Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Stork 49
0
quote:

Fender bass schreef op 7 maart 2022 11:35:

Nee, hoor. Ik beleg voor lange termijn met een goede spreiding.
Het is vooral je nare toon in meerdere topics.
Dat is wat enorm irriteert. Ik hoop dat je je daar wat van aantrekt.
ILLUSIE
Fender bass
1
quote:

Zwaluwe/Dongen schreef op 7 maart 2022 11:41:

[...]
ILLUSIE

Ik denk dat Ebusco eerdere rendement oplevert dan dat die kerel een beetje normaal gaat doen, inderdaad. Kan lang duren.
florida7
0
Op 17 februari gaf ik een koersdoel van €15. Dit is bijna gehaald. Prima moment om te middelen lijkt mij.
Tordan
0
quote:

G30Xdrive schreef op 7 maart 2022 14:52:

Straks weer rust op de markten, kan Ebusco mooi terug stijgen !!
Wanneer rust?? Kan jaren duren.
Riding the Tiger
0
Ebusco heeft waarschijnlijk een toekomst, maar de macro economie zit 100% tegen.

Dat moet je ook onder ogen durven zien.

Inflatie, oorlog, etc... niet echt een omgeving die bevorderlijk is voor tech aandelen.

Ik heb de laatste week enkele van mijn tech parels verkocht en wat zilver ingeslagen. Dat stijgt namelijk als alles anders instort.

Putin is een gek, en ik hoop dat hij het niet lang uitzingt. Maar gekken zijn als ongeleide projectielen, als slangen en die blijven kronkelen, ook al zij ze bijna dood...
G20 Xdrive
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 7 maart 2022 16:41:

Ebusco heeft waarschijnlijk een toekomst, maar de macro economie zit 100% tegen.

Dat moet je ook onder ogen durven zien.

Inflatie, oorlog, etc... niet echt een omgeving die bevorderlijk is voor tech aandelen.

Ik heb de laatste week enkele van mijn tech parels verkocht en wat zilver ingeslagen. Dat stijgt namelijk als alles anders instort.

Putin is een gek, en ik hoop dat hij het niet lang uitzingt. Maar gekken zijn als ongeleide projectielen, als slangen en die blijven kronkelen, ook al zij ze bijna dood...
Zijn vredes onderhandelingen aanstaande, ook met China !!
Ga er van uit dat dit positief uitpakt, dan kan deze bloedige onrechtvaardige oorlog eindelijk stoppen !!
Tordan
0
quote:

G30Xdrive schreef op 7 maart 2022 17:04:

[...]
Zijn vredes onderhandelingen aanstaande, ook met China !!
Ga er van uit dat dit positief uitpakt, dan kan deze bloedige onrechtvaardige oorlog eindelijk stoppen !!
Ik hoop het voor iedereen, maar ik ga er zeker nog niet van uit.
domin8tor
0
Ook positie geopend op €16,- als eerste instap. Koop geladderd bij mochten we verder zakken.
Kan overigens nog niet echt goede analyses vinden, iemand hier op het forum die toevallig gemaakt?
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

domin8tor schreef op 8 maart 2022 14:35:

Ook positie geopend op €16,- als eerste instap. Koop geladderd bij mochten we verder zakken.
Kan overigens nog niet echt goede analyses vinden, iemand hier op het forum die toevallig gemaakt?
Nee, de enige "analyse" die ik voorbij heb zien komen is deze:

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/E...

Alles staat of valt mijns inziens met de vraag of je denkt dat EBUSCO een "eeuwigdurend" concurrentievoordeel heeft en of opschalen van de productie zonder problemen zal verlopen.
domin8tor
1
Ja precies, want met 950mln marketcap op moment moeten ze behoorlijk wat bussen verkopen met 50k pure winstmarge om bij een P/E van 20 de koers te verantwoorden.
voda
1
Accell en CTP naar Midkap-index

Door ABM Financial News op dinsdag 8 maart 2022
Views: 2.656

(ABM FN-Dow Jones) De huidige smallcaps Accell en CTP zullen worden opgenomen in de Midkap-index van Euronext Amsterdam, in plaats van oliedienstverlener Fugro en vastgoedfonds Eurocommercial, die afzakken naar de index voor Smallcaps. Dat maakte Euronext dinsdag bekend.

Fietsenfabrikant Accell zag zijn waarde sterk stijgen door een overnamebod en zal daarom mogelijk niet lang van de nieuwe status kunnen genieten. Vastgoedontwikkelaar beleefde in april vorig jaar zijn beursgang CTP in Amsterdam.

Nieuwelingen in de Smallcaps-index zijn Azerion, Ebusco, Fastned en Majorel Group. Plaats voor de nieuwelingen in de index wordt gemaakt door Avantium, Lucas Bols, NX Filtration en Sif Holding, die verhuizen naar de lokale markt.

De wijzigingen in de samenstelling van de indexen geldt vanaf maandag 21 maart. In de kwartaalupdate bleef de samenstelling van de hoofdindex AEX ongewijzigd.

Bron: ABM Financial News
voda
0
quote:

Jejo 40 schreef op 9 maart 2022 07:44:

Zal dit invloed hebben op de koers….?
Index trackers zullen aandelen Ebusco (en anderen) moeten bijkopen. Hoeveel is dit is, is niet na te gaan. Ik zou er niet al te veel van verwachten.
vobo
0
quote:

voda schreef op 9 maart 2022 07:56:

[...]
Index trackers zullen aandelen Ebusco (en anderen) moeten bijkopen. Hoeveel is dit is, is niet na te gaan. Ik zou er niet al te veel van verwachten.
Naar de smallcap denk ik ook niet echt. Als het naar de midkap gaat zal het meer effect hebben.
Maar als er iets meer handel zal komen, komt het misschien een andere keer alsnog in de midkap.
Onder de regenboog
2
Zijn we allemaal een beetje bijgekomen ? Wij denken dat de schrik er wel een beetje uit is en mensen langzaam aan het kijken zijn welke fondsen in de nieuwe situatie laag geprijsd zijn.

Wij dachten al dat dit fonds de komende tijd zou zakken in prijs voordat hij zijn opmars zou beginnen, maar dat hij zo diep naar beneden werd getrokken is echt over de top. Maar goed, we hadden al besloten bij elke 1,50 die eraf ging extra in te kopen en we zitten nu op een gemiddelde van 18 Euro, duikt hij nog verder omlaag dan kopen we toch extra in.

Waarom..... is zeer eenvoudig, we moeten nog steeds onze wettelijke doelen halen ( emissie doelen co2) als de oorlog ( en dat gebeurd bij elke crisis) een bodem krijgt en langzaam plaats maakt voor ander nieuws. Olie en dus diesel is niet meer te betalen voor bedrijven, dus busmaatschappijen moeten nu echt versneld overstappen om niet leeg te lopen op hoge olie prijzen. Wij denken dat er juist een versnelling komt op elektrische vervoer. Wij denken dat Ebusco nogmaals enorm moet opschalen omdat ze de orders de komende maanden niet aan kunnen.

Althans ik kruip even in het hoofd van de directie van een busmaatschappij, dan zou ik nu de rente nog laag staat toch even mijn vloot omwisselen om het geld binnen het bedrijf te houden. Het verschil tussen fossiel rijden als busmaatschappij of elektrische verdient zich nu helemaal enorm snel terug. Vaak hebben ze daken voor zonnepanelen, waardoor inkoop van elektra via het eigen dak al lucratief aan het worden is. Aandelen van Windmolen parken, zonnepanelen en bouwers zoals SIF groep zullen ook in de lift zitten richting nieuwe plafonds. Vergeet niet na een klap staat de kudde altijd buiten te grazen omdat ze niet anders gewend zijn, rennen naar het geld blijven vaak te lang zitten om vervolgens allemaal naar buiten te rennen om de weide te lang kaal te vreten. Nu moet je er juist instappen als je geld hebt en even de angst wegduwen en echt lange termijn denken. Het help natuurlijk enorm dat ik zwaar autistische ben, moet ik wel toegeven. Ik ken namelijk geen angst om geld te verliezen dus ik denk heel plat en kijk naar de cijfers en komma's en vooral hoe de situatie opeens veranderd nu de olie prijs opeens te hoog is. Voor wie is dit een voordeel en voor wie een nadeel is en wat kan er gebeuren positief en negatief bij bedrijven. We komen misschien ( waarschijnlijk )in een recessie aangezien het omgekeerde aan het gebeuren is, , maar dan nog maakt dit voor die km gereden busmaatschappijen niet uit, ze rijden minder, maar de diensten moeten overeind blijven. Dus deze prijs per aandeel is echt een waanzinnige mooie prijs.

Wat zou u doen als geld GEEN probleem is, koopt u nog een diesel auto of gaat u aan de stekker. Er vanuit gaan dat je elke dag naar je werk moet rijden met je diesel of benzine wagen. Dus voor ons is de keuze eenvoudig, deze bus is sneller, eenvoudiger te repareren , men kan op afstand alle bussen zien rijden en hoeveel km men maakt per stad en busmaatschappij ( trekt potentiële klant over de streep), de bus verbruikt tov zijn concurrenten minder elektra en de bus kan meer km per oplaadbeurt halen. Dus wij blijven bijkopen tot we een ons wegen en zien in deze dip alleen maar een komend feestje van zeer hoog rendement. Maar dan moet je wel een adem hebben die ergens begin September kan worden uitgeblazen. Blijven erbij de koers komt net na of zelfs voor de zomer -terug- richting 27.

*Dat je een eigen mening hebt is oke, blijf netjes , doe ik ook altijd..........het is echt eenvoudig ;-)*
Bert12345
0
quote:

Onder de regenboog schreef op 9 maart 2022 10:03:

Waarom..... is zeer eenvoudig, we moeten nog steeds onze wettelijke doelen halen ( emissie doelen co2) als de oorlog ( en dat gebeurd bij elke crisis) een bodem krijgt en langzaam plaats maakt voor ander nieuws. Olie en dus diesel is niet meer te betalen voor bedrijven, dus busmaatschappijen moeten nu echt versneld overstappen om niet leeg te lopen op hoge olie prijzen. Wij denken dat er juist een versnelling komt op elektrische vervoer. Wij denken dat Ebusco nogmaals enorm moet opschalen omdat ze de orders de komende maanden niet aan kunnen.

Wat zou u doen als geld GEEN probleem is, koopt u nog een diesel auto of gaat u aan de stekker.
Nu eerst even proberen om mensen op te vangen; even iets belangrijker dan CO2: bouwaandelen.
Geld speelt voor sommige pensioenado's geen probleem, maar voor velen wel.
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 2,612
Verschil +0,068 (+2,67%)
Hoog 2,676
Laag 2,530
Volume 215.341
Volume gemiddeld 336.925
Volume gisteren 123.312

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront