Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Koersexplosie ebusco

548 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 » | Laatste
chauffeurke
0
quote:

Sir Cryptalot schreef op 23 december 2021 13:08:

[...]

Zeker waar. Ik heb niet zoveel zin om het op te zoeken maar kan me herinneren dat bepaalde tenders van de staat op Europees niveau uitgezet moeten worden omdat anders elk land voor zichzelf ging, wat niet conform de Europese gedachtegang is. Nou is NS (semi) zelfstandig dus die valt daar niet onder. Maar ik kan me vergisherinneren hoor.
Ik ken de regels niet maar weet wel dat overheden andere europese landen de kans moet geven om zich in te schrijven voor orders. Daarom duurde het even of die order voor 90 bussen naar Munchen wel zeker was. Defensie kleunt nu weer helemaal mis. En een ander land de order gunnen en dan ook nog vrachtwagens bestellen die te hoog zijn. Wat een klussen die daar verantwoordelijk voor zijn. Maar ze hebben de oplossing: ze laten de banden wat leeglopen. Binnenkort zit er zo'n grote vrachtwagen vast onder een viaduct. Hoe komt dat soldaat? Sorry ik heb de banden te veel opgepompt. Echt lachwekkend.
Onder de regenboog
0
Zeer mooi die explosie, maar iedereen vergeet dat de start koers al een zeer hoog instap moment was. Dus waarschijnlijk knalt hij weer terug naar de 23 na het komende ritje. Lange termijn goed aandeel, nu overdreven voor een relatief kleine order, als men weet wat echt nog komen gaat komende jaren. 25 is over de top.
chauffeurke
0
quote:

Onder de regenboog schreef op 23 december 2021 13:30:

Zeer mooi die explosie, maar iedereen vergeet dat de start koers al een zeer hoog instap moment was. Dus waarschijnlijk knalt hij weer terug naar de 23 na het komende ritje. Lange termijn goed aandeel, nu overdreven voor een relatief kleine order, als men weet wat echt nog komen gaat komende jaren. 25 is over de top.
Kleine order inderdaad. Maar 3 busjes. Maar wel 18 meter bussen!!! Die kan ook niet iedereen leveren. En in combinatie met die GROTE order van gisteren toch zeer hoopgevend. Nu beginnen langzaam de orders binnen te stromen voor de komende jaren. 25 euro is eigelijk een koopje. Dat het weer wat terugzakt geloof ik wel maar er is even zo goed een kans dat we de 25 euro achter ons gaan laten de komende weken. Ik denk echt dat als het gaat lopen dat dan de koers ook flinke sprongen gaat maken. Afwachten kan,maar nu instappen kan ook meer opleveren. Tegen de tijd dat alles zeker is dan kost dit aandeel ook flink wat meer. En dat het aandeel al bij IPO flink geprijsd was klopt. Maar toen was de europese goedkeuring er nog niet voor de 3.0. En lagen er nog geen nieuwe orders. Deze week is een topweek.
chauffeurke
0
Hoe dat het precies werkt weet ik niet maar Ebusco zit ook op de duitse beurs. De omzetten zijn daar zeer laag maar zojuist zag ik dat daar vandaag 2000 aandelen verhandeld zijn. Dat is weinig maar veel meer dan die 500 stuks die ik al vaker zag. Dat betekent dat Ebusco ook in Duitsland natuurlijk meer bekendheid gaat krijgen bij beleggers. Allemaal positief nieuws.
SanderK0
0
quote:

RenBol schreef op 23 december 2021 12:50:

Als je bij de Duitsers dit soort projecten binnen haalt dat moet je van zeer goede huizen komen. Complimenten.
Nu nog de Amerikanen en dan gaat dit bedrijf als een racket omhoog.
Stork 49
1
quote:

SanderK0 schreef op 23 december 2021 14:14:

[...]

Nu nog de Amerikanen en dan gaat dit bedrijf als een racket omhoog.
RACKET OF RAKET
chauffeurke
0
quote:

SanderK0 schreef op 23 december 2021 14:14:

[...]

Nu nog de Amerikanen en dan gaat dit bedrijf als een racket omhoog.
Amerika is meer risico. Die amerikanen laten niet zomaar een buitenstaander toe om ff flink wat bussen te gaan maken en leveren in Amerika. Is misschien een risico maar kan natuurlijk ook groots uitpakken. Ik weet het niet.
chauffeurke
0
Een paar weken geleden was er ook nieuws over de levering van enkele bussen. Toen dacht men nog eerst maar eens zien of dit serieus wat gaat worden. Nu er de laatste dagen 2 mooie orders zijn getekend is het toch wel duidelijk dat er nu volop gewerkt kan worden om deze bussen te leveren. En er zal zeker nog meer in het vat zitten. Dan wordt 2022 alvast een mooi jaar. Welke koers daar bij hoort bepalen de beleggers maar het bedrijf wordt langzaamaan steeds sterker. Eigelijk mogen we van geluk spreken dat er een tijd terug zelfs een verlies werd geleden. Daardoor had men mogelijk te weinig kapitaal om flink uit te breiden en heeft men aandelen uitgegeven om geld op te halen. Over een paar jaar zijn we blij dat we een piepklein stukje van dit bedrijf bezitten.
DeZwarteRidder
0
quote:

chauffeurke schreef op 23 december 2021 15:20:

Een paar weken geleden was er ook nieuws over de levering van enkele bussen. Toen dacht men nog eerst maar eens zien of dit serieus wat gaat worden. Nu er de laatste dagen 2 mooie orders zijn getekend is het toch wel duidelijk dat er nu volop gewerkt kan worden om deze bussen te leveren. En er zal zeker nog meer in het vat zitten. Dan wordt 2022 alvast een mooi jaar. Welke koers daar bij hoort bepalen de beleggers maar het bedrijf wordt langzaamaan steeds sterker. Eigelijk mogen we van geluk spreken dat er een tijd terug zelfs een verlies werd geleden. Daardoor had men mogelijk te weinig kapitaal om flink uit te breiden en heeft men aandelen uitgegeven om geld op te halen. Over een paar jaar zijn we blij dat we een piepklein stukje van dit bedrijf bezitten.
Wat een onzin: bussenbouwers hebben nooit veel geld verdiend en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.
Klaas Vaak
6
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 december 2021 15:22:

[...]

Wat een onzin: bussenbouwers hebben nooit veel geld verdiend en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.
Heb je nou wéér de bus gemist?
Bijlage:
chauffeurke
3
quote:

Klaas Vaak schreef op 23 december 2021 15:33:

[...]

Heb je nou wéér de bus gemist?
Geweldige opmerking!!! Dit zijn nou die negatievelingen die een ander niets gunnen omdat ze zelf geen gokje durven te wagen. Hij zal zijn geld wel laten renderen bij een bank voor min 0.5%. Ik ben een tijdje terug ook best negatief geweest en twijfelde aan dit aandeel. Maar toen stond ik er 60k mee in de min. Ik heb de laatste dagen veel vertrouwen gekregen dat het goed komt. Daarom vandaag bijgekocht voor 24.95 euro. Nogmaals niemand die het zeker weet maar de tijd zal het leren wie er gelijk heeft gekregen.
chauffeurke
0
Bij Degiro zie ik in het biedboek plots staan MKT. Normaal gebeurd dat om 17.30 als de beurs voor de gewone ziel dichtgaat. De koers lijkt ook niet meer te veranderen.Weet iemand waarom dat is?
DeZwarteRidder
0
quote:

chauffeurke schreef op 23 december 2021 16:12:

Bij Degiro zie ik in het biedboek plots staan MKT. Normaal gebeurd dat om 17.30 als de beurs voor de gewone ziel dichtgaat. Weet iemand waarom dat is?
Dat is een marktverstorende bestensorder.
DeZwarteRidder
1
quote:

Klaas Vaak schreef op 23 december 2021 15:33:

[...]Heb je nou wéér de bus gemist?
Ik geef toe dat dit een leuke grap is.
noppie
0
quote:

chauffeurke schreef op 23 december 2021 16:12:

Bij Degiro zie ik in het biedboek plots staan MKT. Normaal gebeurd dat om 17.30 als de beurs voor de gewone ziel dichtgaat. Weet iemand waarom dat is?
freeze.
wanneer een koers te hard daalt or stijgt ten opzichte van de slotkoers van gisteren dan treed er een freeze op.
chauffeurke
0
quote:

noppie schreef op 23 december 2021 16:16:

[...]

freeze.
wanneer een koers te hard daalt or stijgt ten opzichte van de slotkoers van gisteren dan treed er een freeze op.
Nou de koers is ook wel een keer zo hard gedaald. Toen gebeurde dat niet. Maar goed. Als dat de regels zijn. Bij een stijging is het wel jammer. Er zullen wel toeristen zijn die de bus niet willen missen. Want het gaat een mooie toer worden.
JoopVisser1
1
Op de beurs is een freeze een handelsstop in een bepaald fonds die plaatsvindt bij het overschrijden van door Euronext vooraf vastgestelde prijsgrenzen. Tijdens de freeze kunnen geen orders worden ingevoerd en worden geen orders uitgevoerd. Het doel van de freeze is om de volatiliteit van een bepaald fonds te beperken.
G20 Xdrive
0
quote:

Onder de regenboog schreef op 23 december 2021 13:30:

Zeer mooi die explosie, maar iedereen vergeet dat de start koers al een zeer hoog instap moment was. Dus waarschijnlijk knalt hij weer terug naar de 23 na het komende ritje. Lange termijn goed aandeel, nu overdreven voor een relatief kleine order, als men weet wat echt nog komen gaat komende jaren. 25 is over de top.
Was je te laat met kopen ?
Ebusco heeft al op 30 gestaan zonder deze orders, gaan we zeer binnenkort overheen.
Zullen nog wel orders bij komen, dit stijgt voorlopig wel door gezien koersdoel verhoging ING.
G20 Xdrive
0
quote:

Klaas Vaak schreef op 23 december 2021 15:33:

[...]

Heb je nou wéér de bus gemist?
Hij mist meestal de Bus...
voda
0
548 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 2,654
Verschil +0,038 (+1,45%)
Hoog 2,670
Laag 2,578
Volume 97.562
Volume gemiddeld 335.684
Volume gisteren 104.165

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront