Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
de juiste keus
0
Hai zullen de cijfers morgen zo slecht zijn ? heb de hoop aangezien Fredriksen aandelen koopt van niet........(heb aandelen en callopties óók nov. dus die veren niet meer op) twijfel slaat toe is nooit goed op de beurs......ik zie wel
Risky bets
0
Fredriksen Koopt voor de lange termijn in.

Ik denk ongeveer -0.5 tot -0.55 USD adjusted EPS, wat ongeveer in lijn is met analysten verwachtingen, misschien kleine mis. Groter issue is de Q4 guidance, daar zijn analisten VEEL te positief over, zeker aangezien het nu al November is (seasonally beste maand) en er nog weinig tekenen van oke rates zijn.

Maar bedenk wel, hoe slechter de korte termijn is, hoe beter de lange termijn outlook is. Als Q4 2021 tegen valt, zullen mensen schepen blijven schrappen en blijft interesse om nieuwbuilds te orderen laag.
belegger1981
0
EUAV.BR zal naar verwachting een daling van de kwartaalomzet laten zien wanneer het de resultaten op 4 november rapporteert. * Het in Antwerpen, Antwerpen gevestigde bedrijf zal naar verwachting een omzetdaling van 62,4% rapporteren van $ 240,95 miljoen naar $ 90,651 miljoen een jaar geleden, volgens de gemiddelde schatting van 7 analisten, op basis van Refinitiv-gegevens. * Refinitiv's gemiddelde schatting van analisten voor Euronav NV is voor een verlies van 49 cent per aandeel. Over hetzelfde kwartaal vorig jaar rapporteerde het bedrijf een winst van 22 cent per aandeel. * De huidige gemiddelde analistenbeoordeling van de aandelen is "kopen" en de uitsplitsing van de aanbevelingen is 9 "sterk kopen" of "kopen", 1 "houden" en geen "verkopen" of "sterk verkopen". * De gemiddelde winstraming van analisten was de afgelopen drie maanden met ongeveer 0,3% gedaald. * * Het mediane prijsdoel van Wall Street voor 12 maanden voor Euronav NV is $ 12,81, ongeveer 29% boven de laatste slotkoers van € 9,09.??? * Eerdere kwartaalresultaten (met behulp van de voorkeursmaatstaf voor inkomsten in Amerikaanse dollars).
Vavli
0
quote:

Risky bets schreef op 3 november 2021 11:39:

Fredriksen Koopt voor de lange termijn in.

Ik denk ongeveer -0.5 tot -0.55 USD adjusted EPS, wat ongeveer in lijn is met analysten verwachtingen, misschien kleine mis. Groter issue is de Q4 guidance, daar zijn analisten VEEL te positief over, zeker aangezien het nu al November is (seasonally beste maand) en er nog weinig tekenen van oke rates zijn.

Maar bedenk wel, hoe slechter de korte termijn is, hoe beter de lange termijn outlook is. Als Q4 2021 tegen valt, zullen mensen schepen blijven schrappen en blijft interesse om nieuwbuilds te orderen laag.
Toch is Hugo blijkbaar ook al voor deze winter optimistisch, en ik heb hem nog niet zien uitpakken met peptalk
Hugo De Stoop believes the awaited upturn will flood over the tanker market already this winter. In an interview with ShippingWatch, the Euronav CEO explains the main factors for why he sees this happening.
Risky bets
1
ja, veel analysten zijn ook heel bullish over deze winter. Misschien als la Nina heel koud weer in Azie geeft en er veel gas to oil switching is in electriciteit generatie. Maar normaal gesproken gaan rates vanaf mid december seasonally naar beneden, dus de klok begint wel te tikken.
Coldasice1982
0
Bloomberg consensus:

GAAP loss per share 55c (between 49c and 70c)
Net revenue 68.3M USD (between 53 and 88.6M USD)
Adjusted ebitda loss estimate of 7.47M USD

19 analisten volgen het aandeel waarvan 18 buy, 1 hold en 0 sell.
Gemiddelde target price binnen 12maanden = 10.86 EUR
krach03
0
Ongeacht de resultaten morgen, KBCS zegt dat er geen reden meer is om onder NAV te noteren en heeft dus koersdoel 11,25 euro.

Begrijpelijk, want nieuwbouwprijzen staan op hoogste level in een decennium en je moet er ook nog eens drie jaar op wachten.
Bestaande tankers krijgen dus plots veel meer "waarde" toegedicht.

Indien morgen alles tegenzit, er is grote steun rond acht euro en dat zou dan ook ideale instapkans zijn. Wait and see.
Tordan
0
[quote alias=krach03 id=13785019 date=202111031704]
Ongeacht de resultaten morgen, KBCS zegt dat er geen reden meer is om onder NAV te noteren en heeft dus koersdoel 11,25 euro.

Begrijpelijk, want nieuwbouwprijzen staan op hoogste level in een decennium en je moet er ook nog eens drie jaar op wachten.
Bestaande tankers krijgen dus plots veel meer "waarde" toegedicht.

Indien morgen alles tegenzit, er is grote steun rond acht euro en dat zou dan ook ideale instapkans zijn. Wait and see.
[/quote

Cijfers zullen gewoon slecht zijn, dat is ook wel bekend. Het gaat om het praatje dan wel begeleidende tekst van Hugo. En daar schuilt wederom het grote gevaar. Bij elke presentatie is deze man in staat de koers totaal in elkaar te laten donderen. Veel suc6 morgen, maar verbaas je nergens meer over!
Alfonz
0
quote:

krach03 schreef op 3 november 2021 17:04:

Ongeacht de resultaten morgen, KBCS zegt dat er geen reden meer is om onder NAV te noteren en heeft dus koersdoel 11,25 euro.

Begrijpelijk, want nieuwbouwprijzen staan op hoogste level in een decennium en je moet er ook nog eens drie jaar op wachten.
Bestaande tankers krijgen dus plots veel meer "waarde" toegedicht.

Indien morgen alles tegenzit, er is grote steun rond acht euro en dat zou dan ook ideale instapkans zijn. Wait and see.
-10% is dus morgen zeer realistisch bij opening....?
PAPA JOE
0
Ik hoop dat de koers zich zal zal baseren op wat de toekomst zal brengen
In 2020 werd 11 maal winst gerealiseerd en de koers dook naar beneden omdat de vooruitzichten niet gunstig waren
En 8€ is volgens mij een utopie
Frederiksen heeft gekocht rond de 9€ . Dus ....
Francesco L.
0
Don't know if it has already been said but the EPS estimate is -0,4957 usd (0,43 euro) so this is the reference to keep an eye on. Should it drop at around 9 usd or below, I will hop on.
Poly’dor
0
Ik geloof er wel in dat de cijfers gaan meevallen. Frederiksen is bevriend met De Stoop en dus mocht hij de 2 weken voor de cijfers niet meer kopen. Ik zie hem morgen weer beginnen kopen ongeacht de eerste koersreactie morgen bij opening.
boothram
0
ik verwacht dat er volgend jaar, vanaf januari za gekocht worden door euronav zelf: de enige voorwaarde is dat ze opnieuw winst kunnen maken. in december vallen de dure bareboats weg...die waren dit jaar erg verlieslatend, maar over de ganse barebatperiode niet..
Volgend jaar dus veel minder financiele lasten;zonder die bareboats en met de vernieuwde obligatielenin wordt gemiddeld aan onder 3% geleend.... De afschrijvingen zijn nog altijd fors rond 10%op de vloot... terwijl dit eigenlijk per aandeel ruim l 1$ teveel is...op een 10 jaar oude vloot die al half is afgeschreven, zou maar de helft van daarvan moeten worden afgeschreven... de rest is schroot die eerder aan waarde wint... Indien er over het ganse jaar dus 1$ per aandeel verlies zou zijn, ddan is dat gewoon wat teveel werd afgeschreven.. en ja, ondanks de lage tarieven en ondanks de vele drydocks en relatief hoge financiele lasten( sterk(dalend in 2022)
voda
0
06:26
Wat te verwachten van Euronav: winter is coming!
Straks om 8u komt olietankerrederij Euronav
EURN
0,55%
met de resultaten over het derde kwartaal. De recente instap van de Noorse reder en miljardair John Fredriksen wakkerde de speculatieve koorts aan en wrikte het aandeel (eindelijk) los, maar toch is de boodschap voor het rapport: leg uw verwachtingen laag.

Over de jongste twee jaar is ampel bewezen dat hoge olieprijzen geen garantie zijn voor hoge tankertarieven en vice versa. In het voorjaar van 2020 dook bij de start van de pandemie de Amerikaanse olieprijs onder nul en verkenden de tankertarieven de stratosfeer, door de enorme vraag naar tankers om overtollige olie te stockeren. KBC Securities-analist Olivier Vandewoude merkt op dat in maart en april 2020 gemiddeld 166.000 dollar per dag werd betaald voor een tanker.

2021 is van een heel ander kaliber. De productieverlaging van OPEC kwam er in combinatie met 'opslagtankers' die weer in de vaart kwamen. Het resultaat: een ineenstorting van de tarieven: gemiddeld nog geen 2.800 dollar per dag voor supertankers, 6.500 dollar voor Suezmax-tankers.

Met andere woorden: 2021 wordt, om het met een knoert van een eufemisme te zeggen, geen topper. Mogelijk gloort vanaf 2022 beterschap en dus wordt het vooral belangrijk om uit te kijken naar de vooruitzichten.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
Poly’dor
0
Ebita positief. Verlies van rond de 100 miljoen door 87 miljoen afschrijvingen. Das -0,50$ per aandeel. En prima outlook. Het ergste is achter de rug. Goed zo
voda
0
CEO Euronav: 'We zitten waarschijnlijk op de bodem'
De olietankerrederij Euronav
EURN
0,00%
komt zojuist met cijfers. Zoals verwacht was het derde kwartaal een moeilijke. Onderaan de streep bleef een nettoverlies over van 105,9 miljoen dollar, tegenover een nettowinst van 46,2 miljoen dollar een jaar eerder. Het verlies per aandeel bedroeg in het derde kwartaal 0,53 dollar tegenover een winst per aandeel van 0,22 dollar een jaar eerder.

CEO Hugo De Stoop denkt echter wel dat Euronav voorbij het dieptepunt gevaren is. 'We hebben iedere reden om te denken dat we nu op het dieptepunt zitten van de cyclus, nadat het derde kwartaal de meest lastige was in ons recente geheugen. Naast een seizoensgebonden duwtje voor de winter zijn er ook een aantal katalysatoren die zorgden voor een blijvende toename in de vrachttarieven in het huidige kwartaal.'

'De vraag naar olievervoer is herstellende, dankzij meer vraag naar olie als gevolg van het post-pandemische herstel in de wereldwijde economie', vervolgt De Stoop. 'Daarnaast zien we meer vraag vanuit energieproducenten die naar goedkopere alternatieven zoeken. Voorts zorgt de toenemende productie van het oliekartel OPEC voor meer olie-export. We voorzien dat dit pad zich blijft voortzetten nu de vraag naar olie blijft herstellen richting het pre-coronaniveau.'

www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront