TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 » | Laatste
pwijsneus
0
quote:

boem! schreef op 30 december 2021 09:02:

De door jou als onmogelijk te behalen omzet van +1 miljard staat voor mij als reeele target voor 2025.

met een jaarlijkse groei van 100 mio in de prodomzet Automotive staat er in 2025 via 400 mio in 2022 700 mio in de boeken dit opgeteld bij een omzet Enterprise van 245 mio(10% stijging) en een restant omzet aan Consumer geeft krap de + 1 miljard aan.

Deze 1.005 mio aan omzet levert een FCF van 2 euro per aandeel (koers van 50 euro).
Wel met de kanttekening dat de kosten niet heel toevallig evenredig meegroeien met de omzetgroei. Anders schieten we er nog niets mee op natuurlijk. Dus niet alleen moet TomTom laten zien dat het een groeiende omzet kan laten zien, ik laat me ook graag door resultaten overtuigen dat de realtimemapmakingkosten "fixed" zijn, en of er niet allerlei andere kostenpostjes opduiken, zoals bijvoorbeeld in opstarten van nieuwe projecten oid.

Hoe zit het verder met consumer, is dit komende jaren nog rendabel, of zit daar ook een houdsbaarheidsdatum, of kantelpunt dat het op een bepaald punt gestopt wordt met deze activiteiten?
sniklaas
1
quote:

tatje schreef op 30 december 2021 10:16:

Kosten !

corporate.tomtom.com/static-files/f8a...

blz 9 on the mix !!!

Volgens mij gaan de kosten over 12 tot 18 maanden omlaag !

shift - verschuiving !
Juist Martin, de personeels kosten zullen naar verwachting pas vanaf 2023 gaan dalen…

Wat mij betreft hoeft dat niet als de totale omzet maar stijgt waarbij de omzet per FTE zeer fors gaat toenemen…

De 70K€ per FTE kosten om 90 K€ A&E omzet is een lachertje dat moet minstens 70 K€ om 200 K€ worden waarbij ik 80 K€ om 250 K€ toejuig en natuurlijk met een zelfde aantal FTE’s en liefst een nog groter aantal….

Voor de verwerking van de probes zijn nagenoeg geen handjes meer nodig maar ik mag hopen dat forse deals binnengesleept worden waarbij vele handjes nodig zijn om goudgerande diensten te verlenen aan de klanten…
Dutchy Ron
1
youtu.be/9emaDVCXrN0
Op minuut 3:24 de reden vd stijging wordt uit de doeken gedaan….. nog ff geduld ……. Heeft natuurlijk met de CES te maken …..open deur
Vive tu vida positivamente
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 30 december 2021 11:21:

youtu.be/9emaDVCXrN0
Op minuut 3:24 de reden vd stijging wordt uit de doeken gedaan….. nog ff geduld ……. Heeft natuurlijk met de CES te maken …..open deur
Vandaar de huidige koerscontrole!
Vanaf volgende week sky-high gas erop!
Voor de criticasters, ja, we gaan vanaf januari flinke sprongen omhoog maken, de reden, lees o.a. de berichten van Dutchy, Tatje en andere diehards.
sniklaas
3
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 30 december 2021 11:45:

[...]Vandaar de huidige koerscontrole!
Vanaf volgende week sky-high gas erop!
Voor de criticasters, ja, we gaan vanaf januari flinke sprongen omhoog maken, de reden, lees o.a. de berichten van Dutchy, Tatje en andere diehards.
Bedankt Charles voor deze hoopgevende mededeling, kan ik rustig in de coulissen van het @TOM2 theater van de 2022 voorstelling genieten…
SimonCA
1
Might already be posted and by far not as big as the Volkswagen deal.

Subaru Ascent with SUBARU STARLINK Multimedia
A STARLINK Multimedia system with Apple CarPlay® and Android Auto™ integration comes standard on the 2022 Ascent. Wireless pairing and hands-free smartphone operation allow for a safe and easy connection to your favorite apps and content. Access news, navigation, music, podcasts, and more through available cloud-based STARLINK apps and SiriusXM®[13]. An 8-inch touchscreen is available, as well as a built-in and voice-activated navigation system powered by TomTom®.

www.subaruftwaltonbeach.com/2022-suba...
NewKidInTown
0
quote:

*JustMe* schreef op 30 december 2021 12:18:

Duidelijk vuurwerkverbod einde jaar :-)
Dacht nog even dat er niet gehandhaafd zou worden.

Het lijkt wel of de koers nergens naar toe gaat navigeren......
Wereldbelegger
0
IndiGO echt een slecht gevonden productnaam.
Als je erop gaat letten kom je het overal tegen.

We are looking for a CSR & Sustainability Intern to join the team from January 2022 for at least 5 months.

What do we offer?
We offer the opportunity to work within an internationally operating and fast-growing organization. The Kings Of Indigo team consists of dedicated young, passionate, and ambitious professionals
Wereldbelegger
0
BMW zoekt duizenden mensen voor productie elektrische auto's

Autoconcern BMW wil volgend jaar 6000 nieuwe arbeidsplaatsen creëren. Dat zegt Oliver Zipse, bestuursvoorzitter van het Duitse concern in een interview met de Duitse krant München Merkur dat donderdag wordt gepubliceerd.

Om de groei aan te kunnen, moet het personeelsbestand met maximaal 5 procent worden uitgebreid, aldus de autobons. BMW heeft nu circa 120.000 mensen in dienst. Sinds 2020 heeft BMW juist afscheid genomen van zo'n 6000 medewerkers. De nieuwe banen zullen vooral in Duitsland gecreëerd worden.

bron:
www.auto-info.nl/site/11987/bmw-zoekt...
Wereldbelegger
0
Massaproductie autonome Jidu Auto begint in 2023

Baidu wil vanaf 2023 zijn autonome Jidu Auto gaan produceren.
Jidu, een joint venture van de Chinese techgigant Baidu en de Chinese autofabrikant Geely, werkt aan elektrische auto’s met autonomie niveau vier, waarbij geen menselijke interactie meer vereist is.

Het wordt ook de eerste auto met een intelligente cockpit die Baidu en Qualcomm Technologies gezamenlijk hebben ontwikkeld.

Afgelopen zomer haalde Jidu nog ontwerper Frank Wu binnen van Cadillac.

Geely gaat overigens samen met Waymo een autonome elektrische taxi ontwikkelen voor de Amerikaanse markt. De auto wordt gebouwd bij Geely dochter Zeekr in het Zweedse Göteborg.

China loopt voorop met de introductie van slimme elektrische auto’s. Xiaomi EV wil in eerste helft van 2024 beginnen met de massaproductie van elektrische auto’s. Daartoe wordt een fabriek in Peking gebouwd. Daar moeten jaarlijks maar liefst 300.000 auto’s van de band gaan rollen.

bron:
www.emerce.nl/nieuws/massaproductie-a...
Wereldbelegger
1
Het regent afzeggingen voor de CES

In de weken voorafgaand aan het Kerstweekend maakten een aantal grote bedrijven al bekend de dat ze niet fysiek naar CES zullen afreizen. Zo zullen er geen stands en evenementen georganiseerd worden door Google, T-Mobile, Meta (Facebook) Amazon, Twitter, TikTok, AT&T, Intel, Pinterest en Lenovo. Op Kerstavond voegde Microsoft, middels een persbericht, zich ook bij die groep. Deze week groeide de lijst met afzeggers gestaag door. Inmiddels is ook bekend dat AMD, OnePlus, MSI en Proctor & Gamble (o.a. van Oral-B) niet (fysiek) naar de CES te zullen afreizen.

De afzeggingen betekenen overigens niet dat de geplande productaankondigingen ook opgeschort worden.

De afzeggingen, in combinatie met de huidige coronagolf, leiden er ook toe dat steeds meer media en tech-blogs niet naar de CES zullen afreizen. Wij van Dutch Cowboys hebben dat inmiddels ook al besloten. Hetzelfde geldt, in Nederland, onder andere ook voor Tweakers. Van de (grote) Amerikaanse nieuwsmedia hebben onder andere The Verge, TechCrunch, CNET, Engadget en Gizmodo al bevestigd dat zij niet fysiek op de CES van 2022 aanwezig zullen zijn.

bron:
www.dutchcowboys.nl/technology/het-re...
Wereldbelegger
0
Spanning loopt een beetje op

De reden voor veel grote namen om de CES (fysiek) links te laten liggen is dat ze niet (mede) verantwoordelijk willen zijn voor wat straks mogelijk een super-spreader-event zou kunnen blijken. Minstens zo belangrijk vinden de meeste bedrijven het natuurlijk ook om om hun eigen personeel en klanten te beschermen tegen een corona besmetting.

Kunnen de bezoekers wel naar Las Vegas?
Vorig jaar werd de CES vanwege de corona pandemie in alle haast ‘omgebouwd’ tot een online event. Vooralsnog is daar dit jaar geen sprake van. De vraag is echter of dat met de huidige ‘omicron’-situatie nog houdbaar is.

Behalve de stortbui aan afzeggingen van bedrijven die hun standruimte leeg laten, is het ook nog maar de vraag of alle bezoekers van buiten de VS de beurs kunnen bereiken. Steeds meer landen, ook de VS, leggen reis- en quarantaine beperkingen op aan reizigers uit andere landen. Om nog maar te zwijgen over het grote aantal vluchten dat geannuleerd wordt omdat luchtvaartmaatschappijen door de nieuwe coronagolf met personeelstekorten kampen.

bron:
www.dutchcowboys.nl/technology/het-re...
boem!
0
quote:

pwijsneus schreef op 30 december 2021 10:16:

[...]

Wel met de kanttekening dat de kosten niet heel toevallig evenredig meegroeien met de omzetgroei. Anders schieten we er nog niets mee op natuurlijk. Dus niet alleen moet TomTom laten zien dat het een groeiende omzet kan laten zien, ik laat me ook graag door resultaten overtuigen dat de realtimemapmakingkosten "fixed" zijn, en of er niet allerlei andere kostenpostjes opduiken, zoals bijvoorbeeld in opstarten van nieuwe projecten oid.

Hoe zit het verder met consumer, is dit komende jaren nog rendabel, of zit daar ook een houdsbaarheidsdatum, of kantelpunt dat het op een bepaald punt gestopt wordt met deze activiteiten?
Ik heb mijn focus volledig op de Automotive prod-omzet.

Gedurende de ingezette transitie wist TT haar Automotive omzet op te schroeven van 55 mio bij de overname van Tele-Atlas in 2008 naar 380 mio in 2019.

Ik verwacht in de wetenschap van de introductie van IndiGo en de daaruit voortvloeiende deals dan ook geen probleem om in 2025 een prod-omzet van 700 mio in de boeken te zetten.

Deze 700 mio geeft met een Enterprise omzet van 245 mio en een afkalvend Consumer naar 60 mio nog een reeel zicht op een FCF van 2 euro per aandeel.

Aan de kostenkant heb ik daarvoor een stijging meegenomen van 90 mio tov 2021.
Wereldbelegger
0
Turbolong met 77 cent boven de actuele koers tijdens de aankoop.
Dan heb je echt vertrouwen in het aankomend koersverloop.

Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long
BNP 7,50 4,11 2,170 2,180 0,01 2,170 -1,14% 10.000 12:58

Of voorkennis ((-;
hvasd2
0
quote:

*JustMe* schreef op 30 december 2021 12:18:

Duidelijk vuurwerkverbod einde jaar :-)
Inderdaad de koers is met een knalletjes een paar dagen geleden naar de 8,93 en de 9,015 van gisteren eigelijk volledig tot stilstand gekomen.
Maar de 9 in 2021 is weer een feit..
pwijsneus
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 30 december 2021 13:56:

Turbolong met 77 cent boven de actuele koers tijdens de aankoop.
Dan heb je echt vertrouwen in het aankomend koersverloop.

Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long
BNP 7,50 4,11 2,170 2,180 0,01 2,170 -1,14% 10.000 12:58

Of voorkennis ((-;
Die weet natuurlijk dat Bosch dinsdagavond een persco geeft...

17:00–17:45 CET
NewKidInTown
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 30 december 2021 13:56:

Turbolong met 77 cent boven de actuele koers tijdens de aankoop.
Dan heb je echt vertrouwen in het aankomend koersverloop.

Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long
BNP 7,50 4,11 2,170 2,180 0,01 2,170 -1,14% 10.000 12:58

Of voorkennis ((-;
En mocht je de 7,50 te LAAG vinden dan kun je ook nog bij de 7,60 terecht.

Disclaimer: ik heb ze geen van beiden.
Wereldbelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 30 december 2021 15:21:

TT in de MIN bij een hogere AEX.
Zonder 'de grote inkoper' wil het blijkbaar niet lukken om op eigen kracht UP te gaan.
De koers is deze dagen de speelbal shuttle van een paar particulieren die aan badmintonnen zijn.

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront