Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

williewilwel schreef op 11 januari 2022 21:34:

[...]

Cijfers worden eerst in THE USA gepubliceerd...?

www.justeattakeaway.com/financial-cal...

0700 NL tijd
CEO Takeaway
0
quote:

williewilwel schreef op 11 januari 2022 21:34:

[...]

Cijfers worden eerst in THE USA gepubliceerd...?

echt waar? no way. voor grubhub?
lol
apart
Stefzele1
1
@CEO Takeway, hier bij IEX geven ze aan om 23h30 USA tijd en bij TKWY op hun site en agenda staat tussen 7h en 7h30 morgenochtend…
[verwijderd]
5
quote:

Wasmachine71 schreef op 11 januari 2022 21:26:

[...]

Nu begin je echt onzin te praten.

1. Geen enkel bedrijf in welke sector dan ook begint haar loopbaan direct met winstgevende cijfers. (investeren is creeren, kom op Bert)
2. Ze maken al in landen winst
3. Dit word geherinvesteerd
4. Het gaat hier om 'size'. Als restaurant mag je kiezen tussen JET en haar platform met miljoenen klanten en 3- fee. Of je website van om de hoek, met 3 lokale restaurants en 1,50 fee
5. Het is voor kleine start ups ook niet gratis om een restaurant te adverteren, snap je dit dan niet?

Kom morgen gewoon terug met betere argumenten, bedankt.

Sterk beargumenteerd trouwens!

Wat ik niet begrijp dat er figuren zijn die zo negatief zijn over deze business waaraan jij refereer hier de godganse dag hier aanwezig zijn om het tegendeel te bewijzen maar er wel in beleggen?

Dat is voor mij abracadabra.

Logica die er bij mij niet ingaat.
CEO Takeaway
1
quote:

williewilwel schreef op 11 januari 2022 21:34:

[...]

Cijfers worden eerst in THE USA gepubliceerd...?

wat hier iemand aangeeft is dat gewoon 1 ding. '

www.justeattakeaway.com/results-and-r...

Sir Piet
2
quote:

Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:19:

Het is een business waar je nooit een fatsoenlijke marge kan halen. Echt: ze gaan de wereld niet beheersen. Het is geen Amazon.
Gek dat er zoveel bedrijven opduiken. Amazon was ook jaren aan het zoeken naar z’n business model. Was toch eerst een boekhandel?
Bert12345
1
quote:

MarkvDuin schreef op 11 januari 2022 21:44:

[...]

Sterk beargumenteerd trouwens!

Wat ik niet begrijp dat er figuren zijn die zo negatief zijn over deze business waaraan jij refereer hier de godganse dag hier aanwezig zijn om het tegendeel te bewijzen maar er wel in beleggen?

Dat is voor mij abracadabra.

Logica die er bij niet ingaat.
Heb je er vaak last van, dat je dingen niet snapt?

Just askin....
[verwijderd]
3
quote:

Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:50:

[...]

Heb je er vaak last van, dat je dingen niet snapt?

Just askin....
Ik ben hoger opgeleid en aan de basis gestaan bij de oprichting van een vrij groot MKB bedrijf en dat succesvol verkocht.

Zaken die beneden mijn niveau zijn heb ik idd geen kaas van gegeten.

Als ik vroeger ergens geen brood inzag investeerde ik er niet in.

Dat is gewoon boerenverstand Bertje!

Waarom geld steken in zaken waar ik geen geloof in heb?

Snap jij het nog?

*Just asking....
Bert12345
1
quote:

KCNIB schreef op 11 januari 2022 21:20:

[...]

Amazon, Walmart, Jumbo etc geloven er wel in
Oh ,dat is zeker waar, maar die zitten niet zozeer in de bezorging van (warme) maaltijden.

Je kunt het logistieke proces stroomlijnen, als je niet onder een tijdsdruk komt te staan. Je kunt dan routes efficienter plannen.

Maar goed; ik denk dat het een goede zet is, dat JET zich op die markt gaat storten. Je kan dan bezorgen in bijv. de rustige tijdsblokken 8-11:00 uur en 14:00-16:00 uur. Je houdt dan uren vrij voor de meer lucratieve maaltijd bezorgmarkt.

De modellen zullen de directietafel al gepasseerd zijn.

Suc6 morgen. Ik ga het niet volgen. Dag cursus.
RJ 80
3
…ik ook, maar dat zegt niks….. de mensen die in mijn omgeving het succesvolst zijn zijn niet perse doctoraal. Ook wel natuurlijk, maar ook lui die gewoon praktijkslim zijn, en intellectueel slimmer door ervaring zijn geworden. Diegenen die dan ook de kansen plukken en actie ondernemen, die hebben grootste kans succesvol te zijn. Een goede vriend van me kwam van LTS af, en is via MTS en later zelfs HTS en n paar goede carrieremoves zeer goed terechtgekomen met zn eigen verbouwd landhuis, gelukkig gezin en dat kan die doen met n 4daagse werkweek.

Mentaliteit is veeeeel belangrijker dan opleidingsniveau als je het mij vraagt. Blijf van dat soort discussies weg zou ik voorstellen en inhoudelijk blijven. Is zo’n forum er niet om mekaar te helpen? Kritisch zijn en tegengestelde meningen uitpluizen is superwaardevol. Maar waarom moet dat met het alledaagse gekif hier gepaard gaan. Daar kan ik met mn ‘hoogopgeleide’ intellect niet bij, en vind ik per definitie niet intelligent.
TA=verlies
0
quote:

KCNIB schreef op 11 januari 2022 20:49:

[...]

Precies, daarnaast heeft JET personeel op payroll en anderen dit straks ook moeten doen. Restaurants klagen over de fees maar vind zelf maar een koerier en reken maar uit wat dat je kost. En wat doe je als je medewerker ziek of vrij is? Een restaurant die aangesloten is krijgt ook meer omzet via JET dan Uber!

O ja. Dat risico heeft JET niet...
Volgens mij leggen ze op elke bezorging nog geld toe....
Iedereen mag zich rijk rekenen als ie wil, maar sta ook open voor andere meningen m.b.t. deze bezorgdienst.
Distributie is geen branche van hoge marges.
Ik hoop voor alle aandeelhouders dat mijn visie de verkeerde is.
Maar u bent gewaarschuwd!

TA=verlies
0
quote:

Wasmachine71 schreef op 11 januari 2022 21:04:

[...]

Grappig, want er word volop geinvesteerd hierin door andere partijen en dan spreek ik niet over miljoenen, maar honderden miljarden.

Je moet vooruit kijken, niet achteruit, zoals jij hier doet.

Ik had jou wel hoger ingeschat, niet dus
Deden ze in world online ook....
marktwaarde
1
quote:

CEO Takeaway schreef op 11 januari 2022 21:56:

ik ben ook hooggeleid
Wat fijn zeg
KCNIB
2
quote:

Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:58:

[...]

Oh ,dat is zeker waar, maar die zitten niet zozeer in de bezorging van (warme) maaltijden.

Je kunt het logistieke proces stroomlijnen, als je niet onder een tijdsdruk komt te staan. Je kunt dan routes efficienter plannen.

Maar goed; ik denk dat het een goede zet is, dat JET zich op die markt gaat storten. Je kan dan bezorgen in bijv. de rustige tijdsblokken 8-11:00 uur en 14:00-16:00 uur. Je houdt dan uren vrij voor de meer lucratieve maaltijd bezorgmarkt.

De modellen zullen de directietafel al gepasseerd zijn.

Suc6 morgen. Ik ga het niet volgen. Dag cursus.
Dat is niet helemaal waar, Amazon heeft aandelen van Deliveroo.
Succes!
[verwijderd]
1
quote:

williewilwel schreef op 11 januari 2022 21:34:

[...]

Cijfers worden eerst in THE USA gepubliceerd...?

Gekker moet het niet worden.

Morgen gewoon hier tussen 7 en 7.30
Giraffe Capital
5
quote:

Bert12345 schreef op 11 januari 2022 21:18:

[...]

Omdat JET heeft geopereerd met een negatieve marge. Elke maaltijd moet geld bij. Ik heb geen zin om te werken als je er niets mee verdient. De concurrentie van JET denkt er exact zo over. En meer omzet is meer verlies. Het is dus helemaal geen lucratieve business (verlies hè?!)

Stel JET gaat een hogere fee vragen, dan gaat de concurrentie de markt ook weer interessant vinden. Dan zuigt het ook de kleintjes weer aan, die vanzelf weer groot worden.

Dus: lage fees --> geen concurrentie. Hoge fees = winst --> concurrentie.
Oke Bert, maar nu specifiek Nederland. Hier wordt door JET al jaren geld verdiend als water, er is groei, in 2021 gaat JET richting de 80 miljoen EBITDA en er wordt ook al jaren netto winst gedraaid (daar hou jij toch zoveel van?). Waar blijven de nieuwe toetreders? Ik zie ze niet.

Je hebt vroeger vast en zeker goed opgelet bij de economie les, winst trekt inderdaad concurrentie aan die proberen je winst te stelen. Moet concurrentie echter wel hetzelfde producten of diensten kunnen aanbieden anders dan gaat die vlag al niet op. Sommige bedrijven hebben namelijk bepaalde eigenschappen/eigendommen die door de concurrentie niet of lastig te kopiëren (competitieve voordelen) waardoor ze voor lange tijd hogere rendement op eigen vermogen kunnen behalen. Denk aan een kennis/patenten (ASML), aanbod (markplaats.nl) en naamsbekendheid/merk (Heineken, Nike). JET heeft een sterk merk > veel gebruikers > veel orders voor restaurants > meer restaurants willen op het platform > beter aanbod > meer gebruikers etc... Hier kom je als nieuwe partij als het vliegwiel eenmaal begonnen is met draaien gewoon niet meer tussen.

Daarnaast leg je in mijn ogen veel te veel focus op prijs. Consument loopt echt niet weg als JET een kwartje meer voor de bezorging gaat rekenen (als dit wel zo was zou de oplossing voor Grubhub veel heel gemakkelijk zijn). Ja prijs is een factor, maar merk, gemak en gewoonte zijn ook allemaal erg belangrijk voor de consument anders had JET nu allang Londen veroverd van Deliveroo.
chauffeurke
1
quote:

CEO Takeaway schreef op 11 januari 2022 21:56:

ik ben ook hooggeleid
Hoogopgeleid
CEO Takeaway
0
quote:

Giraffe Capital schreef op 11 januari 2022 22:39:

[...]
Oke Bert, maar nu specifiek Nederland. Hier wordt door JET al jaren geld als water verdiend, er is groei, in 2021 gaat JET richting de 80 miljoen EBITDA en er wordt ook al jaren netto winst gedraaid (daar hou jij toch zoveel van?). Waar blijven de nieuwe toetreders? ik zie niet.

Je hebt vroeger vast en zeker goed opgelet bij de economie les, winst trekt inderdaad concurrentie aan die proberen je winst te stelen. Moet concurrentie echter wel hetzelfde producten of diensten kunnen aanbieden anders dan gaat die vlag al niet op. Sommige bedrijven hebben namelijk bepaalde eigenschappen/eigendommen die door de concurrentie niet of lastig te kopiëren (competitieve voordelen) waardoor ze voor lange tijd hogere rendement op eigen vermogen kunnen behalen. Denk aan een kennis/patenten (ASML), aanbod (markplaats.nl) en naamsbekendheid/merk (Heineken, Nike). JET heeft een sterk merk > veel gebruikers > veel orders voor restaurants > meer restaurants willen op het platform > beter aanbod > meer gebruikers etc... Hier kom je als nieuwe partij gewoon niet meer tussen.

Daarnaast leg je in mijn ogen veel te veel focus op prijs. Consument loopt echt niet weg als JET een kwartje meer voor de bezorging gaat regelen (als dit wel zo was zou de oplossing voor Grubhub veel heel gemakkelijk zijn. Ja prijs is een factor, maar merk, gemak en gewoonte zijn ook allemaal erg belangrijk anders had JET nu allang Londen veroverd van Deliveroo.

poste iemand hier niet iets over het tijdelijke opheffen van de fee cap van grubhub?

KCNIB
0
Morgan Stanley verlaagt het koersdoel van de maaltijdbezorger van 9000 pence naar 7300 pence. Omgerekend €87,60.
Ruimte voor stijging van 100% dus
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil +0,760 (+5,71%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 6.390.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront