AMG « Terug naar discussie overzicht

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
wesmail
1
Gisteren + 17% in een fonds op Nasdaq, eergisteren + 30%. Puur geluk hoor want wat ze maken is voor mij apekool, maar ik geloof er wel in.

Wie blij wordt van AMG met + en - 0,5% op een dag is gezegend. Eens ....
Als dit bedrijf potentie had was het al lang opgepikt.
In huidige vorm gaat het niet werken.
Zelfs de naaktslakken in mijn sla bewegen nog sneller dan de koers van AMG.
geldmaker
0
Laat je niet foppen koers veert heus wel weer op.
Als de nieuwe regering besluit voor een tax op aan en verkopen zijn de manipulatoren snel vertrokken.
Fox WIld
0
Inderdaad opvallend met een min van meer dan 1 procent bij AM en Aperam. Maar het werd ook wel eens tijd :-)
Houtwerf-2017
0
2500x "turbo AMG BL 20.136" een maand geleden voor 1,08€ gekocht.
En zojuist op de koers 27,3 voor 1,47€ verkocht.

Zo kun je vanaf een bodem leuk mee profiteren.
Gehandeld op My Dealingroom van de Abnamro.
Het is daar prima en goedkoop handelen daar.
Niet hebberig geweest met een voorzichtige hefboom van toen 3,46
geldmaker
0
Verwacht naast goede vorderingen bij AMG dat ook de overheid wel wat kwa beurs zal gaan doen. Ook vakantieparken krijgen er last van onze vrienden de hedgefunds. Die onbelast hier de zaak komen afgrazen en hun winsten snel doorsluizen. Heb hier ook prive mee te maken, en alle lezers weten dat ze ook met AMG goed bezig zijn. Maar misschien is de wens de vader van de gedachten, we gaan het zien...
Andre S.
0
Gooit iemand om 17:33 55000 stukken in het slot om de koers 1% naar beneden te rammen.
geldmaker
0
Blijven tegen de stroom in shorten, onbegrijpelijk met de grondstofprijzen in de lift..
Allen een prettig weekend, jammer van die laatste dip in de koers.
Just lucky
0
quote:

Andre S. schreef op 19 november 2021 17:37:

Gooit iemand om 17:33 55000 stukken in het slot om de koers 1% naar beneden te rammen.
Dat waren 189k stukken
Turbo72
0
Grondstofprijzen in de lift?
Kijk naar Vanadium, de belangrijkste bron van inkomsten is al een lange tijd aan het zakken.
Ik begrijp niet waarom je dit dan ook zegt.
geldmaker
0
Turbo kijk eens goed naar de laatste info van vanadium, hier gaan we weer na een tijdje daling
weer omhoog. En dan Biden met zijn vele miljarden om de USA te renoveren, nee dat gaat goedkomen. Om over de lithium grafiek maar te zwijgen. Dit ziet er fabelachtig uit..kortom blijf optimistisch man....
ff_relativeren
2
De FerroVanadium prijzen doen er niet echt veel toe, dames en heren. Want AMG krijgt een marge bovenop de kostprijs. Ongeacht of de marktprijzen dalen. Dat was het voordeel bij de 100% afname-contracten met Glencore.

Het nadeel van deze contracten is, dat wanneer FerroVanadium prijzen (ooit) hard zouden stijgen, AMG daar onvoldoende van mee profiteert (immers, een marge bovenop de kostprijs en niet de marktprijs !)

Door de 100% afname-contracten weten we 3 dingen :

1) Geen overproduktie.
2) Geen voorraden.
3) Geen verlieslatende verkopen bij AMG.

Het is m.i. veel belangrijker dat de bouwprojecten van Ohio2 (USA), Spodumene 1+ (Brazilie), Lithium Technical Grade (Brazilie), Vanadium Hydroxide (Duitsland) en Lithium Battery Grade (Duitsland) op schema blijven in de tijdlijn en qua budget.

Want dat zijn de omzetgroeiers, dames en heren. Vanaf Q1 2022 gaat Ohio2 produktie draaien. Vanaf eind 2023 gaat de Spodumene 1+ uitbreiding produktie draaien, en in het jaar daarna gaan de Vanadium Hydroxide, de Lithium Technical Grade en de Lithium Battery Grade produktie draaien.

Stuk voor stuk toename van de jaaromzet. In 2022. In 2023. In 2024. In de jaren er na wordt de Lithium Battery Grade produktiecapaciteit tot een vijfvoud uitgebreid.

Ja AMG heeft scherp aan de wind gezeild met alle voorfinanciering. En dat werd uitgebuit op het Damrak door de short sellers. Over 2 maanden is het andere koek. En de marktpartijen weten het ook.

Fijn weekend !
Krentenmenten
2
quote:

ff_relativeren schreef op 21 november 2021 00:27:

De FerroVanadium prijzen doen er niet echt veel toe, dames en heren. Want AMG krijgt een marge bovenop de kostprijs. Ongeacht of de marktprijzen dalen. Dat was het voordeel bij de 100% afname-contracten met Glencore.

Het nadeel van deze contracten is, dat wanneer FerroVanadium prijzen (ooit) hard zouden stijgen, AMG daar onvoldoende van mee profiteert (immers, een marge bovenop de kostprijs en niet de marktprijs !)

Door de 100% afname-contracten weten we 3 dingen :

1) Geen overproduktie.
2) Geen voorraden.
3) Geen verlieslatende verkopen bij AMG.

Het is m.i. veel belangrijker dat de bouwprojecten van Ohio2 (USA), Spodumene 1+ (Brazilie), Lithium Technical Grade (Brazilie), Vanadium Hydroxide (Duitsland) en Lithium Battery Grade (Duitsland) op schema blijven in de tijdlijn en qua budget.

Want dat zijn de omzetgroeiers, dames en heren. Vanaf Q1 2022 gaat Ohio2 produktie draaien. Vanaf eind 2023 gaat de Spodumene 1+ uitbreiding produktie draaien, en in het jaar daarna gaan de Vanadium Hydroxide, de Lithium Technical Grade en de Lithium Battery Grade produktie draaien.

Stuk voor stuk toename van de jaaromzet. In 2022. In 2023. In 2024. In de jaren er na wordt de Lithium Battery Grade produktiecapaciteit tot een vijfvoud uitgebreid.

Ja AMG heeft scherp aan de wind gezeild met alle voorfinanciering. En dat werd uitgebuit op het Damrak door de short sellers. Over 2 maanden is het andere koek. En de marktpartijen weten het ook.

Fijn weekend !
bedankt voor de uiteenzetting!
gerrit graaier
0
quote:

ff_relativeren schreef op 21 november 2021 00:27:

De FerroVanadium prijzen doen er niet echt veel toe, dames en heren. Want AMG krijgt een marge bovenop de kostprijs. Ongeacht of de marktprijzen dalen. Dat was het voordeel bij de 100% afname-contracten met Glencore.

Het nadeel van deze contracten is, dat wanneer FerroVanadium prijzen (ooit) hard zouden stijgen, AMG daar onvoldoende van mee profiteert (immers, een marge bovenop de kostprijs en niet de marktprijs !)

Door de 100% afname-contracten weten we 3 dingen :

1) Geen overproduktie.
2) Geen voorraden.
3) Geen verlieslatende verkopen bij AMG.

Het is m.i. veel belangrijker dat de bouwprojecten van Ohio2 (USA), Spodumene 1+ (Brazilie), Lithium Technical Grade (Brazilie), Vanadium Hydroxide (Duitsland) en Lithium Battery Grade (Duitsland) op schema blijven in de tijdlijn en qua budget.

Want dat zijn de omzetgroeiers, dames en heren. Vanaf Q1 2022 gaat Ohio2 produktie draaien. Vanaf eind 2023 gaat de Spodumene 1+ uitbreiding produktie draaien, en in het jaar daarna gaan de Vanadium Hydroxide, de Lithium Technical Grade en de Lithium Battery Grade produktie draaien.

Stuk voor stuk toename van de jaaromzet. In 2022. In 2023. In 2024. In de jaren er na wordt de Lithium Battery Grade produktiecapaciteit tot een vijfvoud uitgebreid.

Ja AMG heeft scherp aan de wind gezeild met alle voorfinanciering. En dat werd uitgebuit op het Damrak door de short sellers. Over 2 maanden is het andere koek. En de marktpartijen weten het ook.

Fijn weekend !
Toch even een vraag, en begrijp me goed, dit is niet om te zeiken. Je schrijft "Ja AMG heeft scherp aan de wind gezeild met alle voorfinanciering. En dat werd uitgebuit op het Damrak door de short sellers. Over 2 maanden is het andere koek. En de marktpartijen weten het ook. ". Over twee maanden is het eind januari. Wat is er dan zo anders? Wat is de grote verandering die we gaan mee maken?

ff_relativeren
1
@ Gerrit Graaier, eind januari komt de omzet van Ohio2 er bij. Dat is nieuwe omzet voor AMG. Met 100% afname en een contractuele marge bovenop de kostprijs. Omzetgroei + Winstgroei vanaf het komende kwartaal.
DeZwarteRidder
1
quote:

ff_relativeren schreef op 21 november 2021 16:07:

@ Gerrit Graaier, eind januari komt de omzet van Ohio2 er bij. Dat is nieuwe omzet voor AMG. Met 100% afname en een contractuele marge bovenop de kostprijs. Omzetgroei + Winstgroei vanaf het komende kwartaal.
Die contractuele marge bovenop de kostprijs bestaat helemaal niet.

AMG krijgt een vast percentage van de verkoopprijs en betaalt z'n klanten ook een vast percentage van de verkoopprijs.
gerrit graaier
0
Ik probeer het te begrijpen: Hebben we het hier over het zgn 'dozen schuiven'? Inkoop verkoop ( 100% afname) en altijd een vaste winstopslag?
Dan vraag ik me ook direct af: zit dit niet al in de koers verwerkt? Lijkt mij dan van wel.
ff_relativeren
2
@ gerrit graaier, je weet wel beter. Tot en met 2021 was er de omzet van Ohio 1. Vanaf komend boekjaar komt daar de omzet bij van Ohio 2. Aan het eind van 2022 draait Ohio 2 op 100% capaciteit, en die nieuwe omzet is vanaf dan ook 100% omzet-toename tegenover Ohio 1.
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 21 november 2021 18:09:

@ gerrit graaier, je weet wel beter. Tot en met 2021 was er de omzet van Ohio 1. Vanaf komend boekjaar komt daar de omzet bij van Ohio 2. Aan het eind van 2022 draait Ohio 2 op 100% capaciteit, en die nieuwe omzet is vanaf dan ook 100% omzet-toename tegenover Ohio 1.
Mits er geen aanloopproblemen zijn, zoals vaak voorkomt bij nieuwe fabrieken.
1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 24,140
Verschil -0,160 (-0,66%)
Hoog 24,600
Laag 23,760
Volume 271.509
Volume gemiddeld 243.435
Volume gisteren 218.255

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront