Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Han de Wit
2
quote:

DirkDeNeu schreef op 3 februari 2022 08:45:

Lekker, er is vandaag weer onterecht debet rente in rekening gebracht. Volgens Suckso komt dit doordat mijn effectenkrediet geactiveerd is. Dit kan Suckso alleen zelf uit zetten, staat niet bij je instellingen. Dit daarop meteen aangevraagd te doen, maar helaas heeft dit verzoek niet geholpen. Verder is het ook nog eens onmogelijk om geld terug te storten. Het gaat om een klein bedrag, maar ik wordt een er een beetje flauw van om steeds maar mijn lopende rekeningen te moeten controleren.
Alweer een voorbeeld van een dwaze (zelfs beetje domme), zwaar masochistische, post: Er is geen onterecht debet rente in rekening gebracht: je effectenkrediet is geactiveerd.
Dat je dat dan aanvraagt uit te zetten na berekening helpt inderdaad niet meer voor de maand januari.

Waarom doe je dit jezelf toch allemaal aan...
Suckso hier, suckso daar....
Vertrek naar wat anders en eet een appel.

Ga lekker wat leuks doen.
optietrader
1
quote:

DirkDeNeu schreef op 3 februari 2022 08:45:

Lekker, er is vandaag weer onterecht debet rente in rekening gebracht. Volgens Suckso komt dit doordat mijn effectenkrediet geactiveerd is. Dit kan Suckso alleen zelf uit zetten, staat niet bij je instellingen. Dit daarop meteen aangevraagd te doen, maar helaas heeft dit verzoek niet geholpen. Verder is het ook nog eens onmogelijk om geld terug te storten. Het gaat om een klein bedrag, maar ik wordt een er een beetje flauw van om steeds maar mijn lopende rekeningen te moeten controleren.
Als u bij het openen van uw rekening heeft gekozen voor effectenkrediet of de Overeenkomst Effectenkrediet bent
aangegaan, is de handelsinstelling effectenkrediet daarmee geactiveerd. U kunt er altijd voor kiezen om deze instelling via de website (per volgend kwartaal actief) of de Klantenservice & Orderdesk te deactiveren. De dekkingswaarde wordt door het deactiveren van effectenkrediet niet meer meegenomen in de berekening van het margin- en effectenkrediet verbruik.
Houdt u er wel rekening mee dat hierdoor een margin tekort kan ontstaan en dat u dus direct in de tekortenprocedure
komt. Als u later opnieuw gebruik wenst te maken van effectenkrediet, kunt u effectenkrediet weer activeren op het platform van SaxoInvestor.

Hoezo dan, wat is hier onterecht aan en waarom het woord Suckso gebruiken?
DirkDeNeu
1
quote:

Han de Wit schreef op 3 februari 2022 10:51:

[...]

Alweer een voorbeeld van een dwaze (zelfs beetje domme), zwaar masochistische, post: Er is geen onterecht debet rente in rekening gebracht: je effectenkrediet is geactiveerd.
Dat je dat dan aanvraagt uit te zetten na berekening helpt inderdaad niet meer voor de maand januari.

Waarom doe je dit jezelf toch allemaal aan...
Suckso hier, suckso daar....
Vertrek naar wat anders en eet een appel.

Ga lekker wat leuks doen.
Misschien even iets verder terug lezen beste Hans. Maar wil het nog wel even herhalen
Ik heb op geen enkele reden rood gestaan en daarom is er ten onrechte debet rente ingehouden. Ik heb ook geen enkele aanvraag gedaan om dit te activeren.

Ik heb hier contact over genomen met de super investor bank (ik zal de grap voor me houden) en deze heeft mij geantwoord:
1) Dit is te onrechte ingehouden, en dit is een fout die iedereen met margin lending is gemaakt
2) Ik kan schriftelijk deze krediet faciliteit stoppen
3) Geld zou worden terug geboekt

De drie bovenstaande fouten zijn de afgelopen maand niet verholpen.

Ik wordt een beetje moe van de mensen die geen problemen hebben, er zijn significant veel mensen die niet in deze situatie zitten.
DirkDeNeu
0
quote:

its all in the game schreef op 3 februari 2022 12:04:

[...]

Hoezo dan, wat is hier onterecht aan en waarom het woord Suckso gebruiken?
Ik heb een rekening bij Binck geopend en heb daar helemaal geen gebruik gemaakt van effectenkrediet. Dus waarom staat dat dan ineens nu wel aan. Dat is een fout.

ivm met lange tenen zal ik geen suckso mer zeggen ;-)
windmolen1
2
Han hou eens op
Dirk heeft groot gelijk. Ben zelf ook een grote fan van Saxo geworden. Maar niet heus. Fout op fout stapelen ze.
Dus inderdaad gewoon stemmen met de voeten. Verder helpt bellen niet Steeds geld wegboeken en richting betere alternatieven tot de rekening verdampt is of ze zichzelf eens een ietsepietsje verbeterd hebben.
rikske
0
Het moet fijn zijn geld te kunnen overboeken naar privérekening. Bij mij gijzelen ze cash om mij te dwingen aandelen te verkopen die minder waard zijn dan de transactiekosten waardoor ze honderden euro's kunnen binnenrijven. OTC aandelen die op het ogenblik gestopt zijn of een RS met naamsverandering gedaan hebben of delisted zijn en die ik niet wil verkopen. Op mijn laatste 2 reviews op Trustpilot waarin ik heel duidelijk stel dat ik beslis wat er met mijn geld of aandelen gebeurt wordt zelfs niet geantwoord. Volgens mij kunnen ze zelfs geen enkel zinnig antwoord meer geven en weten ze het eigenlijk niet meer.
Ron Kerstens
1
@rikske Dat moet wel een bijzondere portefeuille zijn. Is dat werkelijk een porto die vol zit met OTC aandelen die "gestopt" zijn, delisted, RS met naamsverandering ? Dan moet de porto wel zeer, zeer fors in de min staan :-(
rikske
0
@ron kerstens Het merendeel wel, er zijn nog Belgische en Nasdaq aandelen die ook gedaald zijn door de daling omwille van de pandemie. Ben niet zinnens om deze te verkopen doch volgens uitleg van Saxo moet ik alles wat op verlies staat maar verkopen om de transactiekosten te dekken indien ik de OTC aandelen die voorlopig waardeloos zijn zou verkopen. Iemand bij zijn volle verstand doet geen zinloze kosten maar dat begrijpen ze niet zo goed bij Saxo. Bij Binck was er geen probleem hierover, Saxo creëert een probleem dat er eigenlijk geen is.
The Duck Master
0
Meer mensen nu last van het volgende:
Ik probeer een week optie te schrijven, maar mijn order komt niet aan in het orderbook, terwijl deze wel volgens Saxo inligt...
van Puffelen
1
"Iperp: Het is nu februari en nog niets gehoord van de belastingcorrectie. Weet iemand meer?"

Nee IPerp, ik heb ook nog niets gehoord. Dit is al jaren in sept/okt, in november toch maar een ticket gestuurd, eind december antwoord gekregen dat het januari wordt. En nu is het februari en dat gaat hem ook niet worden vrees ik. Een ticket sturen is bij mij al redelijk ontmoedigd, de antwoorden zijn vaak van een bedroevend niveau, is slecht voor mijn bloeddruk. Dus afwachten maar denk ik. Zodra ik het ontvang laat ik het hier weten.
Stapelaar
0
quote:

rikske schreef op 3 februari 2022 15:04:

Het moet fijn zijn geld te kunnen overboeken naar privérekening. Bij mij gijzelen ze cash om mij te dwingen aandelen te verkopen die minder waard zijn dan de transactiekosten waardoor ze honderden euro's kunnen binnenrijven. OTC aandelen die op het ogenblik gestopt zijn of een RS met naamsverandering gedaan hebben of delisted zijn en die ik niet wil verkopen. Op mijn laatste 2 reviews op Trustpilot waarin ik heel duidelijk stel dat ik beslis wat er met mijn geld of aandelen gebeurt wordt zelfs niet geantwoord. Volgens mij kunnen ze zelfs geen enkel zinnig antwoord meer geven en weten ze het eigenlijk niet meer.
Zou het een oplossing voor jou zijn om tegenover Saxo formeeel afstand te doen van sommige van die stukken, dan is verkopen geen optie meer en hoeven ze dat geld van jou niet meer te gijzelen.
Han de Wit
0
quote:

windmolen1 schreef op 3 februari 2022 14:33:

Han hou eens op
Dirk heeft groot gelijk. Ben zelf ook een grote fan van Saxo geworden. Maar niet heus. Fout op fout stapelen ze.
Dus inderdaad gewoon stemmen met de voeten. Verder helpt bellen niet Steeds geld wegboeken en richting betere alternatieven tot de rekening verdampt is of ze zichzelf eens een ietsepietsje verbeterd hebben.
Maar wat jij doet is toch heel anders (dan de figuren waar ik de laatste paar keer op reageerde) en bovendien precies wat ik zou doen.
En doe wanneer ik voldoende tegengewerkt word door Saxo..

Voorbeeld: Ik had een chat omdat ik het vreemd vond dat er volgens de corporate actions dividendbelasting zou worden ingehouden op dividend unilever. Antwoord in de chat: dat komt door de Brexit....
Bleek uiteindelijk gewoon zonder belastinginhouding zoals het hoort te komen.

Ander voorbeeld: Ik kon door geschreven opties en vreemde (van Binck afwijkende) regels van Saxo geen geld doorboeken van mijn Saxo euro rekening naar mijn saxo dollar rekening. Die heert wel een IBAN nr.
Dus ik weer chatten met Saxo en daar vroeg ik: kan ik dan van mijn gewone bank wel direct geld overboeken naar die dollar rekening ipv naar de saxo euro rekening? Nee, dat kan niet.....
Ik toch geprobeerd en kon dus wel.
Dan weet ik genoeg. Chatten met zulke medewerkers heeft geen zin.
Bellen heb ik nooit gedaan maar zelfde laken en pak en tickets aanmaken duurt ook maanden.

Nou dan kan je twee dingen doen: blijven omdat je zelf toch voldoende kennis hebt en hopen dat het beter wordt (wat heel erg langzaam het geval blijkt te zijn) of vertrekken.

Wat ik hier doorlopend lees is dat figuren die al lang aangegeven hebben dat ze zijn vertrokken maar blijven terugkomen om te vertellen wat een waardeloze zooi het is. Wat is daar het nut van?
Dat is alleen maar trollen en de boel verstieren hier. Daar word ik flink moe van.

En al die sado masochistische doorlopende klagers ook. Zwelgen in ellende.... : Doe jezelf een plezier en vertrek.
Dat is precies wat jij noemt: met de voeten stemmen. Dat ben ik dus met je eens.
Binck is er niet meer. Move on.

En dan komen er ook nogal wat wonderlijke posten voorbij, waar aandelen, dividend, rente, eurodollar koersen en dergelijke ingenomen, onterecht afgepakt, overcharged en weet ik niet wat zouden zijn.
De meesten zijn niet juist, anderen zijn vaak door eigen fout of onbegrip en om positief te eindigen de rest is waarschijnlijk omdat Saxo alles heel wonderlijk doet.
Nou, stem dan met je voeten. Suckso dit suckso dat, maar wel blijven begrijp ik niet.

Peace

DirkDeNeu
2
@Han,

Terwijl je zelf even op de borst slaat spreek je jezelf toch wel tegen.
Ik heb er over zitten denken om in 1 keer alles te verkopen en elders terug te kopen, maar heb er net als velen vor gekozen om langzaam af te bouwen. Voor mijn zeer courante aandelen (buy en hold portefeuille) schuif ik het langzaam naar mijn grootbank.

Ondertussen beraad ik me wat ik met de rest ga doen.

Je geeft zelf een aantal voorbeelden wat wat mij betreft niet door de beugel kan. Service/kennis is ver ondermaats tewijl je daar wel voor betaald. Lijk mij niet meer normaal dat je dat uit. Verder is de response hier vele malen sneller dan bij Saxo.

Als je geen zin in geklaag hebt dan kun je beter naar een ander forum draadje gaan, een mooie win-win situatie.

graham20
2
quote:

DirkDeNeu schreef op 4 februari 2022 08:55:

@Han,

Terwijl je zelf even op de borst slaat spreek je jezelf toch wel tegen.
Ik heb er over zitten denken om in 1 keer alles te verkopen en elders terug te kopen, maar heb er net als velen vor gekozen om langzaam af te bouwen. Voor mijn zeer courante aandelen (buy en hold portefeuille) schuif ik het langzaam naar mijn grootbank.

Ondertussen beraad ik me wat ik met de rest ga doen.

Je geeft zelf een aantal voorbeelden wat wat mij betreft niet door de beugel kan. Service/kennis is ver ondermaats tewijl je daar wel voor betaald. Lijk mij niet meer normaal dat je dat uit. Verder is de response hier vele malen sneller dan bij Saxo.

Als je geen zin in geklaag hebt dan kun je beter naar een ander forum draadje gaan, een mooie win-win situatie.

De response is hier inderdaad veel sneller (wat geen wonder is bij een broker die "tickets" standaard antwoordt met de mededeling dat het echte antwoord veertien dagen later kan komen). Precies de reden dat ik deze forumdiscussie bijna een jaar geleden ben begonnen. Volgens de wit mag je niet klagen over Saxo als je door Saxo wordt gegijzeld, maar hij mag wel klagen over het feit dat jij klaagt. Vervolgens gaat hijzelf klagen over Saxo. Go figure. En bekritiseert hij mensen zonder zich de verdiepen in de feiten.
Turfbaas
3
Helpt het klagen hier dan een beetje? Denk het eerlijkgezegd niet.

Met het stellen van een vraag hier schiet je meer op, lijkt me. De retoriek van die 5 klagers ken ik hier inmiddels wel, evenals het kleutergeleuter als 'mevrouw pindakaas'. Ze is er zelf ook al lang achter dat die opmerking op zijn zachtst gezegd niet zo handig was en heeft daarvoor ook al lang haar excuses aangeboden meen ik me te herinneren.
UglyDuck
0
De real time koersen komen niet overeen met de grafiekkoers. In het verleden ook al paar keer meegemaakt.
Vandaag is het weer zo. Dit kan toch niet. Van een beetje broker kan je toch verwachten dat de grafiek beweging direct real time meeloopt.

UglyDuck
0
En hoe volg ik de vs indices op mijn account zonder dat ik hoef te betalen. Of is dit enkel tegen betaling mogelijk.
Stapelaar
0
quote:

Stapelaar schreef op 1 februari 2022 13:28:

Ik maakte donderdagavond een eurobedrag over van mijn ene naar mijn andere rekening en dat werd de volgende dag geboekt.
Ook maakte ik donderdagavond een dollarbedrag over van de andere naar de ene rekening en dat wordt vandaag geboekt, maar er is USD 25 onderweg verdwenen. Bij uitboeken staat er commission nul en bij inboeken kosten nul. Rara hoe kan dit.
Vandaag, dus al twee dagen na mijn ticket, dit antwoord ontvangen:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Hier hoort geen bedrag vanaf te gaan.
Ter compensatie heb ik u 50 euro transactietegoed toegekend.
Ik hoop u hiermee tegemoet te zijn gekomen.
Verder heb ik dit ingeschoten bij onze IT afdeling.
Dit proces is niet helemaal goed gegaan en moet voor het vervolg gecorrigeerd worden.
Met vriendelijke groet
[verwijderd]
0
Heb besloten om niet wachten op overboeken en alle posities gesloten en geld overgeboekt. Wel is mijn ticket gesloten (niet weergeven koersen). Heeft een maand geduurd maar in oktober ook al gemeld.

Ik denk dat Saxo geen slechte (wel wat dure) broker is als de boel op orde komt. Maar dat lijkt me een voorwaarde voordat je klanten migreert.

Aan meer dan 20 jaar Alex-Binck-Saxo komt nu een einde.. Ik ga verder bij IB.
marique
1
Kreeg het min of meer dwingende (overheidsvoorschrift!) advies om tenminste eenmaal per kwartaal mijn portefeuille te raadplegen. Nou doe ik dat altijd minimaal een keer per week en in roerige tijden, zoals nu, bijna elke dag. Er klopt iets niet in de IT van Saxo.

7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,13%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront