BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

Bam in januari 2022

854 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

HenkdeV schreef op 25 januari 2022 09:02:

Beurs/BAM mooi groen.
Voorlopig nog niet veel meer dan een groene stuiptrekking. 2,85 euro en een beetje.
Marinus-86
0
bartbas
0
quote:

vic06 schreef op 24 januari 2022 13:08:

Wat gebeurt er met BAM; wat een neergang. Ik was er van overtuigd dat zo boven de 3 euro dat de buikpijn-periode BAM wel eens achter ons gelaten kon worden. Indruk was dat wij voorwaarts zouden gaan. Maar ja....zoals vele jaren...doodstil in Bunnik en dat helpt de koers ook niet. Wat brengt ons 17 februari?
Bam zit in de zogenaamde stille periode. Gewoon nog 3 weekjes geduld. Aandacht van management gaat vooral uit naar de bedrijfsvoering. Resultaten bepalen naast wat andere data uiteindelijk de koers.

Gewoon nog wat geduld hebben.

Bb
Marinus-86
0
quote:

bartbas schreef op 25 januari 2022 09:40:

[...]

Bam zit in de zogenaamde stille periode. Gewoon nog 3 weekjes geduld. Aandacht van management gaat vooral uit naar de bedrijfsvoering. Resultaten bepalen naast wat andere data uiteindelijk de koers.

Gewoon nog wat geduld hebben.

Bb
Ik heb al 4 jaar geduld wordt nu wel weer tijd voor verbetering !
HenkdeV
0
quote:

popie schreef op 25 januari 2022 09:35:

RTL Z uitzending van 8 uur is dat niet meer kon het vanmorgen niet meer vinden .
Begon inderdaad om 9 uur vandaag en dat geldt ook voor de komende dagen zie ik.
Zal wel een verandering (per 1/1?) doorgevoerd zijn Popie.
Voordeel: je kunt nu een uurtje langer slapen.

Gelukkig zit de vaart er bij BAM weer in, verlies gisteren bijna weggewerkt.
€d_Modus Vivendi
3
Deze nog maar, voordat het een postnl draad wordt

BAM picked for Waterford factory
Bausch & Lomb has appointed BAM Ireland as main contractor for the expansion of its manufacturing plant in Waterford.

This 6,000m² expansion to the northern and western sides of the Bausch + Lomb facility will provide production facilities, storage areas, offices, link corridors and staff accommodation.

Theo Cullinane, CEO BAM Ireland, said: “We are delighted to deliver this important project to expand manufacturing operations at Bausch & Lomb Waterford which will provide a great economic boost to the South East region. We have completed numerous successful projects with Bausch & Lomb over the last decade and look forward to delivering this new exciting project, with the Bausch & Lomb team.”

The project is due for completion in the first quarter of 2023.
Marinus-86
1
quote:

HenkdeV schreef op 25 januari 2022 09:49:

[...]

Begon inderdaad om 9 uur vandaag en dat geldt ook voor de komende dagen zie ik.
Zal wel een verandering (per 1/1?) doorgevoerd zijn Popie.
Voordeel: je kunt nu een uurtje langer slapen.

Gelukkig zit de vaart er bij BAM weer in, verlies gisteren bijna weggewerkt.
Bedankt Henk, neem nog maar een bakkie...
HenkdeV
0
quote:

popie schreef op 25 januari 2022 10:28:

[...]
Bedankt Henk, neem nog maar een bakkie...
Doe ik, ik ga nu nog even naar het Post draadje kijken.

Beide aandelen (BAM en POST) doen het goed vandaag.
Werd ook weer eens tijd.
Marinus-86
0
€d_Modus Vivendi
0
quote:

popie schreef op 25 januari 2022 11:12:

Worden de sluisdeuren vandaag geopend door de koning ? BAM heeft er zin in n.m.
morgen, dan schutten ze de Rode Draak
Tartessos
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 25 januari 2022 08:40:

Onderhoud kunstwerken Rijkswaterstaat Oost-Nederland gegund aan combinatie Vitaal
24 januari 2022 - BAM Infra Nederland bv
Onderhoud kunstwerken Rijkswaterstaat Oost-Nederland gegund aan combinatie Vitaal

(Nieuwsbericht Rijkswaterstaat:) 24 januari 2022 - De komende zes jaar wordt het vaste onderhoud van de sluizen, gemalen, aflaatwerken en (vaste en beweegbare) bruggen van Rijkswaterstaat in Oost-Nederland gedaan door de combinatie Vitaal. Rijkswaterstaat heeft de opdracht onlangs gegund aan de combinatie, die bestaat uit de bedrijven Van den Herik, BAM Infra Nederland en Dynniq Mobility, met SPIE als strategische partner.

Rijkswaterstaat werkt het hele jaar door aan beheer en onderhoud van de (vaar)wegen voor een goede bereikbaarheid. In Oost-Nederland zal de combinatie Vitaal het onderhoud doen van de (natte) kunstwerken, te weten: 12 schutsluizen, 3 stuwcomplexen, 72 bruggen, 6 gemalen en 50 aflaatwerken. Rijkswaterstaat zorgt hiermee voor een vlotte en veilige doorvaart van het scheepvaartverkeer en voor voldoende (drink)water. De start van de werkzaamheden is voorzien vanaf 1 juli 2022.
Lange looptijd stimuleert Innovatie

Om innovatie te stimuleren, heeft dit prestatiecontract een relatief lange looptijd van maximaal tien jaar (zes jaar vast, met twee keer mogelijkheid tot verlening van twee jaar). Dit geeft de opdrachtnemer de mogelijkheid om investeringen te doen die terug te verdienen zijn, bijvoorbeeld door te investeren in slimme manieren van werken op het gebied van assetmanagement en datagedreven onderhoud. Hiermee sluit het contract aan bij de doelstellingen van het transitietraject ‘Op weg naar een vitale infrasector’. Waar Rijkswaterstaat en de markt samen werken aan een sector die duurzaam, innovatief en digitaal is.
Verbeteren assetmanagement

Rijkswaterstaat wil daarnaast het assetmanagement verbeteren, onder andere door prestatiegestuurde instandhouding en life cycle assetmanagement. Zo krijgen we een actueel, betrouwbaar en compleet beeld van de toestand van het areaal – inclusief analyse van de kosten, risico’s en prestaties.
Datagedreven onderhoud

Rijkswaterstaat werkt blijvend aan de verduurzaming van (het beheer en onderhoud van) het areaal. Onderdeel hiervan is voorspelbaar onderhoud met behulp van SMART Maintenance (datagedreven onderhoud). Door middel van data-analyse kunnen we storingen en schades voorkomen of kunnen we het effect ervan – waaronder hinder voor het (scheepvaart)verkeer – beperken. Op die manier hoeft er minder correctief onderhoud uitgevoerd te worden en zijn we beter in staat om te anticiperen op de te nemen beheersmaatregelen. Ook hiermee vergroten we de beschikbaarheid en betrouwbaarheid voor de gebruikers.
Het werd tijd. In de luchtvaart doen ze al sinds 1930 aan preventief (en smart) onderhoud. Alleen het verschil met luchtvaart is dat men de installaties zo ontwerpt dat er ook echt sprake is van “smart”.
Aangezien het oude installaties betreft is het nieuwe wijn in oude zakken. Wel mooi dat BAM infra deels opdracht krijgt.

Marinus-86
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 25 januari 2022 11:18:

[...]morgen, dan schutten ze de Rode Draak
Even mijn uitnodiging opzoeken dan.....
€d_Modus Vivendi
0
quote:

Tartessos schreef op 25 januari 2022 11:20:

[...]

Het werd tijd. In de luchtvaart doen ze al sinds 1930 aan preventief (en smart) onderhoud. Alleen het verschil met luchtvaart is dat men de installaties zo ontwerpt dat er ook echt sprake is van “smart”.
Aangezien het oude installaties betreft is het nieuwe wijn in oude zakken. Wel mooi dat BAM infra deels opdracht krijgt.

het is in elk geval goed voor 3 euro geworden.
tijd voor de waterskiën. ;)
€d_Modus Vivendi
0

Live verslag van de opening van Zeesluis IJmuiden
25 januari 2022

Woensdag 26 januari opent koning Willem-Alexander de Zeesluis IJmuiden. De nieuwe zeesluis komt in de plaats van de Noordersluis, die na bijna 100 jaar aan vervanging toe was. De Zeesluis IJmuiden is de grootste ter wereld en een technisch hoogstandje.

Voor Amsterdam en de haven is de nieuwe zeesluis enorm belangrijk. De Zeesluis IJmuiden en de Amsterdamse Haven vormen een belangrijke toegangspoort tot Europa. Iedereen kan online meekijken naar de opening op openingzeesluisijmuiden.nl.
We hijsen de Zeesluisvlag

De Amsterdamse haven stond aan de wieg van onze stad. Tot op de dag van vandaag zorgt de haven voor werkgelegenheid en voorspoed. Speciaal voor de officiële opening van de Zeesluis IJmuiden hijsen we woensdag de Zeesluisvlag op het stadhuis.
Meerwaarde

De nieuwe Zeesluis IJmuiden geeft de Amsterdamse haven de komende 100 jaar een goede toegang via zee en verbetert de bereikbaarheid op het hoofdvaarwegennet van Europa. Ook kan de haven hiermee verder werken aan de ontwikkeling van een duurzame en circulaire energie- en grondstoffenhub, samen met de andere gemeenten in het Noordzeekanaalgebied.
Groot, groter, grootst

Aan de sluis is alles groot en de hoeveelheden gebruikte materialen zijn enorm. Zo wegen de 2 deuren en de reservedeur elk 3.000 ton. Ze hebben de grootte van een flatgebouw met een afmeting van 72 meter lang, 11 meter breed en 24 meter hoog. Voor de aanleg van de sluis is 300.000 kubieke meter beton gebruikt. Dat zit onder meer in de wanden, de vloer en de deurkassen, waarin de deuren verdwijnen als de sluis opengaat. In totaal is er 4,5 miljoen kubieke meter grond afgegraven voor de bouw van de sluis.
Geen last van eb en vloed

Met een afmeting van 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep is Zeesluis IJmuiden de grootste zeesluis ter wereld. De nieuwe zeesluis maakt de doorvaart van alle grote zeeschepen mogelijk. Die worden ook steeds groter. Naast de enorme afmeting heeft de sluis nog een groot voordeel. Omdat hij 18 meter diep is, kunnen schepen die van zee komen dag en nacht door de sluis. Ze hoeven dus niet voor de sluis te wachten op eb of vloed en kunnen altijd vlot en veilig doorvaren naar de haven.
Droge voeten en schoon drinkwater

Doordat de zeesluis op 8,85 meter boven NAP is gebouwd, zorgt de sluis voor droge voeten in dit deel van de Randstad. De waterkerende hoogte van de nieuwe sluis is hoger dan die van het omringende sluizencomplex. Bij het open- en dichtdoen van de sluisdeuren stroomt zout water het Noordzeekanaal in. Om de natuur, land- en tuinbouw en de drinkwatervoorziening te beschermen tegen het zoute water, voeren we dit af via een opening in een damwand in het Binnenspuikanaal van het Spui- en Gemaalcomplex IJmuiden naast de zeesluis.
Samenwerking

Het project Zeesluis IJmuiden is een samenwerkingsverband van de convenantpartijen ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Holland, de gemeente Amsterdam samen met Port of Amsterdam en de gemeente Velsen.
Livestream opening

Woensdag 26 januari wordt de zeesluis officieel geopend door koning Willem-Alexander. Vanwege de huidige coronamaatregelen kan er geen publiek bij de opening aanwezig zijn. U kunt de officiële opening wel via een livestream bekijken.

Kijk live mee op woensdag 26 januari van 14.45 uur tot 15.30 uur via openingzeesluisijmuiden.nl.
Marinus-86
0
Zo te zien neemt de muziek al afscheid, feest bijna afgelopen, we gaan weer richting huis.
€d_Modus Vivendi
0
van 2,84 naar 3.018 was niet niks en ging met redelijk gemak. Van 3,018 terug naar 2,944 ging eigenlijk net zo makkelijk.
Gelukkig is er nog 1 1/2 uur om de klim naar 3,018 te herhalen. Hoewel de futs er niet naar staan.
854 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 3,794
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 3,860
Laag 3,776
Volume 1.033.526
Volume gemiddeld 1.415.619
Volume gisteren 1.033.526

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront