Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beleggersonderzoek: Saxo-platform slechter dan dat van Binck

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Coen Grutters

Coen Grutters is redacteur van IEX.

Meer over Coen Grutters

Recente artikelen van Coen Grutters

  1. jan '23 Slotcall: Arbeidscontracten in techsector massaal door de shredder 24
  2. jan '23 Slotcall: ‘Cryptobeleggers zetten Accsys per ongeluk 7% hoger’ 18
  3. jan '23 Slotcall: Lagarde adviseert beleggers hun posities te herzien 29

Reacties

87 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dr. Bob 14 november 2021 09:43
    Resultaat zaterdag 13-11-2021 -/- EUR 94. Ik ben reuze benieuwd wat daar aan ten grondslag ligt. Ik heb helaas geen tijd om 3.5 uur in de wacht te staan om de vraag zelf te stellen aan de helpdesk die kennelijk aan het bezwijken is onder de stroom vragen van 'enthousiaste' beleggers. Zou het churning kunnen zijn?
  2. J.Me 14 november 2021 10:56
    Mijn Dagresultaat (EUR)
    -3 (0.00%.

    Hoe kan het dat ik vandaag €3,- minder vermogen heb dan gisteren? Iemand een verklaring? Ik heb geen geld opgenomen. Ik heb alleen ETFs en individuele aandelen in portefeuille. De beurzen waren gisteren gesloten. Ik heb maar 'ns een support-ticket aangemaakt.
  3. forum rang 7 Ron Kerstens 14 november 2021 13:17
    quote:

    Dr. Bob schreef op 14 november 2021 09:43:

    Resultaat zaterdag 13-11-2021 -/- EUR 94. Ik ben reuze benieuwd wat daar aan ten grondslag ligt. Ik heb helaas geen tijd om 3.5 uur in de wacht te staan om de vraag zelf te stellen aan de helpdesk die kennelijk aan het bezwijken is onder de stroom vragen van 'enthousiaste' beleggers. Zou het churning kunnen zijn?
    Dr Bob zit toch in Merus ? En wellicht nog in andere dollargerelateerde beleggingen ? Dit soort variaties zijn meestal valutakoersveranderingen. Dit geldt zowel voor accounts met dollar aandelen alswel dollar (of andere valuta) rekeningen.

    Actueel systeem van Saxo waar ze de valutakoersen wijzigingen continu weergeven in de vermogenspositie, helaas hebben veel Binck beleggers hier veel moeite mee :-)
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 14 november 2021 13:30
    quote:

    Pat71 schreef op 12 november 2021 13:24:

    Vandaag weer na wat onderzoek een ETF geselecteerd uit hun lijst..... maar kan ook weer niet in gehandeld worden door gebrek aan KIID document. Je bent tegenwoordig al blij aan je een ETF kan vinden in hun aanbod die wel verhandelbaar is.
    Bij welke broker in Ned. kan je wel handelen in ETF's zonder geldig Kid document ? In elk geval niet bij de grootbanken, Saxo dus en ook niet bij Lynx.

    Kan ik bij LYNX handelen in Amerikaanse ETF’s?

    Het is bij LYNX niet mogelijk om in Amerikaanse, Canadese, Mexicaanse, Hongkongse en Australische ETF’s te handelen. Het aanhouden/of verkopen van huidige posities in deze ETF’s is nog wel mogelijk. De nieuwe wet- en regelgeving omtrent PRIIPs (Packaged Retail Investment and Insurance-based Products Regulation) verplicht uitgevers van deze producten om een zogeheten Key Information Document (KID) beschikbaar te stellen voor ieder product dat zij aanbieden. In Nederland staat zo’n document bekend als een Essentiële-informatiedocument (EID). Momenteel stellen uitgevers van deze producten geen Nederlandstalige EID’s beschikbaar, waardoor het dus niet mogelijk is om deze producten te kopen.




  5. forum rang 7 Ron Kerstens 14 november 2021 13:34
    quote:

    jan123 schreef op 11 november 2021 19:44:

    D,r zijn verder nog duizenden issues meer. Proeer maar eens op hun meest uitgebreide platform SaxoProTrader een turbo te vinden. —> Die zijn er niet .
    Jantje kan geen turbo's vinden ? Echt grote flauwekul, alle turbo's zijn er en de Binck turbo's zijn nog steeds zonder provisiekosten verhandelbaar. In SaxoTrader Pro en ook in de 2 webapp's (Investor en TraderGo).
  6. forum rang 7 Ron Kerstens 14 november 2021 13:42
    quote:

    sysman2 schreef op 11 november 2021 16:09:

    Zorg dat je geen cash geld op je Binckrekening hebt staan bij de overgang naar Saxo!!
    De transactiekosten bij de overgang om geld van Binck over te zetten naar Saxo is rond de 3%.
    Dit is in het transactieoverzicht bij Saxo je eerste entry onder "geldoverboekingen".
    Om de vergelijking maar even af te maken. Het zijn de Binck-klanten van de supermarkt die ongevraagd de herinrichting naar de Saxo-supermarkt moeten betalen. Ik voelde me ook echt gerold door die Saxorollers!
    Ook dit is uiteraard onzin, je rekeningen worden 1 op 1 overgezet. Alleen worden er soms kosten in rekening gebracht om je oude rekening te closen, bijv. rente en nog te betalen fee's. Kosten die je anders ook betaald zou hebben.
  7. J.Me 14 november 2021 14:09
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 14 november 2021 13:17:

    Actueel systeem van Saxo waar ze de valutakoersen wijzigingen continu weergeven in de vermogenspositie, helaas hebben veel Binck beleggers hier veel moeite mee :-)
    Dat zou kunnen, maar dan zou dat toch ook ergens inzichtelijk gemaakt kunnen worden?

    Overigens was de EUR/USD-wisselkoers volgens de website Wisselkoers.nl:
    Zaterdag 13 november: 1,1443.
    Zondag 14 november: 1,1443.
    Dat is precies 0,0000 verschil.

    Ik heb geprobeerd de gegevens in SaxoInvestor te vinden, maar dat is mij niet gelukt.
  8. Warren B... 15 november 2021 10:20
    quote:

    Tiesiex schreef op 12 november 2021 16:03:

    Moet ook nog over op 27/28 november. Gaat de Binck-bank weer een heel weekend dicht. Kijk er niet echt naar uit. Weet iemand of je zelf vantevoren kan nagaan of Saxo dezelfde ETF's aanbiedt als Binck. En wat gebeurt er als je bij Binck een ETF of aandeel hebt dat Saxo niet ondersteunt?
    Beetje kijken kijken niet kopen eigenlijk. Bij een deel van de aangeboden EFT's ontbreekt het KIID document in de juiste taal (Documenten tab). Als dat afwezig is kan je niks. Geen nieuwe aankoop, niet bijkopen en zelfs niet verkoop van een bestaande ETF die je reeds had via Binck. Erg vermoeiend. Blijkt een probleen te zijn om sommige ETF's aan particulieren aan te bieden. Dus je wordt behoorlijk beperkt en kan soms lijdzaam toezien dat de ETF die je wilde kopen stijgt.
  9. forum rang 9 objectief 15 november 2021 20:54
    quote:

    Dr. Bob schreef op 14 november 2021 09:43:

    Resultaat zaterdag 13-11-2021 -/- EUR 94. Ik ben reuze benieuwd wat daar aan ten grondslag ligt. Ik heb helaas geen tijd om 3.5 uur in de wacht te staan om de vraag zelf te stellen aan de helpdesk die kennelijk aan het bezwijken is onder de stroom vragen van 'enthousiaste' beleggers. Zou het churning kunnen zijn?
    M.i. hoef je hiervoor niet te bellen; dit lijkt me een valutawijziging.
  10. Ruud, Frankrijk 6 december 2021 17:37
    Ik wacht nog op antwoorden op "support tickets" (LOL) van 21-11 en 24-11.
    De beslissing is algenomen, uitvoering begin volgend jaar, gauw wegwezen bij deze prutsers.
    In een "support ticket" (24-11) heb ik gemeld dat ik ze ervan verdenk mijn recht van stemmen te hebben verkocht aan een proxy hunter.
    Doodse stilte sindsdien.
    Na de stemming op 08-12, zal ik de VEB vragen dit geval te onderzoeken.
  11. Sylvia 11 8 december 2021 08:48
    Mijn transfer van Binck naar Saxo is goed gegaan. Ook de geldoverboeking. Klantenservice bestaat uit uiterst vriendelijke mensen. Dus dacht: so far so good. Ben een makkelijke, handel weinig. Lange termijnbelegger. Echter: ik wacht vanaf vrijdag al op dividenduitbetaling van 2 beleggingsfondsen. Reden: zij wachten zelf op uitbetaling NN fondsen. Het saldo bij te verwerken inkomsten verandert steeds spontaan. En nu is er 0, 01 cent afgeschreven voor rente. Huhhhh....Saxo boekte mij toch over, ik niet? Dit wil ik absoluut niet dat ik moet wachten op dividend waar ik recht op heb. Uitbetaling zou 3 december zijn. En ja, de wachtrij aan de telefoon...gemiddeld zijn er 18 mensen voor mij. Wil Saxo zeker een kans geven, maar laten ze dan wel snel uitbetalen aan een klant.
  12. forum rang 7 Ron Kerstens 8 december 2021 09:38
    Er zijn meer brokers/banken die dividend pas uitbetalen, of beter gezegd doorplaatsen, nadat het dividend daadwerkelijk door hun ontvangen is.
    Binck was hier zeer makkelijk in, je zag onmiddellijk de dividendregel in je porto en op de dag van uitbetaling boekten ze altijd direct bij. Daarmee namen ze dus een risico. Kortom, als dit de enigste klacht is zou ik niet te snel overstappen. Dat dividend komt echt wel.

  13. Sylvia 11 8 december 2021 11:09
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 8 december 2021 09:38:

    Er zijn meer brokers/banken die dividend pas uitbetalen, of beter gezegd doorplaatsen, nadat het dividend daadwerkelijk door hun ontvangen is.
    Binck was hier zeer makkelijk in, je zag onmiddellijk de dividendregel in je porto en op de dag van uitbetaling boekten ze altijd direct bij. Daarmee namen ze dus een risico. Kortom, als dit de enigste klacht is zou ik niet te snel overstappen. Dat dividend komt echt wel.

    Dank voor je advies, Ron. Volg het zeker op. Dacht natuurlijk dat ik de enige was bij wie dat gebeurde, maar blijkt door je respons niet zo te zijn!
  14. radfahrt 9 december 2021 15:31
    Mijn zoon had een fundcoach rekening bij Binck. Overgezet. En, net als bij mij, allerlei problemen (inclusief niet nagekomen afspraken) - eindeloos chatten & wachtrijen - geld verloren - geen oplossingen. Gaat volgende week weg bij deze club. Ongelofelijk, dit. Nog nooit zoiets meegemaakt. En nog geen sorry gehoord. Wel streng / arrogant toegesproken.
  15. Longterm 30 december 2021 11:11
    Saxo toonde gisteren opnieuw foutieve koersen. In ieder geval bij een aantal beleggingsfondsen. Dit is is al de tweede keer deze maand. Uiteraard zijn dan de dag-rendementen ook fout. Je zult er maar een beslissing op nemen.

    De eerste keer toen ik belde naar de helpdesk om dit melden was er inderdaad en arrogante kwast die bleef maar dicteren dat ik een support ticket moest indienen en mijn klacht niet aannam. De tweede keer stond ik een half uur in de wacht met twee wachtenden voor me. Uiteindelijk leg je dan de telefoon maar weer weg. Er wordt dus echt gemanipuleerd. Ze handelen heus wel meer bellers af in een half uur. Het call centrum is ook uitbesteed.

    Los van hun slechte service vindt vindt ik hun onbetrouwbaarheid het grootste probleem.
87 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links