Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

How low will JET Go ?

11 Posts
aextracker
1
JET glijdt dit jaar koerstechnisch razendsnel af naar een TA-steun niveau op bandbreedte euro 43-44 van de afgelopen jaren.
Vangen investeerders \ beleggers binnekort de druk op, of is de gifbeker van "the global equity game of stakeholder powerplay in home delivery control USA & EU " net begonnen ?

De JET-koers kleurt rood , het JET-logo blijft oranje en de JET-CEO blijft groen.
De vraag is wat of wie als eerste van kleur verschiet en kleur bekent.

Waar denken de forum bezoekers, dat de koers van JET haar Waterloo vindt ?
Waarom gebeurd er wat er gebeurd denken jullie ?

Zeuren over "manipulatie heeft geen zin". We zien het "marktmechanisme van de beurs in werking", waarbij de omgevingsvariabelen JET feitelijk gunstig gezind zijn om mooie omzetgroei te scoren en de marges langzaam maar gestaag te gaan opvoeren.

Game on !

Kom er in met jullie kijk op bovenstaande 2 vragen !

JoopK1
0
Waterloo op 15 euro.
Deze krakende en steunende bakfietsen brigade is een overbodige schakel in de keten.
Duurt alleen nog even voordat velen dat door hebben.
Alle aandeelhouders fijne Kerstdagen en een gezond 2022.
Stephanus1987
1
Nog een Jet Forum... De koersdaling is ieder geval goed voor IEX ;-)

  • Als de FED meeting meevalt wordt het sentiment beter en hebben we de low vandaag gezien op 45,55. Als het toch tegenvalt of het sentiment volgend op de meeting verbeterd niet dat is het Waterloo op 39,50.

  • Waarom? De hele markt ligt slecht, kijk ook naar directe concurrenten. Het hele platformmodel staat onder druk en de winsten liggen te ver in de toekomst (i.c.m. inflatie). Corona komt ten einde dus volumes lopen volgend jaar ook terug. Let wel; Tech m.u.v. Big tech zit al in een bearmarket. Het slechtste jongentje van de klas; in dat geval JET (want geen gedegen/duidelijke strategie en de stap naar US) gaat altijd harder dan de markt naar beneden.
[verwijderd]
0
quote:

JoopK1 schreef op 15 december 2021 18:52:

Waterloo op 15 euro.
Deze krakende en steunende bakfietsen brigade is een overbodige schakel in de keten.
Duurt alleen nog even voordat velen dat door hebben.
Alle aandeelhouders fijne Kerstdagen en een gezond 2022.
Als jouw voorspelling uitkomt, zullen de meesten geen fijne kerstdagen hebben.
optiejunky
0
150 EURO in 5 jaar is mijn visie;

60 miljard GMV daarvan 5% ebitda
oftwel 3 miljard ebitda in 2026.
p/e van 10 ( conservatief) geeft 30 miljard marktwaarde oftewel 150 eu per aandeel.

mits maar ..if than else alles goed gaat
optiejunky
1
3 reden waarom JET UK in H2 wel positief wordt wat betreft EBITDA:
1> marketing budget omlaag gebracht ( EK werd flink gesponsord).
2> omhoog brengen fees.
3> GMV / bestellingen in q4 fors omhoog gegeaan t.o.v. concurrenten.

verwachting EBITDA H2 ca

worst case 50 miljoen
best case 200 miljoen

ad 2: www.mirror.co.uk/money/just-eat-hikes...

SEVA_
0
quote:

optiejunky schreef op 15 december 2021 21:07:

150 EURO in 5 jaar is mijn visie;

60 miljard GMV daarvan 5% ebitda
oftwel 3 miljard ebitda in 2026.
p/e van 10 ( conservatief) geeft 30 miljard marktwaarde oftewel 150 eu per aandeel.

mits maar ..if than else alles goed gaat
Dat zou wat zijn!
Snovkov
0
Leuk om terug te lezen! Ik dacht goed ingekocht te hebben op 32 en heb ze nog steeds......
aextracker
0
quote:

JoopK1 schreef op 15 december 2021 18:52:

Waterloo op 15 euro.
Deze krakende en steunende bakfietsen brigade is een overbodige schakel in de keten.
Duurt alleen nog even voordat velen dat door hebben.
Alle aandeelhouders fijne Kerstdagen en een gezond 2022.
Briljante visie JoopK1 !
Achteraf bleek je voorspelling aan de positieve kant.
Waterloo JET koers lag vooralsnog in 2022 < de Euro 15,-.
Time will tell hoeveel waarde voor aandeelhouders vanuit des-investeringen Grubhub & IFood in 2023 wordt thuis bezorgd :).
Denk dat het klimaat momenteel niet zo goed is om te verkopen, wel mooi de tijd om verkoopbereidheid voor te bereiden.

Stond, sta en blijf zelf daarom aan de zijlijn toekijken bij JET.
Ben er net als jij niet gerust op, dat de functionaliteit van thuisbezorgen via een platform i.r.t. gevraagde servicekosten houdbaar blijft.

Zie steeds meer ondernemers onderstaande rekensom maken ;
Thuis te bezorgen omzetwaarde * service fee \ week vs. de investering in een 3-tal electrische fietsen of anders soortige karretjes die in piekuren met flexibel inzetbare arbeidskracht de maaltijden thuisbezorgen.

In ons zomerse vakantiedorp in provinciaal Nederland zie ik inmiddels vele restauratieve ondernemers met eigen vervoer thuis bezorgen.
JET moet het daarentegen voornamelijk hebben van thuisbezorging in urbane betonjungles en snel verschralende cultuur gedreven door geld en gemakszucht. Ik zie de uitbouw naar retail al plaatsvinden i.p.v. sec. via restauratieve thuisbezorging.
Ook in urbane betonjungles zal de energeirekening en huurpenningen de druk op kostenverlaging (incl. thuisbezorging) bij ondernemers snel doen toenemen. Daarmee wordt de roep om goedkopere service fees of alternatieve thuisbezorgers doen toenemen.

Daarmee verschraald het an-sich unieke schaalgrootte platform van JET naar mijn mening aan upward potential vanuit "macht is pricing kracht".

De bandbreedte Euro 80 - 100,- ziet JET waarschijnlijk nooit meer terug qua notering.
Jammer voor velen, maar hebzucht kwam ook bij JET voor de val , wanneer alles op 1 werd gespeeld..
Persoonlijk verwacht ik in Q-4 dit jaar een laatste correctie, alvorens de weg omhoog terug gevonden wordt in de koers bij JET.

Per saldo inmiddels meer verliezers dan winnaars bij JET !
Zo niet JoopK1. Hij zag en voorspelde het als een van de weinigen op tijd en goed !
11 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:36
Koers 13,940
Verschil -0,710 (-4,85%)
Hoog 14,530
Laag 13,940
Volume 2.905.307
Volume gemiddeld 2.348.083
Volume gisteren 3.338.410

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront