Chinese aandelen « Terug naar discussie overzicht

Xpeng 2021

190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Tonydwi
0
XPeng onthult gestroomlijnde nieuwe G9 SUV ontworpen voor wereldwijde markten
Het vierde aanbod van XPENG is het eerste dat specifiek is ontworpen voor wereldwijde distributie.

01
18 november 2021 om 22:29 ET
3
Door : Tom Moloughney
Vandaag, op de 19e Guangzhou International Automobile Exhibition, onthulde XPENG Motors een geheel nieuw SUV-model, de G9. Het wordt het vierde model in de line-up van de EV-startup, na de XPENG G3 , de XPENG P7 en de XPENG P5 .

De G9, een middelgrote SUV, vervolledigt het portfolio van XPENG. Het bedrijf biedt al een compacte SUV (G3), een slanke lange-afstands sportsedan (P7) en meest recentelijk lanceerde het de P5, een betaalbare gezinssedan boordevol technologie.

Onze nieuwe G9 slimme SUV vertegenwoordigt een nieuw niveau van verfijning met een mondiaal perspectief en een essentieel onderdeel van de verkenning van slimmere, groenere en duurzamere mobiliteit. - Hij Xiaopeng, CEO en voorzitter van XPENG.
Uiterst geavanceerd en snel opladen

De G9 is het eerste XPENG-model dat is uitgerust met XPILOT 4.0 geavanceerde rijhulpsystemen met 508 TOPS ECU-rekenkracht, ondersteund door twee NVIDIA Orin-X autonoom rijdende SoC-eenheden (System-on-the-Chip). XPENG heeft zijn XPILOT-systeem in een extreem snel tempo verbeterd sinds het voor het eerst versie 2.5 aanbood in zijn G3-compacte SUV.

De G9 is ook uitgerust met China's eerste 800V hoogspannings-massaproductie SiC (siliciumcarbide) platform. Samen met XPENG's nieuwe generatie "X-Power" DC-snelladers (in China superchargers genoemd) kan de G9 in slechts vijf minuten tot 200 km rijbereik toevoegen.

Galerij: Xpeng G9

03
7 Foto's
03
02
01
04
05
XPENG G9
XPENG G9
Gebouwd voor wereldwijde markten, in overeenstemming met wereldwijde normen

XPENG heeft de G9 specifiek gebouwd met een internationaal perspectief. Het voertuig voldoet aan de C-NCAP en E-NCAP 5-sterren veiligheidsontwerpnormen, evenals de strenge EU WVTA-voertuigcertificeringsnormen.

In lijn met XPENG's streven naar groenere, veiligere en duurzamere mobiliteit, voldoet de G9 aan de vereisten voor EU 3R-certificering, een internationale benchmark voor milieubeschermingseisen, met een herbruikbaarheidspercentage van meer dan 85% en een recyclebaar percentage van meer dan 95% .

De G9 is ons eerste model dat van de grond af is bedacht en ontwikkeld voor zowel de internationale als de Chinese markt, waarmee we onze meest geavanceerde ontwerpen naar onze internationale klanten brengen. - Henry Xia, XPENG medeoprichter en voorzitter
De G9 wordt het eerste voertuig in China dat een gigabit ethernet-communicatiearchitectuur implementeert, die meerdere communicatieprotocollen ondersteunt, waardoor voertuigen sneller gegevens kunnen verzenden en ontvangen. Dit verhoogt de ondersteuning voor geavanceerde bestuurdersassistentie, slimme cockpit en firmware-OTA-upgrades aanzienlijk.

Meer XPENG-nieuws

xpeng verkoop elektrische auto oktober 2021
XPeng handhaaft verkoop van meer dan 10.000 EV's/maand, leidt Chinese start-ups
?xpeng 480kw laders 800v platform
XPeng kondigt 480 kW-laders en 800V SiC EV-platform aan
De X-EEA 3.0-architectuur verbetert niet alleen de software met een hogere snelheid, maar stelt de G9 ook in staat om zelfdiagnose uit te voeren, wat de veiligheid van het voertuig zal verbeteren. Dankzij de mogelijkheid om meerdere domeincontrollers synchroon te upgraden, kan de OTA-upgrade van de firmware van de G9 in 30 minuten worden voltooid zonder de bediening van het voertuig en de rijfuncties te onderbreken. Zodra de G9 opnieuw is opgestart, worden de verbeterde functies volledig geïmplementeerd, waardoor een naadloze OTA-ervaring wordt bereikt.

Onze gedachten

We houden van wat we tot nu toe van de G9 zien. Hij past perfect in XPENG's huidige portfolio, hij heeft het nieuwste XPILOT 4.0 geavanceerde rijhulpsysteem en XPENG's volgende generatie XPower 3.0 aandrijflijn en superchargersysteem. De styling is zeker gericht op een internationale markt, maar heeft nog steeds de kenmerkende XPENG-ontwerptaal.

Er is echter nog veel dat we moeten weten over de G9. XPENG heeft nog geen prijzen, batterijgrootte of bereikschattingen vrijgegeven, en dat zijn enkele behoorlijk grote omissies van de aankondiging van vandaag. Er is ook geen vaste releasedatum, hoewel er geruchten gaan over een lanceringsdatum voor eind 2022, maar deze is niet bevestigd. Toch lijkt de G9 veelbelovend
[verwijderd]
0
Goede Q3 resultaten, goede outlook. Voldoende cash. In de loop van komend jaar wellicht winstgevend?
Tonydwi
0
Chinese Tesla-rivaal Xpeng wil Europa veroveren
Chinese Tesla-rivaal Xpeng wil Europa veroverenDe nieuwe Xpeng G9-SUV (Foto: Xpeng)
AUTO
KG
?Door Kasper Goossens
? Dinsdag 23 november 2021 om 18:01
De Chinese autofabrikant Xpeng wil met haar nieuwe model, de G9 SUV, Tesla onderuithalen in Europa. Beide elektrische autoreuzen beconcurreren elkaar nu al in de VS, maar Xpeng wil ook Europa bij het strijdtoneel betrekken. De nieuwe SUV moet de stormram worden.

Eerder lanceerde Xpeng al het P7-model in Noorwegen. Naar volgend jaar toe wil de Chinese fabrikant ook meedoen in andere landen in Europa, zoals Nederland.

Weinig bekend
De G9 krijgt een “Robot Face”, zoals het bedrijf dat noemt: een lichtstrip dwars over de neus van de auto, die ook terug te vinden is op de P7. Over het interieur van de auto zijn nog geen details bekend, over de motor wel: net zoals de wagens van concurrent Tesla worden alle auto’s van Xpeng elektrisch aangedreven.

MIDDAY BRIEF

Schrijf je meteen in op Vlaanderens snelst groeiende dagelijkse businessnieuwsbrief geschreven door Dominique Dewitte.

"Deze nieuwsbrief heeft een openingsratio van meer dan 40%. Een ongezien percentage in het Vlaamse nieuwslandschap. Met reden, abonneer je en je zal begrijpen waarom ik elke dag opnieuw meer dan 30.000 enthousiaste lezers heb."

Een voorbeeld vind je hier

Gratis inschrijven »
De G9 kan worden opgeladen met een oplaadkracht van 800 volt, het dubbele van de elektrische wagens die nu al op de markt zijn. Zo kan de batterij binnen vijf minuten worden opgeladen om 200 kilometer te kunnen rijden. Niet alleen de batterijen, maar ook de stuurhulp wordt revolutionair.

Autonomie
Xpeng zal in de G9 de allernieuwste stuurassistent installeren, de Xpilot 4.0. De wagen zal worden uitgerust met LiDaR-sensors, die door middel van lasers de omgeving van de wagen in kaart kunnen brengen. Het is een noodzakelijke technologie om een auto volledig autonoom te kunnen laten rijden. De technologie werd tot nu toe enkel in prototypes gebruikt, nog niet in consumentenvoertuigen.

In tegenstelling tot de vorige Xpeng-modellen zal de G9 speciaal op maat van Europa worden gemaakt: het bedrijf geeft aan de auto te zullen aanpassen aan de Euro NCAP-normen, waardoor hij veilig wordt geacht voor de Europese markt. Ook inzake homologatie wordt alles op maat van Europa gemaakt.

Wanneer precies en voor welke prijs het naar Europa komt, is nog maar de vraag. Vanaf eind 2022 zal het voertuig te koop zijn in China
Tonydwi
0
XPeng-inkomsten verslaan schattingen. Dat was niet de grootste verrassing.
Door Al Root
Bijgewerkt 23 november 2021 17:41 uur ET / origineel 23 november 2021 6:15 uur ET
Het elektrische voertuig Xpeng P7 wordt buiten de New York Stock Exchange tentoongesteld
Jeenah Moon/Bloomberg
Het aandeel van de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen XPeng steeg dinsdag nadat het bedrijf beter dan verwachte resultaten over het derde kwartaal rapporteerde. De omzet- en winstcijfers waren echter niet de enige verrassing voor beleggers.

Er was een nieuw woord in de publicatie van de inkomsten van het bedrijf: robotaxis.

XPeng (ticker: XPEV ) aandelen stegen op een gegeven moment bijna 13% voordat ze sloten op $ 51,30, een stijging van 8,3%. De S&P 500 en de Dow Jones Industrial Average stegen respectievelijk met 0,2% en 0,6%. De stijging van dinsdag draagt ??bij aan de recente winsten voor aandeelhouders van XPeng. Het aandeel, dat dinsdag binnenkwam, was de afgelopen drie maanden met ongeveer 21% gestegen. De groeiende EV-leveringen en de succesvolle beursgang van Rivian Automotive (RIVN) hebben de laatste tijd de meeste EV-fabrikanten een boost gegeven.

XPeng rapporteerde een verlies in het derde kwartaal van 15 cent per aandeel van $ 888 miljoen aan omzet. Wall Street was op zoek naar een verlies van 18 cent per aandeel en $ 789 miljoen aan omzet.

De brutowinstmarge uit de verkoop van auto's kwam uit op 13,6%, een stijging van 11% in het tweede kwartaal en 3,2% in het derde kwartaal van 2020. De bedrijfswinst daalde echter opeenvolgend van het tweede kwartaal naar het derde kwartaal, deels omdat de uitgaven aan R&D hoger gelopen.

"In het derde kwartaal hebben we een recordgroei voortgezet met de hoogste voertuigleveringen onder de startende autofabrikanten van nieuwe energievoertuigen in China", zei CEO He Xiaopeng in het persbericht van het bedrijf. XPeng heeft in het derde kwartaal bijna 26.000 auto's afgeleverd. NIO (NIO) leverde ongeveer 24.000 en Li Auto (LI) leverde ongeveer 25.000.

"Deze outperformance getuigt van de erkenning door de markt van de gedifferentieerde waarde die onze verticaal geïntegreerde, intern ontwikkelde software en hardware voor onze voertuigen bieden."

Vooruitkijkend verwacht XPeng in het vierde kwartaal tussen 34.500 en 36.500 te leveren. Dat betekent ongeveer 12.000 voertuigleveringen per maand in november en december. Het bedrijf leverde in oktober ongeveer 10.100 voertuigen af. Meer dan 12.000 voertuigen zou een maandelijks record zijn voor XPeng.

Stijgende leveringen zijn een teken dat het wereldwijde tekort aan halfgeleiders dat de autoproductie het hele jaar heeft doen oplaaien XPeng niet zo erg schaadt. Dat is goed nieuws. Xiaoping had nog een onverwacht goed nieuws voor aandeelhouders: robotaxis.

"De solide vooruitgang die we hebben geboekt in [onze door navigatie geleide pilot] wekt meer vertrouwen in ons vermogen om in de toekomst autonoom rijdende mobiliteitsoplossingen te verkennen, zoals robotaxi-technologieën", voegde de CEO eraan toe.

Navigatiegestuurde piloot, of NGP, is hoe XPeng verwijst naar zijn software en hardware die rijhulptechnologieën mogelijk maken, zoals adaptieve cruisecontrol en landwachthulp.

Het is de eerste keer dat robotaxis naar voren komt in een winstpublicatie en zal veel vragen van investeerders genereren tijdens de 8 uur Eastern Time- conferentiegesprek . Analisten en investeerders zullen willen weten hoe dicht XPeng in de buurt komt van zelfrijdende auto's op de weg.

XPeng heeft op recente modellen hogere functies voor bestuurdersassistentie ontwikkeld. XPeng heeft op sommige modellen ook lidar- of lasergebaseerde radarsensoren. Het gebruik van lidar is nog nieuw in de branche. Maar geen enkele autofabrikant, inclusief XPeng, heeft een auto geleverd met voldoende software en sensortechnologie waarmee een bestuurder zijn aandacht nog niet op de weg kan houden.
JTTT
0
Als dit nieuws op andere dag was gekomen , was deze nog veel verder omhoog geschoten!
Chiddix
0
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 1 december 2021 10:46:

Xpeng zit in de lift? $55(30/11). Doen het wat beter dan NIO of BYD.
"Wat beter" is een understatement. Nio heeft een veel grotere market CAP, terwijl het nu achterblijft. Ook die "battery swap" (NIO) geeft te denken, zeker nu inmiddels op 800 volt kan worden gesupercharged (XPENG). Xpeng zet dus in op techniek van de batterij en ik denk dat dat een toekomstbestendiger strategie is. Dit zie je ook terug in kosten R&D. Winstgevendheid wordt voor 2022 het ding, in mijn optiek.

Ik denk dat er gisteren werd voorgesorteerd op de cijfers zoals die zojuist naar buiten zijn gebracht (zie ir.xiaopeng.com/news/default.aspx). Daarvoor waren het de Q3 cijfers die de koers in de lucht hield.

Maandelijkse productieaantallen bepalen nu de markt. Xpeng doet het de laatste maanden telkens beter dan de concurrentie. Zo ook over november jl.: meer dan 15.000. Bij resultaten Q3 was de outlook voor Q4 (die al behoorlijk positief werd ontvangen) ongeveer 35.000 leveringen. Met oktober (10000 leveringen), november (15.000,- leveringen), mag december dus behoorlijk "tegen vallen". Bij mooie cijfers in december en een goed q4 kan dit hard gaan.

Tot slot: ook dit is een behoorlijk gehyped aandeel, maar fundamenteel - in verhouding tot al die andere merken - verreweg het meest op dreef.

[verwijderd]
0
Voorts:

Market cap NIO = 62 miljard USD, bij 10000 leveringen in november en 3000 in oktober
Market cap Xpeng = 47 miljard USD, bij 15000 leveringen in november en 10000 in oktober.

Je gaat mij niet vertellen dat dat gat niet wordt ingelopen (vergelijk koersen het afgelopen jaar en je ziet de inhaalslag). Er staat 855 miljoen aandelen uit. Om het gat van 15 miljard in te lopen en op gelijke beurswaarde te komen (waarbij je de vraag kunt stellen of dat terecht is), zal de koers nog 17 dollar omhoog moeten, naar 72 USD dollar dus.
JTTT
0
Iemand nog aan het bijkopen vandaag?
Echt te veel afgestraft over wat roddels ivm delisting
[verwijderd]
0
quote:

JTTT schreef op 3 december 2021 18:45:

Iemand nog aan het bijkopen vandaag?
Echt te veel afgestraft over wat roddels ivm delisting
Bijgekocht op 46,20 USD. Net iets te vroeg dus eigenlijk afgelopen vrijdag. Wel ook meteen verkooporder geplaatst voor die "extra" aandelen (zit nu op 40% boven wenselijke hoeveelheid aandelen Xpeng), op 49,5 USD. Ik hoop dat we die koers (ligt binnen 10% marge) dit jaar ergens intraday wordt bereikt.

In geval van verdere daling sluit ik meer kopen niet uit. Xpeng doet het relatief goed, wederom, in verhouding met NIO en (ook) Tesla (zij het dat ik Tesla een minder goed vergelijk vindt). Nio nu op 31,7 USD.
[verwijderd]
0
quote:

Onder water schreef op 1 december 2021 11:09:

Voorts:

Market cap NIO = 62 miljard USD, bij 10000 leveringen in november en 3000 in oktober
Market cap Xpeng = 47 miljard USD, bij 15000 leveringen in november en 10000 in oktober.

Je gaat mij niet vertellen dat dat gat niet wordt ingelopen (vergelijk koersen het afgelopen jaar en je ziet de inhaalslag). Er staat 855 miljoen aandelen uit. Om het gat van 15 miljard in te lopen en op gelijke beurswaarde te komen (waarbij je de vraag kunt stellen of dat terecht is), zal de koers nog 17 dollar omhoog moeten, naar 72 USD dollar dus.

Ter informatie: hier was de koers bijna 55 USD en die van Nio ongeveer 40 USD.
Xpeng doet nu 46 USD en Nio 32. Xpeng 9 eraf, Nio 8. in verhouding (op basis van koers) procentueel ongeveer even veel. Gelet op het bovenstaande niet helemaal correct.

evenaar
0
Af en toe wat verkopen na een fikse stijging kan ook wat opleveren. Vaak kan je later lager terugkopen. Dit gaat wel eens fout bij mij maar onder de streep mijn GAK hierdoor behoorlijk kunnen verlagen. Ik heb het aandeel bijna een jaar en heb de stijging in Januari 2021 naar 56$ en het verval naar 24$ in mei 2021 mee mogen maken.
Mede door lage transactiekosten en het hoge handelsvolume kan je snel aan- of verkopen.
Tonydwi
0
Versterkende Bull Case, de indrukwekkende leveringsnummers van XPeng zijn geen verrassing
Sterke fundamenten maken XPEV-aandelen een solide investering in de EV-industrie voor de lange termijn

16u geleden · Door Vandita Jadeja
Automaker XPeng ( NYSE: XPEV ) leidt de markt voor elektrische voertuigen met sterke fundamenten en indrukwekkende leveringsaantallen. De sterke leveringscijfers tonen de sterke vraag naar EV's in de bloeiende markt en het is positief voor alle EV-makers. XPEV-aandelen zijn de afgelopen zes maanden met 14% gestegen en gingen van $ 38 in juni naar $ 55 in november.

Xpeng-logo en P7-model in winkel XPEV-voorraad
Bron: Andy Feng / Shutterstock.com
Nu de handen worden uitgewisseld op ongeveer $ 47, is er wat ruimte tussen de huidige niveaus en het hoogste punt ooit van $ 60 per aandeel, maar het zal niet lang duren voordat het bedrijf een nieuw record ooit bereikt.

Laten we dieper ingaan op de indrukwekkende fundamenten en leveringscijfers van XPeng.

Sterke leveringen Stoke XPEV Stock

EV-makers hebben in het recente verleden misschien geworsteld om halfgeleiders, maar ze krijgen nu genoeg om de auto's te bouwen. XPeng rapporteerde leveringen in november op 15.613, een stijging van 270% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De leveringen zijn veel hoger dan die gerapporteerd door rivaliserende EV-makers.

11 EV-AANDELEN DIE 10X JE GELD KUNNEN KUNNEN

In september meldde XPeng dat er 10.412 voertuigen werden afgeleverd, wat op dat moment een nieuw record was. Het bedrijf heeft opnieuw een record gevestigd door vorige maand 15.000 auto's af te leveren. Rival Nio (NYSE: NIO ) leverde deze maand 10.878 auto's .

XPeng verwacht leveringen van ongeveer 34.500-36.500 voertuigen in het kwartaal na levering van 10.138 in oktober en 15.613 in november. Dit betekent dat het in december bijna 10.700 voertuigen zal moeten leveren om aan de verwachtingen te voldoen. Het huidige beeld van het bedrijf laat zien dat het in staat zal zijn om aan de prognoses te voldoen en een aanzienlijke toename van de omzetcijfers kan melden.

Verder versloeg het bedrijf in het derde kwartaal de schattingen van analisten en rapporteerde een verlies van 15 cent per aandeel op een omzet van $ 888 miljoen. Het leverde in het kwartaal 25.666 voertuigen af, een stijging van 199% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De brutomarge bedroeg 14,4% en de voertuigmarge, de brutowinst op de verkoop van voertuigen, was 13,6%.

G9 Klaar om wereldwijd te gaan

XPeng lanceerde onlangs G9, een slimme SUV . G9 is uitgerust met ontwerpen en kenmerken die ideaal zijn voor de internationale markt.

De auto heeft internationale veiligheidsnormen, wat betekent dat het bedrijf de internationale markt in de gaten houdt en op zoek is naar wereldwijde expansie. Het wordt de eerste auto met een X-EEA 3.0 elektrische architectuur en een XPILOT 4.0-rijhulpsysteem. Het is het eigen geavanceerde rijhulpsysteem van het bedrijf.

Met deze auto zal XPeng zijn technologie en sterke kracht kunnen demonstreren. De auto is slechts een blik in de toekomst. Hoe de auto presteert op de internationale markt zal veel zeggen over de toekomstige uitbreidingsplannen van het bedrijf.

Interessant is dat XPeng er niet alleen in slaagde om het tekort aan halfgeleiderchips goed aan te pakken, maar ook een gloednieuwe auto lanceerde, terwijl veel andere EV-fabrikanten moeite hadden om aan de productie-eisen te voldoen. Dit is een solide argument voor XPEV.

11 EV-AANDELEN DIE 10X JE GELD KUNNEN KUNNEN

De bottom line op XPEV-aandelen

Ik denk dat XPeng zich in een groeifase bevindt en dat er nog een lange weg te gaan is. De EV-markt groeit in een snel tempo en EV-makers zullen sterke, goed getimede stappen moeten zetten om aan de vraag te voldoen. XPeng heeft zijn kracht consequent bewezen met indrukwekkende leveringsaantallen en zal dat ook het komende jaar blijven doen.

Al met al heeft het bedrijf sterke fundamenten en een solide productassortiment dat voldoet aan de eisen van gebruikers. In 2022 zal het bedrijf nieuwe markten betreden met zijn stijlvolle nieuwe model, G9. Er zijn verschillende katalysatoren die in het voordeel van XPeng werken en het zal het aandeel na de resultaten van het vierde kwartaal hoger opdrijven.

XPeng wint terrein in de competitieve sector en ik denk dat het in het volgende kwartaal indruk zal maken op investeerders. XPEV-aandelen hebben een enorm groeipotentieel en kunnen in 2022 een nieuw hoogtepunt bereiken.
Tonydwi
0
XPENG behaalt ISO 27001- en ISO 27701-certificering en voldoet aan de wereldwijde normen voor informatiebeveiliging en privacybeschermingsbeheer
di 7 december 2021, 07:41· 3 minuten lezen
In dit artikel:

XPEV
+1,01%

Eerste opkomende autofabrikant in China die internationale normen voor informatiebeveiliging en beheer van privacybescherming bereikt

GUANGZHOU, China, 7 december 2021 --( BUSINESS WIRE )--XPENG heeft vandaag aangekondigd dat het de ISO 27001 (Information Security Management System) en ISO 27701 (Privacy Protection Management System) certificeringen heeft verkregen, uitgegeven door de BSI (British Standards Institution) ), de gerenommeerde internationale standaardcertificeringsinstelling, en wordt de eerste opkomende slimme EV-maker in China die voldoet aan zowel de ISO 27001- als de ISO 27701-normen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk de volledige release hier: www.businesswire.com/news/home/202112...

Scroll om verder te gaan met inhoudAdvertentie

DS4 E-Tense
DS
DS4 E-Tense
Inscrivez-vous et soyez les premiers à essayer DS 4!
PLUS

XPENG behaalt ISO-certificering voor gegevensbeveiliging en privacybescherming (Foto: Business Wire)

De dubbele ISO 27001- en ISO 27701-certificering demonstreert XPENG's volledige toewijding aan gegevens- en informatiebeveiliging en problemen met de privacybescherming van gebruikers, wat getuigt van zijn bekwaamheid in wereldwijde best practices.

De BSI-certificeringen bestrijken een uitgebreid toepassingsgebied, waaronder het ontwerpen van voertuigen voor schone energie, onderzoek en ontwikkeling, productie, verkoop en ondersteunende diensten (opladen, financiële diensten, klantenservice), voertuigdiensten met internetverbinding (Xmart OS) en geavanceerde rijhulpsystemen ( XPILOT), en beheerplatformontwerp, -ontwikkeling en -onderhoudsdiensten voor de producten en systemen van XPENG voor de Chinese markt.

Als leider in slimme EV's is informatiebeveiliging en privacybescherming een van de hoekstenen van XPENG's voortdurende ontwikkeling en de uitbouw van zijn mobiliteitsecosysteem. Het bedrijf heeft aanzienlijk geïnvesteerd in het bouwen van robuuste systemen om de belangrijkste gebieden te dekken die nodig zijn voor zijn snelle ontwikkeling.

De gevestigde systemen en netwerken van XPENG zijn al voorzien van triple-layer firewalls voor gegevensbeveiliging, kunstmatige intelligentie-aangedreven cloudgebaseerde mobiele gegevensbeveiligingsfuncties, ondersteund door gecodeerde high-performance beveiligingschips.

XPENG heeft een langetermijnengagement op de internationale markten en is van plan om zijn meest geavanceerde producten en mogelijkheden aan klanten over de hele wereld te brengen. In november van dit jaar onthulde XPENG zijn vlaggenschip G9 slimme SUV, die is gebouwd volgens zowel C-NCAP als E-NCAP 5-sterren veiligheidsontwerpnormen, en de strenge EU WVTA-voertuigcertificeringsnormen. In lijn met XPENG's streven naar groenere, veiligere en duurzamere mobiliteit, voldoet de G9 aan de vereisten voor EU 3R-certificering, een internationale benchmark voor milieubeschermingseisen, met een herbruikbaarheidspercentage van meer dan 85% en een recyclebaar percentage van meer dan 95%.

Over BSI, ISO 27001 en ISO 27701

De BSI, opgericht door Royal Charter in 1929, maakt deel uit van het nationale normalisatiebureau van het Verenigd Koninkrijk en biedt een breed scala aan zakelijke oplossingen voor het wereldwijd vaststellen en naleven van normen.

ISO 27001 en ISO 27701 zijn internationaal erkende systeemnormen voor informatiebeveiliging en privacybescherming, en zijn gezaghebbende indicatoren voor de verfijning en naleving van bedrijfsbeheer- en technische servicesystemen.
Tonydwi
0
Chinese EV Maker XPeng lijkt klaar voor rally
XPEV-aandelen zouden moeten profiteren van het sterke bedrijfsmodel van Xpeng

1d geleden · Door Ian Bezek , InvestorPlace Contributor
De afgelopen zes maanden waren wreed voor in de VS genoteerde Chinese aandelen. Het bekendste bedrijf van de groep, Alibaba (NYSE: BABA ), is ingestort. De aandelen hebben het afgelopen jaar 50% van hun waarde verloren door hardhandig optreden van de overheid, zorgen over de regelgeving en een scherpe daling van de winst. En de meeste toonaangevende Chinese technologie- en internetbedrijven zijn in 2021 gekelderd . De aandelen van XPeng (NYSE: XPEV ) zijn echter grotendeels tegen de trend ingegaan .

Xpeng-logo en P7-model in winkel XPEV-voorraad
Bron: Andy Feng / Shutterstock.com
De superieure fundamenten van XPeng hebben het geholpen om de malaise te vermijden. In tegenstelling tot zoveel andere bedrijven voor elektrische voertuigen (EV's), heeft XPeng al een bewezen bedrijfsmodel. Het bedrijf zal in het fiscale jaar 2021 meer dan $ 3 miljard aan inkomsten genereren. Analisten verwachten gemiddeld dat de omzet volgend jaar zal stijgen tot $ 5,7 miljard en $ 8,7 miljard in FY23.

Dat staat in schril contrast met zoveel EV-bedrijven, die weinig meer hebben dan een prototype en een flitsend investeerdersdeck om investeerders te laten zien. XPeng heeft al bewezen dat er een reële vraag is naar zijn voertuigen en dat zijn adresseerbare markt groeit.

11 EV-AANDELEN DIE 10X JE GELD KUNNEN KUNNEN

Als gevolg hiervan heeft het XPEV-aandeel de laatste tijd beter standgehouden dan de meeste van zijn soortgenoten. En hoewel de aandelen recentelijk onderuit gingen, mede als gevolg van de laatste zorgen over het schrappen van Chinese aandelen, is er reden om te verwachten dat die bezorgdheid over zal waaien.

Morgan Stanley houdt van XPEV-aandelen tot het einde van het jaar

Morgan Stanley-analist Tim Hsia verwacht dat de aandelen van Xpeng een boost zullen krijgen door een rally in december .

Hsia merkt op dat de aandelen van XPeng ook in Hong Kong genoteerd zijn en is van mening dat dit feit het bedrijf beschermt tegen enkele van de risico's waarmee andere Chinese aandelen die in de VS worden verhandeld worden geconfronteerd. het zal in een relatief goede positie verkeren als het gedwongen wordt de New York Stock Exchange te verlaten .

Wat de activiteiten van Xpeng zelf betreft, blijft Hsia optimistisch over zijn vooruitzichten. Het is niet moeilijk te begrijpen waarom, gezien het uitstekende traject van de voertuigleveringen van het bedrijf. Als het negatieve sentiment ten aanzien van Chinese aandelen een beetje afneemt, zou Xpeng zich moeten herstellen, vooral omdat het zijn Hongkong-aandelen heeft om op terug te vallen.

Leveringen versnellen

XPeng heeft een geweldig jaar. In feite groeien de leveringen van het bedrijf nu bijna exponentieel. In november leverde het bedrijf 15.613 slimme EV's aan zijn klanten. Dat is een groot maandelijks totaal. Het is zelfs nog indrukwekkender in vergelijking met de eerdere leveringstotalen van Xpeng.

De leveringen van Xpeng stegen in november met 270% op jaarbasis in vergelijking met dezelfde maand van 2020. En de omzet groeide van oktober tot november met 54%.

Autofabrikanten hebben de productie moeten inperken vanwege het tekort aan halfgeleiders. Maar op de een of andere manier is XPeng erin geslaagd om deze problemen te omzeilen en enkele van de meest indrukwekkende groeicijfers in de sector neer te zetten.

In 2021 heeft XPeng meer dan 82.000 voertuigen afgeleverd, een stijging van 285% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Zeg wat u wilt over de macro-economische en politieke uitdagingen waarmee XPeng wordt geconfronteerd, maar het is moeilijk om de werkelijke bedrijfsresultaten van het bedrijf te bekritiseren. XPeng schiet op alle cilinders.

11 EV-AANDELEN DIE 10X JE GELD KUNNEN KUNNEN

De kern van Xpeng

Chinese aandelen bevinden zich momenteel in een gecompliceerde situatie. Ze worden geconfronteerd met allerlei risico's met betrekking tot bestuur en transparantie, om nog maar te zwijgen van de algemene zorgen over Covid-19 en de vertraging van groeiaandelen. Als gevolg van deze problemen zijn sommige Chinese aandelen, zoals Alibaba, op dit moment een groot vraagteken.

Zoals Hsia opmerkt, lijkt Xpeng echter een van de best gepositioneerde Chinese aandelen om te stijgen. Er is geen grote groep shortsellers die twijfels zaait over de fundamenten van Xpeng.

De automaker is niet het meest flitsende Chinese technologiebedrijf. Op dit moment is het echter een goede plek om onder de radar te zijn. Bovendien worden de aandelen van Xpeng al verhandeld in Hong Kong, wat de mogelijke impact van verdere krantenkoppen over de mogelijke schrapping van Chinese aandelen in de VS verzacht.

Op de lange termijn is er nog een groot obstakel voor XPeng. Het bedrijf is met name nog niet winstgevend en analisten zien gemiddeld genomen dat het tot ten minste 2023 operationele verliezen blijft genereren.

Voor nu zou de sprankelende omzetgroei van het bedrijf echter voldoende moeten zijn om de dag te dragen voor degenen die optimistisch zijn over XPEV-aandelen, vooral op korte termijn
Tonydwi
0
Gaat XPeng Inc. (XPEV) deze hedgefondsen verbranden?
Abigail Fisher
zo 12 december 2021, 18:24· 5 minuten lezen
In dit artikel:

XPEV
+1,52%

Terwijl de markt gedreven door kortetermijnsentiment, beïnvloed door de accommoderende renteomgeving in de VS, virusnieuws en stimuleringsuitgaven, beginnen veel slimme geldbeleggers voorzichtig te worden ten opzichte van de huidige bull run sinds maart 2020 en hedging of verminderen van veel van hun longposities. Sommige fondsmanagers wedden dat de Dow de 40.000 haalt om een ??sterk rendement te genereren. Zoals we echter weten, kopen grote beleggers gewoonlijk aandelen met sterke fundamentals die zowel in bull- als bearmarkten winst kunnen opleveren, en daarom denken we dat we kunnen profiteren van het imiteren ervan. In dit artikel gaan we kijken naar het sentiment rond slim geld rond XPeng Inc. (NYSE: XPEV ).

XPeng Inc. (NYSE: XPEV ) beleggers zouden de laatste tijd moeten letten op een toename van de activiteit van 's werelds grootste hedgefondsen. XPeng Inc. (NYSE: XPEV ) zat aan het einde van het derde kwartaal van 2021 in 25 hedgefondsenportefeuilles. Het hoogste punt voor deze statistiek is 30. Er waren 19 hedgefondsen in onze database met XPEV-posities aan het einde van het tweede kwartaal. Uit onze berekeningen bleek ook dat XPEV niet tot de 30 meest populaire aandelen onder hedgefondsen behoort (klik voor Q3-ranglijst).

Bij Insider Monkey doorzoeken we meerdere bronnen om het volgende geweldige investeringsidee te ontdekken. De lithiumprijzen zijn het afgelopen jaar bijvoorbeeld meer dan verdubbeld, dus we doorlopen lijsten zoals de 10 beste EV-aandelen om de volgende Tesla te kiezen die een rendement van 10x zal opleveren. Hoewel we posities aanbevelen in slechts een klein deel van de bedrijven die we analyseren, bekijken we zoveel mogelijk aandelen. Nu gaan we kijken naar de recente hedgefondsactie met betrekking tot XPeng Inc. (NYSE: XPEV ).

Scroll om verder te gaan met inhoudAdvertentie

NIEUW Citroën elektrisch en hybride gamma.
Citroen
NIEUW Citroën elektrisch en hybride gamma.
Ontdek ze nu.
MEER INFO
COATUE MANAGEMENT
COATUE MANAGEMENT
Philippe Laffont van Coatue Management

Denken hedgefondsen dat XPEV een goede voorraad is om nu te kopen?

Aan het einde van het derde kwartaal waren in totaal 25 van de door Insider Monkey gevolgde hedgefondsen bullish op dit aandeel, een verandering van 32% ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Aan de andere kant waren er een jaar geleden in totaal 26 hedgefondsen met een bullish positie in XPEV. Nu de posities van het slimme geld hun gebruikelijke eb en vloed ondergaan, bestaat er een "bovenste laag" van opmerkelijke hedgefondsbeheerders die hun posities aanzienlijk verhoogden (of al grote posities hadden opgebouwd).

Meer specifiek was Coatue Management de grootste aandeelhouder van XPeng Inc. (NYSE:XPEV), met een belang van $ 342,7 miljoen dat eind september werd gerapporteerd. Na Coatue Management was Marshall Wace LLP, die een belang vergaarde ter waarde van $ 80,7 miljoen. Citadel Investment Group, Bridgewater Associates en Millennium Management waren ook dol op de aandelen en werden een van de grootste hedgefondshouders van het bedrijf. In termen van de portefeuillegewichten die aan elke positie werden toegewezen, kende Tairen Capital het grootste gewicht toe aan XPeng Inc. (NYSE:XPEV), ongeveer 2,04% van zijn 13F-portefeuille. One01 Capital is ook relatief erg optimistisch over het aandeel, waarbij 1,58 procent van zijn 13F-aandelenportefeuille wordt gereserveerd voor XPEV
[verwijderd]
0
Xpeng krijgt flinke klappen. Noteert nu onder de 40$. Moment om bij te kopen? Of juist nog even afwachten?
JTTT
0
Nu al te laat.... maar was echt wel moment om bij te kopen ja!!. Ik had er al te veel maar nu beklaag ik me het dat ik dan niet had bijgekocht en deze ondertussen terug verkocht kon hebben.
Tonydwi
1
XPENG EERSTE KWARTAAL 2022 IN NEDERLAND
DUURT GEEN JAAR MEER
142
Xpeng P7
JAN LEMKES
24 december 2021 om 12:52
Klein nieuws: het Chinese Xpeng komt niet alleen in 2022 naar Nederland, maar ook meteen in het eerste kwartaal.

“Vol trots kondigen we alvast aan dat we je in het eerste kwartaal van 2022 kunnen ontvangen in onze showroom”, meldt het kersverse Xpeng in zijn kerstgroet. Dat is mooi, want dan weten we dat ‘2022’ bij Xpeng in ieder geval niet december 2022 betekent. De genoemde showroom zal overigens een ‘Xpeng Experience Center’ in of om Amsterdam zijn, maar er volgen er meer.

De eerste auto die Xpeng in Nederland gaat voeren, is de Xpeng P7. Dat is een directe concurrent voor de Tesla Model 3 en uiteraard even elektrisch. Xpeng belooft een 0-100-tijd van 4,5 seconde en een actieradius van 530
190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  18:05
 Germany40^ 17.751,20 -0,48%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.920,66 -0,32%
 US30^ 37.967,93 -0,12%
 Nasd100^ 17.174,13 -2,14%
 US500^ 4.995,20 -1,07%
 Japan225^ 37.265,98 -1,94%
 Gold spot 2.394,63 +0,64%
 EUR/USD 1,0656 +0,12%
 WTI 82,50 +0,51%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront