ASMI « Terug naar discussie overzicht

ASMi - jaardraadje 2021

4.693 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 » | Laatste
ASMittaLGeer
1
Goudmijn64
1
quote:

*voetnoot schreef op 15 december 2021 22:19:

Morgen vuurwerk! Kom maar op met die eindejaarsrally zou ik zeggen.

www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=N...

Vol vertrouwen.
*voetnoot
Gelukkig pakt de fed bijeenkomst goed uit.
2 renteverhogingen in 2022 verwacht en we krijgen er 3. Je zou zeggen dat valt tegen. Dus daling. De beurs reageert altijd anders.
Kerstrally is begonnen.
Morgen nog even de ecb afwachten, maar de VS bepaalt meer het sentiment dan europa.

mobile.twitter.com/northmantrader/sta...
'belegger''
1
Er werd gesproken over een vlakkere yield curve. Als dat klopt is dat ongunstig voor banken (krappere marge) en gunstig voor de waardering van tech (lange rente als disconteringsvoet bij DCF). De curve an sich is relevant voor financials. Voor de waardering van tech gaat het enkel om de lange rente. In plaats van allemaal te roepen dat de markt vreemd reageert, kunnen we m.i. beter kijken naar de ontwikkeling van de yield curve dan wel de lange rente.
De Libertariër
0
quote:

patrick 22 schreef op 14 december 2021 17:12:

Gaat onder de 300 let maar op in dit tempo

Patrick, ook enig idee wanneer dit gaat gebeuren?
Of bedoelde je misschien 400?

Die kans acht ik toch groter.
Eergisteren dus zelf maar even een buy the dip gedaan op 364,- met wat turbo's.
Jammer, was net niet de bodem want het ging nog even lager naar 356,-.
Maar, is gisteren al weer goed gekomen.
En vandaag de kers op de taart!
385,- vandaag en vrijdag weer de 400?
voda
0
Een mooi verder herstel zo. De trollen zijn weer onder hun steen gekropen. Prima zo!

381,10
+13,10
/
+3,56%
voda
0
Sectorbericht:

Nederlandse chips voor auto’s van iPhonemaker Foxconn
Door WOUTER VAN BERGEN

1 uur geleden
in FINANCIEEL

AMSTERDAM - De Nederlandse chipmaker NXP en Foxconn gaan samenwerken aan nieuwe chipsystemen voor elektrische auto’s, zo maken de twee partijen donderdag bekend. De technologie die de twee samen willen ontwikkelen moeten onder andere een nieuwe ’digitale cockpit-ervaring’ opleveren die Foxconn en NXP als toeleverancier willen gaan aanbieden aan autofabrikanten en belangrijke toeleveranciers in de auto-industrie.

ANP/HH
De systemen moeten in 2023 in massaproductie genomen worden. Foxconn is vooral bekend als fabrikant van de iPhone voor Apple, maar wil ook in opdracht van andere merken elektrische auto’s of onderdelen of modules voor auto’s gaan bouwen.

Zeker elektrische auto’s veranderen steeds meer in iPads op wielen, die honderden chips bevatten, continu via internet in verbinding staan met hun omgeving en steeds meer zelfrijdende eigenschappen gaan krijgen.

BEKIJK OOK:
Chipmaker NXP wil door naar $15 miljard

NXP is onder andere gespecialiseerd in chips in auto’s die helpen bij de communicatie, observatie van de weg, batterijmanagement en het verwerken van alle gegevens die de talloze systemen genereren. Meer dan de helft van de omzet van NXP, dat voorkomt uit Philips Semiconductors, komt uit de automarkt.

Wereldmarkt
Foxconn heeft de afgelopen maanden geen geheim gemaakt van zijn ambities om een speler te willen worden op de wereldmarkt voor autobouwers. Het presenteerde dit najaar drie eigen prototypes van modellen als proeve van bekwaamheid voor potentiële klanten. De modellen, of auto’s die erop gebaseerd zijn, zullen in de toekomst mogelijk wel worden verkocht door andere merken.

De opkomst van elektrisch rijden heeft talloze nieuwe merken opgeleverd met minder en meer vergevorderde plannen om daadwerkelijk auto’s te produceren. Het bedrijf heeft daarvoor onder andere overeenkomsten met start-ups Fisker en Lordstown, die overigens nog geen auto’s hebben opgeleverd. Van Lordstown kocht het onlangs een autofabriek in Ohio.

BEKIJK OOK:
Chipmaker NXP stuurt in hoogste versnelling naar recordjaar

Foxconn richtte dit voor jaar een joint-venture op met Stellantis, moederbedrijf van Fiat, Opel, Jeep, Citroën voor de ontwikkeling van software en hardware in de cockpit.

Apple car?
Geruchten dat Foxconns grote klant Apple bezig is met de ontwikkeling van een auto doen al een jaar of tien de ronde. De recentste berichten beweren dat die in 2024 of 2025 zijn opwachting zal maken, of misschien ook niet. Of de samenwerking met NXP daar mogelijk in terug te vinden zal zijn, wilde een woordvoerder van NXP niet zeggen. „We maken alleen bekend dat we van plan zijn te leveren aan automerken en belangrijke leveranciers voor de auto-industrie.”

www.telegraaf.nl/financieel/102432769...
HKG2008
1
quote:

*voetnoot schreef op 16 december 2021 11:26:

Kans op een eindejaarsrally nemen met de dag toe.

www.iex.nl/Index-Koers/61120143/Citi-...
Ik ben absoluut géén trol maar ben bang dat er nada, zippo, zilch kerstrallye nog in zit... jammer maar helaas
De Libertariër
0
quote:

W-0803 schreef op 16 december 2021 15:40:

Sell the rally
after you bought the dip!

rinse and repeat!
Wiemaa
1
Muisstil zijn ze hier geworden en dat lijkt mij beter ook met je chiptekort. Ze zijn er wel, maar je hoort ze niet, ze zijn er wel maar je hoort ze niet ... ;)
greenback
0
Vanmorgen baalde ik dat ik gisteren niet had bijgekocht maar dankzij de Nasdaq krijg ik gelukkig nog een herkansing. Morgen of na waarschijnlijk het weekend (en expiratie) krijgen we dezelfde stijging gewoon terug.
greenback
1
Aan de extreme schommelingen, vooral bij tech, te zien zijn er een aantal partijen flink gebaat bij een zo laag mogelijke koers richting morgen. Netjes gedaan wel, van dikke plussen naar rood. Op Nasdaq niet anders. Na de expiratie gaat het ritje omhoog wat stabieler zijn. Zonder horror nieuwsberichten uiteraard
guusje
0
Asmi weet ook snel de weg omhoog weer te vinden dat geeft ook de kracht van dit aandeel, er is altijd een partij die gebaat is bij een lagere koers dat blijft je houden dat is op het moment de volatiele markt van de aandelen.
greenback
1
quote:

guusje schreef op 16 december 2021 17:50:

Asmi weet ook snel de weg omhoog weer te vinden dat geeft ook de kracht van dit aandeel, er is altijd een partij die gebaat is bij een lagere koers dat blijft je houden dat is op het moment de volatiele markt van de aandelen.
Helemaal mee eens. Als je alleen naar vandaag zou kijken dan denk je "jammer". Maar als je gewoon lange termijn in ASMI zit dan weet je dat de stijging vanzelf komt, is het niet vandaag dan morgen of volgende week. Is gewoon een topbedrijf.

Heb overigens wat AM afgeroomd en ASMI bijgekocht. De stijging van vanmorgen gaan we namelijk weer krijgen dus het was bijna een glazen bol. ;-)
4.693 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 09:50
Koers 527,800
Verschil +12,400 (+2,41%)
Hoog 529,400
Laag 522,800
Volume 18.367
Volume gemiddeld 138.626
Volume gisteren 151.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront