TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Dutchy Ron
1
quote:

*JustMe* schreef op 8 december 2021 20:20:

[...]

Laatste keer was 2015 toen ineens Nokia HERE in de verkoop ging.
Toen was er een aanwijsbare aanleiding en zakte de koers niet direct terug neem ik aan, toen volgde ik TT nog niet.
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 8 december 2021 20:28:

[...]

Toen was er een aanwijsbare aanleiding en zakte de koers niet direct terug neem ik aan, toen volgde ik TT nog niet.
28 maart 2018. www.nu.nl/economie/5198093/navigatied...

Dit werd uiteraard direct ontkent door TomTom;
www.tomtom.com/press-room/general/237...
pwijsneus
2
Maargoed, niemand weet wat het koersverloop veroorzaakt. Ze vragen er een beetje zelf om. Zijn in de loop van de jaren afgezwakt naar de 3e divisie op de beurs. Steken 0% energie in hun notering. Blijkbaar zijn dit spelletjes van quants of hedgefondsen.

Het is ook niet zo dat de stijgingen vastgehouden worden. Speelbal dit aandeel.
[verwijderd]
1
quote:

*JustMe* schreef op 8 december 2021 20:20:

[...]

Laatste keer was 2015 toen ineens Nokia HERE in de verkoop ging.
TomTom is toen geleidelijk (maar redelijk rap) doorgestegen naar 12,43 om daarna snel terug te zakken naar €6. Op dit forum gingen toen veel stemmen op dat uw idool geen baat had bij een hoge koers en u verliet (net als ik) alras dit forum.

Ik kwam hier 17 juni 2021 terug en u een paar dagen daarna. Iets met nerdy vervelen in Frankrijk.
Dutchy Ron
1
quote:

pwijsneus schreef op 8 december 2021 20:43:

Maargoed, niemand weet wat het koersverloop veroorzaakt. Ze vragen er een beetje zelf om. Zijn in de loop van de jaren afgezwakt naar de 3e divisie op de beurs. Steken 0% energie in hun notering. Blijkbaar zijn dit spelletjes van quants of hedgefondsen.

Het is ook niet zo dat de stijgingen vastgehouden worden. Speelbal dit aandeel.
Als iemand bestens 350k koopt zou je denken dat de koers redelijk blijft liggen...... maar er is iemand gebaat bij lagere koersen en die zet het aandeel direct weer lager. Tegenstrijdige belangen denk ik...... het spel wordt hard gespeeld en een shorter stoot zich geen 3 dagen op rij aan dezelfde steen ;-))
Dutchy Ron
0
BMW Group, Intel en Mobileye zullen in de tweede helft van 2017 autonome testvoertuigen op de weg hebben

www.press.bmwgroup.com/netherlands/ar...

Das war einmal
Dutchy Ron
0
10:29 a.m.: And that’s why you need not a “high definition map,” but rather an “AV map” — with local accuracy and detailed semantic features.

youtu.be/B7YNj66GxRA
Vanaf min23 ongeveer legt hij uit wat de nadelen zijn van traditionele HD - maps (praten voor eigen parochie)

www.intel.com/content/www/us/en/newsr...
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 8 december 2021 20:58:

10:29 a.m.: And that’s why you need not a “high definition map,” but rather an “AV map” — with local accuracy and detailed semantic features.

www.intel.com/content/www/us/en/newsr...
Zeg dan gewoon dat HD maps maken te moeilijk was en nu ruwe sensordata verkoopt via marktplaats
sniklaas
0
quote:

*JustMe* schreef op 8 december 2021 20:20:

[...]

Laatste keer was 2015 toen ineens Nokia HERE in de verkoop ging.
nee hoor, komt sedert 2015 met regelmaat voor dat de koers in een ‘oogwenk’ een forse stijging of daling laat zien meestal gepaard met ruime volumes..

Frequenter tussen 2015 en 2019 tot de TTT verkoop en daarna nagenoeg niet meer tot nu…

Kenmerken van een illiquide aandeel, geen interesse vanuit de markt en een saai meestal teleurstellend koerspatroon dat plotsklaps kan veranderen bij nieuws, typo, handelaars actie, oid…

Put uit persoonlijke ervaring, tussen 2016 en 2019 vele tientallen malen het aandeel verhandelt en na de verkoop viel het aandeel dood…

Ben persoonlijk blij met de huidige opleving, prima ontwikkeling 3 stappen vooruit en 2 weer teruggeven blijft toch een deel van de stijging hangen…

Feb 2022 wordt het volgende ijkpunt, tenminste ter beoordeling van de operationele resultaten, blijft de omzet van 2021 hangen op €398 mio en komt Taco’s 20….29% groei niet terug in de outlook verwacht ik een terugkeer naar de €6,## en met wat mazzel een duikeling naar €6,25 waar ik weer begin op te rapen, minstens de stukken die vorige maand en gisteren heb verkocht..
[verwijderd]
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 december 2021 20:46:

[...]

TomTom is toen geleidelijk (maar redelijk rap) doorgestegen naar 12,43 om daarna snel terug te zakken naar €6. Op dit forum gingen toen veel stemmen op dat uw idool geen baat had bij een hoge koers en u verliet (net als ik) alras dit forum.

Ik kwam hier 17 juni 2021 terug en u een paar dagen daarna. Iets met nerdy vervelen in Frankrijk.
Er waren meerdere gegadigden voor HERE. Voor aandeelhouders van TomTom was overname door Duitse trio de slechte uitkomst. Hoeveel vragen we wel niet hoorden ook bij de aandeelhoudersvergaderingen of Audi, Daimler en BMW ooit nog wel zaken met TomTom zouden doen. En het zette vraagtekens rondom het autonoom rijden onderzoek met Volkswagen. Ze wilden toen meer toetreders en dus angst dat andere autofabrikanten die klant zijn bij TT wilden toetreden. Ook was er zorg (oa Pwijsneus) dat HERE wel over sensordata zou beschikken.

Voor TomTom zelf heeft het niet verkeerd uitgepakt. Ik zei toen dat men niet moet denken dat HERE voor 3 miljard is gekocht ook betekent dat ze miljarden te besteden hebben. Dat geld was voor de aandelen HERE, dat verder geen zakgeld meekreeg. Als HERE voor 4 miljard was gekocht, 3 miljard voor de aandelen en 1 miljard op de bank voor R&D investeringen, dan had je wel wat zorgen mogen maken.

Ook zei ik dat de kans groot is dat de drie verschillende eigenaren, plus wat erbij komt, kan betekenen dat er aan alle kanten aan HERE getrokken gaat worden en qua strategie gaat zwabberen en qua R&D vertragen. Dat bovenstaande is uitgekomen. HERE kwam in financiële nood, heeft veel mensen ontslagen, onderzoeksprogramma's zijn stopgezet om verdere cash drain te voorkomen en in aanloop naar een SPAC. En dat van die sensordata is niet uitgekomen, TT heeft voldoende toegang én kan ze efficiënter verwerken met map platform.

Ook heeft de overname van HERE gezorgd dat andere gegadigden bij TomTom in de keuken wilden kijken en TT het realtime maps gebeuren en hun technologie kon toelichten. Daar is de deal met UBER aan te danken en mogelijk ook die met Microsoft.

Voor de koers was het dus niet best maar voor TT was het niet verkeerd hoe het uitpakte.

Die SPAC van HERE gaat sowieso positief uitpakken voor TomTom, want op dit moment is het belangrijk om tempo te maken met R&D en nieuwe eigenaren gaan weer andere eisen stellen aan HERE, misschien wel weer een nieuwe CEO aanstellen, etc. Als er nog een mooie prijs op HERE komt, is dat ook goed voor de assetwaarde perceptie rondom TT.
sniklaas
4
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
[verwijderd]
3
Leuk verhaal JustMe, aandeel halveert maar dat was goed voor TomTom. Misschien heb je een domme buurvrouw die in dit soort onzin trapt. Wij hier weten inmiddels beter.
[verwijderd]
7
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 december 2021 22:15:

Leuk verhaal JustMe, aandeel halveert maar dat was goed voor TomTom. Misschien heb je een domme buurvrouw die in dit soort onzin trapt. Wij hier weten inmiddels beter.
Ik zei slecht voor aandeelhouders, maar achteraf niet verkeerd voor TomTom.

Die daling was kut (heb je niet in de hand) maar kwam ook omdat men op een of andere manier van het negatiefste uitging en dat het later toch allemaal genuanceerder en anders blijkt te liggen. Net zoals die 'doodsteek voor TomTom' (copyright Jos Versteeg) toen Renault voor 1 of 2 modellen naar Google ging. Een aantal lieden hier heeft er ook een handje van standaard van worst case scenario uit te gaan en dat idee dan te voeden.
[verwijderd]
7
quote:

sniklaas schreef op 8 december 2021 21:57:

[...]Justin vraagje, werk jij nog steeds bij TOMTOM?
8 december man, ga met je boot naar Spanje
Dutchy Ron
0
Diess alleen nog verantwoordelijk voor Cariad, raakt steeds meer verantwoordelijkheden kwijt

Volkswagen-Chef Herbert Diess soll im Konzernvorstand die Verantwortung für die Software-Tochter Cariad übernehmen. Das erfuhr die WirtschaftsWoche aus Kreisen des Konzerns. In der 2020 gegründeten Cariad, die vom früheren BMW-Manager Dirk Hilgenberg geleitet wird, bündelt der Konzern die Softwareaktivitäten von VW, Porsche, Audi sowie von zugekauften Unternehmen. Weil Cariad eine Schlüsselfunktion für den Konzern hat, der Aufbau des Unternehmens sich aber schwieriger gestaltet als angenommen, soll Diess nach dem Willen des Aufsichtsratspräsidiums persönlich die Verantwortung tragen. Die Personalie soll in der morgigen Aufsichtsratssitzung beschlossen werden. Dass Diess im Konzern bleibt, gilt als sehr wahrscheinlich. Es gibt nach aktueller Tagesordnung der Sitzung keinen Abwahlantrag des Betriebsrats.

BMW wordt niet (meer) genoemd…… die gaan met Stellantis verder.

www.wiwo.de/unternehmen/auto/vw-chef-...

Meryntje
8
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 december 2021 22:15:

Leuk verhaal JustMe, aandeel halveert maar dat was goed voor TomTom. Misschien heb je een domme buurvrouw die in dit soort onzin trapt. Wij hier weten inmiddels beter.
Ik heb graag dat je mij niet onder “wij” rekent.

GuS
GLMF
0
quote:

Meryntje schreef op 8 december 2021 23:04:

[...]

Ik heb graag dat je mij niet onder “wij” rekent.

GuS
je snapt toch wel wie 'wij' in dit kader is?
Meryntje
4
quote:

GLMF schreef op 8 december 2021 23:13:

[...] je snapt toch wel wie 'wij' in dit kader is?
Zeker! Zie het als soort van AB voor zij die zich niet tot “wij” rekenen ;))

GuS
H. Berkhof
2
quote:

Riet v. Milt schreef op 8 december 2021 22:15:

Leuk verhaal JustMe, aandeel halveert maar dat was goed voor TomTom. Misschien heb je een domme buurvrouw die in dit soort onzin trapt. Wij hier weten inmiddels beter.
Beste Riet,

Mag ik even weten wie u hier als "wij" betitelt?

Bedankt voor de AB Merijntje.
Alles kwijt
1
Misschien, als je helemaal volgeladen bent met turbo's long dat het loont het wellicht om even zo'n spike te ontketenen? Want anders lijkt mij dat, wie jet ook was, verlies lijdt aan zo'n actie, toch? Ik heb er zelf aan verdiend want ik had nog een permanente verkooporder openstaan voor een restantje T2. Nu niet meer, want die ging af tijdens de spike. Misschien koop ik dat plukje donderdag weer terug. De beursgoeroe van het abonnement zegt overigens dat we nog eventjes kunnen stijgen. Misschien nog een week. Maar waarschijnlijk iets minder. En dan krijgt de hele beurs weer een knal naar beneden.
3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:29
Koers 5,850
Verschil -0,130 (-2,17%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 227.683
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront