Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.888 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
ONN
1
quote:

rene l schreef op 2 november 2021 12:16:

Ik wacht heel geduldig het moment af totdat ik een mail krijg met de aankondiging dat ik gemigreerd wordt van Saxo naar Binck.
Haha, maar dat gaat niet gebeuren.

Ik had vorige week contact met Binck i.v.m. het opzeggen van Fundcoach en toen ik vroeg naar de stand van zaken omtrent de PBM-overeenkomst werd mij al verteld dat die er nog niet was en dat de kans ook klein zou zijn dat die er voor komend weekend alsnog zou komen. Blijkbaar heeft Saxo moeite met de margins van Binck.

En wat betreft het platform; ik heb de webinar bekeken over SaxoTraderPro en vond het er toch oke uitzien zo op het eerste gezicht. Gelukkig zijn er ook mensen hier die dat beamen. Word jij niet gewoon een beetje te oud voor verandering? :)
Positivist
1
inderdaad, zou ook graag nog bij Binck hebben gezeten.
Heb in een koersdip een aantal opties teruggekocht uit vrees voor de margin.

naderhand had ik wel voldoende ruimte gehad maar wilde risico niet lopen.
Heeft me zeker paar k gekost.

Dank je wel Saxo.
bdj
0
Ik lees op het beleggersbelangen forum dat de aanstaande migraties tot nader order worden gepauzeerd. Mail zou nog volgen.
Mooi, dan heb ik meer tijd om de posities af te bouwen.
Ron Kerstens
1
quote:

ONN schreef op 2 november 2021 12:44:

[...]
En wat betreft het platform; ik heb de webinar bekeken over SaxoTraderPro en vond het er toch oke uitzien zo op het eerste gezicht. Gelukkig zijn er ook mensen hier die dat beamen. Word jij niet gewoon een beetje te oud voor verandering? :)
Rene wil er niet aan :-) SaxoTraderPro is best ok, er zitten nog wat vreemde onvolkomenheden in maar neem aan dat dit nog wel opgelost gaat worden.

Nogmaals Rene, je kan hier alles instellen en zien zoals je het hebben wilt. Je moet er alleen wat moeite voor doen.

www.home.saxo/nl-nl/platforms/saxotra...
Turfbaas
2
Die gallige [...]:

[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]

"Bedankt voor uw reactie op ons verzoek om uw persoonlijke gegevens in onze administratie bij te werken.Om uw dossier verder compleet te maken hebben wij nog volgende bijkomende informatie/documentatie (één van onderstaande documenten) nodig: 1. Wij hebben uw documenten ontvangen die uw genoemde wenst (xx-yy EUR) om te investeren niet rechtvaardigen. Kunt u alstublieft bevestigen opnieuw uw wenst om te investeren of verstrekken ons andere documenten dat kan valideren met uw wenst om te investeren.Ook, laat ons weten als u andere bron van vermogen hebt."
Zeus
0
quote:

Turfbaas schreef op 2 november 2021 13:35:

Die gallige k*tchinezen:

"Bedankt voor uw reactie op ons verzoek om uw persoonlijke gegevens in onze administratie bij te werken.Om uw dossier verder compleet te maken hebben wij nog volgende bijkomende informatie/documentatie (één van onderstaande documenten) nodig: 1. Wij hebben uw documenten ontvangen die uw genoemde wenst (xx-yy EUR) om te investeren niet rechtvaardigen. Kunt u alstublieft bevestigen opnieuw uw wenst om te investeren of verstrekken ons andere documenten dat kan valideren met uw wenst om te investeren.Ook, laat ons weten als u andere bron van vermogen hebt."
Geweldig! Ik heb ook zoiets gehad maar dat was nog in fatsoenlijk Nederlands. Hier is Google translate bezig geweest. Vermoedelijk een illegale kopie.
Turfbaas
0
Ze zijn hiermee wel een grens overgegaan: heb maar gevraagd om een reactie in begrijpelijk Nederlands maar ga vermoedelijk toch maar over naar elders. De behoefte om de portefeuille 'leeg' te laten voortbestaan (advies VEB) is op dit moment ook niet bijster groot overigens.
Ron Kerstens
1
Ben het geheel met je (Turfbaas) eens, het is te bizar voor woorden om in krom Nederlands allerlei vertrouwelijke informatie bij de klant op de vragen om het dossier aan te vullen. Bij een overstap zal je ook tegen het gedoe rondom je klantdossier aanlopen maar dan wel (hopelijk) op een normale wijze.

Turfbaas
0
Mijn chat:

Ik "Ik heb een ticket van u ontvangen in onbegrijpelijk Nederlands. Ik heb al 30 jaar een effectenportefeuille die door rendement en sparen is gegroeid. Welke informatie dien ik nog aan te leveren? De ticket lijkt vertaald uit het chinees."

Zij "Goedemiddag, ik ga het even nakijken. Een moment geduld a.u.b."

Ik "Misschien is het anders handig als Saskia Klep me even zelf belt!"

Maar nog geen reactie.
closer
3
quote:

Turfbaas schreef op 2 november 2021 13:35:

Die gallige k*tchinezen:
Ik ben ook niet blij met Saxo en ik erger me ook aan slecht Nederlands, maar schelden op de nationaliteit lijkt me niet nodig. Dank u.
Turfbaas
1
Maar de chatbox was het wel met me eens dat het een beetje een rare vertaling was. Met het uiteindelijke antwoord kwam ik niet verder want er werd verteld dat ik moest aangeven wat ik wil investeren maar ik heb geen idee wat daarmee wordt bedoeld. Had in eerste instantie de omvang van de portefeuille opgegeven maar dat strookte niet met de loonstrook die ik had toegezonden.

Misschien maar eens met mijn baas praten omdat het probleem schijnbaar bij de loonstrook zit.
windmolen1
1
Tot nu toe heb ik het idee dat het Saxo bank werkelijk geen r..t kan schelen wat de relatie ervan vindt.
Het ergste vind ik eigenlijk dat je werkelijk geen enkele mogelijkheid hebt om op een fatsoenlijke manier met ze in contact te komen en zaken te bespreken.
De eerste 20 k is al weggeboekt ( ja wat moet je anders?) en dat is nog maar een beginnetje.
Heb overigens in arren moede de AFM ingelicht en ik had de indruk dat ze op zijn zachtst uitgedrukt not amused waren van de situatie en duidelijk op de hoogte. Ik ben vast niet de enige die gebeld heeft. Hopelijk pakken ze die Saxobank nu eens flink aan.
Turfbaas
1
Je hebt gelijk Closer. Voor het eerst liet ik op dit draadje even de emoties de boventoon voeren. Excuses daarvoor!
WM77
0
Ik krijg nu op mijn mobiel dubbele uitvoeringsberichten. Er is ook elke dag weer een nieuw probleem.
WM77
0
quote:

WM77 schreef op 2 november 2021 14:53:

Ik krijg nu op mijn mobiel dubbele uitvoeringsberichten. Er is ook elke dag weer een nieuw probleem.
Ah, komt natuurlijk omdat ik nu 2 apps heb geïnstalleerd. Snel kiezen voor 1 dus maar.
closer
0
quote:

WM77 schreef op 2 november 2021 15:00:

Snel kiezen voor 1 dus maar.
Heb je al een keuze gemaakt? ;-)
optietrader
0
Uit de margin berekening op de site van Saxo lees ik o.a. dit:

"Gedekt geschreven call opties
Als u aandelen in bezit heeft, kunt u calls schrijven op de aandelen die u in portefeuille heeft. Dit wordt gedekt schrijven genoemd. Normaliter kunt u per 100 aandelen 1 call schrijven, zonder vereiste margin. U weet namelijk dat u altijd aan uw (potentiële) leveringsverplichting kunt voldoen omdat u de aandelen al in bezit heeft.

Saxo Bank onderschrijft dit uitgangspunt maar tegelijkertijd hanteert Saxo Bank de regel dat u als optieschrijver altijd in staat moet zijn om de geschreven optie terug te kunnen kopen. Dit betekent dat de ontvangen optiepremie niet ‘vrij te besteden’ is. De actuele optiepremie (die op dit moment benodigd is om de optie terug te kopen) wordt gereserveerd om ervoor te zorgen dat u dit op ieder moment kunt doen. U kunt de ontvangen optiepremie dus niet meer gebruiken om bijvoorbeeld andere effecten aan te kopen."

Hoe moet ik dit interpreteren?
Ik geef even een voorbeeld, stel ik heb 100 aandelen mittal gekocht op 15. De huidige koers is 25
Ik schrijf vandaag een call juni 2022 30 en daar ontvang ik 300 euro voor.

Dan heb ik dus gedekt geschreven, want ik kan aan mijn verplichting voldoen en bij Binck kost dit gedekt schrijven mij geen margin.
Wat is in dit voorbeeld bij Saxo de margin? Ook 0 euro? Dat zou wel moeten, want het heet niet voor niets gedekt schrijven.

Nu geeft Saxo aan dat de ontvangen optiepremie niet vrij te besteden is, dat kan ik nog een beetje begrijpen.
Maar wordt er van mijn VBR ook nog eens 3000 euro geblokkeerd omdat ik altijd aan mijn verplichting moet kunnen voldoen vanwege de call 30 ?

Of wordt alleen de ontvangen premie à 300 euro geblokkeerd en kost het me verder geen extra margin en VBR?
A3aan
0
Tot nu toe geen problemen met het schrijven en ik heb redelijk veel puts en calls geschreven staan maar mijn "initial margin beschikbaar" blijft tot nu toe met een redelijk bedrag beschikbaar. Dat valt alleszins mee.
7.888 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
869,01  -5,01  -0,57%  17:09
 Germany40^ 17.904,40 -1,02%
 BEL 20 3.857,75 -0,67%
 Europe50^ 4.936,92 -1,06%
 US30^ 37.772,34 -1,51%
 Nasd100^ 17.243,16 -1,60%
 US500^ 5.002,21 -1,38%
 Japan225^ 37.370,14 -1,65%
 Gold spot 2.334,83 +0,81%
 EUR/USD 1,0710 +0,12%
 WTI 82,34 -0,68%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +5,27%
RENEWI +3,78%
B&S Group SA +2,64%
Fugro +2,62%
Flow Traders +2,36%

Dalers

ADYEN NV -18,10%
Alfen N.V. -5,92%
VIVORYON THER... -5,70%
WDP -5,24%
CM.COM -3,22%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront