Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
DeZwarteRidder
1
quote:

Lassic schreef op 20 januari 2022 11:47:

Dan huren ze overal wappies in om na elke persconferentie bussen te slopen zodat ze bussen kunnen blijven verkopen :)
Ebusco wil jou vast wel in dienst nemen als 'verkooppromoter'.
noppie
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 januari 2022 11:12:

En wat gaat Ebusco doen als alle bussen vervangen zijn door elektrische bussen....???

Iedereen begrijpt toch dat dit een eenmalige zaak is en dus geen groeimarkt.

bij jou is het blijkbaar altijd zwart lol
innovaties zijn er altijd en ook bussen hebben niet het eeuwige leven.
plus globaal zijn er heeeeeel wat bussen die vervangen gaan worden.
dus tot die tijd genoeg groei mogelijkheden.

trouwens weet je nu wel hoe je een market cap moet berekenen?
of probeer je nog steeds uit te zoeken wat het verschil is tussen een ipo en een spac lol...
Triple A
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 januari 2022 11:12:

En wat gaat Ebusco doen als alle bussen vervangen zijn door elektrische bussen....???

Iedereen begrijpt toch dat dit een eenmalige zaak is en dus geen groeimarkt.

Ik vind dit eerlijk gezegd een vrij domme opmerking.

De markt voor elektrische bussen is enorm. Op dit moment is het aandeel van elektrisch in de totale populatie bussen circa 10% (bussen op fossiele brandstof 90%). We weten dat op termijn alle “fossiele" bussen vervangen worden door elektrische bussen of bussen op waterstof.

  • Dat betekent dat circa 1,2 miljoen fossiele bussen vervangen moeten worden

Een enorme markt waar de komende 10 jaar heel veel omzet ligt. Daarna zal er een vervangingsmarkt ontstaan.

Ebusco opereert op een enorme groeimarkt. En ze hebben met de lichtgewicht bus (langere range vanwege minder verbruik batterij) een competitief voordeel.

J_60
3
Tevens hebben ze een business model waarbij ze de klanten na aankoop ontzorgen middels onderhoudscontracten en daarmee recurring inkomsten generen.
Hans2021
0
Het is natuurlijk geen volwassen bedrijf en dito management, want ze zijn als een kind zo blij als ze 2 bussen mogen maken : ze maken er meteen een persbericht van.
[verwijderd]
1
StoplossBurner
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 januari 2022 11:12:

En wat gaat Ebusco doen als alle bussen vervangen zijn door elektrische bussen....???

Iedereen begrijpt toch dat dit een eenmalige zaak is en dus geen groeimarkt.

Ik zou zeggen te beginnen met stadsbussen, dan intercity, dan touringcars kan ik mij voorstellen. Dan groeien de af te leggen afstanden mee met de batterijcapaciteit. En ook elektrische bussen hebben niet het eeuwige leven, dus vervangingsvraag zal sowieso ontstaan. Rond 2040 a 2050 zal het autonome verhaal ook wel weer om de hoek komen, want het duurste onderdeel van een bus zit volgens mij nog altijd in de bestuurdersstoel. Dus nog genoeg te ontwikkelen, innoveren en te produceren voor de busmarkt.
DeZwarteRidder
5
quote:

Profitmaker schreef op 20 januari 2022 15:40:

Als de grote PM instapt dan weet u het intussen wel!
Ja, gegarandeerd verlies.............
DeZwarteRidder
2
quote:

J_60 schreef op 20 januari 2022 12:05:

Tevens hebben ze een business model waarbij ze de klanten na aankoop ontzorgen middels onderhoudscontracten en daarmee recurring inkomsten generen.
Goh, is dat een nieuwe uitvinding; onderhoudscontracten door de leverancier....???

Verbazingwekkend dat niemand dat ooit eerder heeft bedacht...........
Optiebelegger
2
quote:

Profitmaker schreef op 20 januari 2022 13:07:

Heeft iemand een linkje naar het fragment bij de NOS over Ebusco?
Journaal van gisteren om 20 uur terugkijken op NPO 1.
Dan wordt je misschien wat positiever over dit prachtige bedrijf met enorme winstkansen.
Bernard
1
Ebusco gaat het nooit winnen van VDL de grootste elektrische Bussen bouwer van Nederland
Bijlage:
Waardezoeker 1<>3 jr
4
quote:

Bernard schreef op 20 januari 2022 16:11:

Ebusco gaat het nooit winnen van VDL de grootste elektrische Bussen bouwer van Nederland
750 bussen in 10 landen voor VDL
ca 400 bussen in ook 10 landen voor EBUSCO

VDL bestaat sinds "st juttemes"
Ebusco is just new

Conclusie: VDL kon er wel eens een hele grote concurrent bij hebben gekregen!

VDL komt vanuit de oude economie en moet omturnen naar "nieuwe economie" (lees: electrisch)
Ebusco doet alleen het nieuwe....

Ebusco heeft een prachtige toekomst. Gaat een mooie hap uit de electrische taart nemen. Groot genoeg om alle aandeelhouders tevreden te gaan stellen. Op welke termijn? ca 1,5 tot 5 jaar.
roestos
0
Hallo allen, ik ben nieuw op dit forum en in de beleggerswereld in het algemeen. Ben mij hierin recentelijk gaan verdiepen en mijn oog viel daarbij op 'ebusco'. Heb zojuist ook een eerste pluk aandelen gekocht.

Kijkend naar de toekomst (steeds duurzamer) en de strengere milieuwetgeving (zero emissie over een paar jaar), lijkt mij dat 'ebusco' hier toch behoorlijk van kan gaan profiteren. Helemaal met hun kennelijk (unieke) elektrische bus. Deze is stukken lichter dan de concurrentie (composiet i.t.t. staal) en heeft mede daardoor ook een aanzienlijk hogere actieradius.

Wat ik mij echter afvraag is het volgende:

- In hoeverre heeft 'ebusco' een patent op hun van composiet gemaakte bus? Als nieuwe en nog kleine speler kunnen de grotere bussenbouwers misschien zo met deze plannen aan de haal gaan...?

- Ik lees dat Nederland m.b.t. elektrische bussen en de technologie daaromtrent aardig voorop loopt, maar is dat ook daadwerkelijk het geval?

- Stel dat 'ebusco' (internationale) orders blijft binnenhalen, in hoeverre achten jullie 'ebusco' in staat om aan de vraag te kunnen blijven voldoen? Ik lees dat ze zelf aangeven hier klaar voor te zijn, maar ik vermoed dat je niet zo makkelijk en snel de productiecapaciteit van een paar honderd naar een paar duizend bussen hebt opgeschroefd.

Alvast bedankt voor de informatie. Gr.
DeZwarteRidder
2
quote:

roestos schreef op 20 januari 2022 17:53:

Hallo allen, ik ben nieuw op dit forum en in de beleggerswereld in het algemeen. Ben mij hierin recentelijk gaan verdiepen en mijn oog viel daarbij op 'ebusco'. Heb zojuist ook een eerste pluk aandelen gekocht.

Kijkend naar de toekomst (steeds duurzamer) en de strengere milieuwetgeving (zero emissie over een paar jaar), lijkt mij dat 'ebusco' hier toch behoorlijk van kan gaan profiteren. Helemaal met hun kennelijk (unieke) elektrische bus. Deze is stukken lichter dan de concurrentie (composiet i.t.t. staal) en heeft mede daardoor ook een aanzienlijk hogere actieradius.

Wat ik mij echter afvraag is het volgende:

- In hoeverre heeft 'ebusco' een patent op hun van composiet gemaakte bus? Als nieuwe en nog kleine speler kunnen de grotere bussenbouwers misschien zo met deze plannen aan de haal gaan...?

- Ik lees dat Nederland m.b.t. elektrische bussen en de technologie daaromtrent aardig voorop loopt, maar is dat ook daadwerkelijk het geval?

- Stel dat 'ebusco' (internationale) orders blijft binnenhalen, in hoeverre achten jullie 'ebusco' in staat om aan de vraag te kunnen blijven voldoen? Ik lees dat ze zelf aangeven hier klaar voor te zijn, maar ik vermoed dat je niet zo makkelijk en snel de productiecapaciteit van een paar honderd naar een paar duizend bussen hebt opgeschroefd.

Alvast bedankt voor de informatie. Gr.
Dat zijn mooie vragen voor de jaarvergadering.
cdbe
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 januari 2022 18:08:

[...]

Dat zijn mooie vragen voor de jaarvergadering.
Laat u eens gaan ridder, jij weet toch op alles een antwoord.
Waardezoeker 1<>3 jr
2
quote:

roestos schreef op 20 januari 2022 17:53:

Hallo allen, ik ben nieuw op dit forum en in de beleggerswereld in het algemeen. Ben mij hierin recentelijk gaan verdiepen en mijn oog viel daarbij op 'ebusco'. Heb zojuist ook een eerste pluk aandelen gekocht.

Kijkend naar de toekomst (steeds duurzamer) en de strengere milieuwetgeving (zero emissie over een paar jaar), lijkt mij dat 'ebusco' hier toch behoorlijk van kan gaan profiteren. Helemaal met hun kennelijk (unieke) elektrische bus. Deze is stukken lichter dan de concurrentie (composiet i.t.t. staal) en heeft mede daardoor ook een aanzienlijk hogere actieradius.

Wat ik mij echter afvraag is het volgende:

- In hoeverre heeft 'ebusco' een patent op hun van composiet gemaakte bus? Als nieuwe en nog kleine speler kunnen de grotere bussenbouwers misschien zo met deze plannen aan de haal gaan...?

- Ik lees dat Nederland m.b.t. elektrische bussen en de technologie daaromtrent aardig voorop loopt, maar is dat ook daadwerkelijk het geval?

- Stel dat 'ebusco' (internationale) orders blijft binnenhalen, in hoeverre achten jullie 'ebusco' in staat om aan de vraag te kunnen blijven voldoen? Ik lees dat ze zelf aangeven hier klaar voor te zijn, maar ik vermoed dat je niet zo makkelijk en snel de productiecapaciteit van een paar honderd naar een paar duizend bussen hebt opgeschroefd.

Alvast bedankt voor de informatie. Gr.

Welkom op dit forum!

jouw vragen, voor zover ik die kan kan beantwoorden:

- composiet kan door iedereen gebruikt worden, maar wat mij inmiddels duidelijk is geworden is dat de wijze hoe het composiet via draden en een techniek van weven tot stand komt en "verharst" wordt tot een body voor de bus is uniek, een methode die relateert aan wat ze in de vliegtuigindustrie doen. Of daar patent op zit is mij onbekend, maar ik kan me daar iets bij voorstellen.

- Nederland is binnen Europa redelijk ver op de ontwikkeling van electrische bussen, met name vanwege de twee grote spelers VDL maar ook Ebusco. Er schijnt van Ebusco dus een technische voorsprong te zijn op de grotere bussen bouwers die om moeten van de conventionele dieselbus naar electrisch...natturlijk ook een focus dingetje waarbij ebusco in het voordeel is.

- ik had aanvankelijk dezelfde vraag, maar inmiddels is me duidelijk dat de productiecapaciteit in Deurne is gebouwd voor de nieuwe 3.0 versie. De orders op de 2.0 versie werden altijd in China geassembleerd en worden dat voor het moment daarom ook nog daar geassembleerd verwacht ik. Bijna al nieuwe orders die gemeld worden betreffen nog 2.0 bussen.
De reden dat de 3.0 in Europa wordt geassembleerd heeft onermeer te maken met het niet uit handen willen geven van de exacte techniek om die lichte body te kunnen maken.
DeZwarteRidder
0
quote:

Waardezoeker 1<>3 jr schreef op 20 januari 2022 18:25:

[...]Welkom op dit forum!
jouw vragen, voor zover ik die kan kan beantwoorden:

- composiet kan door iedereen gebruikt worden, maar wat mij inmiddels duidelijk is geworden is dat de wijze hoe het composiet via draden en een techniek van weven tot stand komt en "verharst" wordt tot een body voor de bus is uniek, een methode die relateert aan wat ze in de vliegtuigindustrie doen. Of daar patent op zit is mij onbekend, maar ik kan me daar iets bij voorstellen.

- Nederland is binnen Europa redelijk ver op de ontwikkeling van electrische bussen, met name vanwege de twee grote spelers VDL maar ook Ebusco. Er schijnt van Ebusco dus een technische voorsprong te zijn op de grotere bussen bouwers die om moeten van de conventionele dieselbus naar electrisch...natturlijk ook een focus dingetje waarbij ebusco in het voordeel is.

- ik had aanvankelijk dezelfde vraag, maar inmiddels is me duidelijk dat de productiecapaciteit in Deurne is gebouwd voor de nieuwe 3.0 versie. De orders op de 2.0 versie werden altijd in China geassembleerd en worden dat voor het moment daarom ook nog daar geassembleerd verwacht ik. Bijna al nieuwe orders die gemeld worden betreffen nog 2.0 bussen.
De reden dat de 3.0 in Europa wordt geassembleerd heeft onermeer te maken met het niet uit handen willen geven van de exacte techniek om die lichte body te kunnen maken.
Dat is interessant nieuws: dus Ebusco is eigenlijk een Chinees bedrijf dat gewoon onderdelen inkoopt bij anderen......!!!??

De reportage op het journaal is dus gewoon boerenbedrog.......!!!
Galajurk
4
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 januari 2022 18:32:

[...]

Dat is interessant nieuws: dus Ebusco is eigenlijk een Chinees bedrijf dat gewoon onderdelen inkoopt bij anderen......!!!??

De reportage op het journaal is dus gewoon boerenbedrog.......!!!
Zeker interessant nieuws .
Maar wel opvallend dat u dat dan totaal verkeerd interpreteert, zeker omdat u als ervaringsdeskundige van boerenbedrog bekend staat
ASteH
0
De toekomstverwachtingen lijken in orde, maar wel met de kanttekening dat de productiekant nog forse aanpassingen vereist.
Tegenover de veel te rooskleurige korte termijn verhalen hier is het verstandig kennis te nemen van de eigen presentatie van Ebusco.

Zie investors.ebusco.com/financial-report...
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:42
Koers 2,570
Verschil +0,026 (+1,02%)
Hoog 2,630
Laag 2,530
Volume 80.610
Volume gemiddeld 338.340
Volume gisteren 123.312

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront