Chinese aandelen « Terug naar discussie overzicht

Xpeng 2022

33 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
joe123
0
X-Peng zegt dat er elke 90 seconden 1 auto van de lijn rolt vanaf dat de upgrade van de productielijn is uitgevoerd. Dit betekend dat X-peng elke 12 uur 480 voertuigen van de band kan rollen wat overeenkomt met een jaarlijkse capaciteit van ongeveer 175200 voertuigen in een enkele dienst.
DeZwarteRidder
0
quote:

joe123 schreef op 25 februari 2022 12:02:

X-Peng zegt dat er elke 90 seconden 1 auto van de lijn rolt vanaf dat de upgrade van de productielijn is uitgevoerd. Dit betekend dat X-peng elke 12 uur 480 voertuigen van de band kan rollen wat overeenkomt met een jaarlijkse capaciteit van ongeveer 175200 voertuigen in een enkele dienst.
Zelfs de enige Nederlandse autofabriek produceert meer auto's.
joe123
0
Bloomberg nieuws.
China belooft markten stabiel te houden en buitenlandse vermeldingen te ondersteunen.
Dit nieuws kan een revolutie zijn voor Chinese aandelen genoteerd op Amerikaanse beurzen.
De aandelen van de Hang Seng steeg maar liefst 13 procent in Hong Kong.
joe123
0
X-Peng voorbeurs 19 procent hoger.
Voor diegene die lang hebben getwijfeld om in te stappen is het vandaag het moment.
Bijna te koop aan introductieprijs.
kanhetlager
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 14 maart 2022 16:56:

Tjonge jonge, ik heb nog nooit zo'n skihelling gezien.........!!!!
Ja, het is wel de zwarte piste hier :-)
DeZwarteRidder
0
XPeng stock sinks toward 11th-straight weekly decline after Citi swings to bearish from bullish
Published: Oct. 28, 2022 at 3:05 p.m. ET

Shares of XPeng Inc. XPEV, -6.39% sank 7.5% toward a record low in afternoon trading Friday, after Citi Research analyst Jeff Chung swung to bearish from bullish on the China-based electric vehicle maker, citing expectations the company's model cycle will face "serious challenges" in 2023. The stock has dropped 16.2% this week, and has plummeted 72.1% amid an 11-week losing streak. Chung double downgraded the stock to sell, after being at buy for at least the past two years.
He slashed his stock price target to $3.18, which implies about 53% downside from current levels , from $27.87. He lowered his sales estimates for 2022 and the next two years,
because of a "non-competitive pricing strategy" for the P5 and G3i models, and "stiffer competition from peers." The stock has lost 86.5% year to date, while shares of fellow China-based EV rivals Nio Inc. NIO, -2.91% have shed 69.6% and Li Auto Inc. LI, -4.84% have slid 56.2%. In comparison, the iShares China Large-Cap ETF FXI, -2.80% has lost 41.2% this year and the S&P 500 SPX, +2.46% has declined 18.1%.

www.marketwatch.com/story/xpeng-stock
Ikkedike
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 oktober 2022 18:40:

Er blijft weinig over van Xpeng.
azijnpisser zat er weer ferm naast.
Heb ze toen gekocht aan 6,5 .........nu 16
Fender bass
0
quote:

Ikkedike schreef op 14 oktober 2023 07:55:

[...]
azijnpisser zat er weer ferm naast.
Heb ze toen gekocht aan 6,5 .........nu 16
Ja! Ik ook, tegen 6,59 toen.
DeZwarteRidder
0
Het kopen van een Chinese auto is niet zonder risico’s: ‘Heel wat merken zullen weer verdwijnen’

Europa krijgt een stortvloed aan nieuwe Chinese automerken over zich heen. De Japanse golf uit de jaren 60 en 70 en de Koreaanse opmars die daarop volgde verbleken erbij. Maar kan je al die Chinese auto’s wel met een gerust hart kopen?
Autoredactie/HLN 13-10-23, 06:15 Laatste update: 13-10-23, 09:41

De lijst nieuwe Chinese automerken met Europese ambities is schier eindeloos. BYD, MG, Forthing, DFSK, BAIC, Seres, SWM, JAC, BAW, Nio, Polestar, Xpeng, Hongqi en Zeekr: allemaal willen ze in Europa voet aan de grond krijgen en daarin investeren ze nu fors. Maar die tsunami doet ook vragen rijzen. Is de Europese markt wel groot genoeg voor al die merken? En zijn er geen verborgen gevaren voor de consument?

Te veel Chinezen op een kleine markt

Het heeft nogal wat voeten in de aarde om een automodel in Europa op de markt te brengen. Je moet om te beginnen een Europees distributienetwerk opzetten. Maar de investeringen beginnen al veel eerder. Europa heeft immers z’n eigen normen; eisen op vlak van veiligheid, elektronische hulpmiddelen en uitstoot. In de toekomst komen daar naar verwachting nog een digitaal veiligheidsprotocol en productievoorwaarden - voor het milieu - bij. Je kan dus niet zomaar een model van een buitenlandse markt in Europa introduceren. Dat betekent: meer kosten op vlak van ontwikkeling.

Daarbij komt dat Europa op wereldschaal niet eens zo’n grote markt is - kleiner dan de VS of Azië - én dat het een lappendeken blijft van individuele kleine markten met elk hun specifieke eigenaardigheden. Vooral op administratief vlak. Resultaat: het is best duur om auto’s in Europa op de markt te brengen.

Als zo’n Chinees automerk zich terugtrekt en besluit z’n klanten in Europa in de kou te laten staan, dan zal daar weinig tegen kunnen gebeuren
Brecht Vanhaelewyn, Mobiliteitsexpert HLN

Voor autobedrijven wil dat zeggen dat ze een bepaald volume moeten halen. Een minimumaantal. Doen ze dat niet, dan is Europa eigenlijk een kostenpost die ze liever kwijt dan rijk zijn. Daar zijn trouwens best al wat voorbeelden van. Zo nam het Japanse Daihatsu begin 2013 de benen. Eind 2012 kondigde Mitsubishi z’n vertrek in Europa aan. Nissan beperkt het aantal modellen fors en gaat vooral op partner Renault leunen. De Amerikaanse gigant General Motors had het eerder al gehad met Europa. In 2011 duwde het Saab van de klif en uiteindelijk verkocht het Opel aan Stellantis.

,,Het antwoord op de vraag of alle Chinese automerken hier voldoende succesvol zullen zijn is dan ook eenvoudig’’, zegt Brecht Vanhaelewyn, mobiliteitsexpert van de Belgische krant Het Laatste Nieuws (HLN). ,,Dat gaat ze niet lukken. Nu al is duidelijk dat heel wat van die merken na verloop van tijd noodgedwongen weer zullen verdwijnen. Het is nog vroeg om uit te maken wie de beste kaarten heeft, maar vijftien, twintig, dertig Chinese autobouwers kunnen zich niet rendabel in Europa vestigen. Dat is gewoon een kwestie van rekenen: de markt is eenvoudigweg te klein.’’
33 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  18:05
 Germany40^ 17.715,40 -0,68%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.909,38 -0,55%
 US30^ 37.938,95 -0,20%
 Nasd100^ 17.090,18 -2,61%
 US500^ 4.975,46 -1,46%
 Japan225^ 37.188,48 -2,14%
 Gold spot 2.395,26 +0,67%
 EUR/USD 1,0652 +0,08%
 WTI 82,35 +0,33%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront