Umicore « Terug naar discussie overzicht

Forum Umicore geopend

929 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
voda
0
Advies van UBS over Umicore
Beurshuis UBS
Aandeel Umicore
Datum 19 oktober 2021
Advies Verkopen
Koersdoel 41,00 EUR

Detail advies
LONDON (Trivano.com) - Op 19 oktober 2021 hebben de analisten van UBS hun beleggingsadvies voor Umicore (UMI; ISIN: BE0974320526) herhaald. Het advies van UBS voor Umicore blijft "verkopen".

De analisten behouden hun koersdoel van 41,00 EUR.

Op 11 februari 2021 publiceerde Umicore zijn jaarresultaten.
voda
0
Advies van Goldman Sachs over Umicore
Beurshuis Goldman Sachs
Aandeel Umicore
Datum 21 oktober 2021
Advies Kopen
Koersdoel 54,00 EUR

Detail advies
LONDON (Trivano.com) - Op 21 oktober 2021 hebben de analisten van Goldman Sachs hun beleggingsadvies voor Umicore (UMI; ISIN: BE0974320526) herhaald. Het advies van Goldman Sachs voor Umicore blijft "kopen".

Het koersdoel wordt door Goldman Sachs verlaagd van 59,00 EUR naar 54,00 EUR.

Op 11 februari 2021 publiceerde Umicore zijn jaarresultaten.
voda
0
Advies van KBC Securities over Umicore
Beurshuis KBC Securities
Aandeel Umicore
Datum 22 oktober 2021
Advies Opbouwen
Koersdoel 54,00 EUR

Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 22 oktober 2021 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor Umicore (UMI; ISIN: BE0974320526) herhaald. Het advies van KBC Securities voor Umicore blijft "opbouwen".

De analisten behouden hun koersdoel van 54,00 EUR.

Op 11 februari 2021 publiceerde Umicore zijn jaarresultaten.
voda
1
09:24
Rivaal Umicore stapt uit batterijmaterialen

Umicore-rivaal Johnson Matthey stapt uit batterijmaterialen. De reden: niet rendabel genoeg vanwege de grote concurrentie van de goedkopere alternatieven voor de relatief dure NMC-kathodes. Dat is een nieuwe klap in het gezicht van onze eigen Koning van Kathoden UMI -3,67% . Want beleggers maken zich al langer zorgen over de goedkopere concurrentie van LFP-kathoden.

De drie ogenschijnlijk onschuldige letters LFP doen bij beleggers in Umicore met de regelmaat van de klok het angstzweet uitbreken. Umicore is de onbetwist wereldmarktleider in kathoden op basis van nikkel, mangaan en kobalt (NMC). Kathoden met nikkel kunnen bij eenzelfde gewicht meer energie opslaan en zijn dus cruciaal om auto's met een zo groot mogelijke actieradius te bouwen.

Maar het probleem is dat NMC-kathoden vrij duur zijn, zeker nu Tesla en co. almaar meer inzetten op betaalbare instapmodellen. Enter LFP, kathoden met lithium, ijzer en fosfaat. Tesla zweert voor zijn Model 3 al langer bij de LFP-batterijen van het Chinese CATL. Ook Volkswagen-CEO Herbert Diess sprak eerder dit jaar over 'het grote kostenvoordeel' van LFP.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/st...
JdeFL
0
Tijd.be, enkele dagen geleden (8 of 9/11):

Umicore in 2021: as good as it gets?
Welke Bel20'er zit - naast Meleixs - het prominentst onder de motorkap van uw elektrische auto: Umicore of Solvay. Daar zoomden we in het beursweekboek op in.

Umicore is het meest voor de hand liggende antwoord, maar een aantal beurshuizen vreest niettemin dat 2021 een piekjaar wordt voor de bedrijfswinst van de materialengroep. Dat is alleszins de stelling van JPMorgan:

dan volgt een grafiekje met dit:

bedrijfswinst
2018 - 2020: bijna 600M
2021: 976M
2022 boven de 800M
2023 679M
www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
voda
0
Advies van ING over Umicore
Beurshuis ING
Aandeel Umicore
Datum 12 november 2021
Advies Houden
Koersdoel 43,00 EUR

Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 12 november 2021 hebben de analisten van ING hun beleggingsadvies voor Umicore (UMI; ISIN: BE0974320526) herhaald. Het advies van ING voor Umicore blijft "houden".

Het koersdoel wordt door ING verlaagd van 54,00 EUR naar 43,00 EUR.

Op 11 februari 2021 publiceerde Umicore zijn jaarresultaten.
voda
0
11:20
Umicore sinds zomerse piek 3 miljard lichter
Umicore UMI -2,18% b blijft onder druk staan en noteert 2 procent lager op 45,90 euro. Sinds de recordkoers deze zomer is de beurswaarde van de materialengroep met 3 miljard afgetopt, tot 11,3 miljard euro (zie grafiek).

De reden? Beleggers tobben al een tijdje over de toenemende concurrentie in kathodematerialen, vooral van de goedkopere LFP-technologie waar Tesla voor zijn instapmodellen bij zweert. Die vrees is donderdag nu aangescherpt nu rivaal Johnson Matthey in batterijmaterialen de handdoek gooit. In 2021 compenseert de boomende recyclagetak van Umicore ruimschoots de sputterijen batterijentak, maar analisten vrezen dat dat de komende jaren niet meer het geval zal zijn.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/kb...
arconati
1
De eeuwige belofte. Al meer dan 10 jaar. Geen enkele evolutie in de winst per aandeel. Koers wel x 3, stijging op niets gebaseerd. Het gaat op en dan weer neer. Tegen deze achtergrond kan je de adviezen van de beurshuisen alleen maar lullig noemen.
aossa
0
quote:

arconati schreef op 25 november 2021 17:38:

De eeuwige belofte. Al meer dan 10 jaar. Geen enkele evolutie in de winst per aandeel. Koers wel x 3, stijging op niets gebaseerd. Het gaat op en dan weer neer. Tegen deze achtergrond kan je de adviezen van de beurshuisen alleen maar lullig noemen.
"analisten vrezen..."

Edoch er is nog zoveel te recycleren ! (urban mining)
voda
0
Advies van KBC Securities over Umicore
Beurshuis KBC Securities
Aandeel Umicore
Datum 02 december 2021
Advies Kopen
Koersdoel 54,00 EUR

Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 2 december 2021 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor Umicore (UMI; ISIN: BE0974320526) verhoogd van "opbouwen" naar "kopen".

De analisten behouden hun koersdoel van 54,00 EUR.

Op 11 februari 2021 publiceerde Umicore zijn jaarresultaten.
voda
1
Ook Umicore krijgt koopadvies van KBC Securities

Onder de titel ‘Ready for a comeback’ wijdt KBC Securities een uitgebreid rapport aan Umicore UMI -0,23% . Na de recente zwakke prestatie van het aandeel verhoogt analist Wim Hoste zijn rating van ‘bijkopen’ tot ‘kopen’. Zijn koersdoel blijft op 54 euro staan.

De elektrificatie van het wagenpark, die nog maar in het beginstadium zit, wordt een belangrijke groeimotor voor Umicore, zegt Hoste. Het bedrijf heeft een solide positie op de kathodemarkt en verwacht wordt dat de winst uit batterijmaterialen volgend jaar significant gaat aantrekken, ook door de ingebruikneming van de fabriek in het Poolse Nysa.

De analist is ook van mening dat beleggers al te bezorgd zijn over de bedreiging van de combinatie LFP (lithium, ijzer, fosfaat) als batterijmaterialen. Buiten China is LFP nog niet erg in zwang.

Umicore krijgt meteen ook een plaatsje op de Dynamic Top Pick List van KBC Securities.

www.tijd.be/markten-live/live-blog/cf...

voda
0
PERSBERICHT: Umicore en Volkswagen AG richten Europese joint venture voor EV-batterijmaterialen op
Umicore en Volkswagen AG richten Europese joint venture voor EV-batterijmaterialen op

Umicore en Volkswagen AG hebben de intentie een joint venture (JV) op te richten om capaciteit in Europa op te bouwen voor de productie van precursoren en kathodemateriaal voor de bevoorrading van de Europese batterijcellenproductie van Volkswagen AG, waarmee in de regio een aanzienlijke bijdrage wordt geleverd aan de overgang naar schonere mobiliteit.

Dit partnerschap is het eerste in zijn soort binnen de Europese automarkt. Het zal bijdragen tot de verwezenlijking van de ambities van de Europese Green Deal, waaronder de totstandbrenging van een duurzame toeleveringsketen voor batterijen. Het is een sterk signaal voor de verdere uitrol van innovatieve batterijceltechnologieën en -capaciteiten in de regio.

De productiecapaciteit voor precursoren en kathodemateriaal van de JV zou geleidelijk opgevoerd worden en zou in 2025 zijn aanvang nemen met een initiële jaarlijkse productie van 20 GWh voor de fabriek van Volkswagen AG in Salzgitter, Duitsland. Tegen het einde van het decennium zou dit moeten uitgroeien tot een jaarlijkse productiecapaciteit van 160 GWh, wat overeenkomt met een equivalente capaciteit om jaarlijks ongeveer 2,2 miljoen volledig elektrische voertuigen (EV's) aan te drijven.

Naast de voorgenomen JV, zal Umicore tegelijkertijd haar technologische en productiecapaciteiten gestaag blijven ontwikkelen om andere klanten en regio's te bedienen.

"Als leider in materialen voor schone mobiliteit zetten wij ons in om onze klanten in de auto- en batterijcelindustrie te ondersteunen bij hun elektrificatiestrategieën. We zijn zeer verheugd met Volkswagen samen te werken in deze unieke joint venture en zullen onze jarenlange en bewezen expertise in batterijmaterialen inbrengen, evenals ons sterk engagement en onze oplossingen voor de huidige uitdagingen op het vlak van duurzaamheid", aldus Mathias Miedreich, CEO van Umicore. "De complementariteit van onze uitgebreide technologie, innovatie en industriële knowhow, en onze gedeelde duurzaamheidsovertuigingen zullen een sterk kader vormen voor de JV en ons een aanzienlijk voordeel als eerste speler opleveren."

Thomas Schmall, lid van de Directieraad van Volkswagen Group for Technology en CEO van Volkswagen Group Components: "Volkswagen rolt zijn batterijcellenstrategie zeer consequent en aan een hoog tempo uit. De eengemaakte cel van Volkswagen moet van meet af aan toonaangevend zijn op het gebied van prestaties, kosten en duurzaamheid. Met Umicore in zee gaan stelt ons in staat om binnen Europa een geavanceerde bevoorradingsketen uit te bouwen waarbij we gemeenschappelijke waarden met betrekking tot verantwoorde bevoorrading met grondstoffen evenals kringloopbenadering delen."

De aanzienlijke schaal van het partnerschap zal zorgen voor een zekere en kostcompetitieve bevoorrading met innovatieve, duurzaam gewonnen en op maat gemaakte hoog-performante kathodematerialen voor de ambitieuze strategie van Volkswagen AG voor eengemaakte cellen. Het verzekert Umicore's toegang tot een belangrijk deel van de Europese vraag naar EV-kathodematerialen, wat aanzienlijke schaalvoordelen zal opleveren en een grote sprong voorwaarts betekent in de verdere uitbouw van haar strategie als wereldleider in materialen voor schone mobiliteit.

In het kader van de JV zullen Umicore en Volkswagen AG voorts samenwerken aan de duurzame en verantwoorde bevoorrading met grondstoffen, een sterk expertisegebied van Umicore. Beide partijen streven ernaar om in een later stadium ook raffinage- en batterijrecyclage-elementen in het toepassingsgebied van de JV op te nemen.

De geplande joint venture is afhankelijk van definitieve overeenkomsten en gebruikelijke voorwaarden, waaronder goedkeuring door de regelgevende instanties.

Resultaat in batterijmaterialen op korte termijn geïmpacteerd door lagere volumes in combinatie met hogere vaste kosten gerelateerd aan recente en lopende uitbreidingen

Het portfolio-aanbod van de JV zal technologieën van de volgende generatie omvatten, waaronder een zeer groot deel kathodematerialen met hoog nikkelgehalte. Deze laatste zijn sneller dan verwacht de voorkeursoplossing van de auto-industrie geworden om een hogere energiedensiteit en langere rijafstanden mogelijk te maken. Dit heeft bijgevolg een aanzienlijke impact op de vraag naar mid-nikkel kathodematerialen. Umicore heeft met succes haar innovatie op het vlak van de volgende generatie hogere nikkelproducten en -processen versneld en biedt nu een toonaangevende technologie voor kathodematerialen met hoog nikkelgehalte, zoals ook uit de aankondiging van vandaag blijkt.

Op korte termijn is Umicore nog steeds grotendeels blootgesteld aan mid-nikkel NMC-platformen. De vooruitzichten van klanten voor de vraag naar bepaalde van deze gekwalificeerde mid-nikkel-platformen worden teruggeschroefd tot hun minimale afnameverplichtingen, wat leidt tot lagere volumeprognoses voor 2022 en 2023, bovenop de negatieve volume-impact van de tekorten in de halfgeleidersector. Bijgevolg verwacht Umicore nu dat de groei van haar verkoopvolumes van kathodemateriaal in 2022 en 2023 minder zal zijn dan eerder verwacht en onder de verwachte groei van de markt wereldwijd zal liggen. Deze lagere volumeverwachtingen op korte termijn, in combinatie met de noodzaak om de vaste kosten te verhogen ter voorbereiding op de verwachte steile groei op middellange termijn, zoals hogere O&O-uitgaven en kosten in verband met de recente en aan de gang zijnde uitbreidingen, zullen waarschijnlijk resulteren in een lager dan verwachte winstgroei in Rechargeable Battery Materials in 2022 en 2023. Ervan uitgaande dat Cobalt & Specialty Materials de uitzonderlijk sterke prestatie van 2021 niet zal herhalen, wordt dan ook niet verwacht dat de winst van het segment Energy & Surface Technologies over die periode een aanzienlijke stijging zal vertonen.

Sterke winstgroei op middellange termijn veiliggesteld

De innovatiepijplijn van Umicore en haar sterke staat van dienst op het gebied van technologieën voor kathodematerialen, samen met haar flexibele productiesysteem, hebben het mogelijk gemaakt om wendbaar in te spelen op de snel evoluerende stem van de klant. De intentie om deze joint venture met Volkswagen AG op te richten draagt verder bij tot de concurrentiepositie van de Groep. Haar sterke technologische routekaart, afgestemd op de behoeften van de klanten, plaatst Umicore in een unieke positie om op middellange termijn onevenredig voordeel te halen uit de extreem hoge verwachte groei op het vlak van EV-batterijmaterialen. Dit zal het operationele hefboomeffect aanzienlijk versterken, dankzij schaalvoordelen en zal Umicore in staat stellen aantrekkelijke marges en rendementen te realiseren in haar snelgroeiende activiteit batterijmaterialen.

Conference call en webcast

Een conference call en webcast zullen worden gehouden door Mathias Miedreich, CEO, en Filip Platteeuw, CFO, op woensdag 8 december om 9:00 uur CET.

Meer informatie op: www.globenewswire.com/Tracker?data=_M...

Voor meer informatie

Investeerdersrelaties

Saskia Dheedene +32 2 227 72 21 saskia.dheedene@umicore.com

Eva Behaeghe +32 2 227 70 68 eva.behaeghe@umicore.com

Mediarelaties

Marjolein Scheers +32 2 227 71 47 marjolein.scheers@umicore.com

Caroline Jacobs +32 2 227 71 47 caroline.jacobs@umicore.com
wouter1652
0
Yep de vooruitzichten in komende maanden zijn niet schitterend maar later let's hope.
JdeFL
1
Link hierboven:

Umicore gaat in zee met Volkswagen voor batterijmaterialen
Vandaag om 08:41
De materialengroep Umicore gaat scheep met Volkswagen voor de productie van batterijmaterialen en waarschuwt tegelijk dat de winst van de afdeling de komende jaren lager zal zijn dan verwacht door een verschuiving van de vraag.
Umicore gooit zijn strategie in kathodes, het meest cruciale onderdeel van herlaadbatterijen in elektrische auto's, om. Dat leert een persbericht.
De materialengroep richt met Volkswagen een joint venture op voor de bevoorrading van Europa's grootste autobouwer met kathodematerialen. De bedoeling is dat de VW-fabriek in het Duitse Salzgitter tegen 2025 een initiële jaarlijkse capaciteit heeft van 20 GWh. Tegen 2030 moet dat 160 GWh worden, voldoende om jaarlijks 2,2 miljoen elektrische auto's op de weg te houden.
De joint venture zal focussen op technologieën 'van de volgende generatie', die met een hoog nikkelgehalte. Die zijn volgens het persbericht 'sneller dan verwacht de voorkeuroplossing van de autosector geworden'.
Het gevolg is wel een lager dan verwachte vraag naar de NMC-kathodes (nikkel, mangaan en kobalt) met een lager nikkelgehalte, waar Umicore de wereldmarktleider in is. En dus waarschuwt Umicore voor een lager dan verwachte winst voor de divisie batterijmaterialen in zowel 2022 als 2023. En dus ook voor de afdeling Energy & Surface Technologies, waarvan de batterijmaterialen de belangrijkste component zijn.
Beleggers tobben al een tijdje over de rendabiliteit van de batterijmaterialen van Umicore, zeker omdat marktleider Tesla zwaar op goedkopere LFP-kathodes (lithium, ijzer, fosfaat) inzet. Rivaal Johnson Matthey kondige vorige maand zelfs aan uit de business te stappen wegens niet meer voldoende rendabel. (Tijd.be)

Gaat JP Morgan nog gelijk krijgen (11/11)
Hopper58
0
Mij dunkt dat de conference call in een zeer negatieve sfeer verloopt. Veel onzekerheid.
Hopper58
0
CEO klinkt zeer onzeker en geeft toe dat er inschattingsfouten gemaakt zijn. Té lang vastgehouden aan mid Nikkel technologie. Ook de LG jv komt niet echt van de grond.

Analisten klagen over gebrek aan tranparantie over de finacials van de jv met VW.
929 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 15:56
Koers 20,900
Verschil -0,160 (-0,76%)
Hoog 21,120
Laag 20,900
Volume 118.223
Volume gemiddeld 428.189
Volume gisteren 358.017

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront