Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Damrak start traditioneel rustige week voor Kerst onder hoogspanning

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 20 december 2021 08:26
    Alles dat van olie is gemaakt, wordt goedkoper.
    Van ruwe olie wordt immers niet alleen benzine gemaakt, olie is ook de grondstof voor veel andere producten.
    Denk aan plastic, autobanden en zelfs wasmiddelen.
    Nu de olieprijs daalt kunnen die producten goedkoper worden.
    Wat van ver komt wordt goedkoper: bij lagere brandstofprijzen wordt vervoer goedkoper.
    Niet alleen vervoer over de weg en over zee, maar vooral vervoer door de lucht, want de kerosineprijs daalt mee met de olieprijs.

    Per saldo is een lagere olieprijs goed voor de economie.
  2. forum rang 6 Triple A 20 december 2021 08:44

    Ik stoor me aan de vermeende beurswijsheid dat de laatste twee weken van het jaar de boeken gesloten zijn en dat het rustig is op de beurs. Volgens mij komt die zogenaamde wijsheid uit het stenen tijdperk. In 2018 hadden we bijvoorbeeld recordvolumes op de beurs in de laatste twee weken van december.

    Analisten die elkaar na praten over rustige beursweken, zonder de feiten te checken.

  3. Flowermountain 20 december 2021 08:46
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 20 december 2021 08:26:

    Alles dat van olie is gemaakt, wordt goedkoper.
    Van ruwe olie wordt immers niet alleen benzine gemaakt, olie is ook de grondstof voor veel andere producten.
    Denk aan plastic, autobanden en zelfs wasmiddelen.
    Nu de olieprijs daalt kunnen die producten goedkoper worden.
    Wat van ver komt wordt goedkoper: bij lagere brandstofprijzen wordt vervoer goedkoper.
    Niet alleen vervoer over de weg en over zee, maar vooral vervoer door de lucht, want de kerosineprijs daalt mee met de olieprijs.

    Per saldo is een lagere olieprijs goed voor de economie.
    Brandstof is maar een klein percentage voor vervoer. Momenteel betaal je c.a. 15.000 dollar voor een 40 ft container uit China, dat was 1700 dollar een goed jaar geleden. Een tekort aan containers, schepen en chauffeurs in Amerika om volle containers weg te brengen heeft momenteel de grootste invloed op de prijs. Ik zie de lagere prijs voor brandstof daar weinig invloed op hebben de komende maanden. Alles met zee en luchtvracht blijft extreem duur, zeker tot na Chinees nieuwjaar, maar ik denk nog wel veel langer.
  4. Ger 02490 20 december 2021 08:59
    quote:

    Flowermountain schreef op 20 december 2021 08:46:

    [...]

    Brandstof is maar een klein percentage voor vervoer. Momenteel betaal je c.a. 15.000 dollar voor een 40 ft container uit China, dat was 1700 dollar een goed jaar geleden. Een tekort aan containers, schepen en chauffeurs in Amerika om volle containers weg te brengen heeft momenteel de grootste invloed op de prijs. Ik zie de lagere prijs voor brandstof daar weinig invloed op hebben de komende maanden. Alles met zee en luchtvracht blijft extreem duur, zeker tot na Chinees nieuwjaar, maar ik denk nog wel veel langer.
    Bovendien, en dat is veel erger, gaat het alsmaar strooien met geld ons nu opbreken. Dit is nog maar het begin. "Tulpenbollen " rally
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. AEX 18:05
    860,01
    -0,62% -5,35
  2. AMX 18:05
    921,43
    -0,56% -5,17
  3. ASCX 18:05
    1.182,36
    -0,63% -7,47

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links