Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Marktwaarde schreef op 29 oktober 2021 17:48:

[...]

gaat natuurlijk altijd om de verwachting vs realisatie. Maar voor JET standalone waarschijnlijk wel. Met GRUB erbij 100% niet.
Daarom zag je bij de laatste presentaties ook alle cijfers excl. GRUB.

Nou je zou eens ongelijk kunnen hebben toch :-), de omzet van GRUB komt voorzover ik begreep voornamelijk uit b2b business, en in Amerika gaan die kantoren langzamer open, kortom ik denk dat mogelijk juist beter zal worden, ieder geval tov nu.

Laten we het ieder geval hopen... :-) ...year low vandaag is toch wel een momentje van inkeer voor het management.
langetermijner
1
quote:

Marktwaarde schreef op 29 oktober 2021 17:48:

[...]

gaat natuurlijk altijd om de verwachting vs realisatie. Maar voor JET standalone waarschijnlijk wel. Met GRUB erbij 100% niet.
Daarom zag je bij de laatste presentaties ook alle cijfers excl. GRUB.

H1 presentatie was inderdaad voornamelijk cijfers ex-Grubhub. Bij Q3 presentatie zat Grubhub echter wel gewoon in de cijfers hoor.
Pedro = Jet aan het bijkopen!!
1
quote:

zonsverduistering schreef op 29 oktober 2021 17:37:

En ach beste Pedro, als jij in meer dan 20 bedrijven belegd en ook nog veel real estate hebt dan vraag jij je toch niet af waarom groot aandeelhouders zoals jij ook bent weleens een briefje sturen. Dat mogen geen zorgen zijn voor jou.
Geniet van het weekend waar je ook bent. Parijs of Moskou, het aandeel achterhaald jou wel. Wees allert!!!
Je kan altijd een briefje sturen of een tweet om je ongenoegen kenbaar te maken en aan te geven dat je graag verandering wil hebben van het bestuur! Ik ben nu in Parijs! Vanmiddag reden we hier rond en een van mijn vrouwen vroeg zich af of Nederland moest voetballen vanavond tegen Frankrijk omdat de straten oranje kleurde maar het waren allemaal JET koeriers!
ff_relativeren
11
Gelukkig zijn we spoedig van deze onzin af. Nog maar 4 beursdagen te gaan tot bovenstaande clown het forum verlaat :

quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 21 oktober 2021 23:01:

Het goede nieuws komt nu! Mijn voorspelling is nu de angsthazen uit JeT zijn gestapt de koers binnen 2 weken de €80 aantikt! Zo niet en bij 10abtjes verlaat ik het draadje hier. Tot slot heb ik mijn gisteren gekochte Vopak aandelen met een leuke winst verkocht vandaag dus ik heb nog meer oorlogsgeld klaarliggen en misschien ga ik nog meer takeaway bijkopen (als ik dat doe ga ik eerst uitrekenen of ik niet aan de meldingsgrens kom)!
zonsverduistering
5
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 29 oktober 2021 18:21:

[...]

Je kan altijd een briefje sturen of een tweet om je ongenoegen kenbaar te maken en aan te geven dat je graag verandering wil hebben van het bestuur! Ik ben nu in Parijs! Vanmiddag reden we hier rond en een van mijn vrouwen vroeg zich af of Nederland moest voetballen vanavond tegen Frankrijk omdat de straten oranje kleurde maar het waren allemaal JET koeriers!
Ach pedro toch. Ik heb mijn mening gegeven wb serieus beleggen en het anders etaleren door anderen. Helaas en al verwacht werd dat meteen uitgewist door de robot alhier. Al uw miljoenen en meegetroonde vrouwen en meer natte dromen gedrag wordt hier helaas wel getrollereerd. Gaat u hier rustig door met lettertjes intikken op uw laptop, hopende op zegenrijke vervulling dmv meer aandacht. Het is u gegund. Slaap zacht op uw tochtige zolderkamer. Mocht u wel al die snel tot u toekomende rijkdom verkrijgen, geniet er dan van op een afstandelijke wijze zonder het tentoon te schrijven op een simpel alleen gebruikt laoptoppie. Mijn winst is niet uw geluk en vice versa. Je fantasieen waren echt leuk maar de slijtage zit erin. Neem eff de tijd voor een nieuwe switch en denk erover. Ik zou zeggen..een jaartje of..twee jaar. Neem de tijd en kom dan verfrissend terug. Tot dan.. veel genot in whatever....
arconati
0
Ik dacht dat just Eat enkel een webplatform had, zonder uitvoering (personeel): bezorging door restaurants zelf. Naar mijn mening het enige systeem dat winstgevend kan zijn. Zijn ze daar vanaf gestapt en hoe zit het bij Grub?
boomer92
0
quote:

Huubskeee schreef op 25 maart 2021 00:07:

Ik zit ook flink in JET en voel me idd genaaid. Heb een GAK van 83 en ben in staat om uit te stappen, om niet meer terug te keren.
niet echt een visie , nu ook uit ft gestapt met 3 euro verlies ? wat is je plan dan .
Joost_K
1
quote:

Giraffe Capital schreef op 29 oktober 2021 15:24:

[...]
Onzin, 31 juni 2021 had JET nog +1.5 miljard cash een kredietlijn van 600 miljoen beschikbaar, er vanuit gaande dat JET 300 miljoen nodig heeft om de business te runnen, heeft JET dus nog 1,8 miljard euro cash beschikbaar. In H1 dit jaar was de cashburn 261 milljoen euro, als H2 dit jaar de cashburn weer 261 miljoen is heeft JET dus begin 2022 nog 1,539 miljard. Ik zie niet hoe JET dat geld gaat verbranden in 2022. Dan moet de cashburn 3x hoger liggen dan in 2021, terwijl er juist wordt verwacht dat de winstgevendheid (en dus de cashburn) gaat verbeteren in 2022.
Dit wil ik vooral onderstrepen.

Er is ruime reserve aanwezig om op het huidige niveau nog zeker 2 jaar cashburn door te voeren en tegelijk in europa te groeien in omzet (en winst) in bepaalde landen. Daarnaast is het even stil rond de 'slag om london' maar daar zien de cijfers er ook prima uit.

Als we Jitse mogen geloven op het punt dat het dieptepunt van de verliezen nu wel achter de rug is en nu langzaam de marges weer richting de 0 bewegen, dan kan het bedrijf nog wel langer dan die 2 jaar de concurrentie aan blijven gaan en de eigen markten verder uitbouwen voordat er een cent winst gemaakt hoeft te worden.

Ik snap dat aandeelhouders graag snel rendement/winst zien maar ik zie een overname/groeimachine die gewoon nog op volle stoom doorkan.

Al maak ik me weinig illusies over de amerikaanse markt. Daar denk ik dat het afbouwen van bepaalde markten en focus houden op een paar grote steden als profit pools toch wel de beste strategie is van Jitse "We gaan alleen in markten zitten als er winst te halen is." Groen.

In mijn optiek is het fundament t.o.v. de concurrenten gewoon goed, ook al is het aandeel belabberd gewaardeerd.
[verwijderd]
0
Nog steeds boven de €60?

Soort AFKLM gevoel krijg ik er van, die moet en zal ook maar om en bij de €4 blijven, terwijl het €1waard is dankzij staatssteun.
marktwaarde
0
quote:

Joost_K schreef op 30 oktober 2021 03:25:

[...]

Dit wil ik vooral onderstrepen.

Er is ruime reserve aanwezig om op het huidige niveau nog zeker 2 jaar cashburn door te voeren en tegelijk in europa te groeien in omzet (en winst) in bepaalde landen. Daarnaast is het even stil rond de 'slag om london' maar daar zien de cijfers er ook prima uit.

Als we Jitse mogen geloven op het punt dat het dieptepunt van de verliezen nu wel achter de rug is en nu langzaam de marges weer richting de 0 bewegen, dan kan het bedrijf nog wel langer dan die 2 jaar de concurrentie aan blijven gaan en de eigen markten verder uitbouwen voordat er een cent winst gemaakt hoeft te worden.

Ik snap dat aandeelhouders graag snel rendement/winst zien maar ik zie een overname/groeimachine die gewoon nog op volle stoom doorkan.

Al maak ik me weinig illusies over de amerikaanse markt. Daar denk ik dat het afbouwen van bepaalde markten en focus houden op een paar grote steden als profit pools toch wel de beste strategie is van Jitse "We gaan alleen in markten zitten als er winst te halen is." Groen.

In mijn optiek is het fundament t.o.v. de concurrenten gewoon goed, ook al is het aandeel belabberd gewaardeerd.
Vergis je niet in de penibele staat van GRUB. Die profit pools die ze in de steden hadden worden nu weggevaagd door die fee caps. Steeds meer steden maken die fee caps ook permanent.

Als de rechtszaak die nu wordt gevoerd in New York misgaat en de platforms in het ongelijk wordt gesteld, zullen naar verwachting snel andere steden volgen.

JET en anderen partijen noemen die beperkingen onconstitutioneel maar al ben ik geen jurist lijkt mij het tegendeel waar.. Die maatregelen beschermen juist de positie van de onderliggende partijen.

For Grubhub, the commission caps are currently what stands between it and ebitda profitability, its European parent company Just Eat Takeaway said in a recent presentation to investors. It stated that in the first half of the year, Grubhub suffered an €88m impact from commission caps. Without it, Grubhub would have achieved ebitda earnings of €63m — instead, it posted a €25m loss.

www.ft.com/content/d63d4453-62e0-40e8...
Hendrik Roo
2
Heb er eens goed over nagedacht en kom tot de conclusie dat er een spel wordt gespeeld. De vraag is wie er aan de touwtjes trekt en met welk doel. JET doet het uitstekend en bevindt zich in een groeimarkt. Als partijen als CAT rock en Baupost willen, kunnen ze bij deze volumes en koersniveau's heel gemakkelijk de koers omhoog laten spuiten tot een koers die past bij de waarde van het bedrijf. Dat dit niet gebeurt maar CAT juist handelt op een manier die de koers verder ondermijnt, bewijst dat er een andere agenda is. JET moet worden opgeslokt om zsm tot consolidatie te komen. Want ook de andere grote platforms kunnen niet eindeloos doorgaan met cash burn. De groot aandeelhouders achter deze platforms zijn dezelfde. Zodra JET is verdeeld, is het spel gespeeld en kan het geldverdienen beginnen. Blijf rustig zitten en breidt nog wat uit.
Xq2020
0
Haha, KLM!!!! Net Uit KLM en igestapt met mini winst,[en jet gekocht deze week, met deze koers moeten het wel goed doen. Vallende messen vangen…des….hogere risico…..des hogere wwwwwww
marktwaarde
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 30 oktober 2021 10:46:

Heb er eens goed over nagedacht en kom tot de conclusie dat er een spel wordt gespeeld. De vraag is wie er aan de touwtjes trekt en met welk doel. JET doet het uitstekend en bevindt zich in een groeimarkt. Als partijen als CAT rock en Baupost willen, kunnen ze bij deze volumes en koersniveau's heel gemakkelijk de koers omhoog laten spuiten tot een koers die past bij de waarde van het bedrijf. Dat dit niet gebeurt maar CAT juist handelt op een manier die de koers verder ondermijnt, bewijst dat er een andere agenda is. JET moet worden opgeslokt om zsm tot consolidatie te komen. Want ook de andere grote platforms kunnen niet eindeloos doorgaan met cash burn. De groot aandeelhouders achter deze platforms zijn dezelfde. Zodra JET is verdeeld, is het spel gespeeld en kan het geldverdienen beginnen. Blijf rustig zitten en breidt nog wat uit.
Ik betwijfel dat. Waarom valt CAT JET publiekelijk aan dan? Het lijkt er meer op dat die grote partijen oprecht gefrustreerd zijn.

Bovendien heeft CAT zijn belang fors uitgebreid in de maand september, en ondanks dat is de koers een procent of 15 gedaald.

Op dit niveau ga je ook echt blij zijn met overnamebod. Met een premie van 20% kom je nauwelijks aan de 75 euro per aandeel.

Bert12345
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 30 oktober 2021 10:46:

Heb er eens goed over nagedacht en kom tot de conclusie dat er een spel wordt gespeeld. De vraag is wie er aan de touwtjes trekt en met welk doel. JET doet het uitstekend en bevindt zich in een groeimarkt. Als partijen als CAT rock en Baupost willen, kunnen ze bij deze volumes en koersniveau's heel gemakkelijk de koers omhoog laten spuiten tot een koers die past bij de waarde van het bedrijf. Dat dit niet gebeurt maar CAT juist handelt op een manier die de koers verder ondermijnt, bewijst dat er een andere agenda is. JET moet worden opgeslokt om zsm tot consolidatie te komen. Want ook de andere grote platforms kunnen niet eindeloos doorgaan met cash burn. De groot aandeelhouders achter deze platforms zijn dezelfde. Zodra JET is verdeeld, is het spel gespeeld en kan het geldverdienen beginnen. Blijf rustig zitten en breidt nog wat uit.
Complot denken is altijd leuk, omdat het om zoveel creativiteit vraagt.
KCNIB
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 30 oktober 2021 10:46:

Heb er eens goed over nagedacht en kom tot de conclusie dat er een spel wordt gespeeld. De vraag is wie er aan de touwtjes trekt en met welk doel. JET doet het uitstekend en bevindt zich in een groeimarkt. Als partijen als CAT rock en Baupost willen, kunnen ze bij deze volumes en koersniveau's heel gemakkelijk de koers omhoog laten spuiten tot een koers die past bij de waarde van het bedrijf. Dat dit niet gebeurt maar CAT juist handelt op een manier die de koers verder ondermijnt, bewijst dat er een andere agenda is. JET moet worden opgeslokt om zsm tot consolidatie te komen. Want ook de andere grote platforms kunnen niet eindeloos doorgaan met cash burn. De groot aandeelhouders achter deze platforms zijn dezelfde. Zodra JET is verdeeld, is het spel gespeeld en kan het geldverdienen beginnen. Blijf rustig zitten en breidt nog wat uit.
Denk het ook, CAT en de rest vergroten belang zodat ze genoegen nemen met een lagere overname prijs (100-110)
Ze zullen net zoals bij ABN destijds JET verdelen (iFood naar Prosus, Grub naar Uber of Amazon en de rest naar DH en dus indirect naar Prosus). Zodra JET is ontmanteld kan iedereen winst maken en is consolidatie afgerond.
Hendrik Roo
1
quote:

Marktwaarde schreef op 30 oktober 2021 11:07:

[...]

Ik betwijfel dat. Waarom valt CAT JET publiekelijk aan dan? Het lijkt er meer op dat die grote partijen oprecht gefrustreerd zijn.

Bovendien heeft CAT zijn belang fors uitgebreid in de maand september, en ondanks dat is de koers een procent of 15 gedaald.

Op dit niveau ga je ook echt blij zijn met overnamebod. Met een premie van 20% kom je nauwelijks aan de 75 euro per aandeel.

Waarom CAT JET publiekelijk aanvalt ?
Zie mijn mening.
Jitse wil niet meewerken aan consolidatie en op eigen kracht alles voor zich. Onder andere de voortdurende afwijzing van Prosus betreft IFood is daar een sprekend voorbeeld van. Jitse wordt nu met harde hand gedwongen om in te zien dat partijen snel consilidatie en de daarbij behorende winst willen zien. Je zult zien dat Jitse tot inkeer komt.
[verwijderd]
0
Zo wordt iedere maandagochtend weer spannend. Wereldwijd worden de meeste overname deals op maandag bekend gemaakt.
marktwaarde
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 30 oktober 2021 11:19:

[...]

Waarom CAT JET publiekelijk aanvalt ?
Zie mijn mening.
Jitse wil niet meewerken aan consolidatie en op eigen kracht alles voor zich. Onder andere de voortdurende afwijzing van Prosus betreft IFood is daar een sprekend voorbeeld van. Jitse wordt nu met harde hand gedwongen om in te zien dat partijen snel consilidatie en de daarbij behorende winst willen zien. Je zult zien dat Jitse tot inkeer komt.
Zou kunnen. Maar dat is dan wel een plan B.

Initieel taxeerde zij de combinatie JET en GRUB op een bedrag van 187 euro per aandeel maar is de koers dus een hele andere richting gaan volgen.
DeWalt
2
quote:

KCNIB schreef op 30 oktober 2021 11:18:

[...]

Denk het ook, CAT en de rest vergroten belang zodat ze genoegen nemen met een lagere overname prijs (100-110)
Ze zullen net zoals bij ABN destijds JET verdelen (iFood naar Prosus, Grub naar Uber of Amazon en de rest naar DH en dus indirect naar Prosus). Zodra JET is ontmanteld kan iedereen winst maken en is consolidatie afgerond.
Dit gelegenheidsconsortium kan makkelijk 200 euro betalen met een dergelijke uitkomst. Maar zullen proberen dit veel goedkoper in handen te krijgen. Als er gedeeltelijk in aandelen betaald gaat worden kan het uiteindelijk wel 150 worden denk ik. En dan heeft Jitse weinig meer te willen denk ik.
24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:36
Koers 13,940
Verschil -0,710 (-4,85%)
Hoog 14,530
Laag 13,940
Volume 2.905.307
Volume gemiddeld 2.348.083
Volume gisteren 3.338.410

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront