht meerdere grote new business deals in de komende 12 maanden en verwacht, dat CM.com voor 2025, meer dan Euro 500Mln omzet draait met een leuke winst en wellicht inmiddels dividend uitkeert tegen die tijd. De organisatie is opgezet om "global player" te worden en die kosten gingen alvast voor de baten uit in 2020-2021.")

En verder heb ik ook achteraf natuurlijk best wel spijt, niet op die top verkocht te hebben. ff tussentijds extra winst opstrijken. Jaja me lesjes door de jaren heen wel geleerd. Ook dus achteraf lullen ;-) NIET te voorspellen, de waarheid wil ik hier wel eens zien over een aantal jaar.

Ook las ik dat iemand die stukken te kort heeft ze terug MOET kopen, dat is ook maar deels waar natuurlijk. Er zijn meerdere mogelijkheden en maar net wat een partij/investeerder voor heeft. Een koers lager zetten voor een overname lijk mij hier niet werken, daar de 2 G's wel heel duidelijk aangeven dat NIET te zien zitten. Een converteerbare obligatiehouder die nu rente ontvangt kan er ook voor kiezen vanaf (53,30) om te zetten naar stocks. En ik denk persoonlijk anders dan iemand die typte die koers gaat niet gehaald worden voor einddatum. In mijn ogen allemaal het negatieve scenario, of mogelijk voor hem/haar de hoop? Ik denk dat als we bv een jaar verder zijn, die koers er zomaar wel eens kan staan. Dat gaat soms sneller dan men vermoed. En ja, er dan achter aan lopen wil ik niet weer zien gebeuren (meegemaakt met andere fondsen) Het is blijft soms allemaal koffie kijken, niemand is alwetend. Ik zeker niet. Maar ik pik af en toe lekker wat aandeeltjes op, maar minder groot dan in het verleden. Vandaag weer 650 stuks erbij en met dat soort plukjes manipuleer ik de markt niet bepaald. Nee het is zo het is, en ik heb de tijd en vertrouwen in CM enz. En dat ik ze met de peergroep veel te goedkoop vind? Heb ik al eerder gezegd en maar goed dat er verschillend over gedacht wordt. En Ivo had het ook over broer konijn, maar die is naar ik denk vooral met technische analyse bezig en daar heb ik al helemaal geen verstand van (ondanks vroegere cursussen van types Als Roy Tostrams enz.)

Wat mij met name hier meer weghoudt is de attitude van bepaalde posters, die altijd iemand graag de schuld willen geven. Een ego of houding die ik naarmate dit fonds groeide en CM dus professioneler werd in mijn ogen die posters evenredig in aantal opliepen. En ik wil het voor mezelf ook leuk hebben, en ga daarom echt minderen. Deze ADHD poster van alweer een tijdje, wordt juist wat rustiger, waar een ander bij dalingen drukker wordt ;-) Ook heb ik wel te doen met bv. Niels Koerts van IEX die bijna de schuld krijgt waarom het hier lager gaat hihi.

Kijk deze quote kwam bv voorbij (na de crash) en is een waarheid als een koe en dat realiseren zich velen zich blijkbaar niet: "Veel te veel mensen hier en in andere fora staren zich blind op de dagkoers. Snel rijk worden, liefst morgen al. Zo werkt het niet, je moet de dalen meenemen om de pieken te kunnen bereiken. Er zijn geen shortcuts."

Kort gezegd zonder risico vaart niemand wel, en ja er is geen kortste weg naar Rome (lees naar koersdoel Niels) enz. Zo toch weer ff me best gedaan, was toch wat getriggerd hihi
Je hebt zeker gelijk. Ik ben ingestapt op 25,70. De koers bleef daar een tijdje hangen en leek het dood geld. Koers ging met kleine volumes langzaam up en kwam meer in de picture en werd opgepikt en gepromoot door iex. En een terugval van 45 naar 35 is niet gek en hoort erbij. Maar die oblio en past gewoon niet bij het motto van G keep it simple. En we zullen wel zien of heel de goednieiws Zandvoort show wat oplevert. Een persoon die je quote brandde renewi te pas en te onpas volledig af en laat dat nu net mijn jaartopper zijn. Zo zie je maar iedereen roept wat maar niemand weet hoe de koers morgen laat staan volgend jaar erbij staat.

Nuchtere Kijk Op
4
Kopie via google translate ;-)
"Het Europese bedrijf CM.com van $ 1 miljard blijft uitbreiden in het VK 27-10-2021 | 05:52 uur
Weinig bedrijven hebben het groeipercentage van CM.com in de afgelopen 18 maanden meegemaakt, waarbij het bedrijf eerder dit jaar de felbegeerde status van Europese "Eenhoorn" en een marktkapitalisatie van meer dan $ 1 miljard bereikte.

De drijvende kracht achter deze groei is de ondernemerswens van CM.com om door te gaan met het herhalen van zijn productstapel, terwijl de activiteiten over de hele wereld worden uitgebreid, met specifieke aandacht voor de regionale ontwikkeling, waaronder het VK en Ierland.

Het Nederlandse beursgenoteerde bedrijf wordt gezien als de leider in 'conversational commerce', een uitdrukking die is bedacht om de moderne manier te definiëren waarop klanten met bedrijven communiceren via verschillende digitale kanalen zoals WhatsApp, sms, chatbots en voicebots. Het vermogen van CM.com om bedrijven te helpen de klantbetrokkenheid te stroomlijnen, heeft geleid tot verschillende nieuwe klantenwinsten, met felbegeerde namen als American Express, Cancer Research UK en Coca-Cola, die allemaal profiteren van de technologie van CM.com om hun klantenservice-ervaring te ondersteunen en te innoveren .

"Elke sector is de afgelopen 18 maanden op de een of andere manier getroffen door de pandemie, met name bedrijven die producten of diensten rechtstreeks aan consumenten verkopen. Beheer van de enorme toename van vragen van klanten met betrekking tot annuleringen van evenementen, reiswijzigingen of online bestellingen heeft een enorme druk gelegd op contactcenters. Bedrijven komen nu naar ons op zoek naar hulp om hun klanten de mogelijkheid te geven om contact met hen op te nemen op de manier die de klant wil, terwijl ze het engagementproces zoveel mogelijk automatiseren om de werkdruk op het callcenter te verminderen agenten", aldus James Matthews, Country Manager UK en Ierland voor CM.com.

CM.com ziet de Britse en Ierse markt als een van hun groeigebieden, wat blijkt uit voortdurende investeringen om de teams in Londen en Cork uit te breiden, met speciale divisies die nu gericht zijn op specifieke sectoren zoals muziek en live, sport en entertainment, gastvrijheid en e-commerce . Veel van deze sectoren zijn zwaar getroffen door de recente crisis en CM.com kan een belangrijke rol spelen bij het helpen van getroffen bedrijven om beter weer op te bouwen.

"De afgelopen twee jaar waren de meest uitdagende tijd voor bedrijven in de live-entertainmentsector, waarbij de meeste bedrijven maandenlang volledig stilstonden terwijl de lockdowns werden afgedwongen. Nu we tevoorschijn komen en live-evenementen beginnen te heropenen, hebben we een unieke kans om verander de status-quo, integreer technologie om het zware werk uit handen te nemen van handmatige klantcontacten en om klanten de mogelijkheid te bieden om met bedrijven te communiceren via hun natuurlijke en favoriete communicatiemethoden", aldus James Matthews.

Het lijdt geen twijfel dat CM.com zwaar investeert in deze sectoren; zij waren de evenementsupporter van de recente Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix en leverden de technologische infrastructuur voor ticketing, klantenondersteuning en betalingen bij evenementen. Vorige maand waren ze hoofdsponsor van de Sport Industry Awards in Londen.

Na onlangs te zijn verhuisd naar een speciaal kantoor met uitzicht op St Katherine's Dock, zal het personeelsbestand in het VK en Ierland de komende 12 maanden uitbreiden, met een stijging van 25% bovenop de 50% groei van het personeelsbestand dat ze in 2020 tot 2021 hebben doorgemaakt.

"Het aantrekken van het juiste talent naar CM.com is essentieel voor ons aanhoudende succes. Terwijl sommige van onze concurrenten hun activiteiten de afgelopen 18 maanden afbouwden, zagen we het als een kans om in mensen te investeren en rekruteerden we hele teams van bedrijven die grote delen van hun personeel tijdens de pandemie af te zetten", aldus Matthews.

Deze wervingsstrategie komt CM.com zeker goed van pas tijdens wat algemeen wordt gerapporteerd als een personeelstekort in het VK en Ierland. Het aantonen van dergelijke groeistatistieken over de afgelopen 18 maanden zal CM.com alleen maar positioneren als een aantrekkelijke werkgever in een nog relatief onzekere tijd. "

Thumbs up HorizonL ;-) Hij staat er al voor je LOL En ja bij terug lezen eigen stukje schiet ik zelf in de lach i.z. bijna herschreven spreekwoorden ;-)
[verwijderd]
2
Ach, het gaat net als bij Accell van de Fietsen. Elke zomer als men rijwielen koopt wil men er ook wel een aandeeltje van en stijgt de Accell-koers.
Elke zomer is er ook een nieuwe Formule 1. hihi, haha, LOL
CM-Mienstock
2
Een heel goed voorbeeld van een falling knife. Was ik op 45/46 maar uitgestapt, maar dat is achteraf. Ik zit erin sinds 18,50, dus heb nog altijd een mooie winst staan, maar ik begin langzaamaan toch echt te twijfelen om te verkopen. Fundamenteel is het een goed bedrijf, maar technisch gezien lijkt het op korte termijn alleen maar lager te kunnen. Zeker met alle onzekerheid die momenteel heerst over van alles en nog wat.
hhhhh
0
quote:

CM-Mienstock schreef op 27 oktober 2021 22:57:

Een heel goed voorbeeld van een falling knife. Was ik op 45/46 maar uitgestapt, maar dat is achteraf. Ik zit erin sinds 18,50, dus heb nog altijd een mooie winst staan, maar ik begin langzaamaan toch echt te twijfelen om te verkopen. Fundamenteel is het een goed bedrijf, maar technisch gezien lijkt het op korte termijn alleen maar lager te kunnen. Zeker met alle onzekerheid die momenteel heerst over van alles en nog wat.
Ik heb ze ook op deze prijs gekocht en net na de cijfers met pijn in het hard verkocht. Heb er nu een leuke winst aan over gehouden en blijf het aandeel zeker volgen. Ik doe niet meer aan timen alleen hier is helaas een dalende trend aan de gang die is ingezet door het uitlenen van aandelen door de oprichters zelf door G en G. Ik heb geleerd dat je niet verliefd moet worden op een aandeel en alleen maar de positieve dingen moet zien. Zodra de negatieve trend gestopt is stap ik zeker weer in alleen dit kan best lang duren kijk maar naar JET of Postnl. Iedereen is natuurlijk vrij in het maken van zijn eigen keuzes kijk bijvoorbeeld ook naar fastned eerst 10 euro toen binnen no time naar over de 100 euro. Iedereen zag de bomen al in de hemel groeien en nu staan ze tussen de 50 en 60 euro.

Hopelijk komt er snel goed nieuws en dan kan het ook snel weer omhooggaan maar voorlopig volg ik het even vanaf de zijlijn.
Renno54
3
Customer Story - DHL Parcel Benelux.
About CM.com next icon Customer Stories next icon DHL Parcel Benelux
tracy
Interview Natasja Wientjes, Customer Service Director

DHL Parcel Benelux is part of the Deutsche Post DHL Group: world's largest, leading logistics company.

Automation, digitization, and data analysis enable DHL to improve not only the entire transport and delivery process but also the communication around it. Customer Service receives inquiries from both shippers and recipients; from businesses and consumers. For an easier and faster service approach, a chatbot was launched in 2019.

Read the interview with Natasja Wientjes, Customer Service Director DHL Parcel Benelux, and discover their conversational strategy and their experience with Conversational AI Cloud.

Tracy Chatbot DHL
Conversational AI at DHL Parcel Benelux

What are your expectations of Conversational AI?

"At the end of 2019, we started with a chatbot. We started small to gain experience. We actually expanded this project quickly. The bot is already being used a lot, alongside the traditional telephony and email channels.

Now we want to take the next step, to make the bot more intelligent. We've set the goal to make more digital channels available, to easily answer the more simple questions quickly. First, we focus on our consumer recipients.

By starting small, you can take time to analyze the data. What questions are coming in? But also: how can we make the bot more intelligent? So not just a scripted bot, not just a standard answer, but include context, such as time. This way we can provide recipients with an answer in the right context. If you expect your package between 1:00 and 3:00 p.m., you'll get a different answer at 12:00 p.m. than when you chat at 1:30 p.m."

Do you have integrations with your own business systems?

"Yes. At the beginning of this project, we put a lot of energy into establishing relationships with our core systems. This way the bot can retrieve the right information and we can extend this with more context. This way we can help everyone with the right answer"

Agile Collaboration

"The best part of our collaboration is that we do it in an agile way. We work in short sprints, which allows us to adjust very quickly and focus on the right things."

-

Natasja Wientjes, Customer Service Director DHL Parcel Benelux
Renno54
1
AXI Offers Better Shopping Experience with SoftPOS.
AXI leverages CM.com's SoftPOS app, so retailers can offer their customers a better shopping experience.

About CM.com next icon Customer Stories next icon AXI

Prepared for the Future

The Breda-based company AXI works for customers in various sectors such as government, healthcare and retail.

Mike Snepvangers, Commercial Director Retail at IT service provider AXI, ensures that customers such as De Bijenkorf, Intratuin, NS Stations and Pets Place are ready for the future.

Retail Trends and Developments

The retail sector is facing major changes. It is important for AXI to be up to speed with the latest trends and developments and support its customers. At the moment, two trends stand out, Mike observes.

"Consumers want to do more themselves, such as scanning products and paying directly without having to involve a sales representative. This is what we call 'customers becoming cashiers'." Moreover, the commercial director sees that retailers want staff to be more present on the store floor."

That way, they are closer to customers to give advice and can also handle other processes, such as counting stock or receiving deliveries."

RCS messaging
From PDA and Cash Register

Store personnel are using PDAs to count stock or receive and record deliveries. AXI chooses to expand the logistics functionality on that PDA with a cash register functionality, so that store personnel can also handle payments.

Until now, this was done with a separate device, Mike explains. And that is what his retail clients wanted a solution for.

Soft-POS
To Everything on a Single Device

"Having one device to record the transaction and another to handle the payment is not practical. Retailers want to see the staff on the store floor, but not equip them with all kinds of devices.

The staff must have their hands free and be able to help the customer effectively. The SoftPOS app allows you to do everything on one PDA and I truly consider this to be a disruption."
Renno54
2
CM.com x Coca-Cola

Technology not only makes life easier for users, but it also provides advantages to companies in many aspects. Coca-Cola, always meeting its consumers with the most innovative, entertaining, and easy-to-participate campaigns, chose CM.com and its solutions for its new campaigns.

euro 2020 coca cola
Scan. Enter. Win.

"Scan. Enter. Win." campaigns, in which many consumers may have participated at least once, are very effective promotional activities for big events or campaigns throughout the year. These promotions not only help consumers to feel the spirit but also make them a part of the event by winning prizes.

After having a successful project in Euro 2020 Football Cup, the CM.com x Coca-Cola cooperation continues as part of the ICC T20 World Cup and daily campaigns in different countries.

WhatsApp Business Solution

As a WhatsApp Business Solution Provider, where 2 billion WhatsApp users can chat with a business, we were aware of the popularity of this channel as well as the high demand for the Coca-Cola brand on its own.

Thanks to the necessary settings and infrastructure arrangements, we were able to provide a smooth service with 100% uptime, both during the tournament and in subsequent uses.

In other words, this was the step where all the fun begins, after scanning the QR code on Coca-Cola bottles or dialing in the WhatsApp line to send the codes.

scan enter win coca cola
The Kick-Off

Coca-Cola was seeking a hassle-free experience for its consumers, while also giving them gifts during the Euro 2020 Football Cup. Consumers that scanned the codes on the bottles could win dozens of prizes in a weekly draw. There was also a need for a reliable solution to handle such an important campaign that appeals to large audiences. After many negotiations, they chose WhatsApp Business as the most efficient channel possible and a chatbot as the solution to automatically manage and run all required steps.

Challenges

CM.com had to overcome three main challenges experienced in traditional communication channels:

• Instant Feedback

• Authentication

• System Abuse

Scripted Chatbot

After the campaign setup and channel selection, the last step was to deploy the solution that smoothly manages all these processes without requiring any human intervention, namely the Scripted Chatbot included in CM.com's Mobile Service Cloud.

In the workflow, Coca-Cola defined step-by-step how the chatbot should work: replies to codes or messages sent by the consumer, the time they have to wait before the system triggers the next message, and how the user will be guided in case of possible incorrect code redemption or invalid requests.

coca cola customer story
Overcoming the Challenges

Instant Feedback

At CM.com we believe in the power of the "Mobile First" approach. In this case with Coca-Cola, we knew that a WhatsApp Chatbot is one of the most agile and flexible solutions. Thanks to pre-defined actions, not a single participant was left in doubt after sending an incorrect code or completing all necessary steps. In other words, every participant was guided instantly in every case throughout the journey.

Authentication

Following some countries and tournament rules, consumers are being asked to share their age before submitting their codes. If the consumers' age is eligible to participate according to the defined criteria in the chatbot on WhatsApp, then they are allowed to go to the next step where they will be required to submit their codes. Otherwise, the system was set to reject their submission.

System Abuse

Sometimes having an easy-to-participate campaign format might be easy to misuse as well. A user could submit the same code multiple times, try his luck with the wrong codes over and over, or someone who was rejected once due to an age limitation could restart the conversation with an incorrect age statement. Thanks to our Chatbot's capability, all these worst scenarios were defined to the flow to prevent any cheating or gaining an unfair advantage.

euro 2020 coca cola
Integration Flexibility and 24/7/365 Support

Perhaps one of our strongest abilities to achieve success in our partnership with Coca-Cola was our integration flexibility. Instant confirmation of the code submitted and a notification for the prize winner were all made available by reliable web service integration with different systems.

Moreover, we find it important for our partners and customers to always have somebody at the office with proper knowledge of the project to can provide the right support.

We had the pleasure to provide necessary assistance 24/7 for Coca-Cola to ensure a smooth experience and a successful journey for their consumers.
Renno54
2
King of the Court and CM.com Rise to the Challenge

When it came to organizing a beach volleyball spectacle in the heart of Utrecht, one of the largest cities in the Netherlands, King of the Court rose to the challenge with CM.com and put smart technologies to use to create a safe sports experience.

King of the Court game
A New Form of Beach Volleyball

From Hawaii to Hamburg, Sportworx (the Utrecht-based company behind the King of the Court concept) organizes beach volleyball tournaments globally. Yet, they take an approach that’s different from what you might expect. Their version of the game puts the audience experience front and center. They’ve modified the rules to emphasize speed and dynamics, transforming the game into an entertaining spectacle for both players and audiences alike. After a successful debut in 2017, the event turned out to be a hit and soon led to a series of games played all over the world. And then the COVID pandemic broke out.

A COVID-Safe Stadium

To keep organizing King of the Court events, even in the first year of the pandemic, Sportworx built a COVID-safe stadium in Utrecht. In August 2021, they partnered with CM.com to host another event there. Instead of buying individual tickets for admission, fans bought a ticket to a skybox. This way, groups of friends could enjoy the event while also adhering to COVID-safety rules. The idea was to keep fans inside their skybox as much as possible to avoid contact with others. Organizing a COVID-safe event like this presented many complex challenges. That’s why King of the Court chose to partner with CM.com.

Scanning tickets at King of the Court
Different Groups of Fans

Inside the stadium, there was space for different groups of fans: a VIP terrace, company skyboxes, and seats for “regular” beach volleyball fans. To make sure everything went smoothly, the organizers decided to use seated ticketing. Margriet Verweij, Account Director at Sportworx, explains: “We were looking for a partner that could develop a custom-built shop for us with different kinds of tickets, all in our branded style. CM.com software was a perfect solution for that.” It was also important to collect fan data to be able to communicate optimally.

An All-In-One Platform

That data was collected and segmented in the CM.com Customer Data Platform, which enables you to compile both offline and online customer data. King of the Court also used Mobile Marketing Cloud from CM.com to communicate with fans before, during, and after the event. That enabled them to use the data they’d collected to inform people, for example, about practical matters like parking and COVID safety, but also to stir up excitement about the event. “The software from CM.com let us warm up the crowd nicely during the week before the event. We shared videos about the event, for example, showing some players inviting people to the games and talking about how much they were looking forward to it. People feel personally engaged because they are receiving these messages right on their smartphones,” says Margriet. “And for us as an organization, it’s really valuable to be able to handle the ticketing and the communication with fans using a single platform. Everything worked very well, and it was flexible to use. We can even use it to send out our newsletters or ask attendees by email to fill out a mini-survey to give us their suggestions for improvement.”

Mobile Order at King of the Court
Everyone Feels Like a VIP

Sophie van Gestel, the project manager, says she was very impressed with the Mobile Order application. To minimize personal contact, audience members use a QR code to order and instantly pay for their food and drinks, without leaving their skybox. The order is then delivered to the skybox. “We wanted for people to stay in their skybox as much as possible. That's why we used Mobile Order. And since the orders were delivered right to them, everyone felt like a VIP. Besides that, when people have to go and get their food and drinks at a separate bar and wait in line for a long time, it raises catering costs.”

Unique QR Codes

There were also VIPs in attendance who were treated to free food and drinks. This presented another challenge that the CM.com software solved. For each skybox, the organizer could specify whether a payment was required or not. Each box also had a unique QR code, so the bar staff knew where to bring the orders. As a result, the fans didn’t have to miss a minute of the games.

Margriet sees even more advantages: “Besides making everything easy and accessible for the attendees, the software also lets you keep track of your sales, for example. You can also use it to monitor inventory. For the caterer, it’s extremely useful to have a real-time overview of how much stock they have, so they can use that to their advantage. The software can also be used to send out live push notifications. So, for example, you can encourage people to place an order at a certain time to receive a free signed t-shirt or free refreshments.”

King of the Court Tribune
Building a Community With Mobile Applications

For Margriet, it’s no longer possible to imagine the sports event world without mobile applications. “From the one-time attendee to the die-hard fan, everyone goes to sports events for their own reasons. Mobile applications like the ones provided by CM.com help us offer a custom-made experience for everyone.” She expects that mobile communication will only continue to grow. “I can see lots of different possibilities, also during the event. For example, sharing fun facts about the players exactly when they are about to make a play. Things like that help you engage with your audience and build a community.”

A Partner for the Total Experience

CM.com not only supplied smart technology for the organization, but we were also the experience partner during the event. That was a good fit, says Margriet. “Experiencing an event is a lot more than just being there and having a beer in the stands. It’s also about being in touch with the fans, before and after the event, and keeping them informed in the nicest way possible about everything King of the Court is doing. That’s how we build ties with our target group, both offline and online. The latter is CM.com’s territory, which makes them a very valuable experience partner.” Margriet and Sophie say that they also enjoyed working with CM.com as partners. Following the first collaboration, which took place during the Olympic Qualification Tournament in June, CM.com received a positive evaluation. At that point, it was clear to the organization as well as to CM.com that they were ready to work together to put on a fantastic event two months later. “It was a real team effort,” both of them agree.
Tootje24
1
Sectorgenoot Twilio daalt bijna 20% na tegenvallende cijfers.. die zijn dan ook wel een stukje anders gewaardeerd dan CM.com (P/S: 25).
Quote: “In our view, pandemic tailwinds are fading while the re-opening tailwinds are not kicking in fast enough to offset,” RBC said in a note.
3.703 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 182 183 184 185 186 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 16:03
Koers 7,000
Verschil -0,100 (-1,41%)
Hoog 7,100
Laag 6,900
Volume 26.559
Volume gemiddeld 35.436
Volume gisteren 35.630

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront