Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.215 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
voda
0
Chauffeurs elektrische wagens kijken steeds meer uit naar snellere laadstations
Marc Horckmans 1 dag geleden
© Aangeboden door Business AM

Dit jaar zullen wereldwijd bestuurders van een elektrische auto hun voertuig 200 miljoen keer aan een oplaadpunt aankoppelen. Over vijf jaar zal er echter sprake zijn van 1,5 miljard sessies. Dat blijkt uit een studie van consultant Juniper Research. Opgemerkt wordt dat de sector het volgende halve decennium hiermee op een groei van 665 procent kan rekenen.

Dat opmerkelijke groeipercentage zal volgens de onderzoekers worden aangedreven door grotere stimulansen van de overheid voor de overstap naar elektrische mobiliteit, gekoppeld aan een grote beschikbaarheid van oplaadservices.

Thuisladen
“In Europa konden al diverse stimulansen worden geïdentificeerd om het bezit van elektrische voertuigen te versterken”, merkt Juniper Research op. “In Noord-Amerika zullen daarentegen gecoördineerde stimuleringspakketten moeten worden ingezet om de groei te stimuleren.”

“Om een sterke verdere uitbreiding van het netwerk oplaadpunten te garanderen, moeten de leveranciers van laadinfrastructuur met overheden en andere belanghebben samenwerken om een gecoördineerde uitrol van openbare laadinfrastructeur te plannen”, merken de onderzoekers op.

Daarbij wordt onder meer gedacht aan collaboraties met de de verkopers van brandstoffen. “Anders dreigt de massale elektrificatie van de mobiliteit tot stilstand te zullen komen”, luidt de waarschuwing.

In de studie wordt opgemerkt dat de populariteit van het thuisladen de volgende vijf jaar een lichte daling zal kennen. “Op dit moment vertegenwoordigt deze sector nog iets meer dan 80 procent van alle oplaadsessies”, benadrukt Juniper Research. “Over vijf jaar zal dat aandeel echter tot slechts 70 procent zijn teruggelopen.”

Groter bereik
Juniper Research merkt verder op dat het thuisladen van elektrische wagens voorlopig weliswaar zijn dominante positie zal behouden, maar voegt eraan toe dat de uitrol van openbare oplaadpunten het volgende halve decennium van groot belang zal zijn.

“De installatie van deze infrastructuur zal voor de sector cruciaal blijken”, voeren de onderzoekers aan. “Vele autobestuurders beschikken immers thuis niet over de mogelijkheid om hun wagen – bijvoorbeeld in de garage – op de laden.”

“Indien men ook hen in staat wil stellen om aan de revolutie van de elektrische mobiliteit deel te nemen, zal de toegankelijkheid tot openbare oplaadinfrastructuur cruciaal blijken.”

Daarnaast wijzen de onderzoekers op het belang van stations die zijn uitgerust om snelladen mogelijk te maken. “De elektrische voertuigen worden steeds krachtiger en krijgen een groter bereik, maar om van die meerwaarde optimaal gebruik te kunnen maken, moeten de chauffeurs op snelladers beroep kunnen doen.”

“Deze markt wordt de volgende jaren dan ook wellicht het decor van een zware concurrentieslag tussen de verschillende aanbieders.”

Juniper Research merkt daarbij op leveranciers aan te raden om samenwerkingen aan te gaan met belangrijke bestemmingen, zoals parkeergarages en retailers, om de uitrol van snelladers te plannen. Dit moet hun positie in de concurrentiestrijd versterken.

(lb)
voda
0
Meritor & PACCAR to Work on SuperTruck 3 Program

Strategic Research Institute
Published on :
26 Nov, 2021, 5:30 am

Meritor Inc announced plans to provide zero emission battery electric drivetrain technology to PACCAR for the SuperTruck 3 program. SuperTruck 3 will fund projects to electrify medium and heavy-duty freight trucks. Additional investment will boost vehicle efficiency and expand EV Infrastructure.

Meritor’s Electrification, Industrial and North America Aftermarket Senior Vice President & President Mr Tim Bowes said “We are excited to be working on the SuperTruck program again and proud of our contribution in each of the previous two initiatives. As part of the project, Meritor Blue Horizon technology will be utilized to develop the next generation of electric powertrains for commercial vehicles.”
Bijlage:
voda
0
Eerste energielabels voor elektrische auto’s toegekend: Tesla het best, Mercedes het slechtst

Een nieuw beoordelingssysteem voor elektrische auto's rangschikt de BMW i4 en Tesla Model 3 als de meest efficiënte modellen. De wagens van Audi en Mercedes bungelen onderaan de lijst.

Erik Kouwenhoven 26-11-21, 05:00

De nieuwe Britse ‘E-Rating’ van website Electrifying.com rangschikt auto's voor het eerst op hoe efficiënt ze elektriciteit gebruiken. Het doel van de nieuwe beoordelingsmethode is om consumenten duidelijkheid te geven over welke elektrische auto’s beter zijn voor hun bankrekening. Daarbij bestaat er in Groot-Brittannië een kloof van 500 pond (595 euro) in jaarlijkse oplaadkosten tussen de beste en de slechtste auto’s.

Lees ook
Fluisterstil en bliksemsnel: zo rijdt de i4 M50, BMW’s eerste elektrische M-model (met video)
Test Tesla Model 3: geniaal, maar ook onhandig (met video)

De rangschikking komt als geroepen, want hoewel bij auto's met benzine- en dieselmotoren precies duidelijk is hoeveel ze verbruiken, bestaat er geen industriestandaard om bestuurders te helpen de algehele efficiency van een elektrische auto te begrijpen. Er is gekozen voor een vergelijkbaar systeem als bij energielabels voor bijvoorbeeld wasmachines en koelkasten.

Laadtijd en recuperatie tellen ook mee
Zo wordt gekeken hoe goed elektrisch vermogen wordt omgezet in kilometers op de weg, maar ook de snelheid waarmee de batterij kan worden opgeladen telt mee, evenals de vraag of de auto functies heeft om het stroomverbruik te minimaliseren, zoals warmtepompen, intelligente recuperatie van remenergie en klimaatregeling.

Tot nu toe hebben alleen de BMW i4 en Tesla Model 3 de maximale A++-classificatie gekregen. Het bewijs dat dure EV's niet altijd beter zijn, wordt gevormd door de meer dan 100.000 euro kostende Mercedes EQS. Die heeft dezelfde A+-rating als de goedkope Citroen Ami, Renault Twizy en Seat Mii. Onderaan de lijst bungelt de Mercedes EQV. Het is tot nu toe de enige personenauto met de laagste E-classificatie. De Audi e-tron en Mercedes EQC doen het met een D-beoordeling nauwelijks beter.

E-Ratings voor elektrische auto’s

A++
Tesla Model 3
BMW i4

A+
Hyundai Ioniq
Citroën e-C4
Fiat 500e
Hyundai Kona Electric
Mercedes EQS
Kia EV6
Peugeot e208
Seat Mii
Tesla Model Y
Opel Corsa-e
Citroën Ami
Volkswagen ID.3
Renault Twizy
Hyundai Ioniq 5

A
Audi Q4 e-tron
BMW iX3
DS3 Crossback
Ford Mustang Mach-e
Kia e-Niro
Kia Soul
Peugeot e2008
Renault Zoë
Skoda Enyaq
Smart ForTwo EQ
Tesla Model S
Tesla Model X
Opel Mokka
Volkswagen ID.4

B
Audi e-tron GT
BMW i3
Mercedes EQA
MG MG5 EV
MG ZS EV
Nissan Leaf
Polestar 2
Volvo XC40 Recharge

C
Honda e
Jaguar i-Pace
Lexus UX300e
Mazda MX-30
Porsche Taycan
Rimac Nevera
Citroen e-Spacetourer
Opel Vivaro-e

D
Audi e-tron
Mercedes EQC

E
Mercedes EQV

www.ad.nl/auto/eerste-energielabels-v...
joe123
0
Finanznachrichten.de
PR.nieuwsdraad.
XPENG uitgeroepen tot meest bekende nieuwkomer van het jaar in Noorwegen.
voda
0
BYD to Supply eBuses to TMB in Barcelona

Strategic Research Institute
Published on :
29 Nov, 2021, 5:30 am

Leading eBus manufacturer BYD has been awarded its first order from Transportes Metropolitanos de Barcelona SA for 25 new generation 12-metre BYD eBuses. The order has additional significance as BYD pure-electric buses will operate in the City of Barcelona for the first time ever. The order follows BYD’s success in a Public Tender supporting TMB’s Strategic Plan 2025 to phase out diesel and accelerate the renewal and decarbonisation of its bus fleet to reduce air pollution in Barcelona. TMB had also previously collaborated with BYD, having conducted a test of an eBus in 2020, resulting in positive feedback. The adoption of clean energy vehicles in TMB’s fleet will see new buses put into service in Catalonia between 2022 and 2024.

All the zero-emission BYD electric buses will be equipped with roof-mounted pantograph providing the convenience of opportunity charging at the bus depot for greater operational efficiencies. This is especially useful for operating in city centre environments, such as Barcelona.

The eBuses on order will be built in BYD’s high-tech European production facility in Hungary which opened in 2017 to exclusively support the needs of its expanding customer base in Europe. Built to BYD’s latest specification, the award-winning 12-metre eBuses will benefit from a range of innovative new features, using BYD’s world leading technology, to further enhance vehicle performance, as well as improving passenger and driver comfort.

BYD eBuses utilise the latest generation BYD Iron-Phosphate Battery Technology. The 442 kWh battery, with its increased energy density, provides a longer driving range and an extended battery life. A single charge delivers an impressive range of 400km under Standardised on Road Test (SORT II) conditions. This is a primary reason why BYD eBuses are such a viable choice for many large public transport operators, such as TMB.

The eBuses come equipped with FleetLink connectivity, BYD’s fleet management tool. Future-proofed to evolve with smart transportation, FleetLink provides all the management tools to monitor performance parameters across the entire BYD eBus fleet, complete with real-time vehicle status visibility. FleetLink supports optimum utilisation and maximum uptime.

The first of BYD’s eBuses on order from TMB are scheduled for delivery in 2022, and when commissioned, will operate throughout the city of Barcelona providing passengers with clean, safe and comfortable transportation.
voda
0
Nissan wil met miljardeninvestering bedrijf verder elektrificeren
Van onze redacteur 07:35

Een snellaadstation van Nissan in Yokosuta. Foto: Reuters

Nissan investeert in de komende vijf jaar zo'n ¥2000 mrd (€15,6 mrd) om zijn auto's te elektrificeren. Dat maakt de Japanse automaker maandag bekend. De mondiale batterijproductiecapaciteit moet tegen 2030 zijn verhoogd met 130 gigawattuur.

Tegen die tijd moet meer dan de helft van de verkochte auto's beschikken over een elektrische aandrijving. In 2010 was Nissan de eerste automaker die een serie elektrische auto's op de markt bracht. Volgens ceo Makoto Uchida heeft het bedrijf 'een voorsprong van tien jaar op de concurrenten wat betreft elektrificatie', zei hij in een online toespraak. 'We zullen gebruikmaken van deze ervaring en de omschakeling versnellen met verdere investeringen.'

Dit jaar sluit het bedrijf het boekjaar naar verwachting voor het eerst sinds drie jaar met winst af. Nissan NIS?21,20+1,52% bracht al eerder plannen voor een reeks investeringen naar buiten, waaronder de bouw van $1,4 mrd kostende hub voor de productie van auto's op batterijen in het Verenigd Koninkrijk.

Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1421367/nissan-wi...
voda
0
VDL Bus & Coach to Supply Citeas Buses to Bordeaux in 2024

Strategic Research Institute
Published on :
29 Nov, 2021, 5:30 am

VDL Bus & Coach’s first e-mobility project in France will be rolled out from the first quarter of 2024. In the conurbation of Bordeaux, where 800,000 people live, 36 new generation Citeas will be in service for a new electric Bus Rapid Transit line with focus on commuter traffic. The articulated buses of the type Citea LF-181 are based entirely on an electric drive train and have trend-setting features.

Work has already begun in Bordeaux to implement the bus line that will be served by the new generation Citeas from the year 2024. It is a completely new operation, replacing two existing regular bus lines. Bordeaux aims to provide a reliable and high-quality public transport service for urban commuters from the commune of Saint-Aubin de Médoc, to the Saint-Jean Central railway station in the city’s historic centre. Dedicated bus lanes with traffic light prioritization are foreseen along the 21 kilometre long line.

Bordeaux Métropole

The metropole of Bordeaux has a population of 800,000 spread over its 28 municipalities, making it one of the largest metropoles in France. The TBM network (Transports Bordeaux Métropole) includes 4 tram lines and 78 bus lines on which more than 400 vehicles travel, covering almost 30 million kilometres a year.

Improved range

In addition to the bus fleet VDL Bus & Coach will also provide the complete charging infrastructure and is also responsible for the complete fleet management system. Start of operation of the new generation of Citeas is planned for the first quarter of 2024. The e-buses have a battery pack of 552 kWh and are extremely suitable for city transport with high level of service. The range of the new generation of Citeas has been considerably improved: the LF-181 can reach a range of up to 600 kilometres, depending on the chosen configuration.
Bijlage:
[verwijderd]
0
Renault CEO de Meo Sees Revamp Paying Off

Renault to invest 10 billion euros in cars electrification over next 5 years

The company went on to post a record loss in 2020 and de Meo is now spearheading a revamp that includes an aggressive push into electric vehicles.

Renault plans to introduce ten new battery-powered cars by 2025, including in the higher-margin SUV segment. That has de Meo mulling a return to the Chinese market.

A carmaker that “doesn’t have a presence in China is like a table without a leg,” the CEO said in the interview. “It’s the most important market in the world. We need to think about how to get there.”
Chiddix
0
quote:

joe123 schreef op 25 november 2021 13:09:

Ik volg XPEV al vanaf de beursintroductie.Ben ook ingestapt op 19 dollar en stelselmatig bijgekocht.
Als je alles op een rij zet en hun plannen en technologie bestudeerd ben ik zeker dat XPEV dezelfde weg van Tesla kan bewandelen.Daarom denk ik dat X-peng momenteel een koopje is.
Zeg je dat omdat je er vroeg bij was , dat het op $51 een koopje is? Maar ik heb ze ook maar dan wat duurder dan $19. Verschil moet er zijn.
joe123
0
quote:

Chiddix schreef op 29 november 2021 09:27:

[...]

Zeg je dat omdat je er vroeg bij was , dat het op $51 een koopje is? Maar ik heb ze ook maar dan wat duurder dan $19. Verschil moet er zijn.
Chiddix.
Mijn laatste aankoop was op 60 dollar.
Tegenover de hoogste koers van 78 dollar vorig jaar zijn we nog veraf.Daarom vindt ik de koers van vandaag nog zeer goedkoop daar de leveringen elke maand als kool groeien.
Daar de leveringsproblemen van de chips ook aan het verbeteren zijn moet ook helpen om de verkopen op te krikken.
Succes verder.
Chiddix
0
quote:

joe123 schreef op 29 november 2021 16:02:

[...]

Chiddix.
Mijn laatste aankoop was op 60 dollar.
Tegenover de hoogste koers van 78 dollar vorig jaar zijn we nog veraf.Daarom vindt ik de koers van vandaag nog zeer goedkoop daar de leveringen elke maand als kool groeien.
Daar de leveringsproblemen van de chips ook aan het verbeteren zijn moet ook helpen om de verkopen op te krikken.
Succes verder.
Elke Chinese producent van electrische auto s heeft het over chipstekort. Vandaag LI die breakeven draaide in het vorige kwartaal. P/a 0,00. Wordt straks booming als het tekortprobleem is opgelost.
voda
0
BYD Awarded 70 eBus Order from Nobina Finland

Strategic Research Institute
Published on :
30 Nov, 2021, 5:30 am

Leading eBus manufacturer BYD has secured another high-volume order for its zero-emission electric buses from Nobina in Finland. Nobina, the largest public transport operator in the Nordic region, has ordered a further 70 latest generation BYD eBuses in a strategic move to expand its fast evolving ‘green fleet’. This latest order from Nobina Finland spans two of BYD’s best-selling eBus models, comprising 42 units of the 13-metre eBus and 28 units of BYD’s 15-metre model. They are scheduled for delivery next summer, 2022 and will primarily operate on city routes in the Helsinki Metropolitan area.

The eBuses benefit from the latest generation BYD Iron-Phosphate Battery technology for optimised battery life and a longer driving range. The 13-metre BYD eBus delivers a single charge range of 400 kilometres, while its larger 15-metre counterpart enjoys over 450 kilometres under SORT test conditions.

This is Nobina Finland’s second major order for BYD pure-electric buses, having taken delivery of 119 units in the summer of 2021, which also represented Finland’s largest electric bus order. Combined, these buses have quietly and cleanly driven more than one million kilometres in Finland, saving 1400 tonnes of CO2 emissions.
voda
0
NIO Signs Strategic Cooperation Agreement with Shell

Strategic Research Institute
Published on :
30 Nov, 2021, 5:30 am

NIO announced that it has entered into a strategic cooperation agreement with Shell to further collaborate in the electric vehicle and energy industries globally. According to the agreement, NIO and Shell will jointly construct and operate battery charging and swapping facilities. NIO and Shell plan to install 100 battery swapping stations in China by 2025, and start to construct and operate pilot stations in Europe from 2022. Shell’s charging network in Europe will also become available to NIO users.

In the meantime, NIO and Shell will continue to explore more collaboration opportunities in battery asset management, fleet management, membership system, home charging services, advanced battery charging and swapping technology development, and construction of charging facilities in China.

NIO is a global smart electric vehicle company that started its delivery in China from 2018. In 2021, NIO started delivery in Norway, marking its first step overseas. In the coming year, NIO will enter more European markets with its products and services. Based on the strategic development of both brands, NIO and Shell will join hands in leveraging each other’s strength and contributing to the development of the smart electric vehicle industry.
voda
0
Solid-state batterij van Nissan komt in 2028
Mattijn Nederend 22 uur geleden

Nissan Logo Badge© Nissan Nissan Logo Badge

Als heel Europa aan de elektrische auto moet, dan moet er nog wel het een en ander gebeuren. Want met de huidige nieuwprijzen van EV’s, zullen veel mensen blijven rondrijden in bestaande brandstofauto’s, en dan schieten we nog steeds niets op. Al schijnt het best goed te zijn om wat langer door te rijden met een brandstofauto. Of iedereen moet akkoord gaan met een Dacia Spring. Nissan presenteert vandaag hun vooruitzichten als het gaat om batterijprijzen en de solid-state batterij.

© Aangeboden door TopGear Nederland
Wat is een solid-state batterij?
Zonder je te overladen met technische details, kun je de naam vrij letterlijk nemen. In huidige accucellen zitten vloeibare elektrolyten. Een solid-state batterij gebruikte vaste elektrolyten en elektrodes. Deze batterijen zijn lichter en uiteindelijk moeten ze goedkoper zijn om te maken. Met een goedkopere en lichtere batterij zouden kleine goedkopere autootjes ook mogelijk zijn. Momenteel zijn de solid-state accu’s nog duur om te maken en er zijn wat technische obstakels om te overwinnen.

De prijs per kWh voor accu’s in elektrische auto’s
In maart meldde CNBC dat Tesla momenteel ongeveer 142 dollar kwijt is per kWh. Een accu van 90 kWh zou dus ruim 12.700 dollar kosten om te maken, kijkend naar de cellen. Nissan denkt dat de kosten per kWh in 2028 rond de 75 dollar zullen liggen. Dat is ook het jaar dat de eerste auto’s met een solid-state batterij van Nissan moeten verschijnen. Uiteindelijk moet de prijs zelfs zakken naar 65 kWh. Dit zou het punt zijn dat elektrische auto’s net zo duur zijn om te kopen als benzineauto’s. Hopelijk is de laad-infra dan ook helemaal op orde.

De voordelen van solid-state batterijen
Niet alleen zijn de batterijen goedkoper, door het afgenomen gewicht zijn er ook minder kWh’s nodig voor dezelfde actieradius. Bovendien zouden de solid-state batterijen slechts een derde van de tijd nodig hebben om vol te laden. In 2024 wil Nissan op z’n vroegst een fabriek in Yokohama laten proefdraaien om de nieuwe batterijen te produceren. Net als met meer nieuwe technologieën, zal de introductie van solid-state batterijen geleidelijk gaan.

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/solid-s...
DurianCS
0
quote:

voda schreef op 30 november 2021 09:39:

Solid-state batterij van Nissan komt in 2028
Mattijn Nederend 22 uur geleden

Nissan Logo Badge© Nissan Nissan Logo Badge

Als heel Europa aan de elektrische auto moet, dan moet er nog wel het een en ander gebeuren. Want met de huidige nieuwprijzen van EV’s, zullen veel mensen blijven rondrijden in bestaande brandstofauto’s, en dan schieten we nog steeds niets op. Al schijnt het best goed te zijn om wat langer door te rijden met een brandstofauto. Of iedereen moet akkoord gaan met een Dacia Spring. Nissan presenteert vandaag hun vooruitzichten als het gaat om batterijprijzen en de solid-state batterij.
...
In zijn algemeenheid is het goed voor het milieu om zo lang mogelijk spullen te blijven gebruiken. En voor elektrisch duurt het bij mij meer dan tien jaar voordat ik de productie terug verdiend heb. Vind ik niet zo aantrekkelijk.
[verwijderd]
0
Musk vraagt Tesla-fabrieken rustiger aan te doen. Haasten zou niets opleveren

Tesla gaat dit jaar als een trein. Ongehinderd door het chiptekort sleutelden de fabrieken in de eerste drie kwartalen van 2021 maar liefst 637.000 auto’s in elkaar. Vorig jaar bouwden ze 500.000 stuks. Elon Musk, de CEO van Tesla, vraagt nu aan de medewerkers om wat rustiger aan te doen. Als een dolle Tesla’s in elkaar zetten, kost blijkbaar een hoop geld, maar eigenlijk levert het onder de streep weinig extra leveringen op.

Tijdelijke contracten, dure overuren en andere zaken drijven de kosten van de productie op. En hoewel er nu meer afleveringen zijn, zal dat in het vierde kwartaal weer afnemen. Het is dus zonde om extra geld uit te geven aan de productie als een stabielere output van de fabriek goedkoper is en in het jaartotaal op hetzelfde neerkomt. CNBC kon de e-mail inzien die Musk naar alle medewerkers stuurde.

De baas van Tesla laat in de e-mail weten: ‘Wat historisch is gebeurd, is dat we aan het einde van het kwartaal als een dolle sprinten om de leveringen te maximaliseren, maar dan nemen de leveringen enorm af in de eerste paar weken van het volgende kwartaal. In feite, over een periode van zes maanden bekeken, hebben we geen extra auto’s geleverd, maar we hebben veel geld uitgegeven en onszelf opgebrand om de leveringen in de laatste twee weken van elk kwartaal te versnellen.’

topgear.nl/autonieuws/musk-vraagt-tes...
voda
0
Zo ver komt een elektrische auto als de accu 'leeg' is
Lars Krijgsman 2 uur geleden

Wie nog altijd de angst heeft om met een elektrische auto met een lege accu te komen te staan, kunnen we enigszins geruststellen. Uit testwerk van Autobest blijkt dat je veelal nog tientallen kilometers kunt rijden nadat de accu volgens de boordcomputer leeg is gereden.

© Aangeboden door AutoWeek
Hoewel elektrische auto's op papier steeds vaker een zeer inzetbare actieradius hebben, is zogenoemde range anxiety - de vrees voor een te beperkte actieradius - voor sommige mensen nog altijd een obstakel. Uit de door AutoBest gehouden EcoChallenge blijkt dat je vaak nog een heel stuk kunt rijden ondanks dat de boordcomputer 0% accucapaciteit aangeeft.

AutoBest heeft de accu's van de 15 meest populaire elektrische auto's in Europa compleet leeg gereden en is vervolgens stug door blijven rijden. Wat blijkt? De geteste EV's konden met een volgens de boordcomputer compleet leeg getrokken accu nog tussen de 14 en bijna 38 kilometer rijden. De energiereserve van de Nissan Leaf met 62 kWh accu bleek het grootst. De Leaf kwam nog 37,8 kilometer ver nadat de boordcomputer 0% accucapaciteit aangaf. De Cupra Born en Volkswagen ID3 kwamen met 14 extra kilometers het minst ver met een 'lege accu'. Het verschil tussen de bruto en netto capaciteit kan onder meer gebruikt worden om een kleinere capaciteit als gevolg van degeneratie van het accupakket te ondervangen.

Voor tabel zie link:

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/zo-ver-...
joe123
0
X-peng plus zeven procent afgesloten in een bloedrode markt.Morgen de leveringcijfers voor november.Morgen kan het alweer een mooie dag worden..
Dit is een aandeel om tien jaar op de plank te leggen.
voda
0
IONITY Strengthens Audi’s EV Charging Offering

Strategic Research Institute
Published on :
01 Dec, 2021, 6:15 am

A well-developed charging infrastructure forms the very backbone of electrified mobility. That is why IONITY is investing around 700 million euros to install more than 5,000 additional fast-charging points by 2025. As such, the joint venture, in which Volkswagen, with its Porsche and Audi brands, has a stake, is creating more than 1,000 locations for fast charging at up to 350 kW. A new flagship concept from IONITY and the new “Plug & Charge” functionality available on Audi e-tron models are also designed to enhance convenience and the charging experience.

E-mobility’s success is highly dependent on the charging infrastructure, which is why IONITY, Europe’s largest open high-power charging network located in 24 countries, is investing 700 million euros in its fast-charging network for electric vehicles. The joint venture in which Audi has a stake will increase the number of high-performance 350 kW charging points from more than 1,500 at present to around 7,000 by 2025. In addition, they are no longer being built only along freeways, but also near major cities and along busy main roads. As a result, the number of charging locations is also increasing significantly – from just under 400 at present to more than 1,000.

In addition, IONITY plans to expand many of the existing locations – depending on their utilization levels. New sites will be designed with six to twelve charging points right from the beginning. This significantly reduces charging and waiting times for users. In addition, the company plans to acquire more of its own land in order to build and operate service stations. Through covered charging stations or complete charging facilities including dining options and stores, IONITY wants to significantly enhance the customer experience.

Massive expansion by IONITY makes e-mobility even more attractive

Audi is a founding member of IONITY and has been a joint venture partner from the very beginning. IONITY’s network of fast-charging stations located throughout Europe is a cornerstone of the e-tron Charging Service, Audi’s own charging service. Using just one charging card, this service currently offers access to more than 280,000 charging points in 26 European countries.
Bijlage:
voda
0
BYD Delivers 5 eBuses to Deutsche Bahn in Germany

Strategic Research Institute
Published on :
01 Dec, 2021, 6:10 am

Leading eBus manufacturer BYD has delivered five of its first new generation 12-metre pure-electric eBuses to Deutsche Bahn in Germany following a momentous journey for electric powered public transport. Deutsche Bahn is Germany’s largest Public Transport Operator and has a framework agreement in place with BYD for the rollout of eBus orders in 2021 and beyond. The official handover to DB took place in Ettlingen, located in the district of Karlsruhe in Germany. This concluded an epic 500 km road journey for the BYD eBuses from Oosterhoud in the Netherlands to their Karlsruhe destination, stopping only for a short break in Bonn for the drivers to rest and top-up charging. It was an excellent example of the driving range capabilities that the new, upgraded pure-electric BYD eBuses now offer.

This delivery further enhances DB’s evolving electric bus fleet which will operate on both urban and national routes. The arrival of the new generation 12-metre BYD eBuses represents yet another positive step forward in reliable and safe electric mobility, while also offering numerous fleet management efficiency benefits to transport operators. They come equipped with the latest innovative technology from BYD and a multitude of ‘home-from-home’ features for the best passenger comfort.

Each of the five pure-electric buses is powered by state-of-the-art BYD Iron-Phosphate Battery technology with increased energy density that now provides an even longer driving range for continuous hours of non-stop operation, as well as an extended battery life. Under Standardised on Road Test (SORT) conditions, the new generation 422 KWh battery delivers an impressive driving range in excess of 400km on a single charge. The driving range capability has been further demonstrated by the recent 500 km journey from The Netherlands to Germany.

The latest generation 12-metre BYD eBus includes an all-new emissions-reducing CO2 air conditioning system which elevates environmental-protection to yet another level. This substantiates BYD’s ongoing commitment to a creating a cleaner, better world.
Bijlage:
3.215 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
880,49  +5,70  +0,65%  11:21
 Germany40^ 18.186,10 +0,27%
 BEL 20 3.909,69 +0,49%
 Europe50^ 5.024,39 +0,32%
 US30^ 38.486,28 -0,05%
 Nasd100^ 17.558,87 +0,44%
 US500^ 5.077,13 +0,15%
 Japan225^ 38.281,26 +0,90%
 Gold spot 2.315,72 -0,27%
 EUR/USD 1,0689 -0,12%
 WTI 82,85 -0,54%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +18,06%
ASMI +10,57%
NX FILTRATION +5,13%
RANDSTAD NV +4,02%
BESI +3,67%

Dalers

ALLFUNDS GROUP -9,89%
ING -4,64%
Flow Traders -2,94%
AZERION -2,24%
Avantium -1,78%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront