Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Optiebelegger
0
quote:

vobo schreef op 21 februari 2022 10:44:

Met artikel bij VEB kreeg ik ook een goed vertrouwen in de toekomst, vanaf 2023.
Dan kan je wachten tot 2023 of daarop vooruit lopen en iets kopen.

www.veb.net/artikel/08474/analisten-z...
VEB is er om de belangen van de aandeelhouders te beschermen.
Maar voorlopig alleen maar zeperds voor de aandeelhouders, ik heb mijn abonnement opgezegd.
BeeTeeWee
0
quote:

Joseph185 schreef op 21 februari 2022 11:48:

[...] Voor mij was het 300 stuks op 26 euro. Lesje wel geleerd. Ik ga ook anders kijken naar de artikelen in Effect (VEB). Te mooi verhaal volgens mij. Gelukkig hebben we nog andere aandelen.
Inderdaad. Alleen dankzij dat vieze vervuilende fossiele Shell sta ik dit jaar op +15%. Ondanks dat Ebusco sinds Kerstmis al 27% van de koers heeft ingeleverd. And counting. Kan me niet heugen dat ik ooit zo'n ontzettende zeperd in portefeuille heb gehad. Ik ben ook in die mooie praatjes getuind maar ga voortaan zelf wel weer even rekenen.
K. Wiebes
1
Wat mij betreft dien je er rekening mee te houden, dat de intro-prijs van zo'n beetje álles wat vrij recent
naar de beurs is gegaan, op de golven van gratis geld en de groene-, water- en electrohype heeft mee-
gelift. Dus wanneer je nu zo links en rechts kunt lezen, dat ze ónder die intro-prijs te koop staan, wil dat
niét per definitie zeggen dat ze dús goedkoop zijn.

Meer specifiek bij Ebusco zijn m.i. die belangen van 9,8 % 'n teken aan de wand: véél ruimte naar de
meldingsgrens van 5%. Het is écht geen toeval dat er niet voor bijvoorbeeld 10,1% is gekozen.
Daarnaast hebben ze enkele "mooie" (?) opdrachten weten binnen te halen; maar er werden geen
financiële details genoemd. Dat is vanuit concurrentieoverwegingen weliswaar te verklaren; maar je
moet óók rekening houden met de mogelijkheid dat 't spul vanuit marketingoverwegingen min of
meer tegen kostprijs de deur is uitgegaan.
Snowbaco
1
Het was me het dagje wel vandaag! Niet alleen Ebusco bloedrood maar ook het merendeel van mijn portefeuille. Alleen Arcadis, TKH en AZERION in het groen. Onder de €20 wat bijgekocht. Ik houd vertrouwen, maar het wordt wel op de proef gesteld.
Jejo 40
0
Misschien een stomme vraag.. In het orderboek staat een verkooporder van 1.000 stuks op 18 euro? Waarom zou iemand dat doen?
voda
0
Sectorbericht:

VDL Citeas Electric Buses to Operate in Oberhausen

Strategic Research Institute
Published on :
22 Feb, 2022, 5:30 am

STOAG Stadtwerke Oberhausen GmbH will provide VDL Bus & Coach with a German first: the first series of the new generation of Citeas, 15 electric city buses of type LF-122, are to enter into service in Oberhausen. The vehicles are based entirely on an electric power train and have trend-setting features. Delivery of the new generation of Citeas is planned for December 2022. The e-buses have a 429 kWh battery pack and are ideally suited for both city and regional transport. The range of the new generation of Citeas has been considerably improved: with this battery, the LF-122 (Low Floor) can travel 200 to 300 kilometres in all weather conditions on pure electric power, without any interim recharging. The vehicles have pantographs for greater operational flexibility.

STOAG currently provides environmentally friendly mobility in Oberhausen with 6 trams and 131 buses. 4 electric VDL Citeas are already running on line 979 between Oberhausen and Bottrop. Boris Höltermann of VDL Bus & Coach Deutschland GmbH

The new generation of Citeas has already been sold in several countries and will be deployed in a number of cities and areas starting this year: Netherlands (Eindhoven), Finland (Kotka and Lahti), Belgium (all of Flanders) and France (Bordeaux).
Bijlage:
Riding the Tiger
0
Mijn analyse van Ebusco duur en Vow3 goedkoop klopt blijkbaar. Volkswagen + 10% vandaag in Frankfurt.
StoplossBurner
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 21 februari 2022 09:33:

Die daling heeft te maken met de torenhoge waardering van dit bedrijf.

Volkswagen : beurswaarde 109 Mia, omzet 250 Mia
Ebusco : beurswaarde 1,16 Mia omzet 88 Mio

Er kan nog heel wat af van de beurskoers, tenzij het orderboekje snel overloopt. Dan moet het orderboekje ook nog uitgeleverd geraken. Een lange weg te gaan...
Misschien is het ook wel zo eerlijk om de verhoudingen winst (die nu wel troebel is met de coronajaren voor het OV) en beurswaarde te vergelijken. Marges op een elektrobus zullen wel wat hoger zijn dan bij auto's verwacht ik. MIsschien nu nog niet gezien de aanloopkosten die gemaakt worden voor de 3.0. Met de 2.2/2.3 maakte ze toch al aardig winst en daar hebben ze meer concurrentie voor dan voor de 3.0 (voorlopig althans).
StoplossBurner
0
quote:

voda schreef op 22 februari 2022 09:38:

Sectorbericht:

VDL Citeas Electric Buses to Operate in Oberhausen

Strategic Research Institute
Published on :
22 Feb, 2022, 5:30 am

STOAG Stadtwerke Oberhausen GmbH will provide VDL Bus & Coach with a German first: the first series of the new generation of Citeas, 15 electric city buses of type LF-122, are to enter into service in Oberhausen. The vehicles are based entirely on an electric power train and have trend-setting features. Delivery of the new generation of Citeas is planned for December 2022. The e-buses have a 429 kWh battery pack and are ideally suited for both city and regional transport. The range of the new generation of Citeas has been considerably improved: with this battery, the LF-122 (Low Floor) can travel 200 to 300 kilometres in all weather conditions on pure electric power, without any interim recharging. The vehicles have pantographs for greater operational flexibility.

STOAG currently provides environmentally friendly mobility in Oberhausen with 6 trams and 131 buses. 4 electric VDL Citeas are already running on line 979 between Oberhausen and Bottrop. Boris Höltermann of VDL Bus & Coach Deutschland GmbH

The new generation of Citeas has already been sold in several countries and will be deployed in a number of cities and areas starting this year: Netherlands (Eindhoven), Finland (Kotka and Lahti), Belgium (all of Flanders) and France (Bordeaux).
Hoop voor VDL dat er toch wel 300 km mee kan worden gereden, dan kom je uit op 0.7 km/kwh. Als het maar 200 km is, dan is de efficiëntie van deze bus wel erg bedroevend en daarmee erg duur gezien de grotere accupakketten die je nodig hebt om een beetje bereik te halen.
piraat
0
De grote baas lijkt geheel overtuigd dat Ebusco de (bus)wereld gaat overnemen, getuige onderste reactie op www.youtube.com/watch?v=jghNvTW6zqE

;-)
Snowbaco
0
Het blijft aanmodderen met dit aandeel. Het sentiment voor alles dat groen is en nog niet winstgevend is negatief. De muziek is eruit. Weinig vertrouwen bij grote partijen. Het zou helpen als er meer gezegd zou worden over de kwaliteit van de back lock en als er een indicatie komt over de bijdrage aan het resultaat. Nu vaart Piet Particulier in een dichte mist.
Snowbaco
0
En het blijft maar doorgaan………recht naar beneden. Shell en MotorK zijn momenteel de enige “groene fondsen” in mijn portefeuille. Mijn vertrouwen wordt wel heel erg op de proef gesteld!
DeZwarteRidder
1
quote:

Snowbaco schreef op 24 februari 2022 12:10:

En het blijft maar doorgaan………recht naar beneden. Shell en MotorK zijn momenteel de enige “groene fondsen” in mijn portefeuille. Mijn vertrouwen wordt wel heel erg op de proef gesteld!
Misschien kan Ebusco elektrische tanks gaan leveren.....????
Lekker Truitje
0
hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus hoi. Ik/ wij hebben ook aandelen van deze toko en die staan er ook niet echt positief bij nu, maar wij houden ze ook gewoon aan.
Vraagje : (Jejo40 van 18/2 22.24u) waar komen die "transdev branded" bussen dan vandaan? In hoeverre is VDL daar dan bij betrokken en heeft Ebusco er ook iets mee te maken ?
Is er verder nog samenwerking tussen Ebusco en VDL of zijn het alleen maar concurrenten ?
Als de koers van Ebusco naar een laag niveau is gezakt is er dan een kans dat VDL de hele tent voor een habbekrats gaat overnemen ?
Bij voorbaat dank....
Jejo 40
0
Transdev Nederland heeft voor deze aanbesteding gekozen om, vanaf april 2022, met 39 innovatieve, lichtgewicht elektrische stads- en streekbussen van Ebusco te gaan rijden.

Zie ook:
www.ebusco.com/nl/nederlandse-primeur...
Lekker Truitje
0
dank je wel 'Jejo' dus uit dit artikel lees ik dat het 100% Ebusco is en er helemaal geen VDL bij betrokken is...
zzz_zzz
0
Zitten er hier op het forum misschien ook chauffeurs met ervaring op een electrische bus?Wat is de gebruikerservaring?
DeZwarteRidder
0
quote:

zzz_zzz schreef op 27 februari 2022 17:50:

Zitten er hier op het forum misschien ook chauffeurs met ervaring op een electrische bus?Wat is de gebruikerservaring?
Mijn haren gaan van de spanning overeind staan:
Bijlage:
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 15:03
Koers 2,640
Verschil -0,014 (-0,53%)
Hoog 2,680
Laag 2,628
Volume 51.046
Volume gemiddeld 335.294
Volume gisteren 97.562

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront