InPost « Terug naar discussie overzicht

Forum InPost geopend

4.994 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
G20 Xdrive
1
Koersdoel van Jeffrey is aangepast naar €20 van 24, dus nog alle ruimte, vooral met alle nieuwe lockdowns.
Mooi instapmoment !!
groene appel
0
Het aandeel InPost kreeg afgelopen week stevige klappen, maar wist op de laatste handelsdag van de week nog wat te herstellen.

Met een koerswinst van 7,4 procent op vrijdag, leverde het aandeel afgelopen week een vijfde aan beurswaarde in.

InPost zag in het derde kwartaal de resultaten opnieuw fors aantrekken, maar niet zo sterk als verwacht, waardoor de outlook voor heel 2021 neerwaarts werd bijgesteld.

CEO Rafal Brzoska waarschuwde dat de onzekerheden rond de aanvoerketen en de koopdrang van consumenten een impact hebben op de groei van de e-commercemarkt op korte termijn.

Door een minder dan verwachte groei in Polen, maar ook in andere markten, in de tweede helft van dit jaar, ziet Inpost zich genoodzaakt om de outlook voor heel het jaar te verlagen. De pakketvolumes worden nu ingeschat op 435 tot 440 miljoen, waar eerder nog werd gerekend op 455 tot 485 miljoen stuks.

Daarmee denkt InPost op een groepsomzet uit te komen van 3,46 tot 3,56 miljard zloty, een plus van 37 tot 41 procent ten opzichte van 2020. Eerder werd nog gemikt op een omzet van 3,7 tot 3,85 miljard Poolse zloty, ofwel een stijging van 46 tot zelfs 52 procent. De aangepaste EBITDA-marge van InPost zal 42 tot 43 procent bedragen.

Derde kwartaal

In het afgelopen kwartaal steeg de omzet met liefst 111 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 1,3 miljard Poolse zloty, wat overeenkomt met circa 279 miljoen euro. Op pro-forma basis steeg de omzet met 18 procent.

De omzet in Polen kwam uit op 802 miljoen zloty en internationaal was dit 473 miljoen. Daarmee steeg de omzet uit de internationale activiteiten dankzij overnames fors. Een jaar eerder droeg de internationale tak nog geen 4 miljoen zloty bij.

InPost profiteerde van een stijging van de pakketvolumes in Polen in het derde kwartaal met 35 procent tot 98,6 miljoen stuks.

Het netwerk van pakketkluisjes groeide met 76 procent tot ruim 2,3 miljoen stuks.

De aangepaste EBITDA trok in het derde kwartaal met 73 procent aan tot 408,7 miljoen zloty, terwijl de bijbehorende marge met 6,9 procentpunt daalde tot 32,1 procent.

Jefferies besloot na de kwartaalcijfers en de outlookverlaging om het koersdoel voor Inpost met 4 euro te verlagen naar 20,00 euro. Wel herhaalde de zakenbank het koopadvies op InPost.

De winstgevendheid van Inpost wordt geremd door toegenomen kosten voor de uitbreiding van het netwerk, zo concludeerde analist David Kerstens. De analist verlaagde zijn ramingen voor de winst per aandeel met circa 15 procent op basis van een vertraging in e-commerce, hetgeen wordt verergerd door toegenomen producttekorten en dus hogere investeringen in de uitbreiding van het netwerk.

Wel blijft Jefferies positief over het aandeel. Inpost blijft marktaandeel winnen in Polen en is het bedrijf in rap tempo aan het opschalen. Ook de operationele leverage is volgens Kerstens sterk. Buiten Polen is Inpost goed gepositioneerd om in te springen op de groeiende acceptatie van pakketkluisjes.

Recent was er een oproep van een denktank in Londen om 10.000 geautomatiseerde pakketkluizen, zogeheten APM’s, te plaatsen om de luchtkwaliteit en de verkeersdrukte in de stad te verlichten, nu de ‘boom’ aan e-commerce onbeheersbaar dreigt te worden. Die ontwikkeling ondersteunt de strategie van InPost om te groeien door uitbreiding van het netwerk van pakketmachine
Burtolovic
1
Mijn GAK is 12.2. Zit erover te twijfelen om gak te verlagen, maar wacht dit vallende mes nog even af. Ik had hier nooit in moeten stappen denk ik :)
groene appel
0
quote:

Dhr. B. Legger schreef op 23 november 2021 12:46:

Mijn GAK is 12.2. Zit erover te twijfelen om gak te verlagen, maar wacht dit vallende mes nog even af. Ik had hier nooit in moeten stappen denk ik :)
die 12.20 zie je zeker wel weer terug dit jaar, dus zou niet uitstappen is mijn mening, er zijn hier duidelijk wat bashers bezig om twijfelaars uit te laten stappen puur uit eigen belang, geloof dat jezelf ook wel personen er uit kan filteren. Je ziet hoe snel het omhoog en omlaag kan....
[verwijderd]
0
quote:

Dhr. B. Legger schreef op 23 november 2021 12:46:

Mijn GAK is 12.2. Zit erover te twijfelen om gak te verlagen, maar wacht dit vallende mes nog even af. Ik had hier nooit in moeten stappen denk ik :)
zo denk ik er ook over, het is geen goed idee overal grafitti walls te plaatsen (om over vandalisme -a la bushokje) maar te zwijgen), beter gewoon bij een supermarkt service balie gewoon bij de medewerker, die staat er toch en is een stuk gezelliger in plaats van een maatschappij vol met koud en kill plaatstaal en een computerstem 'scan uw pasje alstublieft, het deurtje gaat nu open (+ dreutelmuziekje van INPOST)'
Boeren verstand
0
quote:

groene appel schreef op 23 november 2021 12:49:

[...] die 12.20 zie je zeker wel weer terug dit jaar, dus zou niet uitstappen is mijn mening, er zijn hier duidelijk wat bashers bezig om twijfelaars uit te laten stappen puur uit eigen belang, geloof dat jezelf ook wel personen er uit kan filteren. Je ziet hoe snel het omhoog en omlaag kan....
Lastig... het kan toch zo zijn dat dit bedrijfsmodel niet blijvend is?
De feiten zijn
Ze gingen voor 600.000 euro per kluisje naar de beurs
Nu nog is elk kluisje 400.000 euro waard. Dat is waanzinnig.

Maar het kan als de groei jaar op jaar 50, 60% wordt...

Ik denk dat beleggers daar aan twijfelen....

Waarom laten mensen in landen als Polen en Frankrijk in kluisjes bezorgen? Omdat het goedkoper en veilger is als je op het platteland woont.
Waarom willen leveranciers dit? Omdat het goedkoper is om spullen in een kluisje te stoppen, dan naar dat dorpje op het platteland te rijden...

Maar als idd de Amazons en Bol.com en misschien ook Allegros gratis bezorging thuis aanbieden in de race naar de bodem, dan is de motivatie om voor een kluisje te kiezen steeds kleiner.

Bovendien is het rete kapitaal intensief. PostNL trekt 450 miljoen uit om kluisjes in NL te installeren.
In Nederland geloof ik er in igg niet in, wij zijn dichtbevolkt, vaak thuis (deeltijdwerken) en verwend. Dus ook PostNL kan die investering beter niet doen.

Op basis van te veel onzekere factoren kan ik me best voorstellen dat de koers nog een keer door de helft gaat. En daar helpt een gedachta als "het aandeel is al zoveel gedaald" niks bij.
groene appel
0
quote:

Profitmaker schreef op 23 november 2021 15:42:

jaja daar is die herrliche 10,X wieder :-)))))
bij mij 11.20
[verwijderd]
0
quote:

Profitmaker schreef op 23 november 2021 15:42:

jaja daar is die herrliche 10,X wieder :-)))))
je vegist je (inderdaad) een eur. verder is het niet zo herrlich maar goed as long as you 're happy I guess (wont last anyhow)
effegenoeg
1
groene appel
0
ja bizar he en al die mensen die dat gelul van die paar bashers opvolgen zoals PM verkopen met -6% om vervolgens bijna 7% terug te komen...... hopelijk voelt ie zich heel wat :)
Sam B
1
InPost lanceert een ongebruikelijke dienst. Het zal een tweede leven geven aan gebruikte elektronica
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Sam B schreef op 23 november 2021 18:22:

InPost lanceert een ongebruikelijke dienst. Het zal een tweede leven geven aan gebruikte elektronica
dat ziet er toch niet uit op dat plaatje zo'n muur maar ja in voormalig oostblok zijn ze dat natuurlijk gewend, het straatbeeld straalt ook weinig vrolijks uit verder is mijn pools wat roestig, kun je het vertalen svp. ... een tweede leven aan gebruikte electronica ? wat een non-sense daaruit blijkt dat ze eigenlijk geen idee hebben waarmee ze zo'n poolse muur moeten vullen dunkt mij
[verwijderd]
1
Nov 24 (Reuters) - InPost SA :

PARTNERS WITH GREENWAY POLSKA TO BUILD EV CHARGING STATIONS NEAR ITS DISTRIBUTION CENTERS AND PARCEL LOCKERS

BRIEF-InPost Starts Building EV Charging Stations In Partnership With Greenway Polska
09:47 24/11/2021

PROJECT RELATES TO ITS FLEET ELECTRIFICATION PLANS
Further company coverage: [INPST.AS]

(Gdansk Newsroom)

((gdansk.newsroom@thomsonreuters.com; +48 58 769 66 00;))
Burtolovic
1
Wat een shitaandeel blijft dit. Ik heb gister mijn gak verlaagd naar 11.42 en toen een hele pluk verkocht gelukkig. Had denk ik beter alles kunnen verkopen. Wel echt een handelsaandeel. Kopen op 10.laag en verkopen op 11 komende tijd :)
[verwijderd]
0
quote:

groene appel schreef op 23 november 2021 16:14:

[...] bij mij 11.20
Zoals PM gisteren al FEILLOOS aangaf 10,XX

Piet particulier en Jan met de Pettert wordt dagelijks gemolken bij Inpost
Studentenrekening
0
De eigenaren hebben deze tent naar de beurs gebracht en al het geld in eigen zak gestoken. Ik begrijp nu waarom. Dit bedrijf wordt gewaardeerd alsof het een innovatief techbedrijf is, maar als je de recente ideeen ziet die uit de koker van Inpost komen (electronika recyclen, laadstations, etc.) dan zie je echt een gebrek aan visie en creativiteit bij de leiding.

Rond 6 euro wel een aantrekkelijke investering voor de lange termijn vanwege first-mover voordeel. Hoewel de postkluisjes bedrijven inmiddels ook als paddenstoelen uit de grond schieten. Hier in het centrum van Amsterdam al van 3 aanbieders via post reklame ontvangen om bij ons in het appartementencomplex postkluisjes te komen plaatsen. Of wij de VVE er even van willen overtuigen om met ze in zee te gaan....
G20 Xdrive
0
4.994 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 10:05
Koers 15,530
Verschil +0,030 (+0,19%)
Hoog 15,540
Laag 15,440
Volume 7.011
Volume gemiddeld 434.044
Volume gisteren 612.167

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront