TomTom « Terug naar discussie overzicht

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
pwijsneus
2
quote:

Dutchy Ron schreef op 19 januari 2022 08:54:

[...]

IR leest hier mee
@IR waarom is de enterprise value van TomTom 865 miljoen? Gezien de grote gap met de assetwaarde van TomTom, en peers, wordt dit door TomTom erkend, en zijn ze voornemens hierop actie te ondernemen? Bijvoorbeeld door aandeleninkoop, uitkeren divividend, of wellicht een volledige buyout?

De renumeratie van RvB wordt wel vergeleken met peers uit de markt, die vrijwel allemaal beter presteren dan TomTom, op de beurs. Zou de prestatie op de beurs ook geen onderdeel moeten zijn van het renumeratiebeleid, dat zou namelijk eerlijker zijn. Het presteren van een aandeel is ook onderdeel van een beursnotering. Dus zodoende de vraag, hoe denkt TomTom de enterprise value meer in de buurt te krijgen van de assetwaarde? Neem HERE - de belangrijkste peer - ligt op een waardering van ergens tussen de 2,5 en 5 miljard. Steeft de 865 miljoen van TT toch schril bij af. Hoe denkt TomTom dit te repareren?

Alvast bedankt voor uw reactie :D
[verwijderd]
6
quote:

pwijsneus schreef op 19 januari 2022 09:18:

[...]

@IR waarom is de enterprise value van TomTom 865 miljoen? Gezien de grote gap met de assetwaarde van TomTom, en peers, wordt dit door TomTom erkend, en zijn ze voornemens hierop actie te ondernemen? Bijvoorbeeld door aandeleninkoop, uitkeren divividend, of wellicht een volledige buyout?

De renumeratie van RvB wordt wel vergeleken met peers uit de markt, die vrijwel allemaal beter presteren dan TomTom, op de beurs. Zou de prestatie op de beurs ook geen onderdeel moeten zijn van het renumeratiebeleid, dat zou namelijk eerlijker zijn. Het presteren van een aandeel is ook onderdeel van een beursnotering. Dus zodoende de vraag, hoe denkt TomTom de enterprise value meer in de buurt te krijgen van de assetwaarde? Neem HERE - de belangrijkste peer - ligt op een waardering van ergens tussen de 2,5 en 5 miljard. Steeft de 865 miljoen van TT toch schril bij af. Hoe denkt TomTom dit te repareren?

Alvast bedankt voor uw reactie :D
Dank voor uw email, wij verwijzen naar het jaarverslag van de AvA over 2020 waarin wij 257 miljoen euro verlies en 25% omzetkrimp meldden en gaan gewoon door met het remuniratiebeleid voor ons succesvolle management.

Dutchy Ron
2
quote:

tatje schreef op 19 januari 2022 09:13:

corporate.tomtom.com/static-files/b37...

onderaan blz 2 hyudai en Kia

bovenaan blz 3 teammate van Toyota.

met dank aan Energy
We do have a long-standing relationship with Hyundai-Kia for the supply of traffic and incident data, but this is the first time Hyundai-Kia is using our maps. We expect to be able to broaden and deepen this relationship in the future, which would mark another important market share win.

Dat ontslaat ze nog niet van het publiceren van een persbericht op het moment dat dit concreet wordt en in de cijfers gaat lopen...hier zal een persbericht aan worden gewijd en de website van TT moet hier op worden aangepast.

Dit is géén weergave van de realiteit namelijk
www.tomtom.com/customers/hyundai-moto...
JIBA
1
Die 9 lijkt voor nu een stevige bodem te zijn. Maar dat leek het vorig jaar ook, eerst een periode stijging naar ruim boven de 9, toen ging het in februari na de cijfers met 1,5 Euro naar beneden. Zou mooi zijn als het deze keer met 1,5 Euro gaat stijgen... maar de ervaring leert dat we van het tegenovergesteld uit moeten gaan. Ik ga alvast een zooitje puts verzamelen om het risico te beperken.
Wereldbelegger
1
Onderstaande niet bedoeld voor chipwappies die alleen maar positief "nieuws" willen zien op dit forum

Chiptekorten zitten Volkswagen ook dit jaar nog dwars

Volkswagen zal ook dit jaar niet genoeg auto's kunnen bouwen om volledig aan de vraag te voldoen. Dat komt door de aanhoudende chiptekorten waar de Duitse autobouwer net als veel branchegenoten last van heeft. Dat heeft topman Herbert Diess tegen de Amerikaanse techwebsite The Verge gezegd. Volgens Diess is het tekort structureel omdat de vraag naar componenten "zo hard toeneemt".

De chiptekorten leidden ertoe dat Volkswagen afgelopen jaar marktaandeel verloor in China en Latijns-Amerika. Dit jaar denkt Diess wel meer auto's te kunnen bouwen dan in 2021. Hij hoopt bovendien volgend jaar weer aan alle vraag te kunnen voldoen. Dat moet onder meer lukken omdat Volkswagen heeft geïnvesteerd in manieren om sneller aan chips te komen, zoals de uitbreiding van de capaciteit en directe afspraken met fabrikanten.

bron:
www.auto-info.nl/site/12078/chiptekor...
Wereldbelegger
1
Onderstaande niet bedoeld voor chipwappies die alleen maar positief "nieuws" willen zien op dit forum

Toyota verlaagt productie met een vijfde door chiptekort
De Japanse autoproducent Toyota Motor is van plan in februari de oorspronkelijke productie met 20 procent te verlagen vanwege de aanhoudende chiptekorten die de wereldwijde autosector al langere tijd plagen. Dat meldde de Japanse zakenkrant Nikkei.

Het bedrijf zou nu voor volgende maand mikken op een productie van 700.000 voertuigen, wat er 200.000 minder zijn dan eigenlijk was beoogd. Daarmee ligt de productie wel hoger dan een jaar eerder, toen er 660.000 voertuigen van de band rolden bij Toyota. Volgens Nikkei is het concern van plan bij verschillende fabrieken in Japan de productie op te schorten.

bron:
www.auto-info.nl/site/12076/krant-toy...
Toon27
14
Ja hoor, Wereldbelegger, we weten het. Als je nu zou willen schrijven dat vrijwel alle automerken door het chiptekort minder auto's zullen fabriceren, zijn we daar ook vanaf en zorgt dat in 1 keer voor minder forumvervuiling.
Wereldbelegger
5
quote:

Toon27 schreef op 19 januari 2022 11:10:

Ja hoor, Wereldbelegger, we weten het. Als je nu zou willen schrijven dat vrijwel alle automerken door het chiptekort minder auto's zullen fabriceren, zijn we daar ook vanaf en zorgt dat in 1 keer voor minder forumvervuiling.
Knap dat u vooruit weet dat Toyota in februari 2022 minder auto's gaat produceren.
Terwijl ze nog enige weken geleden niet aan hun productiedoelen voor het gebroken boekjaar wilde tornen.

Als u zo zo vooruitziend bent kunt u dan ook de koers na 4 februari alvast hier neer zetten.
Dan hoeven we / hoef ik niet al die ik-voel-aan-mijn-water koersdoelen te lezen.
Scheelt een hoop forumvervuiling.

Wereldbelegger
0
Deze handelaar heeft de 'grote inkoper' niet nodig om rendement te maken met TT
In het TTcasino wordt ook vandaag weer gespeeld met de Turbo Long 7,9
22.500 X 10 spie in de plus


Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 7,90 4,58 2,010 2,030 0,02 1,910 -4,74% 22.500 09:53
[verwijderd]
7
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 januari 2022 10:14:

Onderstaande niet bedoeld voor chipwappies die alleen maar positief "nieuws" willen zien op dit forum

Wappies zijn toch juist de enigen zonder chip? (in hun arm)

Ik snap nu ook direct waar dat chiptekort vandaan komt. Zit natuurlijk allemaal in de vaccins.
visje
0
Onze accountant was gisteren op de zaak. heeft door mijn gezeur beperkte long positie in tom2.
Hij zou het volgende doen met de liquide middelen. voor eur 350 mio share buy back program starten.
credit faciliteit openen twv 350 mio. geeft je de zelfde slagkracht en de ratio's per aandeel worden sterker.
wie weet leest taco mee.
Vive tu vida positivamente
1
quote:

Toon27 schreef op 19 januari 2022 11:10:

Ja hoor, Wereldbelegger, we weten het. Als je nu zou willen schrijven dat vrijwel alle automerken door het chiptekort minder auto's zullen fabriceren, zijn we daar ook vanaf en zorgt dat in 1 keer voor minder forumvervuiling.
Negen keer een AB, zou hij het nu eindelijk snappen?
Vrees van niet want zijn doel is en blijft trachten te ontmoedigen!!
Dutchy Ron
0
quote:

Energy schreef op 18 januari 2022 23:13:

Hg gaf toch al aan dat hyundai /kia een grote klant zouden worden. Volgens mij was dat met de cc q3.
Klopt, maar ik vond het niet concreet genoeg en een soort omgekeerde winstwaarschuwing ;-)
[verwijderd]
8
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 januari 2022 14:27:

[...]

Negen keer een AB, zou hij het nu eindelijk snappen?
Vrees van niet want zijn doel is en blijft trachten te ontmoedigen!!
Van wereldbelegger lezen we hier zeer vaak zowel relevante informatie over de marktomstandigheden waar TomTom mee te maken heeft alswel beleggersinformatie over het aantal verhandelde opties en/of turbo’s.
Daar kan ik als belegger veel meer mee dan met uw dagelijkse ‘strong buy’-adviezen zonder enige vorm van onderbouwing.

Ik maak bezwaar tegen de beschuldiging dat hij hier als doel tracht te ontmoedigen.
Optiebelegger
4
quote:

Dutchy Ron schreef op 19 januari 2022 15:00:

Helaas blijft TT vandaag behoorlijk achter bij de indexen ....
Niet alleen vandaag, dat is al jaren zo............................
Wereldbelegger
5
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 januari 2022 14:27:

[...]

Negen keer een AB, zou hij het nu eindelijk snappen?
Vrees van niet want zijn doel is en blijft trachten te ontmoedigen!!
Voor de EERSTE keer een correcte voorspelling.
Op basis van een stupide aanname dat mijn doel zou zijn "te ontmoedigen".

Uitgesproken door onze huis-koersdoeltoeteraar die al jaren en jaren en jaren fout zit.
Of het nu gaat om een koersdoel van € 10,- binnen een paar dagen NA de launch van IndiGO
Of lange termijn koersdoelen van € 18,50 via € 17,50 via € 15,00 naar € 12,50 die absoluut nog voor maart 2021 gehaald zou zijn.

Beste Rick uit Breda, blijf dromen. Dat is een mooi tijdverblijf voor u.
Ik blijf me bezighouden met beleggen in TT en daar horen ook minder leuke vergezichten bij. Maar bovenal actuele informatie die een kans of een bedreiging zijn voor de koersontwikkeling.


JIBA
0
Wereldbelegger
0
quote:

JIBA schreef op 19 januari 2022 10:10:

Die 9 lijkt voor nu een stevige bodem te zijn. Maar dat leek het vorig jaar ook, eerst een periode stijging naar ruim boven de 9, toen ging het in februari na de cijfers met 1,5 Euro naar beneden. Zou mooi zijn als het deze keer met 1,5 Euro gaat stijgen... maar de ervaring leert dat we van het tegenovergesteld uit moeten gaan. Ik ga alvast een zooitje puts verzamelen om het risico te beperken.
Ik doe met u mee.
Moet nog wel bedenken of ik verschillende posities neem.
En wanneer ik aankoop.

Heb nog januari 2022 Calls waarmee ik wat minder gelukkig mee ben.
Wereldbelegger
0
quote:

JIBA schreef op 19 januari 2022 15:59:

Waarom al die enters. Moeten we er zelf een echo bij bedenken? :-)
Goed idee!
Al die koersdoelen zijn zonder onderbouwing dus niet meer dan holle vaten.
Dus dat echoot lekker.
2.254 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:52
Koers 5,835
Verschil -0,145 (-2,42%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 240.143
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront