Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Chalo
0
ThomasB
0
Ik lees hier verschillende malen speculatie van een move van Fredriksen. Maar dit blijft toch allemaal puur nattevingerwerk, omdat zowel Fredriksen als het Hugo Stoop niets daarover prijs geven.

Nu, ik meen ergens gelezen te hebben dat de enige reden dat hij niet meer in Frontline investeert, is omdat in het geval hij ook maar 1 aandeel bijkoopt, hij een verplicht een bod moet uitbrengen van overname. En dat hij dit niet wil.
Zijn instap in Euronav, enige tijd geleden, is een niet te ontkennen feit. Hij staat op zich gekend als een slimme investeerder. Iedereen weet dat Euronav aan 6.5 per share, gewoonweg ondergewaardeerd is, en dus als stevig korting noteert. Zelfs management van Euronav gaf dit toe. Misschien was dit gewoon zijn insteek, ik investeer mijn geld in een bedrijf waar ik een stevige korting krijg. En uiteraard is het ook slim om te investeren in een sector waarin je thuis bent. Ik zou dus niet onmiddellijk concluderen dat Fredriksen, plannen heeft om te mergen. Tot slot, zijn instap zorgt wel voor een mentale boost voor ons als kleine belegger. Ook heeft het, het behoorlijk ongekend aandeel Euronav, wat meer op de kaart gezet. Ook ik had gehoopt dat dan andere kapitaalkrachten op de kar gingen springen. Helaas, nog niets concreets.

Maar voor de rest blijft de situatie toch grotendeels ongewijzigd. Euronav is zeker een van de sterkste spelers in zijn sector, ook qua financien. Maar het blijft toch een ambetant aandeel want de koers, en de onderliggende resultaten, worden door heel veel factoren in die de business bepaald. Kortom, ook ik hoop dat we binnenkort doorstijgen naar 11-12€ per aandeel. Echter, dat is hoop. Maar we zien wel...
krach03
0
Dat volume ineens !! !!

Ofwel EURN die eigen aandelen inkoopt,

ofwel Fredriksen die opnieuw zijn slag slaat ??
mijn gedacht
0
@ Krach,
Verkijk u niet op NAV. Als een bedrijf dit en volgend jaar verlies maakt is de NAV een magere troost en slechts één van de vele parameters die de waarde van een bedrijf bepalen. Het enige wat telt is ebitda, hoeveel er dus wordt verdiend, dus blijft het voor ons, aandeelhouders, uitzweten.

De move van Fredrikson blijf ik toch aandachtig bekijken. Zoals hier eerder al eens neergepend, is er imo overleg voorafgegaan aan zijn inkoop. 10 % ineens is veel en zonder overleg eerder vijandig. Dus wij horen er wellicht nog meer over. En verwacht niet dat een CEO of andere C ook maar één woord daaromtrent zal lossen..
mijn gedacht
0
Zie onverwachte val van oil futures (WTI). Misschien toch goed nieuws voor tankerbedrijven ? Weer stockage ?
Reader
0
Ik ben er ook weer eens ingetuind, vanmorgen op veel lagere koers weer eens ingestapt. Order ingezet op nog veel lagere koers ( je weet maar nooit) en ja hoor, die had ik ook dus ik dacht: mooi ingekocht...en nu, nóg lager!

Juist met dit aandeel is het van belang in het juiste ritme te zitten en dan niet te twijfelen.

Mvg,

Reader
krach03
0
Morgen zijn er sowieso partijen die alles met 'no limit' gaan buitengooien.

Ik denk dat men ze morgenvroeg gaat kunnen oprapen aan 7,50 euro
Tordan
1
quote:

MiCno schreef op 2 december 2021 14:58:

Het is weer een bloedbad...
Misschien helpt dit:

OPEC+ handhaaft productie-afspraken voorlopig
Thole
1
Rusland wil zelfs de productie met 400 000 vaten per dag verhogen, dit is eigenlijk positief nieuws voor Euronav. Dan zou je toch een stijging in plaats van een daling verwachten.
Tordan
0
quote:

Thole schreef op 2 december 2021 17:31:

Rusland wil zelfs de productie met 400 000 vaten per dag verhogen, dit is eigenlijk positief nieuws voor Euronav. Dan zou je toch een stijging in plaats van een daling verwachten.
Heb je hier een linkje van, Thole??
Vavli
1
quote:

Thole schreef op 2 december 2021 17:31:

Rusland wil zelfs de productie met 400 000 vaten per dag verhogen, dit is eigenlijk positief nieuws voor Euronav. Dan zou je toch een stijging in plaats van een daling verwachten.
OPEC bevestigt dat het vanaf januari 400.000 vaten per dag meer zal produceren.
Risky bets
0
Flinke selloff in veel tanker namen. Ik heb vandeweek INSW, STNG en een beetje TNK gekocht. Denk dat de risk-reward voor tankers nu heel veel beter is dan een paar weken geleden. Veel beleggers/analisten hebben inmiddels de hoop op een goed Q4 rapport opgegeven. Hopelijk veel scrapping komende maanden. Q4 2022+ ziet er erg goed uit vind ik.
Tordan
0
belegger1981
0
Die spanning tss de westerse landen en rusland is ook geen voordeel zeker voor de koers en euronav
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 15,260
Verschil -0,220 (-1,42%)
Hoog 15,460
Laag 15,260
Volume 29.779
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 30.839

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront