TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2021

2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Vive tu vida positivamente
1
Ik verwacht voor vandaag een zelfde koersbeweging als gisteren.
Expiratie belangen, eerst iets omlaag en daarna weer een procent of 3 in de plus en met een koers van rond de €8,38 het weekend in!
harrysnel
7
Goedemorgen, met plezier alle reacties op mijn “Indigo” speculatie gelezen. Heb bewust er een hele concrete voorspelling van gemaakt inclusief plaats van aankondiging + spreker omdat ik de uiterst minimale kans dat ik de spijker op zijn kop sla leuker vind dan “een beetje gelijk hebben omdat ze iets gaan doen met bv gebruikerservaring”….:)

Door te zoeken en na te denken over wat deze introductie zou kunnen zijn kwam ik wel op zaken uit die voor mij nieuw zijn (kende KINTO ook nog niet) en die aansluiten bij de vaak wat algemene opmerkingen over mobiliteit vanuit TomTom. Het gaf mij wel een idee van de mogelijke terreinen waarop er nieuwe verdienmodellen mogelijk zijn. Dus ook al zit ik faliekant mis met voorspelling was het toch nuttig voor mij om te doen:).
Vive tu vida positivamente
0
quote:

harrysnel schreef op 19 november 2021 09:01:

Goedemorgen, met plezier alle reacties op mijn “Indigo” speculatie gelezen. Heb bewust er een hele concrete voorspelling van gemaakt inclusief plaats van aankondiging + spreker omdat ik de uiterst minimale kans dat ik de spijker op zijn kop sla leuker vind dan “een beetje gelijk hebben he omdat ze iets gaan doen met bv gebruikerservaring”….:)

Door te zoeken en na te denken over wat deze introductie zou kunnen zijn kwam ik wel op zaken uit die voor mij nieuw zijn (kende KINTO ook nog niet) en die aansluiten bij de vaak wat algemene opmerkingen over mobiliteit vanuit TomTom. Het gaf mij wel een idee van de mogelijke terreinen waarop er nieuwe verdienmodellen mogelijk zijn. Dus ook al zit ik faliekant mis met voorspelling was het toch nuttig voor mij om te doen:).
AB ook van mij Harry, klasse !!
[verwijderd]
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 19 november 2021 08:55:

[...]

hahaha. Ik hou wel van grapjes.

Overigens is dat hele ISA verhaal al lang geleden aan de orde geweest. Heb daar zelf iets over gepost (vandaar dat ik het nog weet) Dus ik kan me niet voorstellen dat we daar zo op gestegen zijn. Maar ja bij TT zie je wel vaker uit het niets enorme schommelingen in de koers. Kan er weer heerlijk gespeculaasd worden. Geeft toch reuring in de TentTent.
Ik maak uit het webinar op dat er autofabrikanten waren die pushten en hoopten op uitstel omdat dit hen extra kosten en implementatietijd kost. Nog belangrijker dat ik denk dat dit echt een heel forse boost gaat geven aan take rates voor snelheidsdata, digitale kaarten, de software die tussen sensoren en kaarten zit (ook in indigo?) en ADAS oplossingen en dat TT echt front seat zit. Ik vermoed ook dat het een Nederlandse lobby is geweest.
Dutchy Ron
0
Dutchy Ron
0
Aan IndiGO is 5 jaar gewerkt, dan hebben we het niet over een nice to have feature maar over een totaal oplossing. Met name het feit dat TomTom spreekt over “after navigation” geeft aan dat ze een nieuwe weg inslaan…….
sniklaas
0
quote:

harrysnel schreef op 19 november 2021 09:01:

.
niet geschoten is altijd mis Harry, mobiliteit in deze fase hangt aan elkaar van samenwerkingen…
[verwijderd]
3
quote:

Dutchy Ron schreef op 19 november 2021 09:08:

De OEM’s hebben weinig tijd om eea te implementeren en moeten zsm in actie komen.

Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst

Okay. That's clear. And maybe last one for me. HD Maps. I mean you mentioned Toyota HD Maps deal. Can you tell a bit more about HD Maps?
How is it changing versus last quarter? Is it more activity there? Anything you can give around that?

Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO

Yes, there's a lot of activity. I would like to include the whole ADAS development that's going faster than HD. The 2 are linked. They form, in a way, continuum, and especially on the ADAS side, we see a lot of activity taking place there.

There is a new European directive called ISA which requires for proper traffic speed indication in the vehicle. There's a bit of a scramble going on to get that data into the vehicle.

So we see a lot of activity on that side as well. So you see a steady increase in ADAS functionality, steady increase in the level of automation of vehicles, the reliability of that -- of those systems is going up. I think the full automated car is still elusive. We still don't know and as when that will happen. But the degree of automation that's taking place in vehicles is definitely increasing and improving rapidly. And a lot of those functions are based on databases and map content.

Operator
Your next question is from the line of Andrew Gardiner from Barclays
boem!
0
Om de korte termijn effecten van ISA wat te temperen

Het is een wet die OEM's verplicht miv medio 2022 haar nieuwe modellen hiermee uit te rusten.
Vanaf medio 2024 wordt dit pas voor de gehele productie verplicht gesteld
SimonCA
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 november 2021 09:02:

[...]

AB ook van mij Harry, klasse !!
As a witless foreigner on your Dutch forum. What's the meaning of AB?
I tried Google but couldn't find anything that's making any sense.
[verwijderd]
2
@Boem Dit moet je dus sterk zien in deal activiteit, voor elke auto die de komende jaren op de markt komt moet de autofabrikant een extra keuze maken waar ze deze data gaat sourcen, of ze dan ook navkit erbij nemen (het tomtom software platform) en de navigatie. Al die elementen van tomtom praten met elkaar.

Dat zie je ook in het webinar. Eigenlijk zorgt de ISA verplichting eerst voor data die je moet hebben, vervolgens kom je er achter dat je ook connectivity nodig hebt naar tomtom servers, daarna ook wat software indien je ook sensoren in de mix gooit en zo word je langzaam het hele tomtom product pallet in getrokken.

Ook is de ISA verplichting dat het 7 jaar voor de consument betaald in de auto zit en daarna moet de consument er zelf voor betalen. Er zit dus ook een recurring revenue aan.
[verwijderd]
1
quote:

SimonCA schreef op 19 november 2021 09:20:

[...]

As a witless foreigner on your Dutch forum. What's the meaning of AB?
I tried Google but couldn't find anything that's making any sense.
Aanbeveling (AB)

It means recommendation, you push the thumbs-up emoji when you like a post.

[verwijderd]
0
Is toch typisch voor TT dat je met al deze hoge verwachtingen nog steeds de aandelen kunt kopen voor koersen die lager liggen dan waar menigeen ze hier voor heeft.
[verwijderd]
0
quote:

SimonCA schreef op 19 november 2021 09:20:

[...]

As a witless foreigner on your Dutch forum. What's the meaning of AB?
I tried Google but couldn't find anything that's making any sense.
you gave 20 allready;-)
boem!
0
quote:

*JustMe* schreef op 19 november 2021 09:22:

@Boem Dit moet je dus sterk zien in deal activiteit, voor elke auto die de komende jaren op de markt komt moet de autofabrikant een extra keuze maken waar ze deze data gaat sourcen, of ze dan ook navkit erbij nemen (het tomtom software platform) en de navigatie. Al die elementen van tomtom praten met elkaar.

Dat zie je ook in het webinar. Eigenlijk zorgt de ISA verplichting eerst voor data die je moet hebben, vervolgens kom je er achter dat je ook connectivity nodig hebt naar tomtom servers, daarna ook wat software indien je ook sensoren in de mix gooit en zo word je langzaam het hele tomtom product pallet in getrokken.

Ook is de ISA verplichting dat het 7 jaar voor de consument betaald in de auto zit en daarna moet de consument er zelf voor betalen. Er zit dus ook een recurring revenue aan.
Ik heb het niet over het totaal-effect op langere termijn want dat geeft TT extra kansen om haar overige diensten te slijten.

Echter op kore termijn zal de veplichting voor OEMs om deze fuctionaliteit te voorzien bij de productie van nieuwe modellen niet de grote veranderingen teweeg brengen in het omzetplaatje.
Optiebelegger
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 november 2021 08:59:

Ik verwacht voor vandaag een zelfde koersbeweging als gisteren.
Expiratie belangen, eerst iets omlaag en daarna weer een procent of 3 in de plus en met een koers van rond de €8,38 het weekend in!
Vive, koersdoel nu al bereikt..........................................
sniklaas
0
@TOM2, 3 dagen op rij zwaluwen in de lucht hebben we al jaren niet meer gezien…

Geen concreet nieuws vanuit de media enkel suggesties en verwijzingen en nog belangrijker geen reacties vanuit TOMTOM op de recente koersstijgingen…

Benieuwd of we maandag te horen krijgen welke partij we als aandeelhouder kunnen begroeten of zijn of haar belang heeft uitgebreid…

Ik verkoop vandaag een pluk tegen de €8,50 om de eerste koerswinst van dit jaar op te schrijven…
Wereldbelegger
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 november 2021 08:59:

Ik verwacht voor vandaag een zelfde koersbeweging als gisteren.
Expiratie belangen, eerst iets omlaag en daarna weer een procent of 3 in de plus en met een koers van rond de €8,38 het weekend in!
Vive tu vida positivamente
18 november 2021 13:08
Bij hetzelfde scenario als gisteren komt de €9,00 vandaag in de buurt! Ik hoop dat de short squeezes ervoor gaan zorgen dat de >€12,50 snel op de borden komt te staan!
Er staat zonder twijfel iets positiefs te gebeuren en het nog immer veel te laag noterende TomTom is strong strong buy.


Gisteren de € 9,- voorspellen vandaag €8,38
U doet er alles aan om de koers omlaag te praten.
Zo duidelijk waar uw belangen liggen.
2.277 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront