Wereldhave « Terug naar discussie overzicht

Wereldhave - 2021: het beslissende jaar

2.641 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
HCohen
1
www.pen.nl/artikel/wereldhave-verwelk...
Wereldhave verwelkomt Dunkin’ en versterkt F&B-aanbod in Cityplaza Nieuwegein
8 november 2021 Martin Reijmerink
Wereldhave en Dunkin’ versterken de samenwerking met een nieuwe overeenkomst voor een Dunkin’ store in Cityplaza Nieuwegein. Eerder maakte Wereldhave ook al bekend dat Starbucks per december 2021 een nieuwe koffiewinkel zal openen in Cityplaza.

De nieuwe winkel van Dunkin’, met een oppervlakte van circa 76 m², is gelegen aan het centrale middenplein van Cityplaza. De toevoeging van deze sterke food & beverage formule is in lijn met de Wereldhave strategie van Full Service Centers voor een beter dagelijks leven en versterkt het horeca aanbod van het centrum. Dunkin’ opent naar verwachting 17 november 2021 haar deuren.

Over Dunkin’
Dunkin’, opgericht in 1950, is één van ‘s werelds toonaangevende coffee and baked goods merken. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 Dunkin’ winkels die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en nu dus ook in Nederland. Het hoofdkantoor van Dunkin’ is in Canton, Massachusetts, Verenigde Staten. Dunkin’ maakt onderdeel uit van Dunkin’ Brands Group Inc. (Nasdaq: DNKN) family of companies. www.dunkin.nl

Over Cityplaza Nieuwegein
Met maar liefst 170 winkels en horecagelegenheden, een centrale ligging en 5.5 miljoen bezoekers per jaar is Cityplaza het meest complete en veelzijdige winkelcentrum in de regio Utrecht. Cityplaza is het levendige stadscentrum van Nieuwegein, midden in het stadshart met voorzieningen zoals het theater en het Gemeentehuis. Cityplaza heeft een sterke regiofunctie en bedient naast Nieuwegein ook de omliggende plaatsen.
Branco P
1
Dunkin’ Donuts heeft een mooie formule, viel me laatst ook weer op. Trekt veel volk! In de toekomst schijnen ze hun Donuts alleen nog met robotwagentjes thuis te bezorgen.. ;-)
Branco P
0
www.cnbc.com/amp/2021/10/28/amazon-am...

Amazon maakt op eigen retail verlies, alle winst via de Services. Winkels, mits op de juiste locaties, zijn de winstbrengers.
calvaille
1
www.iex.nl/Nieuws/733083/Carrefour-ze...

CF gaat dus online flink uitbreiden. Logisch, ze kunnen niet anders.

Ik ben het eens met Branco dat dit op korte termijn alleen maar verliesgevend gaat zijn. Dus niet heel gunstig voor resultaten CF.

Ik denk wel dat het op langere termijn wel winstgevend kan zijn. Alleen is dat makkelijker voor Amazon&Picnic dan voor CF, AH, etc. Want die hebben nog hun fysieke presence die deels wordt opgegeten door online.

Interessante tijden en ook interessante berichten gezien onze uitgebreide discussie hier.
calvaille
1
quote:

HCohen schreef op 8 november 2021 18:13:

[...]

Valt alleen 'pure e-commerce' daar onder, anders gezegd vallen drives/ afhaalpunten daar ook onder?
de quote van mij waarop je reageerde ging specifiek over thuisbezorging van boodschappen/ levensmiddelen.

Is in alle gevallen interessant(data). Voor dit moment bekijk ik die ontwikkelingen vanuit het perspectief van belegger in og-retail(lees niet direct in E.Leclerc noch Alibaba etc).
Mij hoef je niet te overtuigen in die zin dat ik zie en erken dat de markt aan het veranderen is en verwacht dat we nog meer verschuiving en ontwikkelingen gaan zien(vandaar ook mijn post deze ochtend van het CNBC-artikel) .
Ik zit er zo ook in. Ik denk niet dat fysieke winkels ten dode zijn opgeschreven (dat impliceert NLValue soms met enkele posts, wellicht als reactie op), maar ik denk wel dat er een grote verschuiving plaatsvindt en wie zich niet aanpast, zal ten onder gaan. Dat geldt voor retailers en voor hun verhuurders. Het kan ook zijn dat men wel overleeft, maar tegen structureel lagere winstgevendheid.
HCohen
0
quote:

Branco P schreef op 9 november 2021 08:22:

Dunkin’ Donuts heeft een mooie formule, viel me laatst ook weer op. Trekt veel volk! In de toekomst schijnen ze hun Donuts alleen nog met robotwagentjes thuis te bezorgen.. ;-)
LOL, die robotwagentjes.. die houden we erin ;-)
Branco P
0
quote:

calvaille schreef op 9 november 2021 08:41:

www.iex.nl/Nieuws/733083/Carrefour-ze...

CF gaat dus online flink uitbreiden. Logisch, ze kunnen niet anders.

Ik ben het eens met Branco dat dit op korte termijn alleen maar verliesgevend gaat zijn. Dus niet heel gunstig voor resultaten CF.

Ik denk wel dat het op langere termijn wel winstgevend kan zijn. Alleen is dat makkelijker voor Amazon&Picnic dan voor CF, AH, etc. Want die hebben nog hun fysieke presence die deels wordt opgegeten door online.

Interessante tijden en ook interessante berichten gezien onze uitgebreide discussie hier.
Carrefour wil de online omzet in 5 jaar van 3,3 miljard naar 10 miljard verhogen. Omzet van Carrefour nu is zo'n 71 miljard. Ik zag dat onderdeel van die strategie is: 3.700+ e-commerce-enabled stores. Dat is niet meer dan logisch want veel winkels liggen al op logistiek optimale locaties. Ik neem aan dat Carrefour met dit alles toch op zijn minst van plan is om de totale omzet jaarlijks met 1 miljard te zien toenemen. Dan zit je op 76 miljard totaalomzet waarvan 10 miljard online. Offline dan 66 miljard (is nu ca. 67,7 miljard). Als zou het online gedeelte relatief winstgevender zijn, je hebt nog steeds die 66 miljard omzet offline nodig om massa te creëren (met name inkoopvoordelen). Denk multi-channel mensen. Jullie denken zo single-channel met jullie online-verkopen. Waarom denken jullie dat Amazon in de VS een hele supermarktketen opkoopt? Zij moeten ook eerst die massa creëren op levensmiddelengebied. En net als bij Bol.com (waar Ahold juist dus het tegenovergestelde mee deed door die over te nemen) zijn er synergievoordelen. Iedereen die zijn bestelling bij bol.com ophaalt bij de Appie is voor Ahold extra winstgevend.
NLvalue
0
quote:

calvaille schreef op 9 november 2021 08:43:

[...]

Ik zit er zo ook in. Ik denk niet dat fysieke winkels ten dode zijn opgeschreven (dat impliceert NLValue soms met enkele posts, wellicht als reactie op), maar ik denk wel dat er een grote verschuiving plaatsvindt en wie zich niet aanpast, zal ten onder gaan. Dat geldt voor retailers en voor hun verhuurders. Het kan ook zijn dat men wel overleeft, maar tegen structureel lagere winstgevendheid.
Cavaille - ik heb er weinig nieuws over te zeggen. Hcohen, Branco, en jijzelf praten over ecommerce zonder veel ervaring/expertise , een persoonlijke bias en een significante informatie achterstand.

Zelfs de beste webwinkels zijn "fearful" voor Amazon - dat is met reden: Het verdien model (dat nog steeds niet begrepen wordt, stel ik vast ..) is het monetiseren van traffic. Onverslaanbaar at scale.
fd.nl/bedrijfsleven/1418780/webwinkel...

In de UK is zelfs food-ecommerce voorbij het tipping point. De winstgevend voor retailers is structureel aantrekkelijker. Het potentieel wordt alleen maar gelimiteerd door de consumenten vraag.

Een persoonlijke mening van Hcohen, Branco, jou over die online consumenten vraag (of winstgevendheid) zijn eerlijk gezegd - volstrekt -irrelevant. Pas als je de ecommerce food groeivoet in de UK ziet afvlakken is er iets zinnig te zeggen over "het zal wel meevallen". Maar winstgevender is het al.

UK taxateurs hebben door dat nu zowel food als non-food voorbij het tipping point is - de winkelvastgoed markt structureel anders gaat zijn. Daarom hoor je CBRE UK praten over de polarisatie in market risk premiums en dus taxatie/boekwaardes die gaat komen. En ja - dat is de opmaat voor winkel(centra) afboekingen en sluitingen in het zwakste gedeelte van de markt.

Fr is de volgende markt waar dat gaat gebeuren. Dat zit erg dicht bij het tipping point.

Zwe/NL het laatst - het heeft een goede competitive set

Italie gaat de schok het grootst zijn - Amazon is een formidabele concurrent - en de hypers zijn daar niet op voorbereid.

Ja - dat gaat effect hebben op winkelvastgoed fondsen met een UK en Franse portefeuille voorop. En met een italiaanse portefeuille als potentieel material event. Dus URW,. Merc, Klep, ECP en IGD. En wellicht een restje WHA
HCohen
1
NLvalue, je doet jezelf m.i. geen plezier door ons in je reactie a) allen over één kam te scheren. als je onze respectievelijke bijdragen hebt doorgenomen dan zie je dat er overeenkomsten zijn en ook verschillen b) mijn mening als irrelevant te benoemen terwijl ik enkel participeer in een algemene uitwisseling van beelden en verwachtingen over ontwikkelingen van e-commerce.

Ik verwacht een betere reactie, eerder een nuancering obv mijn laatste vraag aan je. Bij het analyseren van de markt lijkt het mij toch wel zinvol om onderscheid te maken tussen I) fysieke ketens die nu werken aan hun e-commerce footprint en II) E-commerce bedrijven die nu ook fysiek allerlei initiatieven beginnen te ontplooien. Beiden multi-channel, maar toch imho wezelijk verschillend

Het onderscheid maken tussen thuisbezorging/ pure E-commerce en drives/ afhaalpunten als je het hebt over % marktpenetratie lijkt me ook niet onbelangrijk. Immers hoe kun je anders een genuanceerd oordeel maken over de door jouw genoemde percentages.

Dit was mijn vraag obv jouw eerdere opmerking over marktpenetratie van E-commerce;
''Valt alleen 'pure e-commerce' daar onder, anders gezegd vallen drives/ afhaalpunten daar ook onder?''
HCohen
1
Ps Hier een artikel uit de Telegraaf(dank aan commen sense draadje URW); vind ik een goede bijdrage tbv discussie

www.telegraaf.nl/financieel/153280586...
Primark wil veel nieuwe winkels openen
2 uur geleden

LONDEN (ANP/RTR/BLOOMBERG) - Discountkledingketen Primark wil het aantal fysieke winkels met ongeveer een derde uitbreiden. De onderneming houdt ondanks de grote populariteit van shoppen online, die nog sterker werd tijdens de coronapandemie, vast aan zijn strategie van meer bakstenen filialen. Dit terwijl concurrenten zich juist meer en meer richten op de onlineverkoop.

Primark wil het aantal winkels stevig uitbreiden.
Primark, dat onderdeel is van het Britse AB Foods, wil de komende vijf jaar het aantal filialen uitbreiden van 398 naar 530. Het gros van de nieuwe winkels zal in de Verenigde Staten geopend worden. Het winkelbestand daar moet van dertien filialen nu uitgebreid worden naar zestig winkels.

’Wegwerpmode maakt Primark en H&M stuk minder duurzaam’
Primark is een van de weinige grote kledingketens die besloten heeft af te zien van onlineverkopen. De winkelexpansie vindt naast de VS ook in andere voor het bedrijf relatief nieuwe markten plaats als Spanje, Portugal, Italië en Frankrijk. Dat het bedrijf alleen fysiek verkoopt, maakt het uiterst gevoelig voor sluitingen van winkels als onderdeel van coronamaatregelen. Maar toen de winkels weer open mochten zette het herstel snel in. De keten wordt daarbij vooruitgeholpen door de bodemprijzen voor zijn artikelen.

Megadrukte bij Primark: 'Ik kom niet voor m'n plezier'
Plannen voor een webshop heeft Primark ook niet. Het bedrijf investeert wel in het verbeteren van de website om meer van het kledingassortiment te laten zien. Ook wil het bedrijf klanten via de website informeren over de voorraden in winkels. Voor de aankomende feestdagenperiode zegt het bedrijf voldoende spullen in huis te hebben. De keten ziet ook geen noodzaak om de prijzen te verhogen vanwege de gestegen kosten en problemen in de leveringsketen.

Primark opende zijn eerste winkel in 1969 in Dublin. In 2008 kwam de keten naar Nederland. Op dit moment telt de keten meer dan twintig Nederlandse filialen. Het concern is actief in dertien verschillende landen in Europa en de VS.
Branco P
0
Primark is een uitzonderlijk geval. Action is ook zo'n uitzonderlijk geval. Die winkels zijn zo groot en hebben zoveel trekkracht en daarmee omzetvolume.... Daar valt met geen e-commerce-thuisbezorgingsmodel tegen op te concurreren. Daarvoor zijn de marges waarschijnlijk ook te laag.

Ben wel benieuwd of Primark in de VS dan voor enkele van de URW locaties gaat kiezen. Als zij overwegend voor een ander type locatie gaan kiezen, of bijvoorbeeld een deal sluiten met MAC en/of SPG, dan zal het voor URW nog moeilijker worden in de VS. Primark als nieuwe speler, die niet bij jou zit maar wel bij de concurrentie. Dat is taai.
HCohen
0
quote:

Branco P schreef op 9 november 2021 14:41:

Primark is een uitzonderlijk geval. Action is ook zo'n uitzonderlijk geval. Die winkels zijn zo groot en hebben zoveel trekkracht en daarmee omzetvolume.... Daar valt met geen e-commerce-thuisbezorgingsmodel tegen op te concurreren. Daarvoor zijn de marges waarschijnlijk ook te laag.

Ben wel benieuwd of Primark in de VS dan voor enkele van de URW locaties gaat kiezen. Als zij overwegend voor een ander type locatie gaan kiezen, of bijvoorbeeld een deal sluiten met MAC en/of SPG, dan zal het voor URW nog moeilijker worden in de VS. Primark als nieuwe speler, die niet bij jou zit maar wel bij de concurrentie. Dat is taai.
Alles staat of valt niet met een Primark in je mall, maar eens dat het een mooie anchor-store/ traffic-trekker is.

Ze hebben er nu 13 in the good old USA(van de totaal 398 winkels) en nog geen bij Westfield USA.

Eens kijken/ volgen of dat gaat veranderen nav de zojuist aangekondigde uitbreidingsplannen(+132, waarvan 47 in the US).
NLvalue
0
quote:

HCohen schreef op 9 november 2021 11:42:

NLvalue, je doet jezelf m.i. geen plezier door ons in je reactie a) allen over één kam te scheren. als je onze respectievelijke bijdragen hebt doorgenomen dan zie je dat er overeenkomsten zijn en ook verschillen b) mijn mening als irrelevant te benoemen terwijl ik enkel participeer in een algemene uitwisseling van beelden en verwachtingen over ontwikkelingen van e-commerce.

Ik verwacht een betere reactie, eerder een nuancering obv mijn laatste vraag aan je. Bij het analyseren van de markt lijkt het mij toch wel zinvol om onderscheid te maken tussen I) fysieke ketens die nu werken aan hun e-commerce footprint en II) E-commerce bedrijven die nu ook fysiek allerlei initiatieven beginnen te ontplooien. Beiden multi-channel, maar toch imho wezelijk verschillend

Het onderscheid maken tussen thuisbezorging/ pure E-commerce en drives/ afhaalpunten als je het hebt over % marktpenetratie lijkt me ook niet onbelangrijk. Immers hoe kun je anders een genuanceerd oordeel maken over de door jouw genoemde percentages.

Dit was mijn vraag obv jouw eerdere opmerking over marktpenetratie van E-commerce;
''Valt alleen 'pure e-commerce' daar onder, anders gezegd vallen drives/ afhaalpunten daar ook onder?''
Dank je HCohen.

Je opinies zijn uiteraard belangrijk - maar er zit een verschil tussen een opinie gebaseerd op diepe expertise, en een algemene mening.

Zoals TTW ooit eens aangaf - zijn groep bestond uit 100+ professionals met een diverse insteek:

Als een hersenchirurg spreekt , met overtuiging, over zijn vakgebied - zal de beste trauma arts aandachtig luisteren. En omgekeerd. En allebei kunnen ze een mening ventileren over Feijenoord en de kansen voor het kampioenschap. Dat laatste is kroegpraat. Dat eerste professionalisme.

Geen van jullie 3-en heeft e-commerce expertise, en een serieuze informatieachterstand vs de ecommerce wereld. Informatie zoeken is natuurlijk verstandig -

Om in te gaan op de open vragen/misconcepties:

1) drives zitten daar in. Voor de tipping point economics maakt het niet uit - naarmate het % groeit, wordt er naar nieuwe schaal gezocht. Offline retailers zullen de backoffice/fulfillment over de tijd anders inrichten (bijv starten met storepick, door groeien naar darkstores voordat ze investeren in een gerobotiseerd dc)

2) Het verdienmodel van Amazon is het monetiseren van traffic. ~2% van die traffic koopt bij Amzn, 2% bij een Amzn 3rd party seller, en 96% koopt niets, en is daar om informatie te halen/producten te vergelijken,. Amzn verkiest ervoor om zo dicht mogelijk tegen laagst mogelijke kosten op breakeven te zitten op haar eigen 2% - om daarmee veel waarde in de overige 98% te creeren (fees, search, ads, data etc)

Die lage kostenstructuur/break even model zet erg veel druk op de winst van off- en online concurrentie . En de online concurrentie weet dat hun verdienmodel/capabilities om die overige 98% te monetiseren niet in de buurt komt van Amazon.

"ecommerce is niet winstgevend" is lariekoek van 10 jaar geleden van retailers die hun nieuwe concurrent niet begrepen. Daar zijn we hopelijk nu hier met zijn allen wel aan voorbij. Voor italiaanse retailers durf ik dat nog niet stellig te zeggen.

3) primark, lidl - zie punt 2) kosten structuur
HCohen
3
quote:

NLvalue schreef op 9 november 2021 15:49:

[...]
Dank je HCohen.

Je opinies zijn uiteraard belangrijk - maar er zit een verschil tussen een opinie gebaseerd op diepe expertise, en een algemene mening.

Zoals TTW ooit eens aangaf - zijn groep bestond uit 100+ professionals met een diverse insteek:

Als een hersenchirurg spreekt , met overtuiging, over zijn vakgebied - zal de beste trauma arts aandachtig luisteren. En omgekeerd. En allebei kunnen ze een mening ventileren over Feijenoord en de kansen voor het kampioenschap. Dat laatste is kroegpraat. Dat eerste professionalisme.

Geen van jullie 3-en heeft e-commerce expertise, en een serieuze informatieachterstand vs de ecommerce wereld. Informatie zoeken is natuurlijk verstandig -

Om in te gaan op de open vragen/misconcepties:

1) drives zitten daar in. Voor de tipping point economics maakt het niet uit - naarmate het % groeit, wordt er naar nieuwe schaal gezocht. Offline retailers zullen de backoffice/fulfillment over de tijd anders inrichten (bijv starten met storepick, door groeien naar darkstores voordat ze investeren in een gerobotiseerd dc)

2) Het verdienmodel van Amazon is het monetiseren van traffic. ~2% van die traffic koopt bij Amzn, 2% bij een Amzn 3rd party seller, en 96% koopt niets, en is daar om informatie te halen/producten te vergelijken,. Amzn verkiest ervoor om zo dicht mogelijk tegen laagst mogelijke kosten op breakeven te zitten op haar eigen 2% - om daarmee veel waarde in de overige 98% te creeren (fees, search, ads, data etc)

Die lage kostenstructuur/break even model zet erg veel druk op de winst van off- en online concurrentie . En de online concurrentie weet dat hun verdienmodel/capabilities om die overige 98% te monetiseren niet in de buurt komt van Amazon.

"ecommerce is niet winstgevend" is lariekoek van 10 jaar geleden van retailers die hun nieuwe concurrent niet begrepen. Daar zijn we hopelijk nu hier met zijn allen wel aan voorbij. Voor italiaanse retailers durf ik dat nog niet stellig te zeggen.

3) primark, lidl - zie punt 2) kosten structuur
Dank voor je reactie NLvalue,

Ik zie dat je er in verdiept hebt(punt 2 verdienmodel Amazon) en tevens een duidelijke visie hebt.
Punt 1 zie ik anders; het onderscheid is imo juist erg belangrijk voor het potentieel vervolg. Punt 3 werd deze middag al min of meer in een andere post door Branco aangegeven.

De vergelijking is grappig, maar niet van toepassing. Ik zie mijzelf daarin eerder als een forensische bioloog, en mijn twee collega-poster geef ik dan maar de titels neuroloog(Branco) en professor in de fysiologie(calvaille). Wat ik daarmee wil zeggen is, we hebben denk ik alledrie een zekere bagage(mijn interpretatie van de uitwisseling/ uitingen en niveau van eerdere posts) en daarmee recht van spreken. ik stel mijzelf ook de vraag of jij dan wel die hersenchirurg bent, maar misschien kan je mij ooit meer toelichten over jouw achtergrond.

Zoals vaak begint een discussie met grote lijnen, algemene visies. De discussie kan dan op eventueel op detailniveau worden voortgezet. Vaak is dat niet eens nodig, want het ging er juist om om algemene beelden te vergelijken.

Ik mis in je omschrijving/ oordeel van Amazon en E-commerce nog enkele details zoals oa. fiscaliteiten, consumer psychologie/ sociologie, marketing perspectief en ecologisch perspectief. Ondanks dat ik geen behoefte heb om die punten al analyserend tot in detail met jou/jullie onder de loep te nemen en dus voor dit moment genoegen neem met de uitwisseling van visies op grote lijnen, dank ik je wel voor de toelichting van jouw visie over het verdienmodel van Amazon en jouw verwachtingen mbt te verwachte marktontwikkeling. Tevens dank ik beide andere voor een interessante discussie.
NLvalue
2
@Hcohen- mijn achtergrond is aan bod gekomen: on- en offline retail wereldwijd met focus op verdienmodellen in de keten.

Wat ik hierboven schreef heeft weinig met mijn visie te maken - wel veel met de realiteit van die wereld als je hem zou kennen.

Geen kroegpraat

Vrij helder dus dat ik geen maanden hier ga discussieren over dit onderwerp - en ook niet over de rol van Goldman Sachs , cash flow, etc.Ik deel vanuit expertise mijn inzichten, en alleen dan.
Het lukt mij prima om de professionele bijdragen van Junkyard, Free1, Lamsrust, ff, LL TTW, jou etc in een keer naar waarde te schatten.

Omgekeerd lijkt me dat ondertussen ook prima mogelijk.

HCohen
0
www.reuters.com/business/retail-consu...
EXCLUSIVE Amazon seeking to settle EU antitrust investigations, sources say
By Foo Yun Chee

2 minute read
BRUSSELS, Nov 9 (Reuters) - Amazon (AMZN.O) is seeking to settle two EU antitrust investigations to stave off potential hefty fines and orders to change its business practices, people familiar with the matter said.

The European Commission in November last year charged the world's biggest online retailer with using its size, power and data to push its own products and gain an unfair advantage over rival merchants that sell on its online platform.

It also opened an investigation into Amazon's possible preferential treatment of its own retail offers and those of marketplace sellers that use its logistics and delivery services.

Amazon is engaged in preliminary discussions with the EU competition enforcer and has offered concessions to address their concerns, the people said.

Settlement talks can take months to wrap up, with no guarantee that both sides will reach an agreement.

Amazon, however, may find a receptive ear in EU antitrust chief Margrethe Vestager compared to Alphabet unit Google, which tried but failed to settle with her.

Vestager, who has taken a tough line with Apple and Facebook as well, has cited Amazon's willingness in 2017 to offer concessions to settle an investigation into its distribution deals with e-book publishers in Europe, which she subsequently accepted.

An offer to settle gives a company an opportunity to take the edge off regulatory demands for changes to business practices seen as anti-competitive.

The Commission, which can fine companies up to 10% of their global turnover, declined to comment. Based on last year's revenue, that could total around $38.6 billion for Amazon.

Amazon is also under fire in India after thousands of pages of internal Amazon documents examined by Reuters show it ran a systematic campaign of creating knockoffs and manipulating search results to boost its own product lines in India. read more

It also faces a Washington D.C. antitrust lawsuit over its agreements with wholesalers as well as third-party sellers. read more

Reporting by Foo Yun Chee Editing by Louise Heavens and Mark Potter
Our Standards: The Thomson Reuters Trust Principles.

More from Reuters
Sign up for our newsletter
Subscribe for our daily curated newsletter to receive the latest exclusive Reuters coverage delivered to your inbox.

Branco P
2
Jouw achtergrond is helmaal niet on- offline retail wereldwijd NLvalue. Dat zou je wel willen. We hebben de thematiek “toekomst voor retail is multichannel en welke winkellocaties hebben daarin een toekomst” nu wel zo’n beetje van alle kanten belicht. Dat is niet de eerste keer overigens, maar het kon geen kwaad om het nog eens te herhalen.
candide
0
Op 29-11-2007 was de koers van Wereldhave € 74,160 ; vandaag 10 november € 14,260 oftewel 80,77% lager.
De discussie omtrent de toekomst van retail is in zekere zin vermakelijk en lijkt erop alsof het orkest op de Titanic delibereert over de te spelen partituur... . Ik volg het als niet- wetende met genoegen.
calvaille
5
Tja, ik zal hier twee dingen over zeggen:

(1) in je bijdragen spreek je vaak over jezelf als 'professional' en anderen als 'amateurs'. In mijn ervaring (en je kent mijn professionele achtergrond helemaal niet, dus het is leuk dat je daar allemaal uitspraken over doet, die neem ik ter kennisgeving aan) is het zo dat als mensen die het nodig vinden om zichzelf structureel op te hemelen en hun eigen inbreng als superieur te betitelen, dat meestal geen goed teken is. Ik zou je het (ongevraagd) advies willen geven te stoppen jezelf neer te zetten als iemand die meer weet dan een ander - laat dat gewoon aan de lezers/derden ter beoordeling.

(2) een echt expert is ook in staat om in begrijpelijke taal complexe zaken uit te leggen. In de discussie rondom GS en de swaps is meermalen naar boven gekomen dat jij je bedient van cryptische en onduidelijke taal, die niet voldoet aan het criterium 'begrijpelijk uitleggen'. Dus dat zet wat vraagtekens bij de door jou zelf genoemde 'expertise'.

Ik zie de discussie die wij voeren anders - ik probeer van iedere bijdrage wat te leren, of ik het er nu mee eens ben of niet. Ook al deel ik jouw visie over de ontwikkelingen in retail naar online, deel ik niet dat dat per definitie leidt tot 'iedereen wordt opgedoekt door Amazon'. Daar is de markt toch iets te complex voor en spelen er, zoals HCohen ook terecht aangeeft, andere aspecten mee.

quote:

NLvalue schreef op 9 november 2021 18:45:

@Hcohen- mijn achtergrond is aan bod gekomen: on- en offline retail wereldwijd met focus op verdienmodellen in de keten.

Wat ik hierboven schreef heeft weinig met mijn visie te maken - wel veel met de realiteit van die wereld als je hem zou kennen.

Geen kroegpraat

Vrij helder dus dat ik geen maanden hier ga discussieren over dit onderwerp - en ook niet over de rol van Goldman Sachs , cash flow, etc.Ik deel vanuit expertise mijn inzichten, en alleen dan.
Het lukt mij prima om de professionele bijdragen van Junkyard, Free1, Lamsrust, ff, LL TTW, jou etc in een keer naar waarde te schatten.

Omgekeerd lijkt me dat ondertussen ook prima mogelijk.

HCohen
0
Onderstaand reactie op post Wintermans, maar ik zie dat deze inmiddels is verwijderd. De vraag was wie is nu de eigenaar van dit centrum nadat Wereldhave deze had verkocht in 2019.

Wereldhave sold Itis to the Morgan Stanley Real Estate Investing and CC Real on 2019.

www.itis.fi/en/info/common
Itis is among the largest shopping centers in Finland with over 120 stores, over 40 restaurants and services ranging from private to public. On November 30th 2018 Finland's first and only IMAX cinema Finnkino Itis 9-screen multiplex will open. Nearly 18 milloin customers visit Itis annually. Itis is owned and operated by Morgan Stanley Real Estate Investing and CC Real.

www.morganstanley.com/im/fr-fr/interm...
cc-real.com/
2.641 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil +0,080 (+0,57%)
Hoog 14,120
Laag 14,000
Volume 57.121
Volume gemiddeld 90.425
Volume gisteren 87.057

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront