TomTom « Terug naar discussie overzicht

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Dutchy Ron
9
Als je dit leest dan kan het bijna niet anders dan dat IndiGO als eerste in een van de volgende modellen van Stellantis (fusie FCA en PSA) wordt uitgerold.

FCA
FCA’s latest in-vehicle infotainment system, Uconnect 5, is powered by TomTom’s full stack of automotive-grade navigation components. The first models equipped with Uconnect 5 started to hit the road in 2020. Drivers of Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati and Ram Trucks vehicles benefit from solutions developed by TomTom and customized for FCA.
www.tomtom.com/customers/fca/

PSA
Since 2015, PSA has been working with TomTom to redefine the in-vehicle experience.
With maps, real-time traffic and connected services, navigation software and an easy-to-use interface – a full stack of navigation technology – TomTom helps carmakers deliver a seamless experience for drivers. PSA, makers of Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel and Vauxhall vehicles, partners with TomTom to give their drivers a complete, connected navigation experience that increases safety and comfort.
www.tomtom.com/customers/groupe-psa/
Dutchy Ron
2
Er zijn wel wat pobleenpjes met UConnect5 en er loopt een rechtszaak tegen Stellantis vanwege de bugs in UConnect5 in bepaalde modellen die niet worden gerepareerd terwijl het wel binnen de garantieperiode valt……..althans dat lees ik in de intro.
www.law360.com/classaction/articles/1...

Hoogste tijd voor IndiGO dus ;-)
Wereldbelegger
1
Samenwerking tussen oems die kansen bieden voor TT - wanneer voet tussen de deur.
Evenzo een bedreiging - wanneer TT te klein wordt geacht.

Is de Toyota GR GT3 tevens de nieuwe Mazda RX-9?

Op de Tokyo Autosalon weet Toyota stevig de aandacht op zichzelf te vestigen met drie verschillende GR concepten. De bZ4X GR Sport en de Yaris GR MN zijn twee sportieve modellen van bekende namen. Het derde concept heeft is echter een stuk mysterieuzer, de Toyota GR GT3 Concept. Deze lage lange GT3 racer is ondanks de matzwarte kleur een opvallende verschijning gezien het niet lijkt op een bekend model van Toyota. Daar zit wellicht een reden achter, want het doet ons opvallend veel denken aan een ander Japans conceptmodel, de Mazda RX-Vision. Kan het zijn dat Toyota en Mazda samen de Mazda RX-9 hebben ontwikkeld?

Het ontwikkelen van een nieuw model is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend meer als vroeger. De kosten liggen hoger dankzij verschillende veiligheids- en emissie eisen. Het samen ontwikkelen van een model en daar de kosten van te delen komt dan ook steeds vaker voor. Toyota is hier wellicht het meest actieve merk in van allemaal. De samenwerking wordt momenteel aangegaan met BMW, Subaru, een half dozijn aan Suzuki’s en jawel, Mazda. Het eigenzinnige merk uit Hiroshima kan het niet langer veroorloven om de Mazda 2 zelf te ontwikkelen en kiest voor een gerebadgede Toyota Yaris Hybrid.

bron:
www.dagelijksauto.nl/autonieuws/is-de...
Dutchy Ron
4
quote:

Dutchy Ron schreef op 15 januari 2022 16:30:

SUBARU STARLINK™ Multimedia with TomTom Navigation.
Subaru and TomTom have partnered to bring you state-of-the-art navigation from TomTom, the industry leader, combining the benefits of an in-dash device with advance features of TomTom's portable navigation devices.

Available On: 2021 WRX/STI, 2022 Ascent, 2022 Forester, 2022 Outback, 2022 Crosstrek, 2022 Impreza, 2022 Legacy


Alle 2022 Subaru modellen (nog/weer) voorzien van TT

www.tomtom.com/customers/subaru-starl...
www.subaru.com
A high-performance STI version of Subaru’s Solterra EV has been revealed in concept form at the Tokyo Auto Salon, hinting at a potential production version

Inside, the Solterra is similar to the Toyota bZ4x, with the two cars sharing the same digital gauge cluster, high centre console and enormous Tesla-esque infotainment system in the centre of the dashboard.

youtu.be/nOrO73MQy38

Subaru has said the Solterra will launch internationally by the middle of 2022 for Japan, the United States, Canada, Europe and China

The new model also adopts the “EyeSight X”, an advanced driver assistance system (ADAS), for the first time for the brand. The “EyeSight X” detects the vehicle’s location by combining the 3D high-definition map data and information from the GPS and the Quasi-Zenith Satellite System (QZSS), “Michibiki” and enables Level-2 autonomous driving. Subaru plans to integrate AI decision-making capabilities into future “EyeSight” systems and has established an R&D center specializing in AI.

The existing EyeSight system uses two cameras for a 180-degree view to detect traffic and motion. The new Eyesight X combines four cameras for an entire 360-degree field of view, as well as 3D high-precision maps data and traffic information for each lane. Subaru has a primary goal of achieving zero traffic fatalities by the year 2030 with this upgraded system.

www.marklines.com/en/report/rep2196_2...

www.greensubaruspringfield.com/blog/2...

Ik verwacht eerlijk gezegd nog steeds een persbericht vanuit TT inzake de Subaru Solterra, Toyota bZ4X (bevat zelfde technologie als Subaru) en mogelijk de Toyota Tundra (zelfde infotainment system als bZ4X) en de Lexus NX-serie (krijgt/gebruikt denk ik zelfde ADAS/HD-maps als Lexus LS500 waar TT in zit)
Wereldbelegger
2
Wat ons terugbrengt naar CES.

Apple is nog steeds niet vertegenwoordigd in Las Vegas. De innovaties van de IT-sector krijgen steeds minder aandacht, maar er komen wel steeds meer autofabrikanten die daar hun innovaties aan de wereld tonen.

Ze zijn min of meer vernieuwend. Mercedes-Benz toonde de Vision EQXX, die 1000 kilometer moet kunnen afleggen op een accu van 100 kWh met een ongelooflijk hoge efficiëntie en een gigantisch materiaalgebruik. Natuurlijk, het gaat bij deze auto nog maar om een studie.

De competitie voor de elektrische auto
Feit is dat zonder de introductie van de iPhone 15 jaar geleden, de ontwikkelingen in de PC-wereld wellicht een andere wending hadden genomen. Zonder smartphone zouden de sociale media een veel tragere triomftocht hebben afgelegd en zou de ontwikkeling van de automobielsector waarschijnlijk nog later zijn overgegaan tot digitalisering.

Maar het is ook een feit: de auto zal inderdaad een smartphone op wielen (moeten) worden. Dit is niet in de laatste plaats ingezien door de voormalige IT-bedrijven, die zich steeds meer wagen aan (elektrische) voertuigen.

Sony, Huawei, Google, Microsoft (mobileye), Foxconn en Apple. Ze doen allemaal net mee aan de competitie voor de elektrische auto. Als het op software aankomt, liggen ze ver voor. En dat is het probleem voor de OEM’s. De vraag is: wie gaat de race winnen?

De elektronica-gigant die een auto bouwt of de autofabrikant die software-knowhow probeert te ontwikkelen?
Het antwoord op deze vraag blijft spannend.

bron:
innovationorigins.com/nl/is-het-een-s...
[verwijderd]
0
quote:

dachthetniet schreef op 17 januari 2022 08:47:

Ik denk dat het bespelen vd koers dan alleen maar makkelijker gaat.
Denk het ook,

AEX naar 777,77, TT naar 8,88. Omdat ze het kunnen....
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Overtake schreef op 17 januari 2022 09:12:

[...]
Denk het ook,

AEX naar 777,77, TT naar 8,88. Omdat ze het kunnen....
Gaat vandaag in het groen eindigen!
sniklaas
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 17 januari 2022 09:35:

[...]Gaat vandaag in het groen eindigen!
met een fluim moet dat in deze tijd wel lukken…
Dutchy Ron
0
TT heeft weer nieuwe triggers nodig om de volgende stap richting 9,80 te kunnen zetten.
tatje
2
a,s vrijdag nog 2 weken en dan krijgen we de cijfers.

De strategie volgend van Tom Tom, mag ik er niets van verwachten.

De cijfers zeggen me niet zoveel.

Men zal de cijfers en outlook minimaliseren, hetgeen bij de strategie past.

Soms geven ze nieuws, maar nooit keiharde omzet verwachtingen.

Maar je moet nieuws goed inschatten.

ADAS laatste 3 jaar van 500.000 naar 5 miljoen, vertienvoudigd, terwijl de industrie in de TT regio s in die zelfde periode vervijfvoudigde.
TomTom expects its ADAS Map sales to continue growing faster than the global market .

TomTom HD Map sourced by three of the five leading global carmaker groups for their most advanced automated vehicles

Lees je het hele PB, dan moet je toch blij worden :-)

www.tomtom.com/press-room/general/144...

Voor mij bevestigen de PB s vanaf 24 nov 2021 de ambitie van TT.

- TomTom unveils a new world-class office space in Pune Nov 24, 2021 9300m2 kantoorruimte en er komt in Berlijn nog een 4000m2 bij.
- Introducing TomTom IndiGO: The world’s first open digital cockpit software platform for carmakers Nov 30, 2021
- Tech Leaders Partner with TomTom to Transform the Digital Cockpit Experience through TomTom Indigo Nov 30, 2021
- TomTom IndiGO’s launching partners are Access Company, Amazon Alexa, ART S.p.A., Bosch, Cerence, Cinemo, Digital Charging Solutions GmbH, Faurecia Aptoide Automotive, HARMAN, iHeartRadio, Intellias, Microsoft, and Rightware.
- CARIAD and TomTom Co-Develop Volkswagen Group’s Next-Gen Navigation Dec 21, 2021
- Amazon Music Is Now Available on TomTom Indigo Jan 04, 2022
- TomTom ADAS Map supports over five million level 1 and 2 automated vehicles TomTom HD Map sourced by three of the five leading global carmaker groups for their most advanced automated vehicles Jan 06, 2022

Ik zie het zo.

Introducing TomTom IndiGO: The world’s first open digital cockpit software platform for carmakers
Nov 30, 2021.

Goed lezen TT en partners hebben een digitaal software platform gebouwd, waarop ieder autobouwer zijn eigen cockpit kan bouwen.

Ieder autobouwer kan zijn eigen draai geven aan de cockpit en dan Indigo gebruiken.

Tja, geen krenten en ik heb niets toe te voegen.

De koers, dus iets met roesten :-)

De 2 grootste clouds ter wereld Amazon en Microsoft, gaan die elkaar bijten of op een bepaalde manier samenwerken.
Wereldbelegger
0
een overzicht

Welke applicaties zijn compatibel met Android Auto in 2022?

Tegenwoordig moet een auto niet zozeer glimmen, maar vooral geconnecteerd zijn. De laatste jaren wordt er ook steeds minder gesproken over het gebruik van de on-board interfaces. Gebruikers geven er inderdaad de voorkeur aan om hun smartphone rechtstreeks op de boordschermen te repliceren om hun favoriete omgeving terug te vinden met hun voorkeuren, maar ook met de applicaties die ze al de hele dag door gebruiken.

Het fenomeen is zo wijdverspreid dat steeds meer constructeurs hun eigen interfaces verlaten en nu hun ontwikkeling en het besturingssysteem en de functionaliteiten toevertrouwen aan … Google, om er maar een te noemen.

bron:
gocar.be/nl/autonieuws/mobiliteit/wel...
pwijsneus
4
quote:

tatje schreef op 17 januari 2022 10:04:

a,s vrijdag nog 2 weken en dan krijgen we de cijfers. De strategie volgend van Tom Tom, mag ik er niets van verwachten. De cijfers zeggen me niet zoveel. Men zal de cijfers en outlook minimaliseren, hetgeen bij de strategie past. Soms geven ze nieuws, maar nooit keiharde omzet verwachtingen. Maar je moet nieuws goed inschatten.

- TomTom unveils a new world-class office space in Pune Nov 24, 2021 9300m2 kantoorruimte en er komt in Berlijn nog een 4000m2 bij.
- Introducing TomTom IndiGO: The world’s first open digital cockpit software platform for carmakers Nov 30, 2021
- Tech Leaders Partner with TomTom to Transform the Digital Cockpit Experience through TomTom Indigo Nov 30, 2021
- TomTom IndiGO’s launching partners are Access Company, Amazon Alexa, ART S.p.A., Bosch, Cerence, Cinemo, Digital Charging Solutions GmbH, Faurecia Aptoide Automotive, HARMAN, iHeartRadio, Intellias, Microsoft, and Rightware.
- CARIAD and TomTom Co-Develop Volkswagen Group’s Next-Gen Navigation Dec 21, 2021
- Amazon Music Is Now Available on TomTom Indigo Jan 04, 2022
- TomTom ADAS Map supports over five million level 1 and 2 automated vehicles TomTom HD Map sourced by three of the five leading global carmaker groups for their most advanced automated vehicles Jan 06, 2022

Als belegger of investeerder zijn behaalde resultaten, cijfers en een gedegen groeiverwachting van een bepaald fonds essentieel. Het helpt enorm als een onderneming de juiste, volledige data aanlevert waar analisten hun verwachtingen op kunnen baseren. Aangezien TomTom afgelopen kwartaalcijfers de outlook voor de 3e keer in 1 jaar naar beneden heeft bijgesteld, zou je mogen verwachten dat TT in staat moet zijn de in Q3 afgegeven outlook voor 2021 te halen.

Wat de verwachtingen voor 2022 zullen zijn? Ik heb werkelijk geen idee. Hoever kan consumer nog afzinken? Automotive schijnt met 20% te moeten herstellen tov rampjaar 2021, en enterprise is de enige stabiele factor, maar groeit ook niet echt noemenswaardig. Bovenstaande berichten van TomTom leest lekker weg. De copywriter of spindokter welke TomTom in dienst heeft om deze lappen tekst op te stellen verdient er hopelijk een leuke boterham aan, maar het handjevol analisten wat TomTom nog volgt, kan er eigenlijk helemaal niets mee.

Ga het rijtje maar eens af; wat leveren al deze partnerships nou daadwerkelijk op?

Ben benieuwd of TomTom over dik 2 weken meer cijfermatige invulling kan geven op de opgesomde PR, waar op dit moment nog geen touw aan vast te knopen is wat dit precies inhoud.

TomTom heeft nieuwe triggers nodig lees ik ook, en we gaan zelfs groen sluiten. Fantastisch. Succes allen.
Dutchy Ron
0
quote:

Johan8 schreef op 17 januari 2022 10:47:

DR,
je bericht van VW en Mobileye
is niet meer te zien

klopt, was 2 wkn geleden ook al geplaatst maar door een ander nieuwssite weer overgenomen

hierbij de link
www.elektroauto-news.net/2022/vwsid-m...
2.254 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront