TomTom « Terug naar discussie overzicht

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

dachthetniet schreef op 28 januari 2022 09:58:

Wensdenken is dit.
Zoals het jouw wensdenken is, dat er wat aan de hand is bij TT, terwijl in werkelijkheid op de achtergrond een hedgefund verkoopt en de bied steeds wegneemt. En in het scenario als bij Accell geschetst, is dat alleen maar een voorbode van een overname.

Daarom is het inderdaad ook al tijden aan de gang. Ze hebben (hadden!) de tijd en hebben nu het beeld neergezet, dat iedereen blij moet zijn, als er straks een overnamebod ad € 13,50 uitrolt.
dachthetniet
1
quote:

Overtake schreef op 28 januari 2022 10:08:

[...]
Zoals het jouw wensdenken is, dat er wat aan de hand is bij TT, terwijl in werkelijkheid op de achtergrond een hedgefund verkoopt en de bied steeds wegneemt. En in het scenario als bij Accell geschetst, is dat alleen maar een voorbode van een overname.

Daarom is het inderdaad ook al tijden aan de gang. Ze hebben (hadden!) de tijd en hebben nu het beeld neergezet, dat iedereen blij moet zijn, als er straks een overnamebod ad € 13,50 uitrolt.
Kijk vooral niet naar de afgelopen 6/8 jaar. Zo lang is dit al aan de hand. En zo lang gaat geen voorbereiding zoals jij schetst duren.
Lionfart
0
Zou dit een verklaring kunnen zijn van de daling?

Hinter den Displays arbeitet Renaults neue OpenR-Software, die zusammen mit Google entwickelt wurde und darum auch Funktionen wie Maps oder die Google-Suche beinhaltet. Smartphones lassen sich damit auch ohne Kabel per Android Auto oder Apple CarPlay koppeln. Ansonsten fallen auf der Zeichnung noch das sehr futuristische Lenkrad (das für die Serie noch etwas entschärft werden könnte) und die hochgezogene Mittelkonsole auf.

www.autobild.de/artikel/renault-austr...
pwijsneus
2
quote:

Lionfart schreef op 28 januari 2022 10:10:

Zou dit een verklaring kunnen zijn van de daling?

Hinter den Displays arbeitet Renaults neue OpenR-Software, die zusammen mit Google entwickelt wurde und darum auch Funktionen wie Maps oder die Google-Suche beinhaltet. Smartphones lassen sich damit auch ohne Kabel per Android Auto oder Apple CarPlay koppeln. Ansonsten fallen auf der Zeichnung noch das sehr futuristische Lenkrad (das für die Serie noch etwas entschärft werden könnte) und die hochgezogene Mittelkonsole auf.

www.autobild.de/artikel/renault-austr...
Volvo, Honda en Renault-Nissan-Mitsubishi kiezen - voor zover we de persberichten volgen - nog steeds gewoon voor Google Automotive Services. Dus ja, dat kan impact hebben inderdaad. Het bevestigd dat er ook autobouwers zijn die als puntje bij paaltje komt geen problemen hebben met de tech-reus. Privacy speelt blijkbaar in mindere mate een rol voor deze autobouwers dan hoe bijvoorbeeld de Duitsers er tegenaan kijken.

Het zou een hellend vlak kunnen zijn; dat autobouwers kiezen voor GAS. Iets wat voor een aantal jaren geleden voor onmogelijk werd gehouden.

Het is zeker iets wat in de gaten gehouden moet worden, dus goed opletten. Zelf blijven nadenken, je niet in de luren leggen door de spindokters op dit forum.
Dutchy Ron
0
Als de cijfers en het verhaal van HG tegenvallen dan kan het maar zo zijn dat de 7 op de border komt…….. degene die het niet aandurven om te blijven zitten tot 4 feb stappen nu uit (of hun stop losses worden geraakt)…… in de hoop goedkoper terug te kunnen kopen……ervaringen uit het verleden leren dat dit 9 van de 10 keer een wijs besluit was……ik blijf zitten deze keer en ga uit van een positieve toekomst en een goed verhaal vwb de outlook. HG zal ook de VW deal nader toelichten verwacht ik….. en hopelijk wat vragen krijgen over Stellantis….. over MSFT Azure Maps en MCVP zie ik maar heel weinig nieuws meer voorbij komen….in tegenstelling tot Amazon.

Eind van dit jaar ben ik content met 12 en hangt het van de nieuwe afgesloten deals af wat ik doe. Het rendement op TT staat in schril contrast tot de rest ….. hoewel ik nog steeds met een GAK van 7,11 op winst sta. …… we zien het wel, vanmiddag weer een vrijdagmiddagborrel
Dutchy Ron
0
Investors are betting big that self-driving challenges will be solved and that cars will be doing the driving instead of humans some day. On Tuesday, technology giant Microsoft was one company placing a new bet.

Self-driving startup Wayve picked up a $200 million investment from Microsoft (ticker: MSFT) along with institutional investment firm Baillie Gifford and Sir Richard Branson’s Virgin Group.

Wayve is a self-driving firm founded in 2017 that uses machine learning, artificial intelligence and optical cameras to enable vehicles to drive themselves. Using Cameras and AI is very similar to the approach Tesla (TSLA) is taking to developing fully self-driving cars.

Tesla, and Wayve, don’t use more expensive hardware such as Lidar, which is essentially laser-based radar, and prefer to design self-driving systems like humans learn to drive: with eyes and brains.

Vive tu vida positivamente
0
Shorters maken dankbaar misbruik van de stoploss orders!
Daling van een hele euro afgelopen week is belachelijk en onterecht!
Dit patroon hebben we helaas vaker (de laatste kwartalen ) voor de cijfers gezien om na bekendmaking cijfers weer te stijgen
Dutchy Ron
0
Tech giants are, of course, also engineering more under-the-hood advancements such as self-driving tools, but the more consumer-facing features could prove a lucrative way to sideload their brands inside cars. Think of all the billions of eyeballs that will be staring at screens on the road in the coming years. There’s still a relatively untapped audience for apps, content, search and location data, and, yes, likely advertising too.

Tons of cars already come standard with CarPlay, the interface of apps that lets drivers use Apple Music, Apple Maps and other non-Apple apps seamlessly inside their cars. Ford has struck a big partnership with Android, and you can speak with Amazon’s Alexa inside your Audi or Toyota. Recognizing that car brands likely don’t want technology companies getting in the way of their direct relationship with customers, Microsoft Corp. has pitched itself a neutral software provider. “We are not pushing a Microsoft brand in the car,” Sanjay Ravi, Microsoft’s automotive industry general manager, told me a few years back. “We will give you the brain and provide all the elements to create [your own].”

Such software-centric strategies are prudent and may end up being a Trojan Horse for larger vehicle ambitions, but the tech industry’s approach isn’t without downsides, at least for customers. Right now, depending on the car, for example, Android Auto and Apple CarPlay are usually interchangeable, plug-and-play experiences driven by whatever smartphone the driver has. But if they stop being so flexible, it’d be a pain if your smartphone-driven life no longer integrates with whatever software platform your car runs on.

www.bloomberg.com/news/newsletters/20...
SimonCA
0
Renault Australia published an interior sketch of the upcoming Austral SUV, which is set to be the successor of the Kadjar. The model is expected to debut sometime in the coming weeks/months with an electrified engine lineup including mild-hybrid and hybrid powertrains.

A large OpenR infotainment touchscreen, according to Renault, the L-shaped panel is one of the largest screens on the market, with a total display area of 24.3 inches. The system is running Google Automotive Services, supports Android Auto and Apple CarPlay connectivity, and incorporates Google Maps.

www.carscoops.com/2022/01/2023-renaul...
Dutchy Ron
0
Of de gekozen strategie van VW de juiste is weten ze over 5 jaar……OEM’s zitten gewoon in een spagaat….. het liefst willen ze niet afhankelijk zijn van big-tech en alle software daarom in eigen beheer in-house bouwen evenals het platform….maar dat kost enorm veel geld en tijd en die tijd hebben ze niet…… daarom zoeken ze partnerships en doen ze concessie….. zoals het in zee gaan met Google en het risico dat de privacy wordt geschonden…..dat nemen ze voor lief want de boot missen kost nog meer geld.

Ik hoop en verwacht dat Stellantis, Lexus/Toyota, Hyundai/KIA, etc. in 2022 bekend maken dat ze meer producten gaan afnemen van TT. Als TT die OEM’s naast de VW Group als klanten hebben dan zal dat de koers van TT voor eens en altijd boven de 10 houden……

Het zou mooi zijn als Elon Musk ook in 2022 tot de conclusie komt dat maps noodzakelijk zijn voor maximale veiligheid. Anders moet dat lopende onderzoek dat maar uitwijzen, dat eindrapport kan niet lang meer duren en was in november 2021 al toegezegd.
Dutchy Ron
1
Ook met Google GAS is het nog mogelijk dat voor de ADAS en L2+ functionaliteit gebruik wordt gemaakt van andere maps dan Google Maps……. De user interface in de Tesla is ook Google Maps maar achter de schermen gebruiken ze andere maps voor de FSD features.

Uiteindelijk zal GAS ook global ADAS en HD maps hebben voor L2+, geld genoeg en anders maar TT overnemen voordat MSFT of Amazon een bod doen ;-)
Freebird
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 28 januari 2022 10:32:

Shorters maken dankbaar misbruik van de stoploss orders!
Daling van een hele euro afgelopen week is belachelijk en onterecht!
Dit patroon hebben we helaas vaker (de laatste kwartalen ) voor de cijfers gezien om na bekendmaking cijfers weer te stijgen
Klopt : men kiest er kennelijk voor om toch de steun op 7,85 nog even aan te tikken. Nog even geduld dus :-)
Dutchy Ron
1
Was kann das neue Android Automotive?

Google Maps, so heißt die Anwendung auch künftig in Android Automotive. Aktuell ist die Lösung schon in einigen neuen E-Fahrzeugen installiert und integriert. Damit lässt sich nicht nur einfach der Akkustand überwachen. Aktuell können Sie sich, je nach Fahrzeugmodell, Warnungen für Reichweiteneinbußen beim Betrieb von Verbrauchern wie Heizung oder Klimaanlage ausgegeben oder automatisch zum nächsten freien Ladepunkt navigieren lassen, wenn die Reichweite für die geplante Route nicht ausreicht.

Damit aber nicht genug. Google Maps arbeitet künftig noch enger mit anderen Bordsystemen zusammen, um neue Fahrerassistenzfunktionen zu realisieren. So lassen sich beispielsweise Daten von Fahrzeugkameras, wie etwa Verkehrszeichenerkennung, auswerten und zur adaptiven Geschwindigkeitskontrolle heranziehen. Weiterhin sollen Informationen zum erwarteten Verkehrsfluss, dem Routenverlauf oder temporären Behinderungen wie Baustellen künftig in die Routenplanung einfließen und so die beste und wirtschaftlichste Route zu finden.

In welchen Fahrzeugen ist Android Automotive schon installiert?

Um eine solche intelligente Routenplanung und tiefgreifende Fahrzeug-Infos bereitstellen zu können, muss Android Automotive bereits ab Werk tief ins Fahrzeugsystem integriert sein und weitreichenden Zugriff auf fahrzeuginterne Systeme haben. Über nachträglich installierte Lösungen ist dies nicht in vollem Umfang möglich. Schon jetzt ist Android Automotive in Fahrzeugen wie dem Volvo XC40 Recharge oder dem Polestar 2 verfügbar.

Ab 2022 sollen auch der Volvo XC60, S90 und V90 und ausgewählte Fahrzeuge der Stellantis Gruppe wie der Renault Megane E-Tech Electric dazu kommen. Ab 2023 sollen dann auch E-Fahrzeuge von Ford und General Motors mit Android Automotive ausgerüstet werden. Deutsche Hersteller wie Mercedes Benz setzen aber weiterhin auf eigene Lösungen, wie BMW auch. Zwischenzeitlich hat auch Volkswagen bekannt gegeben, dass der Konzern ab 2023 auf Android Automotive setzen wird, wie EFAHRER.com berichtete. Dies soll jedoch offenbar nur als Zwischenlösung dienen, bis Volkswagen die zweite Generation seiner eigenen Software vorstellt.
SimonCA
0
The global automotive cybersecurity market size is projected to grow from USD 2.0 billion in 2021 to USD 5.3 billion by 2026, at a CAGR of 21.3%

Increasing demand for connected vehicles and safety features has increased the electronic content per vehicle. This raised the vulnerability of a vehicle against a cyber-attack, which resulted in recall of vehicles by the reputed automakers in the recent past.

ADAS & safety system are expected to dominate the automotive cybersecurity market during the forecast period.

finance.yahoo.com/news/global-automot...

tatje
0
En nu !!!

Opties eind 2021 2.652.000
RSU 3.000.000 als in 2020 900.000 zijn gegeven.

Totaal eind 2021 5.652.000

treasury Shares eind dec 2021 5.417.122

2022 krrijgen ze de rsu over 2021 zeg 900.000.

Dus we hebben nu al een tekort van 235000 en 900.000 is 1.135.000

In 2023 worden er weer RSU toegekend over 2022 zeg 900.000

laten we het zo, of komt er nog een aandelen inkoop voor de rsu.
tatje
0
Jantje vindt in een oude sok 18 euro.

Hij kon 2 aandelen TT kopen a 9 is 18.

Hij kan ook even wachten en er 3 kopen op 6 is ook 18 euro.

Tja, gelukkig is Jantje fictief.

Maar het zal maar waarheid zijn,

Wat dan !!

:-)
[verwijderd]
0
quote:

closer schreef op 1 januari 2022 14:26:

Sorry, maar helaas heb ik geen betere manier om het draadje in "Mijn actieve discussies" te krijgen ;-)
Kun je niet gewoon riet volgen?

edit ;-)
Eva1960
1
Als HG echt vertrouwen heeft in de toekomst zou hij nu moeten overgaan tot een forse aandeleninkoop, en dat niet alleen voor renumetatie.
Wereldbelegger
0
Koerspatroon

Feb 04, 2021 8.23 8.49 8.49 8.04 2.20M -13.59%
Apr 14, 2021 8.19 8.06 8.46 8.02 722.05K 1.61%
Jul 15, 2021 6.09 6.49 6.49 5.97 3.80M -15.13%
Oct 14, 2021 6.68 6.01 6.72 5.95 1.74M 4.21%

Feb 04, 2022 is weer de beurt voor een.....

2.254 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront