Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Rebound Shell

1.483 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 » | Laatste
cash is king
1
Dat laadpalenbedrijf hebben ze ook laatst ingelijfd. Dus een uitstapje naar waterstoftechnologie kun je niet op voorhand uitsluiten, ook al is het geen fossiele brandstof (wel een brandstof natuurlijk).
Daan 008
1

@ Maria Geertruida
Meer en meer kleinere spelers richten zich op laadpalen.
Oorzaak volgens mij. Slechts een beperkt investeringskapitaal is vereist om hiermee op te kunnen starten.

Waterstof vergt grote investeringskapitalen voor winning maar eveneens voor opslag en het vinden van afnemers.
Het aantal afnemers, is volgens mij, momenteel nog zeer beperkt.
Grotere afnemers kunnen bijvoorbeeld hun eigen raffinaderijen zijn, maar straks ook ieder gezin via de bestaande gasleidingen die probleemloos voldoen voor waterstof.
Als Waterstof verdeeld gaat worden via gasleidingen dan zou het kunnen dat meer kleine spelers waterstof gaan produceren en het dadelijk in het net steken.

Ik heb lange tijd een link gehad naar een waterstoffiets met een eigen zonnestationnetje dat waterstof kon aanmaken. Helaas de link werkt niet meer.
Take a sisi
0
quote:

Daan 008 schreef op 21 januari 2022 11:01:

@ Maria Geertruida
Meer en meer kleinere spelers richten zich op laadpalen.
Oorzaak volgens mij. Slechts een beperkt investeringskapitaal is vereist om hiermee op te kunnen starten.

Waterstof vergt grote investeringskapitalen voor winning maar eveneens voor opslag en het vinden van afnemers.
Het aantal afnemers, is volgens mij, momenteel nog zeer beperkt.
Grotere afnemers kunnen bijvoorbeeld hun eigen raffinaderijen zijn, maar straks ook ieder gezin via de bestaande gasleidingen die probleemloos voldoen voor waterstof.
Als Waterstof verdeeld gaat worden via gasleidingen dan zou het kunnen dat meer kleine spelers waterstof gaan produceren en het dadelijk in het net steken.

Ik heb lange tijd een link gehad naar een waterstoffiets met een eigen zonnestationnetje dat waterstof kon aanmaken. Helaas de link werkt niet meer.

Daan ik wil dit bericht van jou niet voorbij laten gaan zonder daar even op te reageren , die waterstoffiets waarover jij het hebt is technologisch waarschijnlijk wel haalbaar dus ik meen jou visie te herkennen dat waterstof de toekomst heeft , en ik denk dat de meeste op dit lijntje dezelfde mening hebben , wat we ook allemaal weten is dat je met het aanbod niet op de vraag vooruit kunt lopen , deze technologie zal Shell geen windeieren leggen , echter we zitten pas vroeg in de aanloop daar naar toe .

Afijn terug naar die fiets , het is geen relevante informatie maar wil het toch even delen .
Fietsen en daar ben ikzelf niet onbekend mee , gaat inderdaad doormiddel van het genereren van energie .
De vraag is of deze ontwikkeling niet doorslaat naar gemakzucht bij de mens .
Ik kan met zekerheid stellen dat ik niet meer bij de jeugd hoor maar heb de overtuiging dat zolang ik nog mobiel genoeg ben ik een ander aandrijving dan spierkracht verafschuw .
Sterker nog terug komend op het gewichtsprobleem onder de jeugd is een fiets met trapondersteuning daar mede schuldig aan .
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de mens de nodige calorieën tot zich neemt , maar zicht te weinig uitdaagt om deze te verbranden .
Eigelijk is het een trieste ontwikkeling dat economische vooruitgang graag omarmt wordt , maar dat dat dit tevens gevolgen heeft voor ons welzijn .
Technologie kan alleen te ver door slaan als de markt ( wij dus daar naar vragen )
Trapondersteuning of een ander vorm van energie juich ik toe voor hen die hier gebruik van kunnen maken om mobiel te blijven .
Maar als ik in een wielerzaak naar een carbon wielrenfiets met trapondersteuning kijk volgt er bij mij de bevestiging dat de wereld de weg kwijt is .
Economisch wordt er verteld dat we de technologie hebben , dus laten we eens kijken of er een markt voor is , en er staan weer massa's idioten in de rij die denken dat ze het nodig hebben , en tegelijkertijd niet door hebben dat ze zichzelf vreselijk te kort doen .
Daan 008
0

@ Take a sisi
Persoonlijk ben ik ook niet meer van de jongste, tram 7 staat nog maar 2 straatjes verder te wachten.

Mijn ttz fiets (trapt hem zelf) heb ik al wel omgewisseld naar eentje met elektrische trapondersteuning.
Het is absoluut geen geheim dat mensen gemiddeld genomen slechts tot hun 66 à 67 jaar gezond blijven en vanaf dan het sukkelstraatje gaan bewandelen. De heren/dames van de regering weten dat ook maar al te goed.
Nu maken mijn vrouw en ik samen terug fietstochtjes van 50 tot 70km per dag (indien het weer het toelaat)
Ruim in onze omgeving weten wij waar leuke terrasjes zijn om een biertje te drinken, om een hapje of een ijsje te eten

Maar nu even naar uw aangehaald puntje
"De vraag is of deze ontwikkeling niet doorslaat naar gemakzucht bij de mens"
Modernisering zorgt ervoor dat er teveel mensen zijn om datgene wat nodig is te maken. En het probleem voor de overheden hierbij is "hoe kan je mensen bezig houden?"

Bijvoorbeeld ter verduidelijking
In gans mijn leven heb ik slechts 2 maal een boormachientje gekocht, voor het aantal keer dat ik dat nodig heb is echt te verwaarlozen. Wel heeft een zoon ooit eentje gekocht met batterijen en nu na 5 jaar moet hij een nieuw kopen want de batterij is wegens ouderdom op en een nieuwe batterij hiervoor is niet meer te verkrijgen.
Wij leven nu eenmaal in een vervangingseconomie en niet meer in een groei economie. De groei economie zoals nu nog van toepassing in vele opkomende groei landen is Europa ver gepasseerd.

Wat volgens mij nu gebeurt is dat men op wereldvlak een nieuwe economie aan het opstarten is. Een economie die op een aantal jaren ervoor gaat zorgen dat alles moet worden vernieuwd. Of met andere woorden enorm veel arbeidsplaatsen gaan hiermee worden gecreëerd.
Take a sisi
1
Dan blijkt merchandising ineens een machtig wapen of mensen zijn gewoonweg te dom om de nieuwe economie te doorzien , mensen nemen dan volgens jou theorie genoegen met het feit dat wat ze vandaag kopen over enkele jaren in de vuilnisbak mag , wie weet heb je gelijk en heb ook jij hiermee ook bewezen zoals ikzelf ook al eerder aangaf dat de mensheid van het padje af is .
Economie verstikt en verslindt en sleept alles wat we vooruitgang noemen naar het offerblok , omdat afremmen of stoppen onmogelijk is .
Kun je na gaan hoe blind mensen zijn die een leven investeren in de strijd voor een betere wereld .
Kansloze energie verspilling wat me pijn doet om dit te beseffen , het is de wereld die wij er van maken en het verdient geen prijsje .
Daan 008
1
quote:

Take a sisi schreef op 22 januari 2022 19:55:

Dan blijkt merchandising ineens een machtig wapen of mensen zijn gewoonweg te dom om de nieuwe economie te doorzien , mensen nemen dan volgens jou theorie genoegen met het feit dat wat ze vandaag kopen over enkele jaren in de vuilnisbak mag , wie weet heb je gelijk en heb ook jij hiermee ook bewezen zoals ikzelf ook al eerder aangaf dat de mensheid van het padje af is .
Economie verstikt en verslindt en sleept alles wat we vooruitgang noemen naar het offerblok , omdat afremmen of stoppen onmogelijk is .
Kun je na gaan hoe blind mensen zijn die een leven investeren in de strijd voor een betere wereld .
Kansloze energie verspilling wat me pijn doet om dit te beseffen , het is de wereld die wij er van maken en het verdient geen prijsje .
Of mensen van het padje af zijn?

Bekijk de mode industrie, ieder kwartaal nieuwe mode.
En ja, vanaf de jongeren tot en met de ouderen volgen deze trends ( ouderen krijgen hierdoor een jongere uitstraling)

Eten/maaltijden aan huis geleverd.
Het is zelfs mogelijk dat je winkelwaar van te voren wordt klaargezet (collect en go)

Echtscheidingen, meer dan 50% is binnen de 2 jaar terug uit elkaar.
Woningen worden verhuurd met alle toestellen in (ijskast, micro golfoven, wasmachine enz..)

En zo kan je nog verder doorgaan.
Het westen leeft in een vervanging/consumptie economie.

De EU en de VS leven op schulden.
En hoelang dit nog kan blijven duren? ......
cash is king
1
Uw proza en beeldend taalgebruik is een streling van de geest. Maar om op Shell terug te komen. De ontwikkelingen in het energiegebruik over de gehele wereld bezien, zal ongetwijfeld een impuls krijgen, of hebben gekregen van de vervangingseconomie, maar recht toe, recht aan groei van de consumptie in China en India lijkt mij toch een grotere impact te hebben. Beide landen hebben nog een hele weg te gaan voor ze (per inwoner gemeten) op ons energieverbruik zitten.
Of dat voor de wereld als totaal een wenselijke ontwikkeling is, valt uiteraard te bezien, maar daar hebben de machthebbers in deze landen weinig boodschap aan. Zoveel is opnieuw duidelijk geworden tijdens de laatste klimaattop en de daar genomen besluiten, of het ontbreken daarvan.
Take a sisi
1
Uit respect en niet vanuit geloofsovertuiging brand hier een kaars om de mensheid voor fouten te behoeden .
Even stil staan bij dood en verderf als contradictie voor belangen van de machthebbers .
Ineens blijkt de wetgeving te vervallen en lijkt oorlog alles te legaliseren .
De grens tussen Rusland en de Oekraïne mag hier symbool staan voor het lot van de wereld , houdt het dan nooit op , antwoord nee , het is genetisch bepaald de volgelingen creëren de Alfa en maken zichzelf wijs dat de afgrond een nobel gegeven is .

De wereld wordt harder , oorlog lijkt maatschappelijk aanvaardbaar , met de dood in de ogen en de rug tegen de muur , volgt te laat , de bewustwording , mensen wat doen we elkaar aan .
cash is king
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
Take a sisi
0
Wijze woorden Maria de marionetten worden weer vooruit geschoven , wellicht voor volle zakken van een ander .

Koffiezondersuiker
0
DeZwarteRidder
0
quote:

Dividendbeleggertje schreef op 24 januari 2022 17:28:

Bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
Dat zegt die Corné van Zeijl altijd.
Het is een gouden regel die iedereen boven z'n bed zou moeten hangen.
DPL64
0
Uit interview BvB op Shell.com

Firstly, I believe our shares are highly undervalued, so buying back shares makes a lot of sense. Secondly, buying back shares reduces the dividend burden we have, and we were selling an asset that helped to pay dividends.

Given these advantages, why do you think Shell shares are still undervalued?

Investors value companies that produce a lot of surplus cash because of the dividends they can pay, and Shell has traditionally been in that category. They also value companies that do not generate surplus cash but that have great promise for the future, such as makers of electric cars.

We are trying to mix and match both these models. We have a traditional business that produces a lot of cash. We will share some of that cash with investors, but we will also use some to build the businesses of the future. The businesses of the future have the potential to be even more valuable than our traditional businesses. We think investors should take that into account.

Our integrated businesses enable us to produce cash when commodity prices are both high and low. We must continue to make progress against our strategy, and demonstrate more clearly the steps we are taking, and how we expect to make money from our energy transition businesses.


Volledig interview: www.shell.com/inside-energy/go-faster...
DPL64
0
Wat vinden jullie van aangekondigde focus van Shell op Frankrijk en dat met name op vlak van renewables en elektriciteit? Ook gezien positie en strategie Total in Frankrijk…

Up&Down
2
quote:

DPL64 schreef op 26 januari 2022 01:21:

Wat vinden jullie van aangekondigde focus van Shell op Frankrijk en dat met name op vlak van renewables en elektriciteit? Ook gezien positie en strategie Total in Frankrijk…

Ik denk een hele logische. In ieder geval om aan te geven dat je wilt investeren. Denk eraan dat Shell ook nog steeds een inspanningsverplichting heeft voor scope 3-emissies. Verder lijkt het denk ik ook echt logisch omdat:
- Frankrijk wil graag, dus mogelijk wordt er wat minder moeilijk gedaan met ebt vergunningen (off-shore windparken) en is er subsidie beschikbaar
- voor waterstof voor vrachtwagens denkt Shell in verbindingen. De eerste is Rotterdam —> Ruhrgebied. De tweede zou zomaar Rotterdam, Antwerpen, Parijs (en nog wat verder) kunnen worden)?
- voor hun strategie om particulieren binnen te halen kiezen ze land voor land. Duitsland en VK bieden ze electriciteit aan, electrisch opladen wordt snel uitgebreid, Nl hebben ze natuurlijk al opladers en gaan ze starten met electra. Zou heel logisch zijn als Frankrijk het volgende land wordt, kan je ook direct België meenemen.
Mocht Frankrijk opgestart zijn zie ik ze richting Spanje of Italië gaan.
DPL64
0
quote:

Up&Down schreef op 26 januari 2022 07:44:

[...]

Ik denk een hele logische. In ieder geval om aan te geven dat je wilt investeren. Denk eraan dat Shell ook nog steeds een inspanningsverplichting heeft voor scope 3-emissies. Verder lijkt het denk ik ook echt logisch omdat:
- Frankrijk wil graag, dus mogelijk wordt er wat minder moeilijk gedaan met ebt vergunningen (off-shore windparken) en is er subsidie beschikbaar
- voor waterstof voor vrachtwagens denkt Shell in verbindingen. De eerste is Rotterdam —> Ruhrgebied. De tweede zou zomaar Rotterdam, Antwerpen, Parijs (en nog wat verder) kunnen worden)?
- voor hun strategie om particulieren binnen te halen kiezen ze land voor land. Duitsland en VK bieden ze electriciteit aan, electrisch opladen wordt snel uitgebreid, Nl hebben ze natuurlijk al opladers en gaan ze starten met electra. Zou heel logisch zijn als Frankrijk het volgende land wordt, kan je ook direct België meenemen.
Mocht Frankrijk opgestart zijn zie ik ze richting Spanje of Italië gaan.
Frankrijk ontbreekt inderdaad nog in rijtje van grootste Europese landen waar Shell Energy actief is. Dit zijn momenteel Nederland, UK, Duitsland, Spanje, Italie en Turkije. Frankrijk zou een prima aanvulling zijn.
cash is king
0
Het enige minpuntje aan het Franse avontuur is imo, dat ze daar geen petrochemie hebben, waar ze waterstof kunnen inzetten en ze hebben daar geen gasvelden om CO2 in op te slaan. Het wordt dus een relatief kort circuit van windmolen naar full service station en van windmolen naar electrolyser.
Geer
2
quote:

DPL64 schreef op 26 januari 2022 01:15:

Uit interview BvB op Shell.com

Firstly, I believe our shares are highly undervalued, so buying back shares makes a lot of sense. Secondly, buying back shares reduces the dividend burden we have, and we were selling an asset that helped to pay dividends.

Given these advantages, why do you think Shell shares are still undervalued?

Investors value companies that produce a lot of surplus cash because of the dividends they can pay, and Shell has traditionally been in that category. They also value companies that do not generate surplus cash but that have great promise for the future, such as makers of electric cars.

We are trying to mix and match both these models. We have a traditional business that produces a lot of cash. We will share some of that cash with investors, but we will also use some to build the businesses of the future. The businesses of the future have the potential to be even more valuable than our traditional businesses. We think investors should take that into account.

Our integrated businesses enable us to produce cash when commodity prices are both high and low. We must continue to make progress against our strategy, and demonstrate more clearly the steps we are taking, and how we expect to make money from our energy transition businesses.


Volledig interview: www.shell.com/inside-energy/go-faster...
Als je dit leest, dan ben ik geneigd om te denken dat Shell vast gaat houden aan jaarlijkse 4% dividend verhoging. En het eventuele surplus aan cash binnen het 20-30% CFFO framework gaan gebruiken voor buybacks i.p.v. eenmalige superdividend of significante dividend verhogingen. Dit geeft ze veel meer flexibiliteit om CAPEX te verhogen of overnames te doen in nieuwe sectoren om geleidelijk aan minder afhankelijk te worden van de olie/gas opbrengsten.

Dit lijkt mij als lange termijn aandeelhouder een zeer gewenste strategie, en ik denk dat ze hiermee veel waarde kunnen creëren. Een stabiel, licht groeiend dividend, met daarnaast groei potentie in de energie business van de toekomst.
1.483 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 33,465
Verschil -0,005 (-0,01%)
Hoog 33,550
Laag 32,920
Volume 9.995.595
Volume gemiddeld 7.575.124
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront